


Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Отдавна го изхвърлих, като бях затапил маркучите с по един болт. Преди месец и половина ми се наложи да свалям резервоара, тогава го прекъснах на изхода от самия резервоар и там го затапих, защото иначе мирише на бензин вътре в купето. Вентилация на самия резервоар мисля, че има около капачката в гърловината
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Тъй като проблема е от време на време и аз ще се насоча към канистъра за сега.Само дето си е електромагнитен клапан и се управлява от ЕКУ-то.За това и ще видиш букса с 2 кабела на него.Принципно сработва само на високи обороти/за да не бърка работата/,но ако остава отворен може да се допусне,че дави колата.Незнам.
Тия обороти-1500 ми са много,има вероятност да ти е разбутан тпс-а.Dpop е описал начина/цитирал дословно/,можеш да замериш какви стойности дава,но първо изчисти старателно дросела.Даже и без замерването,самата манипулация с ТПС е тест за реакцията на самото степ моторче и в частност на ctp switch.
За оборотите друго общо взето няма,всичко е по или край моното.Е,има случаи на протекли регулатори и пробити шапки на дюзата,ама си е въпрос на писане и проверяване.Както и е редно да се спомене,какво е изпълнението на газовата...релета,ламбда контроли,ресети....
Тия обороти-1500 ми са много,има вероятност да ти е разбутан тпс-а.Dpop е описал начина/цитирал дословно/,можеш да замериш какви стойности дава,но първо изчисти старателно дросела.Даже и без замерването,самата манипулация с ТПС е тест за реакцията на самото степ моторче и в частност на ctp switch.
За оборотите друго общо взето няма,всичко е по или край моното.Е,има случаи на протекли регулатори и пробити шапки на дюзата,ама си е въпрос на писане и проверяване.Както и е редно да се спомене,какво е изпълнението на газовата...релета,ламбда контроли,ресети....
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Iezekil написа:Тъй като проблема е от време на време и аз ще се насоча към канистъра за сега.Само дето си е електромагнитен клапан и се управлява от ЕКУ-то.За това и ще видиш букса с 2 кабела на него.Принципно сработва само на високи обороти/за да не бърка работата/,но ако остава отворен може да се допусне,че дави колата.Незнам.
Тия обороти-1500 ми са много,има вероятност да ти е разбутан тпс-а.Dpop е описал начина/цитирал дословно/,можеш да замериш какви стойности дава,но първо изчисти старателно дросела.Даже и без замерването,самата манипулация с ТПС е тест за реакцията на самото степ моторче и в частност на ctp switch.
За оборотите друго общо взето няма,всичко е по или край моното.Е,има случаи на протекли регулатори и пробити шапки на дюзата,ама си е въпрос на писане и проверяване.Както и е редно да се спомене,какво е изпълнението на газовата...релета,ламбда контроли,ресети....
Днес реших да си жертвам обедната почивка и да прегледам вакуумните маркучета, излизащи от моното. Видях 2 тънки и 2-те са за боклука - едното се държи сякаш само на оплетката. Долу едно дето влиза във филтъра и то е за смяна и утре ще ги сменя. Замерих на прословутия клапан на канистъра и в момента, в който дам на контакт на клапана има 12 волта, но не пробвах като запаля колата дали има напрежение, което ще направя утре, като сменя маркучите.
- ангелчо77
- Мнения: 223
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: ловеч
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Предполагам не те бърка утре като смениш вакуумните маркучета да изолираш канистъра,като му затапиш маркучето което отива в моното и да покараш малко,за да видиш как ще се държи колата.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 06 окт 2015 20:07
- Автомобил: golf3_golf5
- Двигател: 1997AFT_2006BSE
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
И от мен глас за пробив във вакуума. При отнемане на газта, клапата затваря вакуума нараства
рязко, всмуква от някъде и докато клапата компенсира - гасне.
рязко, всмуква от някъде и докато клапата компенсира - гасне.
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
ангелчо77 написа:Предполагам не те бърка утре като смениш вакуумните маркучета да изолираш канистъра,като му затапиш маркучето което отива в моното и да покараш малко,за да видиш как ще се държи колата.
Понеже нямам категоричен отговор дали трябва при контакт да имам напрежение на клапана, ще сменя само маркучитв на вакуума и ще покарам така. Ако се появи пак проблема, ще изолирам и този юда - канастър о пак ще докладвам
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Докладвам. В събота смених маркучите на вакуума (бяха много зле) и за сега колата си работи на нормални обороти. Не съм прекъсвал канистъра - ще изчакам да видим дали ще прави пак мурафети и ще го изолирам и него.
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Така, за сега оборотите са по добре от преди, но стана 2 пъти ми прави един и същ чакмак. Паля студена, работи си първо на около 1200 оборота и като измина има няма 1 км колата изведнъж изгасва. Като покарам малко, може би като позагрее, почва да работи на 400-500 оборота и по някое време се оправя и си работи на около 900 оборота стабилно...Не съм изолирал канистъра, но при първа възможност ще го изолирам.
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Днес затапих и канистъра....да видим 

-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Оборотите са си перфектни за сега, но пак изгася от време на време като пуснеш газта и по някое време се оправя само....Забелязвам, че няма значение дали е топло или студено времето или топъл и студен двигател. Ще трябва да меря стъпкови мотори и тпс-и....
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Моя проблем се оказа комплексен...и от тпс-а и стъпковия мотор. ТПС-а леко беше видимо износен на едно място. Смених ги и за сега всичко е наред.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта