типове спирачни дискове предимства и недостатъци

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

типове спирачни дискове предимства и недостатъци

Мнениеот dude » Чет 01 фев 2007 12:13


някой може ли да обясни каква е разликата между следните типове дискове и какви +/- имат

drilled
vented
cross-drilled
grooved
drilled and grooved




Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: типове спирачни дискове предимства и недостатъци

Мнениеот dancing_niki » Чет 01 фев 2007 13:39


drilled са дупчени,
vented - вентилирани, диска се състои от 2 такива и посредата има напречни пластини http://www.brakesint.co.uk/img/subcolumn/bremtech.jpg
cross-drilled - пак надупчени, но с различно разположение на дупките спрямо drilled http://news.carjunky.com/uploads/powerstop-xdrilled.jpg
grooved или някъде се срещат slotted - това са дискове на които са фрезовани канали http://www.abbottracing.com/2003/images ... r_disc.jpg
drilled and grooved - тук се редуват ред отвори, ред канал и така по цялата обиколка http://www.tuningshop.co.uk/acatalog/hgrdisk.jpg

При всички се цели по-добро охлаждане на спирачките, следователно по-добро спиране.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 01 фев 2007 14:04


Както каза колегата преди мен, всичко цели по-добро охлаждане на диска. Мисля че имаше нещо, като се сетя къде беше и какво, ще го добавя като линк. Вентилираните са по-дебели - понякога се налага използване на по-тънки накладки; дупчените май имаха свойството да ядат повече накладките, а фрезованите имат за цел да се премахне последния недостатък.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 01 фев 2007 14:13


Основното предназначение на този тип дискове е не само да се охлаждат, но и по-бързо да отвеждат газовете, които се образуват м/у накладката и диска и затрудняват спирането.


Потребителски аватар
nero
Мнения: 3121
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот nero » Чет 01 фев 2007 15:33


има няколко теми относно спирачки, накладки и видовете дискове. потърси малко :wink:


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Чет 01 фев 2007 16:41


има само за внетилирани дискове ранзи теми
и реално погледнато
народа вика вентилирани на нещо, което се оказва, че е drilled
но никъде не видях примерно дали тея с каналите са по-добри от пробитите?
то ясно че ще кажете, че най-добре е и пробити и с канали
ама не е това въпроса, щото сигурно на 25 000 ще трябва да ги сменя, представям си как се износват


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 01 фев 2007 16:57


Тия с дупките се пукат.По-убаво оргинални,vented,пък ако има с vented с канали още по-хубаво.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 01 фев 2007 17:04


Тия с дупките се пукат само в два случая:
1. Ако ги е правил (пробивал) кварталния "майстор".
2. Ако решиш да ги ползваш още 30 000 км след като си стигнал допустимия максимум на износване.
"Слабото" място на тези дискове е единствено цената - както на самия диск, така и на накладките (свършват по-бързо).


Потребителски аватар
gti
Мнения: 1793
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
Автомобил: MK4 R32
Двигател: BFH 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gti » Чет 01 фев 2007 18:05


Не точно така ,защото съм виждал ОМП-та карани няколко етапа от рали България и се бяха спукали при дупките.


Потребителски аватар
nero
Мнения: 3121
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот nero » Чет 01 фев 2007 18:55


може и чисто нови да се спукат ... например караш си ... диска се загрява ... загрява и хоп локва вода ... или диска ще се изкриви или ще се спука... :?


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Чет 01 фев 2007 19:01


nero написа:може и чисто нови да се спукат ... например караш си ... диска се загрява ... загрява и хоп локва вода ... или диска ще се изкриви или ще се спука... :?


Е тея дискове ги изкарахте по-зле и от китайските. Нали се подлагат на тестове, излиза че ако си вземеш уж по-хубави дискове(съответно по-скъпи)се прекаваш и не можеш да разчиташ на тях, какъв е смисъла тогава да се сменят ако са толкова некачествени. Нещо не се връзва я някой от разбирачите да обясни.. :lol:


Потребителски аватар
nero
Мнения: 3121
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот nero » Чет 01 фев 2007 19:06


FreeSoul написа: ...
говоря примерно, а не за конкретен модел. и това което съм написъл е лично мое мнение.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 01 фев 2007 20:01




Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Чет 01 фев 2007 21:15


основното в случая е стила на каране и спиране.
ако не опъваш кучките екстремно няма да се нагряват прекомерно и риска да се пукнат при рязко охлаждане е нищожен.
за да се сложат двойно вентилирани дискове колата трябва и да може да се набира...все пак mhihi
на малка моторетка и солид дискове с читави накладки си е екстра.
вентилираните изискват по-тънки накладки, но се нагряват по-бавно от солид и изстиват по-бързо
дупчените или с канали същото като горното + отвеждането на топлината/газовете, но изхабяват накладките по-бързо /логично..ефекта на рендето :D /

от друга страна съм виждал читави дискове, но менталиви накладки, което е глупаво щото по-голямата роля за доброто спиране играят накладките. :wink:

аз лично карам с вентилирани /двоен диск с перки по средата/


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Чет 01 фев 2007 21:41


Всяка РЯЗКА промяна в профила на напречното сечението на един детайл, впоследствие при натоварване влиза в ролята на концентратор на вътрешните напрежения. В този смисъл пробитите отвори представляват по-рязка промяна в профила на диска, отколкото повърхностно фрезованите канали. Затова дискове с отвори по-често са податливи към умора на материала. За да се намали опасността от поява на пукнатини, ръбовете на отворите могат да се "омекотят" посредством фаски или закръгления.
Това казва науката "Съпротивление на материалите". Правят се изчисления с едни коефициенти на умора, с които се намаляват допустимите напрежения и т. нат.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта