Golf 4 1.9 TDI 110 AHF - Трудно първо палене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6350
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот vanesto » Сря 18 ное 2015 7:41


xxx_man написа:Честно да ти кажа аз не съм токова убеден, че центровката може да реши проблема със студеното палене! Моята съм я правил и на закъснение и в предварение и в иделаната среда и как ли още не и паленето не се е променяло по никакъв начин! Единствения ефект беше когато свалих стартера и го почистих и смазах, тогава 2 седмици палеше като хала, само докато помирише ключа, но след тези 2 седмици пак се върнах в изходна позиция! Странното е че при една и съща температура един път пали от раз, един път пали от 2-3 оборот и някой път върти и повечко! Най - лошо пали ако съм я оставил вечерта под наклон назад или силно страничен наклон, е тогава е мъка да запали!

При теб е друго, явно имаш теч от някъде. Но при колегата съм сигурен, че е от центровката, защото няма как лятото при 30гр да палиш от четвърт оборот, а при 5-6гр да въртиш като замаян, поне аз така разбрах от него, че е палил лесно лятото.




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот Zinoto » Сря 18 ное 2015 9:41


xxx_man мерил ли си компресия?


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот xxx_man » Сря 18 ное 2015 18:30


Не мисля че имам основание да меря компресията! Все пак при голям студ колата си пали! Съмнявам се че старъера ми има нужда от сериозна ревизия + смяна на горивния филтър с такъв от г2!


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот Zinoto » Сря 18 ное 2015 21:51


При голям студ свещите греят дълго, дори и на чисто нов мотор компресията не стига за да се запали нафтата, освен това и порцията нафта е различна. Как пали при минус 2-5 градуса? Когато другото е наред при тая температура стартера е достатъчно да превърти 2 оборота на коляновия вал и пали, защото пуска нафта от начало, а не както когато е топла да иска обороти на стартер.


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот xxx_man » Сря 18 ное 2015 22:17


По пронцип в диапазона 5 до -5 колата ми пали повече от доволно,но в диапазона 10 - 5 и под - 5 прави един два оборота повече! Случвало ми се е при -15, да върти повече но тогава имах съмннеия че навтата беше ковти!


ivel
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: кранево

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот ivel » Чет 19 ное 2015 20:10


това за подгрева е несериозно тди -то е мотор с директно впръскване и свещите не са му много необходими.виждал съм пасат4 1.9 тди на 1милион и 30к ,които палеше на минус 5 без подгревни свещи-3-те бяха изгорели.така,че от опит казвам-свещите не са причина за непаленето при тези температури.търсете причината другаде.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот Zinoto » Чет 19 ное 2015 21:28


Като говорихме за студено имах предвид минус 10 -15. До - 5 свещите наистина не играят много. Освен това има разлика в порцията на АФН и 1Z спрямо по-новите. Евро 3 са по чувствителни на износване и показват магарии в студения и в топлия старт много повече и на по-малко километри.
П.п. Винаги съм много сериозен и ако не съм сигурен в нещо не го твърдя. Не е едно и също само на компресия да нагрееш въздуха от 0 и от -15 градуса до плюс 700 особено с издухан мотор пък бил той и с директно впръскване.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот bobitur » Чет 19 ное 2015 21:40


При ревизия на стартера студеното палене ми се подобри значително. Въртеше 1-3 оборота тегаво и се засилваше и на 7-8 оборот стартираше. След запалване гася веднага и пали от 1 оборот. При Пасата имах задрано бутало и надран кол. вал и палеше при минус 20 без проблем, но така пушеше че направо ме беше срам от комшиите.


ivel
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: кранево

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот ivel » Чет 19 ное 2015 21:51


така е директното впръскване си е директно впръскване,но наистина,да кажем,че компресията е под 20бара става интересно,точно тогава е нужен изправен подгрев ,ако и него го няма,вече наистина мисията е невъзможна


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот xxx_man » Чет 19 ное 2015 21:51


Не в една тема съм споменал, че този проблем в повечето случеи се дължи на стартера!!! Може да ви се струва странно, но аз лично намирам и връзка между стартера и износен и разбит маховик!!! Все пак ТДИ -то иска силно и здраво първо завъртане за да запали, но при разбит маховик, когато сартера го завърти, нещата не се получават така и логично паленето се влошава!


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот xxx_man » Чет 19 ное 2015 21:54


Малко офф темата, но сега се сетих за старото ми голфче 2 1.6 ТД. Горкото в два от цилиндрите нямаше грам компресия, а в другите два беше на долната граница и противно на логиката при - 15 и цяла седмица стоене на паркинга, палеше докато помирише ключа, а вървеше кат разпрано !!!! Е нямаше такова добиче :11


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот Zinoto » Чет 19 ное 2015 22:22


Винаги съм намеквал, че впръскването /състоянието и регулировката на помпата/ е по-важно от компресията, стартера не е толкова важен за студения старт, по-важен е акумулатора. При топлия старт е обратното. При добре настроена помпа и центровка си пали от 1 оборот почти без значение температурата. Правил съм си експеримент след направена регулировка да удължа времето за подгрев на свещите. Тогава е интересно, че пали чак неестествено, не от четвърт ами имаш чувството, че ще запали и без да завъртиш :mhihi, затова върнах както си е по дефолт.


ivel
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: кранево

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот ivel » Пет 20 ное 2015 6:21


принципно ,но факт е ,че доста дизелови автомобили съм ремонтирал ,които са били с ниска компресия.общото между тях,е ,че не палят.например т4-ка с компресия 12 на всички цилиндри и изправен подгрев,е няма как да стане.все пак едно пежо партнер2006г 1,9д сцепи мрака,компресия на двата цилиндъра4бара ,а на другите два 10бара,няма как да запали този мотор.така,че принципно падне ли компресията под 17бара цилиндърът няма да работи.


Потребителски аватар
cecko19
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 18 авг 2015 18:20
Автомобил:
Двигател:

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот cecko19 » Съб 21 ное 2015 12:55


Колеги благодаря Ви, че ме свързахте с Дани, сервизът му ми направи центровка, че бях на закъснение и мога да кажа, че тази сутрин колата запали сравнително добре. :beer;


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6350
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: GOLF 4 - Първо палене 1.9 TDI 110 AHF

Мнениеот vanesto » Съб 21 ное 2015 14:49


:beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Пешо123 и 90 госта