Polo 9N 2002 1.2 бензин - трудно второ запалване
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пет 27 фев 2015 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
Polo 9N 2002 1.2 бензин - трудно второ запалване
Здравейте! Искам да попитам за някакви предположения по следния проблем. Колата ми е VW Polo 2002 1.2 бензин, сутрин когато я паля( независимо от температурата навънка) пали от раз, но когато е покарана малко време и е загрял двигателя (не винаги до 90 градуса някога и по малко) второто запалване става много трудно запалва чак след 5 6 въртене, а вчера дори не запали и като усетих, че ще падне акумулатора загасих. При рестартиране обаче пали от първия път?! Също така искам да вметна още една подробност ако при първото палене държи около 1000 оборота преди да е загряла и нали съответно спадат, понякога второ или трето палене (на топъл двигател вече) ги качва на 1100 1200 (все едно се шашка нещо)?? Въпросът ми е температурния датчик възможно ли е да има нещо общо с това? Ако има нещо неясно относно това което съм написал, моля кажете ми. Благодаря предварително!
Последна промяна от hooligans на Сря 11 ное 2015 12:13, променено общо 1 път.
Причина: Няма нужда от VW в заглавието.
Причина: Няма нужда от VW в заглавието.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Wv Polo 9N 2002 1.2 бензин - трудно второ запалване
Колега, може да ти дам само предположения, но все пак е нещо, на фона на многото неща, които може да са причина за такова поведение.
Имал съм подобни проблеми, но при мен пък е само при първото палене. В последно време много рядко ми се случва да гасне при консуматори или при въртене на волана, но имах такива проблеми. Та това с оборотите го имах и аз. Преди ми гаснеше (2 години) без консуматори, сега по някой път го прави това с гасненето и при мен се случва това нещо. При първото палене, вместо 1000 оборота ми отиват малко по надолу и така разбирам, че ако почна да ръчкам волана или някой консуматор ще изгасне. Ако се случи да изгасне при второ палене оборотите са по високи от първото палене, все едно нещо не му стига при първото палене и не може да си вдигне оборотите.
Миналата зима пък имах проблем с трудно палене, върти, върти, аха да запали и изгасва, при второто палене няма проблеми. После пък трудното палене се оправи след месец-два.
На диагностика ходил ли си? Налягане на горивото мерено ли е? Температурния датчик може да ги прави тези мизерии, но обикновено щеше да имаш и трудно първо палене на студен двигател и гаснене, а ти имаш само трудно палене.
Виж за грешки на диагностика.
Аз си мисля, за инжектори! Как ти работи двигателя? Когато ти са по ниски оборотите усещаш ли леки вибрации? Работи ли по грубо?
Ще се радвам да разбереш от какво е и да споделиш!
Имал съм подобни проблеми, но при мен пък е само при първото палене. В последно време много рядко ми се случва да гасне при консуматори или при въртене на волана, но имах такива проблеми. Та това с оборотите го имах и аз. Преди ми гаснеше (2 години) без консуматори, сега по някой път го прави това с гасненето и при мен се случва това нещо. При първото палене, вместо 1000 оборота ми отиват малко по надолу и така разбирам, че ако почна да ръчкам волана или някой консуматор ще изгасне. Ако се случи да изгасне при второ палене оборотите са по високи от първото палене, все едно нещо не му стига при първото палене и не може да си вдигне оборотите.
Миналата зима пък имах проблем с трудно палене, върти, върти, аха да запали и изгасва, при второто палене няма проблеми. После пък трудното палене се оправи след месец-два.
На диагностика ходил ли си? Налягане на горивото мерено ли е? Температурния датчик може да ги прави тези мизерии, но обикновено щеше да имаш и трудно първо палене на студен двигател и гаснене, а ти имаш само трудно палене.
Виж за грешки на диагностика.
Аз си мисля, за инжектори! Как ти работи двигателя? Когато ти са по ниски оборотите усещаш ли леки вибрации? Работи ли по грубо?
Ще се радвам да разбереш от какво е и да споделиш!

-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пет 27 фев 2015 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Wv Polo 9N 2002 1.2 бензин - трудно второ запалване
Най напред Весела баба Марта на всички.Значи имах един ремонт миналото лято, при което инжекторите ми бяха "уж" бяха почистени на ултра звук (в което незнам дали да вярвам), но си платих за услугата
и имах 4 маслени повдигача за смяна (сменени са всичките 12). И от тогава нататак (не всеки път, предимно на настроение) второто запалване и понякога третото са мъка... На диагностика ще ходя след почивните дни (предполагам след 3ти 4ти) за да видим какво ще каже компютъра. Налягане на гориво не съм мерил, но ще го направя. Двигателя работи нормално, нали когато си е студен е малко по шумен, когато е загрял си работи добре. Обаче понякога ми се появяват вибрации в купето пример: Стоя на светофар на свободна и почва да притриса леко, на следващия светофар примерно които е 100 метра по надолу няма притрисане и вибрации... :D Забелязвам обаче и че, понякога това за температурата на таблото не винаги показва както трябва или поне аз така си мисля, защото си познавам колата и преди да ми се появи този проблем знаех долу горе като тръгна на някъде кога почва да отлепя стрелката на температурата обаче от както се появи този проблем стрелката един път отлепя след примерно 2 3 км минати друг път отлепля преди 1вия и така... Общо взето кола на настроения и за това ми е много трудно да опиша какво и има. След празниците ще я водя на диагностика и след това, ще споделя какво е станало и така.

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Wv Polo 9N 2002 1.2 бензин - трудно второ запалване
Колега, може да си примериш температурния датчик колко градуса показва на топъл двигател с мултицет и да си го смениш сам, има ги и по 20 лв. Дано да е той.
Относно инжекторите може да прочетеш тази тема, по някой път след чистене се появява този ефект, някои инжектори протичат.
Виж тук:
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f=18&t=3959&hilit=%D0%B8%D0%BD%D0%B6%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8&start=15
Може и повдигачите да правят някакъв проблем, но пък щеше да го имаш проблема и на студен двигател при първото палене.
Логиката е, че ако преди това е нямало такъв проблем се гледа, като причина последната интервенция.
Относно инжекторите може да прочетеш тази тема, по някой път след чистене се появява този ефект, някои инжектори протичат.
Виж тук:
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f=18&t=3959&hilit=%D0%B8%D0%BD%D0%B6%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8&start=15
Може и повдигачите да правят някакъв проблем, но пък щеше да го имаш проблема и на студен двигател при първото палене.
Логиката е, че ако преди това е нямало такъв проблем се гледа, като причина последната интервенция.
Re: Wv Polo 9N 2002 1.2 бензин - трудно второ запалване
температурен датчик е ,имал съм го същият проблем ,добър избор за подмяна е феби билщеиин 21-23лв ,датчика дава че колата ти е прегряла и блокира запалването като поизстине си пали
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Wv Polo 9N 2002 1.2 бензин - трудно второ запалване
Температурен датчик, ама тука става на въпрос за второто палене. За това дали е изстинала колата екуто разбира пак от температурния датчик, който едва ли, като изстине колата се оправя!
Дори и да е забил на студено, според мен двигателя пак ще запали дори и да е загрял на работна температура, но няма да работи много добре, защото ще налива повече гориво, обаче тогава ламбда сондата ще поеме нещата и тук вече зависи от софта как ще реагира екуто. Най вероятно ще си коригира картите за да постигне оптимална смес 14,7:1, това може да се види в дългосрочните адаптации. От тук следва, че и празният ход при студен двигател ще е силно влошен, тъй като екуто си пали по горивните карти и темп. датчик, ще вкарва прекалено много гориво и най вероятно ще гасне при студен двигател, ще се дави и ще свети чека или ЕРС то за пробелм, тъй като ще е вдигнал корекциите над 5%, при което ще пусне лампата за проблем.
Това е нещо, което се появява след загряване, може и да е студена спойка някъде, реле примерно. Това умното реле, колегите с голф писаха, че правело подобни въртели. При полото ако има проблем с релето, както при друг колега излизат най различни грешки при диагностика. Добре е да се види и с диагностичен софтуер, освен да гадаем във форума.

Дори и да е забил на студено, според мен двигателя пак ще запали дори и да е загрял на работна температура, но няма да работи много добре, защото ще налива повече гориво, обаче тогава ламбда сондата ще поеме нещата и тук вече зависи от софта как ще реагира екуто. Най вероятно ще си коригира картите за да постигне оптимална смес 14,7:1, това може да се види в дългосрочните адаптации. От тук следва, че и празният ход при студен двигател ще е силно влошен, тъй като екуто си пали по горивните карти и темп. датчик, ще вкарва прекалено много гориво и най вероятно ще гасне при студен двигател, ще се дави и ще свети чека или ЕРС то за пробелм, тъй като ще е вдигнал корекциите над 5%, при което ще пусне лампата за проблем.

Това е нещо, което се появява след загряване, може и да е студена спойка някъде, реле примерно. Това умното реле, колегите с голф писаха, че правело подобни въртели. При полото ако има проблем с релето, както при друг колега излизат най различни грешки при диагностика. Добре е да се види и с диагностичен софтуер, освен да гадаем във форума.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пет 27 фев 2015 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Wv Polo 9N 2002 1.2 бензин - трудно второ запалване
Здравейте колеги! Бях позабравил за тази тема, значи въпроса със запалването го реших бяха дюзите... Набарах едни за по 20 лева (втора ръка) и колата заспа! Сега обаче има друг проблем и той е със смукача на колата. По принцип ми е направило впечатление, че не винаги работи както трябва и ще дам пример. Лятото когато бяха най големите жеги паля сутринта и държи под 1000 оборота, някъде към 850 и като си загрее са си 750. По късно през деня пак я паля и смукача работи и държи оборотите на 1200 за минута точно и после утихва, това не мога да си го обясня. Сега тука последните 5 дена ми прави нов номер, не знам другаде как е, но тука в Бургас е много влажно сутринта.. Та с приятели отиваме на морето за риба и ставаме към 4 сутринта, към 4 и 30 отивам да паля колата. Запалва веднага обаче 2 3 секунди и започва да не държи обороти и а да изгасне вдига ги, а да изгасне пак ги вдига и тресе цялата (оборотите играят между 500 и 1000) това трае към 15 секунди ако не подам газ, ако подам газ 5 6 секунди. Та въпроса ми е имате ли някакво предположение от какво може да е и възможно ли е силната влага да има нещо общо с това. Също така ще съм благодарен ако може да ми кажете дали смукача трябва на всяко първо палене на колата за деня да си работи тоест ( ставаш сутринта палиш 1200 оборота примерно и след там минутка някъде да падат на 800-850 и после на 750 като загрее), защото бях чел някъде на един колега коментар специално за полота който казваше, че не са ли ти 1200-1300 оборотите (особено в студените месеци) при първото запалване на колата за деня значи има някакъв проблем. Благодаря предварително!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 9N 2002 1.2 бензин - трудно второ запалване
"Смукача" ти е дросел клапата, сваляна ли е или да е чистена скоро?
Клапата, ако е сваляна има нужда от адаптация, прави се с Ваг-Ком на 060 ти канал, Engine->Basic settings!
Загрял двигател, около 80-90 градуса и на контакт.
Моята така правеше след, като изчистих клапата. Сутрин или на първо палене вдига оборотите, форсира се, като болид сама и после падат и изгасва, по някой път ги задържаше, ама работеше нестабилно.
За да спестиш пари си купи един кабел за около 40 лева, инсталираш софта на компа и си правиш каквото ти е кеф.
Може да провериш за грешки или да наблюдаваш различните датчци, какво показват.
По сервизите взимат 20 лева за адаптация, така, че излиза много по евтино да си купиш кабела, а не да ти взимат пари за разни глупости.
Това, където го разправят, че клапата се адпатирала сама не е вярно, грешките също не се трият с разкачане на акумулатора, даже при разкачане записва грешка.
По-новите коли са така, иначе на по-старите въртят болта и айде газ.
Колко оборота ще държи студена зависи от софта на конкретния модел и марка, това, че един модел държи 1200-1300 не означава, че твоят двигател трябва да ги държи същите.
Полото държи около 1000, в големия студ може и да ги вдигне до към 1100-1200, ама трябва да доста под нулата. По принцип не държи високи обороти на студен двигател и бързо загрява.
Ако клапата се адаптира успешно и проблема продължава, правиш диагностика, пак с кабела и гледаш какво става. На мен ми прилича на инжектори.
Преди да ги сложиш чисти ли ги, гледа ли ги на стенд, как разпръскват?
От един сервиз в Стара Загора ми казаха, че специално в Бургас имате сервиз или човек, който много качествено чистил инжектори!?
Клапата, ако е сваляна има нужда от адаптация, прави се с Ваг-Ком на 060 ти канал, Engine->Basic settings!
Загрял двигател, около 80-90 градуса и на контакт.
Моята така правеше след, като изчистих клапата. Сутрин или на първо палене вдига оборотите, форсира се, като болид сама и после падат и изгасва, по някой път ги задържаше, ама работеше нестабилно.
За да спестиш пари си купи един кабел за около 40 лева, инсталираш софта на компа и си правиш каквото ти е кеф.
Може да провериш за грешки или да наблюдаваш различните датчци, какво показват.
По сервизите взимат 20 лева за адаптация, така, че излиза много по евтино да си купиш кабела, а не да ти взимат пари за разни глупости.
Това, където го разправят, че клапата се адпатирала сама не е вярно, грешките също не се трият с разкачане на акумулатора, даже при разкачане записва грешка.

По-новите коли са така, иначе на по-старите въртят болта и айде газ.
Колко оборота ще държи студена зависи от софта на конкретния модел и марка, това, че един модел държи 1200-1300 не означава, че твоят двигател трябва да ги държи същите.
Полото държи около 1000, в големия студ може и да ги вдигне до към 1100-1200, ама трябва да доста под нулата. По принцип не държи високи обороти на студен двигател и бързо загрява.
Ако клапата се адаптира успешно и проблема продължава, правиш диагностика, пак с кабела и гледаш какво става. На мен ми прилича на инжектори.
Преди да ги сложиш чисти ли ги, гледа ли ги на стенд, как разпръскват?
От един сервиз в Стара Загора ми казаха, че специално в Бургас имате сервиз или човек, който много качествено чистил инжектори!?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта