Здравейте,
имам Голф 3 1.6 AFT мотор. Вчера ми смениха термостата, защото от известно време стрелката стига или до 70С или много рядко до 90С.
На връщане от сервиза обаче забелязах повишена температура на маслото. Колата беше още топла като тръгнах и температурата му беше 80С. След 5-6км стигна до 98 при съвсем нормално каране, спокойно. Стрелката на антифриза си стоеше точно на 90С през цялото време. Освен това датчика за температурата на въздуха първо показваше 17С, но предположих че му трябва време да се осъзнае от топлото в сервиза. След като паркирах пред нас обаче показваше 21С, при външна температура не повече от 12-13С. В коша всичко беше доста горещо. Проверявах на няколко пъти и така и не видях перките да се въртят. В тъмното нямах възможност да огледам, дали случайно не са забравили да закачат захранвеането на вентилаторите, но не трябваше ли ако нещо прегрява, първо да се види на стрелката?
До сега не съм имал подобен проблем с правилното показване на външната температура, както и температурата на маслото много рядко е стигала 100С и то само на магистралата със 140км/ч.
Каква е максимално допустимата температура на маслото? Възможно ли е нещо да не са обезвъздушили както трябва? Някакви съвети?
Голф 3 1.6 AFT прегравя след смяна на термостат
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Пет 17 дек 2010 9:05
- Автомобил: GolfIII
- Двигател:
- Местоположение: СтЗагора0877046889
Re: Прегравя след смяна на термостат? 1.6 AFT
Виж си маркучето за обезвъздушаването-тънко , отива в разширителното казанче....трябва да преминава вода през него постоянно. Ако не преминава е запушено и не може да се обезвъздуши мотора.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Прегравя след смяна на термостат? 1.6 AFT
След проверката на обезвъздушаването се убеди, че МФА-то ти отчита коректно колега. Предвид това което си писал, е възможно датчика в бронята за показание на външната температура да е дефектирал. Провери му буксата, може да има окиси. Колкото до температурата на двигателното масло то достигането на 96-98 гр. е съвсем нормално. Моят двг. е 1.8/90 к.с.(с допълнително монтиран маслен охладител) и тази температура в градски условия и настоящата външна t(16-18 гр.) си я стига. При натоварен режим (магистрала скорост 120-130) спокойно достига 106-112 градуса(в зависимост от наклона на пътя и от външната темп.), които не са изобщо притеснителни. Не приемай, че двг. ти прегрява при положение, че е отчитал 90 гр. на охл. течност.
Виж си спецификациите на моторното масло с което си в момента, при повечето масла 10W40 макс. температура–flash point е около 200 гр.
Виж си спецификациите на моторното масло с което си в момента, при повечето масла 10W40 макс. температура–flash point е около 200 гр.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Прегравя след смяна на термостат? 1.6 AFT
И аз съм с такъв мотор, но защо нямам отчитане температурата на маслото?
Как да разбера колко е?

- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Прегравя след смяна на термостат? 1.6 AFT
Мерси за отговорите. За съжаление 2 дни подред съм на работа до късно и няма как да се занимавам с колата. Външната температура винаги ми я е показвало коректно до вчера.
Иначе за температурата на маслото... опитвам се да си обясня нещата така:
Преди при показание на стрелката на водата на 70С, температурите на маслото са били много по-ниски, защото и водата е била по-студена. Сега, когато е на 90С, температурата на маслото също е с 20-тина градуса нагоре. Това са си лично мои обяснения и може изобщо да не е така. Няма как в момента да измеря реално показанията. За съжаление не съм присъствал на смяната на термостата и не съм гледал какво и как точно го правят. Мога само да се надявам, че всичко е било коректно. Факт е обаче, че преди температурата на маслото много рядно съм я виждал над 100С и то при голямо натоварване, дълго каране във високите обороти през лятото. Снощи в задръстванията, общо взето при работа на място стигна 98С при външна температура 12С. Петък ще ходя отново до сервиза за друг проблем и се опитвам да разбера доколко са нормални тези темеператури при тези условия. Иначе маслото е Emperol 10w40.
Колега НарКол, показанията се виждат от бордовия компютър или по-конкретно от бутона на ръчката на чистачките MFA.
Иначе за температурата на маслото... опитвам се да си обясня нещата така:
Преди при показание на стрелката на водата на 70С, температурите на маслото са били много по-ниски, защото и водата е била по-студена. Сега, когато е на 90С, температурата на маслото също е с 20-тина градуса нагоре. Това са си лично мои обяснения и може изобщо да не е така. Няма как в момента да измеря реално показанията. За съжаление не съм присъствал на смяната на термостата и не съм гледал какво и как точно го правят. Мога само да се надявам, че всичко е било коректно. Факт е обаче, че преди температурата на маслото много рядно съм я виждал над 100С и то при голямо натоварване, дълго каране във високите обороти през лятото. Снощи в задръстванията, общо взето при работа на място стигна 98С при външна температура 12С. Петък ще ходя отново до сервиза за друг проблем и се опитвам да разбера доколко са нормални тези темеператури при тези условия. Иначе маслото е Emperol 10w40.
Колега НарКол, показанията се виждат от бордовия компютър или по-конкретно от бутона на ръчката на чистачките MFA.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Прегравя след смяна на термостат? 1.6 AFT
Понеже си с по-новия вид табла,е нормално стрелката да не мърда над 90 гр.Ако стигне 100,едвам тогава ще почне да отлепя.И моя градско си държи 92-94 градуса на маслото,че и повече стига ако го поръчкам.
Според мен или измери реалната температура в казанчето с термометър или и закачете една диагностика и там ще видите реалната темп.на водата.
Според мен или измери реалната температура в казанчето с термометър или и закачете една диагностика и там ще видите реалната темп.на водата.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Прегравя след смяна на термостат? 1.6 AFT
Bai Sando написа:Според мен или измери реалната температура в казанчето с термометър или и закачете една диагностика и там ще видите реалната темп.на водата.
Ако не са в норма - водна помпа - превъртяла турбинка и няма циркулация.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Прегравя след смяна на термостат? 1.6 AFT
Wish_Master написа:Колега НарКол, показанията се виждат от бордовия компютър или по-конкретно от бутона на ръчката на чистачките MFA.
Е, при мене няма такива екстри, мислиш ли че ми пука за температурата на маслото?

-
- Low rider
- Мнения: 5573
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Прегравя след смяна на термостат? 1.6 AFT
Всичко ти е нормално.Преди просто заради термостата не е било както трябва което сам си си обяснил .Карай си без да се притисняваш.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 1.6 AFT прегравя след смяна на термостат
Същия двигател - през лятото в топлото, при 140 км/ч, маслото спокойно може да достигне 120 градуса.
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6 AFT прегравя след смяна на термостат
Не бях карал колата от както я взех от сервиза. Сутринта вднага след паленето започна да ми мига лампата на водата. Оказа се че нивото е паднало под минимума. Надявам се да няма някакъв проблем със системата, а да се дължи просто на източването за смяна на термонстата и обезвъздушаването. Не надува маркучите. Ще я пробвам на дълъг път да видим колко градуса ще вдигне маслото.
Другия проблем с показанията на външната температура си остана. Сутринта ми показваше 11 С, което си е нормално. След няколко километра, когато колата вече беше загряла показваше 20С. Датчика уж е долу в решетката, не е близо до някакви горещи тръби, освен до тази на радиатора на климатика, която си е студена.
Преди смяната на термостата си показваше доста точно.
Другия проблем с показанията на външната температура си остана. Сутринта ми показваше 11 С, което си е нормално. След няколко километра, когато колата вече беше загряла показваше 20С. Датчика уж е долу в решетката, не е близо до някакви горещи тръби, освен до тази на радиатора на климатика, която си е студена.
Преди смяната на термостата си показваше доста точно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 55 госта