


Летни гуми - кои според вас са най-добрите
- Traytor
- Мнения: 1970
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Най-сетне покарах повече Fulda-та за да мога да споделя мнение. За 12 000км в сухо време, проливни дъждове, висока скорост гумите се представят блестящо(fulda sportcontrol 225/45/17). Личи им че бързо ще се износят, отлагат си гума, но никой не го криеше това като ми ги продаваха. За цената си мисля че са страхотни гуми, макар и моите да са произведени в Словения(за което бях страшно разочарован като ги взех).
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Здравейте колеги,
някой има ли впечатления около Kumho KU 31 и Nankang NS2? Гледам ги като по-бюджетни, тъй като ми трябват като размер 195/45/15, пък те са скъпички като цяло. Благодаря предварително на отзовалите се :)
някой има ли впечатления около Kumho KU 31 и Nankang NS2? Гледам ги като по-бюджетни, тъй като ми трябват като размер 195/45/15, пък те са скъпички като цяло. Благодаря предварително на отзовалите се :)
-
- Мнения: 732
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Traytor написа:Най-сетне покарах повече Fulda-та за да мога да споделя мнение. За 12 000км в сухо време, проливни дъждове, висока скорост гумите се представят блестящо(fulda sportcontrol 225/45/17). Личи им че бързо ще се износят, отлагат си гума, но никой не го криеше това като ми ги продаваха. За цената си мисля че са страхотни гуми, макар и моите да са произведени в Словения(за което бях страшно разочарован като ги взех).
Според мен не се износват чак толкова бързо. Моите имат поне 30 ако не и 40хил. км и изглеждат доста добре - 235/45/17.
И още един плюс за гумата, борда е изключително здрав. Миналата година спуках задна гума с около 130 км/ч на магистрала, спрях да проверя пораженията и видях че гумата си стои на два пръста от земята (дупката беше да си промуша двата пръста). Тъй като мястото не беше безопасно за сменяне на гума покарах така около 2-3 км с около 40 км/ч. Намерих си безопасно място, спрях и смених гумата. Джантата беше непокътната откъм борда, гумата също беше видимо здрава. След това гумата заминна на боклука защото вътрешната част на борда беше унищожена, но за мен по-важното е че при тази скорост и натоварена кола борда задържа тежеста и след това ми позволи да преместя колата. Аз пак бих си купил този модел гума.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
235/45/17 е със силен борд винаги колега. 

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Не винаги, континентал спорт контакт не са със особенно здрав борд :) . Унищожих една такава буквално от нищо - огромна дупка на борда. Ама и размера не съм сигурен дали беше 235/45/р17 или 225/45/р17, но по-скоро беше 235.
- ilian.
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 04 юли 2009 21:41
- Автомобил: GOLF 4 AUDI A3
- Двигател: AUM AHF
- Местоположение: Своге 1,8T 20V +чип
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Колеги моля дайте пресни мнения за тази гума TOYO PROXES T1-R 225 45 17
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Пресни пресни, колко да са пресни за модел от 10 и повече години.
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: 1.9 TDI 2007
- Местоположение: София
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Аз и в другата тема писах, голяма похвала за Goodyear Efficient Grip Performance. На петрохан, при влажен до мокър път, 3 градуса на най - високата част, 4 човека и багаж, колата беше като залепнала по пътя. Нямаше и намек за несигурност при спиране или нестабилност по завойте. Поведението им при нормални за лятна гума температури и на мокро отдавна ме беше спечелило, но вчера наистина ме изненадаха приятно. А тръгнах със свито сърце, че нямаше как да сложа зимните преди това пътуване...




- ilian.
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 04 юли 2009 21:41
- Автомобил: GOLF 4 AUDI A3
- Двигател: AUM AHF
- Местоположение: Своге 1,8T 20V +чип
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Ще се ориентирам пак към dunlop sport maxx tt до сега бях с такива и съм супер доволен купувах ги чисто нови.Няма да сменям марката не знаех ,че са старички като модел тойто.Благодаря на отзовалите се 

- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Щом те устройва здравината на бордовете на дънлопа, няма да сбъркаш, хубави гуми са.
- ssssl
- Мнения: 950
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
gugun4u написа:Аз и в другата тема писах, голяма похвала за Goodyear Efficient Grip Performance. На петрохан, при влажен до мокър път, 3 градуса на най - високата част, 4 човека и багаж, колата беше като залепнала по пътя. Нямаше и намек за несигурност при спиране или нестабилност по завойте. Поведението им при нормални за лятна гума температури и на мокро отдавна ме беше спечелило, но вчера наистина ме изненадаха приятно. А тръгнах със свито сърце, че нямаше как да сложа зимните преди това пътуване...![]()
![]()

Да добавя, че мойте гуменетки (215/50/17) са само 7,8 кг! На практика съчетават несъчетаеми качества, защото освен гореизброеното, имат и много добър коеф. на съпротивление при търкаляне.
- ilian.
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 04 юли 2009 21:41
- Автомобил: GOLF 4 AUDI A3
- Двигател: AUM AHF
- Местоположение: Своге 1,8T 20V +чип
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Прецизно управление с помощта на DuPont™ Kevlar®
За мощни спортни автомобили
Прецизно шофиране с DuPont™ Kevlar®
Превъзходно управление и завиване
Отлично сцепление и спиране
Прецизно шофиране с технологията на Kevlar SP Sport Maxx TT използва предимствата на технологията DuPont™ Kevlar®, за да постигне още по-високи показатели. Тази здрава смес формира по-твърд пояс, което води до по-прецизно шофиране. Технологията Dunlop Touch осигурява голяма бързина на реакцията и обратната връзка за състоянието на пътя. Превъзходно управление и завиване Шарката на Sport Maxx TT разпределя по-ефективно налягането по цялата гума, като подобрява показателите на управлението върху мокри и сухи настилки. Плавните преходи от правите отсечки към завоите осигуряват повече време за усещане на пътя и реакция, дори при високи скорости. Твърдите раменни блокове увеличават стабилността при завиване.
Отлично сцепление и спирачна способност Превъзходно сцепление и по-къс спирачен път на мокри и сухи настилки, благодарение на единствената по рода си смес на шарката, която съдържа наночастици, използвани в автомобилните спортове. Асиметричното разположение на жлебовете подобрява още повече сцеплението и осигурява по-добър контрол на магистрални скорости.
Асиметрична форма на шарката. Асиметричната форма на шарката осигурява подобрено управление и съпротивление на аквапланинг. Непрекъснатото централно ребро увеличава стабилността и прецизността. Асиметричното разположение на жлебовете подобрява сцеплението на мокри и сухи повърхности.Предимства Подобрени показатели на прави отсечки и на завои увеличено съпротивление на аквапланинг.
Специална грайферна система. През зимата условията на шофиране могат да бъдат много различни. От студено и сухо време до сняг или суграшица, тези условия поставят много високи изисквания към гумата. Специалната грайферна система на Dunlop решава този проблем генерално с използването на различни видове грайфери за различните пътни условия през зимата.Предимства Постоянно добри показатели в различни зимни условия.
Специална система на закрепване за джантата. Усилва връзката между гумата и джантата за по-прецизно шофиране. Подобно на сцеплението между ръката и волана, специалната система на закрепване за джантата подобрява контрола и предава отлична обратна връзка за състоянието на пътя.Предимства Подобрена обратна връзка за състоянието на пътя по-голяма стабилност и прецизност.
Променливо съотношение „суша-вода“. Асиметричната форма на шарката с променливо съотношение „суша-вода“ осигурява високи нива на съпротивление на аквапланинг. Масивният външен раменен блок осигурява бързо изхвърляне на водата без завихряне, като същевременно гарантира отлична стабилност при завиване.Предимства Високо съпротивление на аквапланинг подобрен контакт с пътя подобрена стабилност при завиване и прецизност на маневрирането.
Наночастици. Сместа на шарката съдържа състезателна въглеродна съставка от наночастици. Тези наночастици са съчетани със смола и полимери, за да осигурят отлично сцепление на сухи и мокри пътища.Предимства Превъзходно сцепление на суха и мокра настилка, прецизно спиране, намалено износване.
Пълнеж от Kevlar®. Поясите са подсилени с пълнеж от влакна от Kevlar®, за да поддържат оптимална твърдост при високи работни температури.Предимства Подобрена обратна връзка за състоянието на пътя и прецизно шофиране.
Смес Silica-Plus. Разработена за автомобилните състезания смес на шарката, която осигурява високи нива на сцепление, особено на мокри пътища и при ниски температури.Предимства Превъзходни показатели при спиране и ускоряване високо сцепление на мокра настилка и в студено време слабо износване.
Максимален щит за фланеца (MFS). Система за предпазване на фланеца на джантата. MFS използва каучуков профил, който минава по периферията на гумата над фланеца на джантата. По този начин се създава защитна буферна зона.Предимства Предпазва скъпите алуминиеви джанти от удари в бордюрите.
Безшевни пластове (JLB). Технология с хибриден слой, който намалява периферните деформации при високи скорости.Предимства Превъзходна стабилност при високи скорости постепенно и равномерно износване. Двойна кварцова смес Тази смес подобрява показателите при ускоряване и помага за намаляване на износването.Предимства Превъзходни показатели при спиране и ускоряване отлично управление на летни и есенни пътища високо сцепление устойчивост на износване.
За мощни спортни автомобили
Прецизно шофиране с DuPont™ Kevlar®
Превъзходно управление и завиване
Отлично сцепление и спиране
Прецизно шофиране с технологията на Kevlar SP Sport Maxx TT използва предимствата на технологията DuPont™ Kevlar®, за да постигне още по-високи показатели. Тази здрава смес формира по-твърд пояс, което води до по-прецизно шофиране. Технологията Dunlop Touch осигурява голяма бързина на реакцията и обратната връзка за състоянието на пътя. Превъзходно управление и завиване Шарката на Sport Maxx TT разпределя по-ефективно налягането по цялата гума, като подобрява показателите на управлението върху мокри и сухи настилки. Плавните преходи от правите отсечки към завоите осигуряват повече време за усещане на пътя и реакция, дори при високи скорости. Твърдите раменни блокове увеличават стабилността при завиване.
Отлично сцепление и спирачна способност Превъзходно сцепление и по-къс спирачен път на мокри и сухи настилки, благодарение на единствената по рода си смес на шарката, която съдържа наночастици, използвани в автомобилните спортове. Асиметричното разположение на жлебовете подобрява още повече сцеплението и осигурява по-добър контрол на магистрални скорости.
Асиметрична форма на шарката. Асиметричната форма на шарката осигурява подобрено управление и съпротивление на аквапланинг. Непрекъснатото централно ребро увеличава стабилността и прецизността. Асиметричното разположение на жлебовете подобрява сцеплението на мокри и сухи повърхности.Предимства Подобрени показатели на прави отсечки и на завои увеличено съпротивление на аквапланинг.
Специална грайферна система. През зимата условията на шофиране могат да бъдат много различни. От студено и сухо време до сняг или суграшица, тези условия поставят много високи изисквания към гумата. Специалната грайферна система на Dunlop решава този проблем генерално с използването на различни видове грайфери за различните пътни условия през зимата.Предимства Постоянно добри показатели в различни зимни условия.
Специална система на закрепване за джантата. Усилва връзката между гумата и джантата за по-прецизно шофиране. Подобно на сцеплението между ръката и волана, специалната система на закрепване за джантата подобрява контрола и предава отлична обратна връзка за състоянието на пътя.Предимства Подобрена обратна връзка за състоянието на пътя по-голяма стабилност и прецизност.
Променливо съотношение „суша-вода“. Асиметричната форма на шарката с променливо съотношение „суша-вода“ осигурява високи нива на съпротивление на аквапланинг. Масивният външен раменен блок осигурява бързо изхвърляне на водата без завихряне, като същевременно гарантира отлична стабилност при завиване.Предимства Високо съпротивление на аквапланинг подобрен контакт с пътя подобрена стабилност при завиване и прецизност на маневрирането.
Наночастици. Сместа на шарката съдържа състезателна въглеродна съставка от наночастици. Тези наночастици са съчетани със смола и полимери, за да осигурят отлично сцепление на сухи и мокри пътища.Предимства Превъзходно сцепление на суха и мокра настилка, прецизно спиране, намалено износване.
Пълнеж от Kevlar®. Поясите са подсилени с пълнеж от влакна от Kevlar®, за да поддържат оптимална твърдост при високи работни температури.Предимства Подобрена обратна връзка за състоянието на пътя и прецизно шофиране.
Смес Silica-Plus. Разработена за автомобилните състезания смес на шарката, която осигурява високи нива на сцепление, особено на мокри пътища и при ниски температури.Предимства Превъзходни показатели при спиране и ускоряване високо сцепление на мокра настилка и в студено време слабо износване.
Максимален щит за фланеца (MFS). Система за предпазване на фланеца на джантата. MFS използва каучуков профил, който минава по периферията на гумата над фланеца на джантата. По този начин се създава защитна буферна зона.Предимства Предпазва скъпите алуминиеви джанти от удари в бордюрите.
Безшевни пластове (JLB). Технология с хибриден слой, който намалява периферните деформации при високи скорости.Предимства Превъзходна стабилност при високи скорости постепенно и равномерно износване. Двойна кварцова смес Тази смес подобрява показателите при ускоряване и помага за намаляване на износването.Предимства Превъзходни показатели при спиране и ускоряване отлично управление на летни и есенни пътища високо сцепление устойчивост на износване.
- Piqndurnik
- Мнения: 576
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
ilian. написа:Прецизно управление с помощта на DuPont™ Kevlar®
За мощни спортни автомобили
Прецизно шофиране с DuPont™ Kevlar®
Превъзходно управление и завиване
Отлично сцепление и спиране
...
Гумите може и да са читави, но един петокласник щеше да се справи по-добре с тая реклама.
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Bridgestone potenza- отлични гуми. Колата си дойде фабрично с тях, изкараха 5 сезона и 70 000 километра.
Dunlop висок клас летни /не ми се слиза в мазето да и видя/ - за два сезона 40 000 км. са за смяна.
Догодина пак бриджстоун
Dunlop висок клас летни /не ми се слиза в мазето да и видя/ - за два сезона 40 000 км. са за смяна.
Догодина пак бриджстоун
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Летни гуми - кои според вас са най-добрите
Dayton Touring май беше модела, карах ги цяло лято. Доволен съм, за 68 лв бройката са екстра. Не съм екстремен карач,рядко вдигам повече от 120 на магистрала. На сухо в завой се държат прилично, не са ми буксували при тръгване, нито се тътриха при по-рязко спиране. Като километри около 5к.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта