Здравейте колеги, в борбата ми с трудно палене на студено, реших да прегледам датчиците за температурата. Искам вашето мнение дали всичко е нормално.
1. Intake air temp на загряла кола ми е 50 градуса и въпреки,че навън беше 4-5,при 3000 оборота температурта не падна под 45 градуса. Тоя Intake Air Temp датчик в дросела ли е или както дочух в дебитомера имало датчик за температура?
2. Coolant Temperature - 78-82 градуса, след каране и работещ двигател. Термостат или датчик(знам че при пасатите от тия години си бил проблемен CTS-a)?



Passat B5.5 1.8T AWT 2001 температури,температури
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Температури,температури Passat 1.8T AWT 2001
Здрасти колега.
Относно датчика за входящия въздух: Нормално е да показва по-висока температура от околната, защото изпускателния колектор загрява въздуха докато достигне до самия датчик, но не мога да преценя дали 50 градуса не са множко. За да разбереш дали тези датчици са ОК и да провериш дали проблема с паленето е от тях трябва да ги провериш сутрин преди да си запалил колата. Трябва датчика за входящия въздух, датчика за температурата на антифриза и термометъра за околната температура да показват едни и същи градуси +- 1-2 градуса. При мен датчика за входящия въздух е в самия дебитомер, но мисля че при твоя двигател е на всмукателния колектор (позиция 19).
Относно датчика за антифриза, колкото и пъти да съм го гледал при загряла кола не е по-малко от 87 градуса (на колкото трябва и да отваря термостата) и варира в рамките 87-95 (може и над 100 да стигне ако колата стой много време на място и навън е топло, мисля че втората степен на ел. перката включва на 107 градуса).
Относно датчика за входящия въздух: Нормално е да показва по-висока температура от околната, защото изпускателния колектор загрява въздуха докато достигне до самия датчик, но не мога да преценя дали 50 градуса не са множко. За да разбереш дали тези датчици са ОК и да провериш дали проблема с паленето е от тях трябва да ги провериш сутрин преди да си запалил колата. Трябва датчика за входящия въздух, датчика за температурата на антифриза и термометъра за околната температура да показват едни и същи градуси +- 1-2 градуса. При мен датчика за входящия въздух е в самия дебитомер, но мисля че при твоя двигател е на всмукателния колектор (позиция 19).
Относно датчика за антифриза, колкото и пъти да съм го гледал при загряла кола не е по-малко от 87 градуса (на колкото трябва и да отваря термостата) и варира в рамките 87-95 (може и над 100 да стигне ако колата стой много време на място и навън е топло, мисля че втората степен на ел. перката включва на 107 градуса).
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 2001 температури,температури
Здравей, този тест със сутрешното сравняване на температурите го направих и варират с по макс 2-3 градуса. Сега пак реших да пробвам и след няколко изрязвания с по 6000 оборота на втора - трета после на място ми държеше макс 80, след 2-3 мин. на място падна на 76. При тези градуси гледам че едната перка си върти слабо. Другото което забелязвам е че ми сменя на газ при 66 градуса, а уж газаджията ми каза,че на 30 я е направил... Имайки предвид теста на всички температури на студено си мисля ,че надали датчика за антифриза е сдал багажа. Как мислиш, термостат или датчик?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 2001 температури,температури
Значи до тук едно е ясно - проблема ти с трудното палене на студено не е от тези два датчика (казваш, че стойностите им на студено са нормални).
Нататък положението е следното - с пипане на маркуча на термостата няма да разбереш дали термостата отваря рано, защото стойността на темп. е близка до тази, на която трябва да отвори. Сравни показанието на темп. датчика в ECU с това в таблото (не по стрелката на самото табло, а през VCDS). Ако има разлика повеч от 4-5 градуса, сменяш датчика. Ако няма разлика, значи действително колата не достига нормалната си раб. температура. Термостата отваря на 87 градуса и също на толкова затваря т.е. темп. на двигателя при добре загряла кола, трябва да е минимум толкова, нормално около 90-95. Термостата е напълно отворил на 102 градуса, а ел. перката на 2-ра степен тръгва на 105. На 110 колата започва да прегрява, на 112 спира компресора на климатика за да разтовари двигателя, на 115 вече е напълно прегряла.


Нататък положението е следното - с пипане на маркуча на термостата няма да разбереш дали термостата отваря рано, защото стойността на темп. е близка до тази, на която трябва да отвори. Сравни показанието на темп. датчика в ECU с това в таблото (не по стрелката на самото табло, а през VCDS). Ако има разлика повеч от 4-5 градуса, сменяш датчика. Ако няма разлика, значи действително колата не достига нормалната си раб. температура. Термостата отваря на 87 градуса и също на толкова затваря т.е. темп. на двигателя при добре загряла кола, трябва да е минимум толкова, нормално около 90-95. Термостата е напълно отворил на 102 градуса, а ел. перката на 2-ра степен тръгва на 105. На 110 колата започва да прегрява, на 112 спира компресора на климатика за да разтовари двигателя, на 115 вече е напълно прегряла.

-
- Мнения: 653
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 2001 температури,температури
За първи път чувам че при 115 градуса мотора е вече прегрял , една изправна охладителна система под налягане заредена с качествен антифриз ще кипне чак след 125 градуса , до 115 градуса нито мотора ще се повреди нито антифриза ща кипне.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 2001 температури,температури
Това за завирането на антифриза е точно така, ама и аз никъде не твърдя обратното :) . Двигателя не се води прегрял тогава, когато антифриза изври или когато главата стане крива като кора за яйца. Това си е наше схващане, като повечето хора още на 100 градуса казват "ау, прегрях". Наистина до 125 градуса антифриза не завира, както и до 115 градуса двигателя няма да се повреди, но при такива високи температури, освен повишаването на температурата на антифриза, бързо започва да се повишава и тази на маслото и мазилните му качества съответно намаляват, което вече е по-сериозния проблем, свързан с прегряването на двигателя. Дефакто главата ако я темперираш правилно т.е. плавно я загряваш, поддръжаш я равномерно загрята и после плавно я охлаждаш, нищо няма да и стане, дори да я загрееш на 120 градуса, ама идва проблем с температурата на маслото при такава температура на охл. течност и неговите свойства. При нормално измислените коли, които явно са ги мислили инженери, а не дизайнери, са заложени защити на тази тема именно заради влошаването на смазването на двигателя. При 110-112 градуса има индикация, че двигателя загрява твърде много и се спира климатика (това и VAG го имат). Ако водача не предприеме нищо т.е. не предприеме начин да свали температурата на охл. течност или не изгаси двигателя, при 115 градуса моторния компютър взима нещата в свой ръце - гаси двигателя аварийно, записва грешка за това, че е прегрял и след това няма палене, докато не се охлади до 80 градуса. VAG до колкото съм запознат, го нямат. След това пали, ама вече е в сервизен режим - до 2000 оборота и ако е с турбо, не пуска турбото. Също така не дава на климатика да се пусне изобщо и пуска максимално охл. перки на радиатора с цел охлаждане на радиатора и обдухване на двигателя за макс. охлаждане и поддържане на възможно най-ниска температура. Всичкото това е с цел именно да не се стигне до механична повреда на двигателя и заради това е направено на 115 градуса, а не на повече. Над 115 вече има риск за механични дефкти по двигателя и заради това цитирах тази цифра като границата, след която двигателя вече е прегрял. При някои от по-новите модели от по-висок клас, системата следи и темп. на маслото и при около 140-145 градуса, също сработва и гаси двигателя поради същите съображения, свързани с прегряване и настъпване на механични дефекти.


- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 2001 температури,температури
zfa159 написа:Значи до тук едно е ясно - проблема ти с трудното палене на студено не е от тези два датчика (казваш, че стойностите им на студено са нормални).![]()
Нататък положението е ....
Смених датчика с нов, зелен - Хела. Същата работа, 2ра-3та по 6000 оборота, 15 мин. каране, спирам на място и датчика показва 82-3 градуса. Нормално ли е едната перка постоянно да се върти?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.8T AWT 2001 температури,температури
Има два типа термостати за тези коли - на 82 и на 87 градуса, според климата. Производителя си слага на 87, ама много хора си ги сменят с такива на 82 особено по Италия или дори съм виждал най-редовно въобще да няма термостат. Ако твоят е за 82, нормално е да ти поддържа такава температура при сегашните околни температури. Най-добре го свали, виж какъв е и ако е 87 (на него пише), сложи си друг и виж какво ще се случи с температурата на двигателя. Може и да си е правилния и да отваря по-рано или да е блокирал отворен частично. За да провериш, действаш, както ти писах - палиш колата на студено, регулярно пипаш долния маркуч от радиатора към термостата и гледаш на каква температура по VCDS започва да се затопля. Ако е под 82 (или 87, според термостата), термостата отваря по-рано и е за смяна.
За перките - едната е на виско-съединител, тя винаги се върти, с различни обороти, според температурата. Вискосъеднителя я зацепва с различни %-ти според температурата на въздуха около нея. Докато е студена колата, пробвай внимателно да я спреш с някакъв картон, трябва да си спре, без да го рендоса целия
.
Другата перка се управлява от климатроника и от темп. датчик за охлаждането (не този, който си сменил). Тя е електрическа и тръгва или при пускане на компресора за климатика или при достигане на 95 градуса на охл. течност в долния край на радиатора. Често изграят и затова е хубаво да се проверява редовно дали работи, защото иначе лятото компресора се претоварва и поврежда.
Така или иначе ако термостата е изправен, не циркулира антифриз през радиатора отпред и няма да му пречи дори да работят двете перки, пак ще си загрее до работна температура. Дефакто дебита на двете перки е доста по-малък примерно от този, когато се движиш със 100км/ч. Т.е. дори да не работят перките, ако термостата е заминал, като тръгнеш, температурата на охл. течност ще спадне драстично заради естествения въздушен поток през радиатора. При изправен термостат това няма да се случи.

За перките - едната е на виско-съединител, тя винаги се върти, с различни обороти, според температурата. Вискосъеднителя я зацепва с различни %-ти според температурата на въздуха около нея. Докато е студена колата, пробвай внимателно да я спреш с някакъв картон, трябва да си спре, без да го рендоса целия

Другата перка се управлява от климатроника и от темп. датчик за охлаждането (не този, който си сменил). Тя е електрическа и тръгва или при пускане на компресора за климатика или при достигане на 95 градуса на охл. течност в долния край на радиатора. Често изграят и затова е хубаво да се проверява редовно дали работи, защото иначе лятото компресора се претоварва и поврежда.
Така или иначе ако термостата е изправен, не циркулира антифриз през радиатора отпред и няма да му пречи дори да работят двете перки, пак ще си загрее до работна температура. Дефакто дебита на двете перки е доста по-малък примерно от този, когато се движиш със 100км/ч. Т.е. дори да не работят перките, ако термостата е заминал, като тръгнеш, температурата на охл. течност ще спадне драстично заради естествения въздушен поток през радиатора. При изправен термостат това няма да се случи.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 28 госта