някой може ли да обясни каква е разликата между следните типове дискове и какви +/- имат
drilled
vented
cross-drilled
grooved
drilled and grooved
типове спирачни дискове предимства и недостатъци
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: типове спирачни дискове предимства и недостатъци
drilled са дупчени,
vented - вентилирани, диска се състои от 2 такива и посредата има напречни пластини http://www.brakesint.co.uk/img/subcolumn/bremtech.jpg
cross-drilled - пак надупчени, но с различно разположение на дупките спрямо drilled http://news.carjunky.com/uploads/powerstop-xdrilled.jpg
grooved или някъде се срещат slotted - това са дискове на които са фрезовани канали http://www.abbottracing.com/2003/images ... r_disc.jpg
drilled and grooved - тук се редуват ред отвори, ред канал и така по цялата обиколка http://www.tuningshop.co.uk/acatalog/hgrdisk.jpg
При всички се цели по-добро охлаждане на спирачките, следователно по-добро спиране.
vented - вентилирани, диска се състои от 2 такива и посредата има напречни пластини http://www.brakesint.co.uk/img/subcolumn/bremtech.jpg
cross-drilled - пак надупчени, но с различно разположение на дупките спрямо drilled http://news.carjunky.com/uploads/powerstop-xdrilled.jpg
grooved или някъде се срещат slotted - това са дискове на които са фрезовани канали http://www.abbottracing.com/2003/images ... r_disc.jpg
drilled and grooved - тук се редуват ред отвори, ред канал и така по цялата обиколка http://www.tuningshop.co.uk/acatalog/hgrdisk.jpg
При всички се цели по-добро охлаждане на спирачките, следователно по-добро спиране.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Както каза колегата преди мен, всичко цели по-добро охлаждане на диска. Мисля че имаше нещо, като се сетя къде беше и какво, ще го добавя като линк. Вентилираните са по-дебели - понякога се налага използване на по-тънки накладки; дупчените май имаха свойството да ядат повече накладките, а фрезованите имат за цел да се премахне последния недостатък.
- dude
- Мнения: 1614
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
има само за внетилирани дискове ранзи теми
и реално погледнато
народа вика вентилирани на нещо, което се оказва, че е drilled
но никъде не видях примерно дали тея с каналите са по-добри от пробитите?
то ясно че ще кажете, че най-добре е и пробити и с канали
ама не е това въпроса, щото сигурно на 25 000 ще трябва да ги сменя, представям си как се износват
и реално погледнато
народа вика вентилирани на нещо, което се оказва, че е drilled
но никъде не видях примерно дали тея с каналите са по-добри от пробитите?
то ясно че ще кажете, че най-добре е и пробити и с канали
ама не е това въпроса, щото сигурно на 25 000 ще трябва да ги сменя, представям си как се износват
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Тия с дупките се пукат само в два случая:
1. Ако ги е правил (пробивал) кварталния "майстор".
2. Ако решиш да ги ползваш още 30 000 км след като си стигнал допустимия максимум на износване.
"Слабото" място на тези дискове е единствено цената - както на самия диск, така и на накладките (свършват по-бързо).
1. Ако ги е правил (пробивал) кварталния "майстор".
2. Ако решиш да ги ползваш още 30 000 км след като си стигнал допустимия максимум на износване.
"Слабото" място на тези дискове е единствено цената - както на самия диск, така и на накладките (свършват по-бързо).
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
nero написа:може и чисто нови да се спукат ... например караш си ... диска се загрява ... загрява и хоп локва вода ... или диска ще се изкриви или ще се спука...
Е тея дискове ги изкарахте по-зле и от китайските. Нали се подлагат на тестове, излиза че ако си вземеш уж по-хубави дискове(съответно по-скъпи)се прекаваш и не можеш да разчиташ на тях, какъв е смисъла тогава да се сменят ако са толкова некачествени. Нещо не се връзва я някой от разбирачите да обясни..

- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
основното в случая е стила на каране и спиране.
ако не опъваш кучките екстремно няма да се нагряват прекомерно и риска да се пукнат при рязко охлаждане е нищожен.
за да се сложат двойно вентилирани дискове колата трябва и да може да се набира...все пак
на малка моторетка и солид дискове с читави накладки си е екстра.
вентилираните изискват по-тънки накладки, но се нагряват по-бавно от солид и изстиват по-бързо
дупчените или с канали същото като горното + отвеждането на топлината/газовете, но изхабяват накладките по-бързо /логично..ефекта на рендето
/
от друга страна съм виждал читави дискове, но менталиви накладки, което е глупаво щото по-голямата роля за доброто спиране играят накладките.
аз лично карам с вентилирани /двоен диск с перки по средата/
ако не опъваш кучките екстремно няма да се нагряват прекомерно и риска да се пукнат при рязко охлаждане е нищожен.
за да се сложат двойно вентилирани дискове колата трябва и да може да се набира...все пак

на малка моторетка и солид дискове с читави накладки си е екстра.
вентилираните изискват по-тънки накладки, но се нагряват по-бавно от солид и изстиват по-бързо
дупчените или с канали същото като горното + отвеждането на топлината/газовете, но изхабяват накладките по-бързо /логично..ефекта на рендето

от друга страна съм виждал читави дискове, но менталиви накладки, което е глупаво щото по-голямата роля за доброто спиране играят накладките.

аз лично карам с вентилирани /двоен диск с перки по средата/
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Всяка РЯЗКА промяна в профила на напречното сечението на един детайл, впоследствие при натоварване влиза в ролята на концентратор на вътрешните напрежения. В този смисъл пробитите отвори представляват по-рязка промяна в профила на диска, отколкото повърхностно фрезованите канали. Затова дискове с отвори по-често са податливи към умора на материала. За да се намали опасността от поява на пукнатини, ръбовете на отворите могат да се "омекотят" посредством фаски или закръгления.
Това казва науката "Съпротивление на материалите". Правят се изчисления с едни коефициенти на умора, с които се намаляват допустимите напрежения и т. нат.
Това казва науката "Съпротивление на материалите". Правят се изчисления с едни коефициенти на умора, с които се намаляват допустимите напрежения и т. нат.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта