Здравейте,
Забелязах теч на антифриз от тройника, който съм снимал - намиращ се между нафтовата помпа и маркуча за картерните газове.
Както се вижда от снимките има малки капки.
https://drive.google.com/folder/d/0B3bbZ04YwAATeHI2Q21KXy1ZUms/edit
Свалянето на тройника въпреки неудобното място не е проблем, но следват следните въпроси:
- Има ли уплътнение между тройника и блока? (Предполагам, че има)
- ако има уплътнение, как се обяснява, кое ми трябва - каталожен номер или някакво по точнонобяснение?
- Обаче ако няма отделно уплътнение а е директно за тройника и трябва да сменям целия тройник, който едва ли е евтин (съдейки по цената на маркучето за картерните газове, което сменях преди време), вариант да го ъплътня със силикон на Рейнц?
Сигурен съм, че и други колеги са се сблъсквали с теч от там, бихте ли споделили, как решихте казуса.
Поздрави,
Детелин
Послепис: имах проблем при прикачването на снимките и затова ги споделих в папка на Google Drive
Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифриз
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
Мисля че има О-пръстен там.Свали го,изчисти хубаво двете повърхности и виж дали ще спре.Аз съм малко малко против слагането на силикон.Лично мнение,никого не ангажирам 

-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
Понеже се притеснявам, че не знам, какво има отдолу и да не като го сваля теча да се усили, та реших да питам.
Утре ще го сваля да видя, как е положението, ще почистя и сглобя отново - силикона го предложих евентуално като вариант. Ако има о-пръстен ще е много по-лесен ремонта.
Благодаря за отговора!
Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk
Утре ще го сваля да видя, как е положението, ще почистя и сглобя отново - силикона го предложих евентуално като вариант. Ако има о-пръстен ще е много по-лесен ремонта.
Благодаря за отговора!
Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
Не забравяй,че каквото и да предприемеш е задължително да го правиш на студен мотор.И си приготви някакъв съд за да събереш теността.Провери утре в някой от магазините колко пари е тройника и О-пръстена,не вярвам да е повече от 30 лв.Ако решиш оригинален,цената е х2 

-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
Да, да, съд за течността е ясен - след това ще разследвам, как се обезвъздушава.
Ако е само от о-пръстена бих сменил само него.
Ако се наложи смяна на тройника, койтоо всъщност се водел фланец има варианти х15/17лв (някакви евтини има и х5/7лв)
Етоо линк, за някои друг колега ако попадне на темата да добие представа визуално
http://www.autopower.bg/%D1%84%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%86-%D0%B7%D0%B0-%D0%BE%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82-febi-bilstein-vw-passat-4-variant-b53b5-1.9-tdi-18226-g20073c49-i13739964.html
Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk
Ако е само от о-пръстена бих сменил само него.
Ако се наложи смяна на тройника, койтоо всъщност се водел фланец има варианти х15/17лв (някакви евтини има и х5/7лв)
Етоо линк, за някои друг колега ако попадне на темата да добие представа визуално
http://www.autopower.bg/%D1%84%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%86-%D0%B7%D0%B0-%D0%BE%D1%85%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82-febi-bilstein-vw-passat-4-variant-b53b5-1.9-tdi-18226-g20073c49-i13739964.html
Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
Като правиш процедурата,ако е възможно и да покажеш кое/как "с снимки", ще помогнеш на доста хора които може да имат твоя проблем.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
О пръстена от кръгло сечение е станал или с квадратно или правоъгълно и не уплътнява. Отвора на фланеца за О пръстена е ф43,5 х 33 мм , дълбочина на канала за пръстена е 2,5мм
Фланеца -стария провери за кривина .Ако не е крив - 1 О пръстен.
Офф пролетта сменях /купих фланец от "Тех-Ко" марка Феби N 12406 и 1 тапа
N 12428 - с двоен датчик съм , а не с 2 отделни. Цена 25 лв.
Приготви си и 1л концентрат , ако не си сменял антифриза повече от 5г.
Задължително на студен двигател смяната,че пари и гори
Фланеца -стария провери за кривина .Ако не е крив - 1 О пръстен.
Офф пролетта сменях /купих фланец от "Тех-Ко" марка Феби N 12406 и 1 тапа
N 12428 - с двоен датчик съм , а не с 2 отделни. Цена 25 лв.
Приготви си и 1л концентрат , ако не си сменял антифриза повече от 5г.
Задължително на студен двигател смяната,че пари и гори
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
Така-а-а
След проучване снощи установих, че се продават о-пръстени с размери 36х3.15мм - измерих датчика и ми стана ясно, че това е размера на уплътнениетонвътре. Купих днес един о-пръстен за 0.80лв, скоби и 1л концентрат, че и без това бях стигнал минимума.
Малко въртел е развиването на гайките и шпилките с голямо гидоре - хорещо препоръчвам на някои колега с такъв проблем ако се захваща със смяната да има под ръка малка тресчотка, камък 10 и късо удължение.
Свалих хланеца и уплътнението видимо не беше в добро състояние. Обаче уплътнението НЕ е о-пръстен, а плоско и нагодено по канала. Почистих канала и положих новия о-пръстен, който пасна точно.
Почисих хубаво площта от блока, на която ляга фланеца и сглобих всичко. Долях течността и запалих двигателя да поработи малко. Не открих теч, но докато не мина поне 50км, за да загрее и истине 1-2 пъти не съм сигурен, че всичко е ок. Така че утре или в другиден ще пиша след малко движение дали съм решил проблема.
Не видях смисъл да купувам целия фланец при положение, че е здрав и теч-а е от уплътнението - това са половин каса бира.
Иначе на феби фланеца го видях на цена 9 и нещо в канекс.
@kris11 да не би да са влагани различни фланци в този модел или да говорим за рязлични, че голяма разлика има между мойте 36мм и твойте 43.5?
Правих и снимки по време на процеса, които ще споделя в следващия отговор.
Поздрави
Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk
След проучване снощи установих, че се продават о-пръстени с размери 36х3.15мм - измерих датчика и ми стана ясно, че това е размера на уплътнениетонвътре. Купих днес един о-пръстен за 0.80лв, скоби и 1л концентрат, че и без това бях стигнал минимума.
Малко въртел е развиването на гайките и шпилките с голямо гидоре - хорещо препоръчвам на някои колега с такъв проблем ако се захваща със смяната да има под ръка малка тресчотка, камък 10 и късо удължение.
Свалих хланеца и уплътнението видимо не беше в добро състояние. Обаче уплътнението НЕ е о-пръстен, а плоско и нагодено по канала. Почистих канала и положих новия о-пръстен, който пасна точно.
Почисих хубаво площта от блока, на която ляга фланеца и сглобих всичко. Долях течността и запалих двигателя да поработи малко. Не открих теч, но докато не мина поне 50км, за да загрее и истине 1-2 пъти не съм сигурен, че всичко е ок. Така че утре или в другиден ще пиша след малко движение дали съм решил проблема.
Не видях смисъл да купувам целия фланец при положение, че е здрав и теч-а е от уплътнението - това са половин каса бира.
Иначе на феби фланеца го видях на цена 9 и нещо в канекс.
@kris11 да не би да са влагани различни фланци в този модел или да говорим за рязлични, че голяма разлика има между мойте 36мм и твойте 43.5?
Правих и снимки по време на процеса, които ще споделя в следващия отговор.
Поздрави
Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
Купи си малко гедоре, ще ти потрябва скоро.
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
Защо ще му потрябва малкото гедоре?
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
Ако колата е карана с менте хантифриз, се получачат язви по челната повърхност ( там където ляга уплътнението ) . Дано няма при теб и да не се налага повторно смъкване.
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
skydiver_pd написа:Защо ще му потрябва малкото гедоре?
Защото гайките и шпилките са трудни за развиване с голяма тресчотка и дълго удължение или гаечен ключ - с гаечен даже е невъзможно горкия ( под ухото което държи пластмасовия капак над двигателя)
Зачистих хубаво леглото върху блока и като цяло беше добре.
В петък вечерта най-късно ще дам инфо дали съм решил проблема като направя няколко тигела х50км.
А малкото гидоре вече е планирано и за други места е по удачно.
Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
dmarkov написа:Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk
Моля, изключете си подписа от браузъра на телефона.
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
Колега, скоро сменях тая пластмасовата пущина и аз. Тая цигания дето си мислиш/си направил с тея о-пръстени и силикони да я направиш, не ти я препоръчвам. Купи си целия тройник с ориг. уплътнение не се прави на луд за 10 кинта. Има си и уплътнение на датчика. Защото: 1. Пластмасата старее и се опича от тея температури там. Утре ще рукне нейде по път, ще се псуваш за 10 кинта. И пак ще го купиш.... Струва ли си????? 2. Не винаги се е охлабил от към блока ами има пукнатина от долната страна на фланеца и не се виждат.
Не ми се сърди, ама си ибаси "циганина" честно.
Не ми се сърди, ама си ибаси "циганина" честно.

- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 1.9 AFN 98г. - Въпрос около един теч на антифр
А защо да купува менте за 10 лв. ако на оригиналния тройник нищо му няма освен твърд о-пръстен станал квадратен. С един о-пръстен и маслоустоичив силикон няма да има теч, ако няма големи язви. И при мен имаше язви явно жабаря е карал с бг антифриз или само с вода.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта