Здравейте,
нов съм във форума, както виждате, но въпреки това съм си направил труда да прочета всички теми, относно това, което ме интересува.
Имам конкретно няколко запитвания, които не са ми ясни и се надявам, че ще ми отговорите.
Притежавам Голф 3 1997 г. с климатроник. Тъй като парното е много слабо и лети дунапрен през духалките, заподозрях клапите. Преди да се заема с разглобяването утре, ме интересуват няколко неща. Налага ли се да разглобя цялото табло, или е достатъчно да разглобя само жабката, въздушната възглавница. Четох също за вариант за достъп през централната конзола ?! Някъде най-вероятно след като се разделят горния от долния въздуховод.
Трябва ли отпред при двигателя да откача и тръбите, които влизат в радиаторчето за парното или не е необходимо.
Има ли някаква гайка, която държи цялата кутия, в която се намира и вентилатора, за да се свали в краката на пасажера и от там да се достигнат клапите.
Благодаря ви предварително,
знам че ще помогнете с каквото можете !
Поздрави



Голф 3 1997 с климаторник - Клапи топъл - студен въздух?
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Клапи топъл - студен въздух - голф 3 с климаторник
те чети http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=152266&hilit=%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE
20тина страници със снимков материал
вземи си попълни от къде си в профила
20тина страници със снимков материал
вземи си попълни от къде си в профила
Re: Клапи топъл - студен въздух - голф 3 с климаторник
Те .. чел съм я !
На първите страници пише, че се разглобява. Към 16 страница пише, че може през средата, в последните няколко страници двама потребители се карат дали може без разглобяване ако колата е с климатик или не.
Иначе благодаря за бързия отговор.
На първите страници пише, че се разглобява. Към 16 страница пише, че може през средата, в последните няколко страници двама потребители се карат дали може без разглобяване ако колата е с климатик или не.
Иначе благодаря за бързия отговор.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Клапи топъл - студен въздух - голф 3 с климаторник
Трябва ли да сваляш таблото - ако искаш да направиш профилактиката и ремонта на тялото под таблото така, както е редно, да , трябва да го свалиш, трябва да почистиш изпарителя, отвеждането на конденза и да смениш радиаторчето на парното с ново, както и да облепиш клапите (основната ти задача). За целта трябва да свалиш таблото и да извадиш цялата кутия навън, както и да си източил фреона от климатичната система.
Ако искаш само да облепиш клапите без да правиш друго, не мога да ти кажа какво точно трябва да направиш, защото аз се занимавам с това професионално, взимам едни пари за процедурата, серщу което предлагаме съответното качество и не си позволяваме да правим подобни неща, съответно не съм запознат как се прави на място. Ние си сваляме всичко, почистваме си всичко, оправяме всичко и сглобяваме обратно. Ако се занимаваш само с това, ще се справиш за по-малко от 1 ден с всичко (ако се подготвиш и теоретично де).
По въпроса със свалянето на дясната част на кутията с вентилатора в краката на пасажера - при кола с климатик или климатроник, за да направиш това, трябва да източиш фреона от климатичната с-ма и да откачиш тръбите от радиатор-изпарителя, който се намира в същата кутия. Иначе кутията ще я мръднеш 2-3см ако успееш и толкова. Кутията е хваната на няколко места с гайки към преградата на коша. Мисля, че и металната греда под таблото няма да ти позволи да действаш по кутията, но не мога да кажа на 100%.
Ако искаш само да облепиш клапите без да правиш друго, не мога да ти кажа какво точно трябва да направиш, защото аз се занимавам с това професионално, взимам едни пари за процедурата, серщу което предлагаме съответното качество и не си позволяваме да правим подобни неща, съответно не съм запознат как се прави на място. Ние си сваляме всичко, почистваме си всичко, оправяме всичко и сглобяваме обратно. Ако се занимаваш само с това, ще се справиш за по-малко от 1 ден с всичко (ако се подготвиш и теоретично де).
По въпроса със свалянето на дясната част на кутията с вентилатора в краката на пасажера - при кола с климатик или климатроник, за да направиш това, трябва да източиш фреона от климатичната с-ма и да откачиш тръбите от радиатор-изпарителя, който се намира в същата кутия. Иначе кутията ще я мръднеш 2-3см ако успееш и толкова. Кутията е хваната на няколко места с гайки към преградата на коша. Мисля, че и металната греда под таблото няма да ти позволи да действаш по кутията, но не мога да кажа на 100%.
Re: Клапи топъл - студен въздух - голф 3 с климаторник
Благодаря за точния и пълен отговор. Днес сутринта се заех със задачата. Реших, че така и така ще разглобявам, най-добре да свърша работата от-до. Започнах от чистачките и коша на двигателя. Смъкнах филтъра,отвих всички гайки, псувах малко тези на чистачките, които бяха ръждясали. От там се прехвърлих вътре. Почнах от ляво на дясно, като първо свалих волана, а от там продължих с въздуховодите и останалите пластмаси по таблото. Добре, е ако правите това за първи път да описвате реда, по който се свалят, защото при сглобяването може да се окаже, че за една част от средната конзола, трябва да разглобите половината детайли, които вече сте вързали. Гредата металната я махнах, точно когато бях решил, че май никога няма да успея да събера всичко обратно. Кутията не съм я свалял на земята, а разглобих въздуховодите преди нея. От там има достъп до клапите, като могат да се извадят без да се вади климатичната инсталация. Изкарах радиаторчето за парното и понеже не бях подготвен за смяна с ново, просто го изчистих, като при самата процедура направо махнах ламелите, които стоят вътре. Съответно при връщането им имах леки затруднения, няколко счупих, но като цяло 80 процента са си на мястото. Каква гняс падна от тях не е истина. Клапите ги облепих с алуминиева лента, дано да няма проблем. Сглобяването ми отне доста по-малко време от разглобяването. Като цяло процедурата беше много полезна за мен и ми показа, че винаги човек може да оцени нещо, когато го направи сам. Отделно от клапите, успях да свърша и доста полезни неща, като да изчистя всички въздуховоди, да сменя филтъра на купето, и тн. Даже на таблото светнаха някои лампички, които поради изгорели крушки не бях виждал никога. Цялата процедура ми отне малко повече от 6 часа.
Със сигурност ако някой е на зор и има нужда само да облепи клапите, може да го направи през централната конзола. Има място, но проблемът е колко са ви дебели ръцете и колко нерви имате. Лично на мен ако ми се наложи в бъдеще пак да отварям, ще е със смъкване на цялото табло.
Поздрави !
Със сигурност ако някой е на зор и има нужда само да облепи клапите, може да го направи през централната конзола. Има място, но проблемът е колко са ви дебели ръцете и колко нерви имате. Лично на мен ако ми се наложи в бъдеще пак да отварям, ще е със смъкване на цялото табло.
Поздрави !
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Клапи топъл - студен въздух - голф 3 с климаторник
Важното е, че си се справил, иначе имам три дребни забележки :
- трябваше да свалиш и климатичната част, защото от клапата за вътрешна циркулация падат дунапрени и задръстват отвеждането на конденза, както и да почистиш самия изпарител механично (като радиаторчето на парното). Обикновено дори колата заводски да е била с ф-р, не винаги е сменян редовно, не винаги си е бил на мястото, нито пък при режим вътрешна циркулация въздуха (респективно и прахоляка) минават през него.
Ситуацията там обикновено, дори на коли с ф-р, е следната :

- за смяната на радиаторчето - най-вече беше хубаво да го смениш, защото обикновено на тези години вече протичат и има реална опасност да се наложи скоро да отаваряш пак, за да го смениш, заради което препоръката е да се сменя, когато сваляш таблото за клапите.
-освен алуминиевото фолио на клапите, не е зле да се слага и лента самозалепващ се дунапрен на края им, където опират в пластмасовото тяло в крайните си положения, защото при климатроника клапите имат свободен ход (заради луфтовете по зъбните колела) и потракват, когато накрая нямат дунапрен (много е дразнещо, ако нямаш силна музика).
Целта на коментара ми не е да упреквам колегата, напротив, свършил е чудесна работа, просто искам да е от полза на хората, които за в бъдеще ще попаднат на тази тема :) .

- трябваше да свалиш и климатичната част, защото от клапата за вътрешна циркулация падат дунапрени и задръстват отвеждането на конденза, както и да почистиш самия изпарител механично (като радиаторчето на парното). Обикновено дори колата заводски да е била с ф-р, не винаги е сменян редовно, не винаги си е бил на мястото, нито пък при режим вътрешна циркулация въздуха (респективно и прахоляка) минават през него.
Ситуацията там обикновено, дори на коли с ф-р, е следната :

- за смяната на радиаторчето - най-вече беше хубаво да го смениш, защото обикновено на тези години вече протичат и има реална опасност да се наложи скоро да отаваряш пак, за да го смениш, заради което препоръката е да се сменя, когато сваляш таблото за клапите.
-освен алуминиевото фолио на клапите, не е зле да се слага и лента самозалепващ се дунапрен на края им, където опират в пластмасовото тяло в крайните си положения, защото при климатроника клапите имат свободен ход (заради луфтовете по зъбните колела) и потракват, когато накрая нямат дунапрен (много е дразнещо, ако нямаш силна музика).
Целта на коментара ми не е да упреквам колегата, напротив, свършил е чудесна работа, просто искам да е от полза на хората, които за в бъдеще ще попаднат на тази тема :) .

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта