Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
logrus
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 22 юли 2014 0:08
Автомобил: Passat B3
Двигател: 06.1989
Местоположение: на баира до София

Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Мнениеот logrus » Нед 16 ное 2014 18:50


Привет колеги.
Очертава се скоро да се сдобия с Пасат В3 комби, 1,8 90к.с. Днес пробвах колата - двигателят мърка като коте, скоростите влизат гладко. Купето няма гнило - само нормални декоративни "екстри" придобити от '92-ра насам :smile
Понеже досега не съм имал такъв автомобил имам и някои въпроси.
1. Какви неприятности мога да очаквам - по-често срещани проблеми, слаби места?
2. Задните амортисьори са изпуснали - каква марка е препоръчителна?
3. Колата е доста влажна - пода на багажника и предното стъкло отвътре - от къде биха могли да са тези течове?
4. Искам да сменя акумулатора - сегашния не си знае годините, а и ми се струва, че е слаб (44Ач) - колко Ач е препоръчителния за този двигател? (колата няма климатик, и е само с предни ел.стъкла, ако има значение).
5. Парното е слабичко - маркучите са горещи, но вътре едвам подухва топличко - има ли някакъв филтър или ще трябва да разглобявам да почиствам радиатора?

Това е засега. Когато влезна във владение сигурно ще имам още въпроси.
Благодаря предварително на всички.




Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Мнениеот momcho_bg » Нед 16 ное 2014 20:11


Здравей, колега!
Карам такъв вече 8 години и ще споделя с теб своя опит. Двигателят и скоростната кутия са много корави. По двигателя съм сменял само гумички на клапани, защото посръбваше по малко масълце и след това никакви проблеми с него. По конкретно по въпросите:
1. Често повтарящи се проблеми по поддръжката на модела, поне при мен, са били: предни и задни амортисьори заедно с капачките към тях, лагери на предни и задни колела. Единични проблеми - генератор,стартер, водна помпа, моно-инжекция и датчици, горивни маркучи, задни спирачки, ауспух, тампони на двигателя. Не че не са достатъчно качествени, просто от продължителната употреба се амортизират а частите с които се сменят са ниско-качествени.
2. Последните 2 комплекта задни амортисьори, които съм поставял са Монро/маслен/ - около 60-70 лв. бройката. Без да натоварвам особено колата при мен издържаха средно около 2-3 години.
3. При мен имаше следния проблем с овлажняване - появяваше се пред шофьорската седалка. Дължеше се на теч на спомагателната помпа на хидравличното усилване на съединителя. Тази помпа се намира в коша в близост до сервото на спирачките, работи със спирачна течност и когато се скапа течността се изливаше под мокета пред шофьорската седалка. След ремонта не съм имал никакви проблеми с овлажняване. Провери колата са скъсани уплътнения на врати, стъкла и др.
4. Карал съм с акумулатор Топла с 50 и отгоре ампер-часа. Не съм имал проблеми през зимата. Мисля, че над 60 вече е излишно.
5.Една от впечатляващите страни на този пасат е парното - бързо загрява а като започне да духа топло вътре става Африка. Определено има някакъв проблем. Този модел няма филтър на купето и се случва въздушните пътища да се позадръстят с листа, изронен дунапрен от самата система и други. Провери дали колата загрява добре, дали термостата е читав. Само съм чувал, че ако трябва да се прави нещо по-сериозно по парното трябва да се разглоби и извади цялото табло на колата. Дано при теб проблема да е от малките.
Това е за което се сещам сега. Дано учелиш запазен екземляр, който да те радва.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Мнениеот Dpop » Нед 16 ное 2014 21:46


Влажното/запотено предво стъкло и слабото парно може да са свързани от пробито радиаторче за парното. Отделно причина за слабото парно е в дунапрените на клапите, които да са се разпаднали. За да се ремонтират нещата както трябва се демонтира таблото което си е сериозна работа, но си имаме добри майстори тук и за около половин ден се оправя.
Монро са добра марка и аз съм с такива задни, но са маслено - газови. Добри марки са Билщайн, Боге, Закс, Каяб.
Вода в багажника може да влиза от уплътнението на пръскалката на стъклото, но може и вътре да се измъкнало, скъсало маркуче. Сваля се кората на петата врата и се проверява.
Слаби са пластмасите на централната конзола, особенно тази с въртоците за вентилатора и парното.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Мнениеот Iezekil » Нед 16 ное 2014 22:35


1.Най-честите проблеми са по моното-ТПС,стъпков мотор.Ако имаш газово включи и бензинова помпа.Всичко друго важи за всички пасати.
2.За амове не препоръчвам Монро.Боге,Билщайн и Каяба са марките.Лично аз товаря яко и за 9 години съм ги сменил веднъж.
3.Предното стъкло ако е мазно ти е спукано радиаторчето.Ако е само влажно и си с мокетени стелки,проблема го търси в тях.По точка 5 ще се наложи да облепяш клапи,така и така ще разглобиш парното,ще провериш и радиатора за течове.Като разглобиш таблото/може и да не се сваля цялото/задължително подгрей колата да опипаш радиатора/ако е здрав де/дали топлоотдава.Това се прави да не е байпасирало или запушено.
4.По каталог може и 45 ач акумулатор да дават.Аз препоръчвам до 54-60.


Потребителски аватар
logrus
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 22 юли 2014 0:08
Автомобил: Passat B3
Двигател: 06.1989
Местоположение: на баира до София

Re: Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Мнениеот logrus » Вто 18 ное 2014 18:11


Благодаря, колеги :beer
Явно ще трябва да се разглобява таблото - през духалките лети дунапрен, а вътре са пълни с големи парчета. Има ли го някъде нагледно - не намерих тема някой да го е правил - по-скоро аз не се справям с търсенето :redface


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Мнениеот radotom » Вто 18 ное 2014 21:21


Абсолютно всеки въпрос, който се сетиш да зададеш, вече е бил задаван поне 2 пъти :icon_lol
Заповядай: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=71586


Потребителски аватар
logrus
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 22 юли 2014 0:08
Автомобил: Passat B3
Двигател: 06.1989
Местоположение: на баира до София

Re: Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Мнениеот logrus » Пон 26 окт 2015 19:19


След доста сериозно забавяне, най-накрая придобих Пасат комби 1,8 от 1990г. Гол като пушка - има си едно централно и толкоз, но това е само позитив - по-малко неща за поправка и повече възможности за персонализиране :smile Намислил съм му някои "подобрения", но всяко нещо с времето си - засега се обзаведохме само с ксенон.
Вече две седмици се опознаваме с добичето, но засега съм много приятно изненадан - колата е чудесна, с едно-две изключения. Първото е, че парното не духа в краката, а второто че понякога при палене на топъл двигател държи високи обороти - все едно мотора е студен, но дори и след 10 минути градско не ги сваля :cry
За проблема с оборотите ще търся някой запознат с тези машини (препоръки?), но парното ми се ще да си го направя сам - повече от любопитство. Само дето незнам откъде минават жилата и дали мога да ги проверя без да свалям централната конзола (също незнам как).
Приемам съвети :smile


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Мнениеот Водния дух1 » Пон 26 окт 2015 20:18


Колега ,хвърляш 200-300лв. по пасата и си ток! Това е желязна кола-ако не е ръждясала ще надживее много Пасати от следващите серии,че като ги гледам как ревът във форума :horror :horror :horror


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Мнениеот Iezekil » Пон 26 окт 2015 20:31


Ползвай търсачката за всичко.
За оборотите почни с температурния датчик,има писано как с мери и прочие.
За парната също има теми и снимки.Ако е само за краката,не си струва труда простата клапа.


Потребителски аватар
pushkata11
Мнения: 354
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Мнениеот pushkata11 » Сря 28 окт 2015 20:02


Здравей колега ! Айде честито, сдобил си се със страхотен автомобил, със здраве да си го караш и безаварийно ! :beer За високите обороти, измери дали темп.датчик (на антифриза) работи коректно. Най-вероятно там ти е проблемът ! :a045 За парното има тема със снимков материал :biggrin Ако имаш въпроси питай, може и на лично, ще се радвам да помогна ;)


Потребителски аватар
logrus
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 22 юли 2014 0:08
Автомобил: Passat B3
Двигател: 06.1989
Местоположение: на баира до София

Re: Пасат В3 - 1992г 1,8 90к.с. - някои въпроси

Мнениеот logrus » Вто 03 ное 2015 11:35


Благодаря, колеги.
Колата е в доста добро тенекиено здраве - веждите са кърпени малко на бързо и пак са тръгнали, но иначе гнило няма.
Инвестициите почнаха - за съжаление се наложи да сменя предната броня след малъл инцидент. Междувременно со намерих щора за багажника и релси за покрива.
Относно оборотите - май е проблем с инжекциона - при отпускане на газта на 3-4 предавка, колата започва да "сеца". Може би е за някаква центровка.
А парното вече е готово - разкачено жило се оказа. Свалих врътките, разкачих панела и с едни криви клещи и няколко "мами" го оправих :-)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта