Здравейте на всички,
Проблема ми се изразява в това, че колата започна да работи като стар дизел (твърдо, удряне метал в метал)
Адско тресене и чукане на мотора при спиране особенно на студен мотор и движение на заден ход!
Проверявам центровката на четвърти канал и е запецнала на 0.0 BTDC и авансатора над 60 процента
Проверявам тайминга и той забил на закъснение и не мърда след разместване на колелото на помпата икаква промяна в графиката колкото и да се мести.
След известно време се появи следната грешка:
17656-Start of Injection Timing Regulation: Control Deviation
P1248-35-10- Intermittent
След справка със сайта www.ross-tech.com възможна причина е зацапана електроника на помпата.
Свалиха я мой приятели майстори,почистиха я основно(почти нямаше мръсотия да не кажа хич)смениха абсолютно всички гарнитури и о-пръстени.
След сглобяването пак си стой центровката 0.0 BTDC и тайминга рисува в двете крайности ту на закъснение,ту на предварение.И понякога пак забива и не показва нищо.С тази разлика,че грешката не я записва повече след чистенето.
Ако някой има идея как да се справя с този досаден проблем,нека споделя
п.п Колата е с ремап и 0.205 разпръсквачи с едномасов маховик ако има значение
Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с центровка/тайминг Голф 4 ALH
Дюзата с датчика.
Re: Проблем с центровка/тайминг Голф 4 ALH
За умната дюза ли става въпрос колега? Ако да,какъв може да й е проблема?
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с центровка/тайминг Голф 4 ALH
Авансатора отдолу на помпата
Re: Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
Да колега и аз си мислех за него,но все се надявах да не е той,защото пак трябва да се сваля помпата.Но май няма да ми се размине.
Ще потърся някой употребяван,че слушам нов бил доста парички.
А ужасното тресене дали се дължи на него?
Ще потърся някой употребяван,че слушам нов бил доста парички.
А ужасното тресене дали се дължи на него?
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
Ако беше авансатор като се мести помпата механично щеше да променя данните за аванса, а тук се твърди, че е нямало ефект. От това съдя, че който отчита момента на впръскване е виновен.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
Провери съпротивлението на дюзата,за да я изключиш като възможен проблем.Мисля че стойността трябва да е от 80-120.Като извадиш буксата и,случва ли се нещо различно?Малко се съмнявам да е от дюзата,при проблем с нея излиза друга грешка.Сменявал ли си ангренаж скоро,да не би да е прескочила зъб.....провери обтяжната ролка и ремъка...и не карай колата в това състояние.
Re: Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
от ангренажа-надали,просто 1 зъб значи да не пали или да пали със затруднение.авансаторното бутало също го изключвам,колегата по-горе е казал защо.или умната дюза или датчика на коляновия вал не е в ред.просто няма кой да определи момента на впръскване.също бих те посъветвал да си провериш предпазителите и то по-точно тези с икона на двигател.и още нещо-няма начин да няма и промяна в цвета на изгорелире газове,кажи какъв е цвета-сивкаво-бял или черен
Re: Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
Ангренажа го изключвам,защото като сваляха помпата го презацепиха наново.
Ще поверя съпротивлението на датчика на дюзата както казахте!
А за цвета на изгорелите газове честно казано не виждам разлика,черен си е.
Разликата е в зле работещия мотор,по-твърдо и тресе и чука при спираре,особенно студен!
И при местене на колелото на помпата нищо по графиката на тайминга не се променя,на четвърти канал също!
Ще поверя съпротивлението на датчика на дюзата както казахте!
А за цвета на изгорелите газове честно казано не виждам разлика,черен си е.
Разликата е в зле работещия мотор,по-твърдо и тресе и чука при спираре,особенно студен!
И при местене на колелото на помпата нищо по графиката на тайминга не се променя,на четвърти канал също!
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
здравейте диктувам на телефона така че се извинявам ако се появи някоя глупост!
първо да ти кажа че injection timing няма нищо общо със зацапана електроника на помпата. това вече е минало така че нека да разсъждаваме по сегашния ти проблем.
когато влезеш в basic settings на нулев канал, ЕЦУ то спира регулиранетона момента на запалването като изключва подаването на напрежение към авансаторен клапан. благодарение на датчика на коляновия вал и на кнок датчика на дюзата, виждаш въпросната графика на която се вижда в момента на отварянето на иглата спрямо положението на коляновия вал. след като няма управление на авансаторният клапан, няма абсолютно никаква причина да ти се мести центровката по време на теста. тук вариантите са два. или както казаха колегите дюзата не отчита правилно момента на отваряне на иглата което лично мен много ме съмнява или реално имаш изместване на вала на помпата спрямо положението на коляновия вал по време на теста. усещаш ли къде клонят нещата?
Сваляй бързо ремъка, и виж какво се случва със ангренажното колело.
Пп. измерването на пасивното съпротивление на дюзата по никакъв начин няма да ти помогне. компютъра на двигатела нещо го прави постоянно ако е извън граници ще я запише като грешка.
ако проблемът е такъв какъвто подозирам съвсем скоро ще омачкаш клапаните!
първо да ти кажа че injection timing няма нищо общо със зацапана електроника на помпата. това вече е минало така че нека да разсъждаваме по сегашния ти проблем.
когато влезеш в basic settings на нулев канал, ЕЦУ то спира регулиранетона момента на запалването като изключва подаването на напрежение към авансаторен клапан. благодарение на датчика на коляновия вал и на кнок датчика на дюзата, виждаш въпросната графика на която се вижда в момента на отварянето на иглата спрямо положението на коляновия вал. след като няма управление на авансаторният клапан, няма абсолютно никаква причина да ти се мести центровката по време на теста. тук вариантите са два. или както казаха колегите дюзата не отчита правилно момента на отваряне на иглата което лично мен много ме съмнява или реално имаш изместване на вала на помпата спрямо положението на коляновия вал по време на теста. усещаш ли къде клонят нещата?
Сваляй бързо ремъка, и виж какво се случва със ангренажното колело.
Пп. измерването на пасивното съпротивление на дюзата по никакъв начин няма да ти помогне. компютъра на двигатела нещо го прави постоянно ако е извън граници ще я запише като грешка.
ако проблемът е такъв какъвто подозирам съвсем скоро ще омачкаш клапаните!
Re: Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
логиката ти е правилна,но едно се питам-защо не споменава за затруднено палене
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
"тайминга рисува в двете крайности ту на закъснение,ту на предварение" Трябва да се чете между редовете
Този мотор не разбива зъбното колело на коляновия вал. Авансатор на 101%, досега винаги съм го хващал този проблем на диагностика безпогрешно. Веднъж се размина без смяна, а показваше тайминг 25 BTDC. Един боклук го беше запрял и след почистване се оправи.

Re: Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
Да графиката варира в двете крайности и понякога забива на закъснение и не се променя след местене на колелото.
До колегата Добромирски,ако може с две думи кажи какво имаш в предвид,че не съм много технически грамотен,извинявам се.
Пп.Ако някой има идея от къде мога да се сдобия с читав авансатор употребяван да сподели :)
Поздрави
До колегата Добромирски,ако може с две думи кажи какво имаш в предвид,че не съм много технически грамотен,извинявам се.
Пп.Ако някой има идея от къде мога да се сдобия с читав авансатор употребяван да сподели :)
Поздрави
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
Употребяван едва ли ще намериш, помпа от морга или нов авансатор като резервна част го има, но знаеш, че е скъп.
Re: Golf 4 1.9 TDI ALH Проблем с центровка/тайминг?
и това всичко след ремонт на помпата-нещо не се връзва
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], miro slav и 89 госта