Автомобила е с автокаско в Армеец. Понеже Армеец и официалния сервиз вече трета седмица разбрах спорели за цената на ремонта (подмяна на предно стъкло), а колата не е в движение.
Мога ли и след какъв срок максимално, да искам обезщетение или удължаване на срока на автокаското с големината на периода за престоя?
Автокаско. Срока за ремонт удължава ли срока на застраховка?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20258
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Автокаско. Срока за ремонт удължава ли срока на застрахо
Прочети си общите условия т. 16.13
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Автокаско. Срока за ремонт удължава ли срока на застрахо
Благодаря!
Не се покриват: лишаване от ползване, обезценка, пропуснати ползи, денгуби,
неустойки и други косвени щети;
Sent from my SM-G900FD using Tapatalk
Не се покриват: лишаване от ползване, обезценка, пропуснати ползи, денгуби,
неустойки и други косвени щети;
Sent from my SM-G900FD using Tapatalk
- shadou2
- Мнения: 174
- Регистриран на: Пон 07 фев 2011 22:22
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: 1.6 SR
- Местоположение: Добрич
Re: Автокаско. Срока за ремонт удължава ли срока на застраховка?
Не се удължава.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Автокаско. Срока за ремонт удължава ли срока на застрахо
Не, не се удължава.
Теоретично, това представлява неточно изпълнение на застрахователния договор във времево отношение. Съгласно чл. 209, ал. 2 КЗ, срокът за възстановяване на вреди не може да бъде по-дълъг от 45 дни считано от деня, в който застрахованият е изпълнил задълженията си по чл. 206, ал. 1 или 2 и чл. 207, ал. 3. - да уведоми застрахователя за настъпилото събитие и да го допусне да извърши оглед. Този 45-дневен срок е императивен, тъй като е установен в интерес на потребителите на застрахователна услуга и не може да бъде дерогиран с договорна клауза.
Ако след като този срок е изтекъл, автомобилът все още не е отремонтиран по вина на застрахователя, застрахованият, отделно от застрахователното обезщетение, може да претендира и обезщетение за претърпените вреди от забавата на застрахователя. В случая такива вреди, пак теоретично, могат да бъдат, ако автомобилът е такси - пропусната печалба.
В случая не се касае за изключен риск - лишаване от ползване, обезценка и т.н. Изключеният риск ще е налице когато лишаването от ползване се дължи на причина, която не е резултат от поведението на застрахователя - напр. лишаване от ползване, поради това, че автомобилът е конфискуван от органите на МВР. А в случая, лишаването от ползване се дължи на забавата на застрахователя, вследствие от виновно неизпълнение на застрахователния договор. Затова няма как застрахователят да черпи права (да се позовава на изключения риск) от собственото си противоправно поведение. Изключеният риск не го "изважда" от състоянието на забава.
Всичко написано по-горе е теоретично, на практика в такъв случай е доста трудно да се докаже някаква вреда. Поради това и няма как да се претендира обезщетение за вреди.
ПС: Сменете си застрахователя
Теоретично, това представлява неточно изпълнение на застрахователния договор във времево отношение. Съгласно чл. 209, ал. 2 КЗ, срокът за възстановяване на вреди не може да бъде по-дълъг от 45 дни считано от деня, в който застрахованият е изпълнил задълженията си по чл. 206, ал. 1 или 2 и чл. 207, ал. 3. - да уведоми застрахователя за настъпилото събитие и да го допусне да извърши оглед. Този 45-дневен срок е императивен, тъй като е установен в интерес на потребителите на застрахователна услуга и не може да бъде дерогиран с договорна клауза.
Ако след като този срок е изтекъл, автомобилът все още не е отремонтиран по вина на застрахователя, застрахованият, отделно от застрахователното обезщетение, може да претендира и обезщетение за претърпените вреди от забавата на застрахователя. В случая такива вреди, пак теоретично, могат да бъдат, ако автомобилът е такси - пропусната печалба.
В случая не се касае за изключен риск - лишаване от ползване, обезценка и т.н. Изключеният риск ще е налице когато лишаването от ползване се дължи на причина, която не е резултат от поведението на застрахователя - напр. лишаване от ползване, поради това, че автомобилът е конфискуван от органите на МВР. А в случая, лишаването от ползване се дължи на забавата на застрахователя, вследствие от виновно неизпълнение на застрахователния договор. Затова няма как застрахователят да черпи права (да се позовава на изключения риск) от собственото си противоправно поведение. Изключеният риск не го "изважда" от състоянието на забава.
Всичко написано по-горе е теоретично, на практика в такъв случай е доста трудно да се докаже някаква вреда. Поради това и няма как да се претендира обезщетение за вреди.
ПС: Сменете си застрахователя

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта