Става въпрос за моноинжекция. Проблемът е следния. Паля колата държи 1000 оборота за кратко, предполагам докато позагрее малко и след това падат на 800, като през цялото това време има подскачане в началото 1000-1200, а после 800-1000/1100. Интересното е, че като навия волана и оборотите падат до къв 300 и пак нагоре, често и ми гасне. Същото е и като пусна парното, започва да тресе и оборотите падат на 400-500, после малко нагоре и пак надолу. Дори когато пускам фаровете понякога оборотите падат с около 100. Пробвах с обучение на дросела, ефект няма. На работещ двигател, махам буксата на стъпковото, а разлика няма, все едно не съм я махнал. Ходих при един пич(професора) в Мало Конаре, каза ми, че нещо трябвало да се настрои и щял да ми звънне и да ми оправи. Клапата на дросела показвала, че се намира на 0 градуса, а това май е практически невъзможно при работещ двигател. 1 Месец вече не ми вдига. Преди когато се пускаше климатика оборотите падаха до 400-500 и веднага се вдигаха. Сега като го пусна гасне на секундата.
Давайте идеи от какво може да е. Ако трябва ще кача снимки с данните от VAG-COM-а, за да видите позицията на дросела.
Ако има значение, аванса е настройван на ръка, защото пробвах с друго делко, но и тогава нямаше разлика.

Голф 3 ABU Оборотите играят и тресе доста
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Оборотите играят и тресе доста голф 3 ABU
Може ТПС-а да е проблема но не е лошо да се замери и стъпковото.И в двата случая по-евтинко във времето се минава с покупка на цялото моно,пък и само дросел с тпс да продаде някой не е често явление.
Дай на контакт,отвори с ръка дросела посредством механиката и натисни върха на стъпковото назад, и пиши дали се е прибрало с характерен звук.
Не е лошо да огледаш кабелчетата на ТПС-а,да няма скъсано,както и да замериш с мултицет дали има пропадане/изтрити писти/,има писано доста.
1.Ст.мотор По принцип всяко падане на оборотите компа го компенсира веднага със стъпковия мотор.Ако той не работи,или е изключен,компа компенсира с авариен режим-впръсква повече гориво през дюзата.
2. Обаче ако тпс е поизтрит или неадаптиран,се получава лъжене или загуба на данни за данен момент,стъпковия бута дросела,четците на тпс стъпват на здраво място,данните се получават,компа връща стъпковото,данните се губят и така до безкрай-оборотите почват да играят нагоре надолу.
Всичко това може да се замери с мултицет или да се пробва по метода на изключване.О градуса на дросела е практически да си махнал стъпковото или да си го изключил при прибран най-докрай щок.Принципно именно тогава се прави адаптация на ТПС-а.
Но разбира се първо се проверява за механични повреди-тампон под моното да не смуче,някой кабел скъсан,вакуумите дали са здрави.В по-редки случаи не е изключена и повреда в ЕКУ-то или темп.датчик.После не си писал има ли газ колата,защото ако има е редно като изключваш стъпковото от буксата за тест,колата да работи на бензин.В противен случай не виждам как може да реагира компа.
Дай на контакт,отвори с ръка дросела посредством механиката и натисни върха на стъпковото назад, и пиши дали се е прибрало с характерен звук.
Не е лошо да огледаш кабелчетата на ТПС-а,да няма скъсано,както и да замериш с мултицет дали има пропадане/изтрити писти/,има писано доста.
1.Ст.мотор По принцип всяко падане на оборотите компа го компенсира веднага със стъпковия мотор.Ако той не работи,или е изключен,компа компенсира с авариен режим-впръсква повече гориво през дюзата.
2. Обаче ако тпс е поизтрит или неадаптиран,се получава лъжене или загуба на данни за данен момент,стъпковия бута дросела,четците на тпс стъпват на здраво място,данните се получават,компа връща стъпковото,данните се губят и така до безкрай-оборотите почват да играят нагоре надолу.
Всичко това може да се замери с мултицет или да се пробва по метода на изключване.О градуса на дросела е практически да си махнал стъпковото или да си го изключил при прибран най-докрай щок.Принципно именно тогава се прави адаптация на ТПС-а.
Но разбира се първо се проверява за механични повреди-тампон под моното да не смуче,някой кабел скъсан,вакуумите дали са здрави.В по-редки случаи не е изключена и повреда в ЕКУ-то или темп.датчик.После не си писал има ли газ колата,защото ако има е редно като изключваш стъпковото от буксата за тест,колата да работи на бензин.В противен случай не виждам как може да реагира компа.
Re: Оборотите играят и тресе доста голф 3 ABU
Мерси много за подробната информация. Колата няма газ. След малко отивам до колата, за да пробвам това, което си написал и ще постна резултатите.
Re: Оборотите играят и тресе доста голф 3 ABU
Пробвах това за стъпковото и наистина моторчето издава един леко почукващ звук, както винаги си е правило. Направих две клипчета на данните от VCDS. Сега като се загледах това с покачването и спадането на оборотите става и когато съм дал гас. Например при 1600-700 оборота пак се забелязва.
На това клипче местя камерата, защото въртя колана.
Точно преди да изгасне пуснах фаровете, парното и започнах да въртя волана.
На това клипче местя камерата, защото въртя колана.
Точно преди да изгасне пуснах фаровете, парното и започнах да въртя волана.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Голф 3 ABU Оборотите играят и тресе доста
Проверка на Алтернатора! 

Re: Голф 3 ABU Оборотите играят и тресе доста
Можете ли да ми кажете колко волта трябва да показва на мултицета на празен ход. Питам, защото утре сутрин ще го проверя и ако е от него напровя да купя друг.
Забравих да кажа, че понякога, когато изключа от скорост и натисна по-силно спирачките оборотите падат с около 150-200. На студен двигател, даже ми е гаснала.
Забравих да кажа, че понякога, когато изключа от скорост и натисна по-силно спирачките оборотите падат с около 150-200. На студен двигател, даже ми е гаснала.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Голф 3 ABU Оборотите играят и тресе доста
Провери тампона под Моно-то и за скъсани вакуумни маркучета около дросела и сервото за спирачките!На студено и включени консуматори(фарове,подгрев задно стъкло ..) на Акумулатора да не е под 14В!
П.П Ако мериш с "ментак" стойностите може да са съвсем различни!
П.П Ако мериш с "ментак" стойностите може да са съвсем различни!

Re: Голф 3 ABU Оборотите играят и тресе доста
При всичко включено, компютърът на колата показваше 12.9 волта и оборотите пак си играеха. Гледах тампона на моното, но не открих нищо нередно с него. Утре сутринта ще сменя всички вакумни маркучи, ще премеря напрежението и ще мина през един приятел монтьор, за да погледне и той. Ще пиша какво е станало.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Оборотите играят и тресе доста голф 3 ABU
t0shk0 написа:Пробвах това за стъпковото и наистина моторчето издава един леко почукващ звук, както винаги си е правило.
Звука като натиснш щока е от въртящи се зъбчатки,а щока се прибира до край и се връща маллко напред/800оборота където държи/.До към 3000 оборота ти влияе и то на оборотите,над тези ако играят със сигурност не е от него.
Re: Голф 3 ABU Оборотите играят и тресе доста
Все си мисля, че не е от стъпковото, защото като го откача колата се държи по същия начин. Ще пробвам утре с маркучите за вакумите и ще премеря напрежението от алтернатора. Ако не се оправи ще се насоча към моното.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 3 ABU Оборотите играят и тресе доста
Това е проблема,че при изключен степ мотор оборотите се вдигат аварийно на 1000.Говорим на бензин,понеже не си уточнил никъде,ако е на газ колата е друго.
Казах ти простия метод за проверка,реагира ли при натискане?
Провери в моното за теч на бензин от капачката на дюзата или бензиновия регулатор.Като отпадне стъпковото на ред е ТПС-а.В по-широки граници/и по-малко вероятно но не невъзможно/следват температурен датчик,ламбда сонда и ЕКУ.Ако ти етрудно едно по едно да трсиш,сложи за проба друго работещо моно.
Казах ти простия метод за проверка,реагира ли при натискане?
Провери в моното за теч на бензин от капачката на дюзата или бензиновия регулатор.Като отпадне стъпковото на ред е ТПС-а.В по-широки граници/и по-малко вероятно но не невъзможно/следват температурен датчик,ламбда сонда и ЕКУ.Ако ти етрудно едно по едно да трсиш,сложи за проба друго работещо моно.
Re: Голф 3 ABU Оборотите играят и тресе доста
Iezekil написа:Това е проблема,че при изключен степ мотор оборотите се вдигат аварийно на 1000.Говорим на бензин,понеже не си уточнил никъде,ако е на газ колата е друго.
Казах ти простия метод за проверка,реагира ли при натискане?
Провери в моното за теч на бензин от капачката на дюзата или бензиновия регулатор.Като отпадне стъпковото на ред е ТПС-а.В по-широки граници/и по-малко вероятно но не невъзможно/следват температурен датчик,ламбда сонда и ЕКУ.Ако ти етрудно едно по едно да трсиш,сложи за проба друго работещо моно.
Колега написал съм, чеколата няма газ, а и пробвах това със стъпковото и съм написал резултата.
Днес ходих при един монтьор, който ме посъветва да отида в сервиза на АЛГАСИ. Попринцип там се занимават с газови инсталации, но момчетата се оказаха много точни и веднага ми погледнаха голфа. След 30 мин. се върнах и колата ми беше готова. Не ми казаха какво и е било, но са я направили перфектна за 15лв. Няма и следа от това играене на обороти. Отворих след това капака и търсих нещо да е сменяно, но нямаше. Предполагам, че е трябвало само настройка.
Ако някой от вас си има на идея какво и как е настройвано може да сподели.
В момента колата заковава около 750 оборота и няма проблеми.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3 ABU Оборотите играят и тресе доста
Питай тези, дето са я настройвали. Много сте интересни хора...
Ти авансът може да си го гледал с другото делко, ама зацепването ако не ти е било правилно... Само можем да гадаем, по-добре питай хората, ако искаш да знаеш истината.

Ти авансът може да си го гледал с другото делко, ама зацепването ако не ти е било правилно... Само можем да гадаем, по-добре питай хората, ако искаш да знаеш истината.
Re: Голф 3 ABU Оборотите играят и тресе доста
Питах многократно, накрая ми стана неудобно вече. Явно хората си пазят бизнеса и не казват такава информация.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3 ABU Оборотите играят и тресе доста
Брей, явно е нещо извънземно или такова, за което да ги питаш "е, това 15 лева ли струва?"
Друг път като си оставяш колата на сервиз преди да платиш ги питай.

Друг път като си оставяш колата на сервиз преди да платиш ги питай.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 23 госта