Голф 4 1.9 тди АЛХ Проблем с климатроник

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Andriqn
Мнения: 73
Регистриран на: Вто 20 авг 2013 8:15
Автомобил:
Двигател:

Голф 4 1.9 тди АЛХ Проблем с климатроник

Мнениеот Andriqn » Вто 24 ное 2015 18:04


Здравейте.Имам странен проблем с климатроника. Не иска да тръгне вентилатора,пробвах директно с ток от акомулатора и заработи.Ходих до моргата пробвах с други резистори за управление на степените на вентилатора никаква промяна.Пробвах с друго управление на климатроника ,пак не иска да заработи вентилатора.Установих ,че не идва ток към вентилатора ,проследих кабелите и бяха добре .Бушоните са ок!Буксата на вентилатора ми е с 2 кабела единия син-черен другия е червено-кафяв.Червения го проследих и ми е маса ,другия го проследих влиза в климатроника. Нямам идея какво да направя?!?




dimcho88
Мнения: 330
Регистриран на: Сря 18 сеп 2013 8:24
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с климатроник! Голф 4 1.9 тди АЛХ

Мнениеот dimcho88 » Вто 24 ное 2015 20:51


мисля, че трябва определена температура на двигателя за да тръгне перката ,нека и други колеги споделят опит. :drunk


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатроник! Голф 4 1.9 тди АЛХ

Мнениеот zfa159 » Вто 24 ное 2015 21:40


Колегата говори за вентилатора, не за перките, т.е. за това в купето. :)
Принципно ел. схемата не е точно така, както казваш. Кафяво-червения не е маса, а е сигнала, подаван от модула за управление на степените към вентилатора. До този модул достигат кафяв, който е масата и управлението от климатроника, което става по тънък зелен с кафяво или черно. От кафяво-червения се връща и още един тънък към модула, който следи дали модула работи коректно и дали управлява вентилатора. Там сигнала не е точно маса, а импулсен сигнал.
По въпроса с + на вентилатора (черно-синия кабел) - той не идва от климатроника, а от предпазител номер 25 (25А) през клема Х (разтоварване от контактния ключ). Към климатроника се връща и този кабел, за да си следи състоянието на вентилатора.
Т.е. започваш по следния начин - проверяваш дали при контакт имаш + на черно-синия при вентилатора и дали този + позволява да го натоварваш (пробваш го не само с уред дали има сигнал, ами и с товар, примерно крушка, защото ако има хлабава връзка, ще си проличи при натоварване). Ако той е ок, започваш да ровиш за другия. Стигаш до модула със степените и в него влизат 3 кабела - два дебели и един тънък. Вадиш буксата и правиш мост между двата дебели. Ако всичко друго е закачено, вентилатора трябва да тръгне, защото дефакто му подаваш + и маса директно, без каквото и да е друго управление. Ако така тръгне, значи имаш проблем в модула за степените, в управлението или в кабелите между тях или пък със захранване на самото управление (ако му отпадне някое захранване, част от него спира да работи). Под "управление" имам предвид дисплея с копчетата. Ако пък така не тръгне, гледаш защо - дали + се дъни или масата. Това, че си пробвал с някакви неща от морга, не е коректно тестване, защото те може да са също толкова изгорели, колкото и твоите или в резултат на проблем по ел. инсталацията на колата, да не сработват.


Andriqn
Мнения: 73
Регистриран на: Вто 20 авг 2013 8:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9 тди АЛХ Проблем с климатроник

Мнениеот Andriqn » Вто 24 ное 2015 21:45


Пробвах с крушка колега на синьо-черния и не свети,няма ток по кабела


dimcho88
Мнения: 330
Регистриран на: Сря 18 сеп 2013 8:24
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с климатроник! Голф 4 1.9 тди АЛХ

Мнениеот dimcho88 » Вто 24 ное 2015 22:34


опа, да моя грешка колега zfa159, сори


Потребителски аватар
hubavito
Мнения: 69
Регистриран на: Вто 10 мар 2015 13:00
Автомобил: VW
Двигател:

Re: Голф 4 1.9 тди АЛХ Проблем с климатроник

Мнениеот hubavito » Сря 25 ное 2015 10:46


Колега да не е заминал фреона и като пускаш климата да не е на ECON ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 тди АЛХ Проблем с климатроник

Мнениеот zfa159 » Съб 28 ное 2015 18:36


hubavito написа:Колега да не е заминал фреона и като пускаш климата да не е на ECON ?

Което какво общо има с вентилатора в купето? :mhihi

Към колегата с проблема - синьо-черния се захранва от предпазителя за вентилатора. Трябва да мериш при положение "контакт" на ключа. Виж дали предпазителя е здрав, дали до него достига захранване (премери със същата крушка едното от двете крачета на предпазителя дали е захранено). Ако има захр. до и след предпазителя, виж дали е здрав кабела между вентилатора и предпазителя, може да има някоя букса и да е нагоряла по трасето.


Потребителски аватар
hubavito
Мнения: 69
Регистриран на: Вто 10 мар 2015 13:00
Автомобил: VW
Двигател:

Re: Голф 4 1.9 тди АЛХ Проблем с климатроник

Мнениеот hubavito » Съб 28 ное 2015 20:26


Ако не е на ECON, се включва климатроника, ако няма фреаон нищо няма да тръгне :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 тди АЛХ Проблем с климатроник

Мнениеот zfa159 » Съб 28 ное 2015 21:33


Вентилатора в купето няма да тръгне ако няма фреон или ако климатроника е в режим Econ? Помисли отново... :mhihi
Пак ще кажа, макар че горе е написано - колегата не говори за перките отпред при двигателя, а за вентилатора вътре в купето. Вентилатора в купето работи при всяко едно положение, различно от OFF. За компресора и за перките отпред, си прав - работят само в режим, различен от Econ или OFF, ама в тази тема не говорим за тях.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта