Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот инжектопляктор » Съб 28 ное 2015 16:14


gergeto написа:Значи си имал щур късмет,ама конкретно тоя Форд дето си го карал сигурно вече е "умрял",докато много Г2 и Г3 на неговите години продължават да се движат.

Не, продадох го на един познат. В момента го кара, а аз духам супата с ядове. Това като оффтопик и любопитен факт. :gruebel




Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот Водния дух1 » Съб 28 ное 2015 16:43


Много е сложна дилемата-хем не можеш сам да си направиш ремонта-хем не ти се дават пари да ти го направят.Другия вариянт е да го дадеш на вторични,да вземеш 250лв.да добавиш още 350-400 и да вземеш друг курник,пък било форд,опел или фолксваген-квото дойде и да се надяваш да те изкара определено време без да се сгъбяса.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот gergeto » Съб 28 ное 2015 17:03


Ако купува друг таралясник доста по-скъпо ще му излезе,щото има прехвърляне при всички случаи пак нещо трябва да се пипне-я масълце да се смени, я някоя и друга скрита изненадка като сега с коляновия вал ,щото кола за неколкостотин лева си е доста "уморена" отвсякъде.Сега поне си знае проблема и цената му.Както и да го мислите-без пари няма да стане и по-евтин вариант едва ли има,освен ако все още вярвате в Дядо Коледа и безплатни подаръци...


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот инжектопляктор » Съб 28 ное 2015 23:40


Водния дух1 написа:Много е сложна дилемата-хем не можеш сам да си направиш ремонта-хем не ти се дават пари да ти го направят.

Казват, че от поколението на твоя дизел, много VW имали проблеми, подобни на моите в момента. Постави се на мое място и ще разбереш дилемата. Въобще според мен това е тотален тъпизъм в конструкцията. Ще разтурвам добре работещ двигател, който не гори масло.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот Водния дух1 » Нед 29 ное 2015 12:23


Да ,това е така-моя двигател има същата детска болест-шпонката на вала.Аз като купих вентото бях запознат с това и проверих болта ,загледах се в демп.шайба дали не мята и нямам и досега проблем там.Разликата при мен и теб е ,че аз си побутвам колата сам -до колкото мога .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот samo_pechka » Нед 29 ное 2015 12:37


Причината за масовите проблеми по зъбчатката, са болтовете им. Отначало са се ползвали с якост 8.8 . Крайно недостатъчно за жалост. Омекват с годините и край. След това с 10.9 , малко подобрение на нещата, но и те се разпъват. Първите AFN и 1Z също са били с такива ( и не са малко случаите и при точно тези, с този проблем, нищо, че са били със засечка- пак са "превъртали" ) . Следващите-с 12.9. Те вече са добре ( засега) . И продажбите на нови са само такива, с повишената якост.
В други теми също сме коментирали за това слабо и коварно звено в конструкцията на ВАГ двигателите . Това разбира се до преди 10-ина г. мотори. За по-новите нямам мнение и наблюдение, не занм дали са пак така.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот инжектопляктор » Нед 29 ное 2015 12:58


Водния дух1 написа:Аз като купих вентото бях запознат

А аз не бях. Това е разликата.
samo_pechka написа:Причината за масовите проблеми по зъбчатката, са болтовете им..

Не знам с каква якост е моят. Не погледнах. Интересното е, че според майсторите не е бил разхлабен. Мене ме съмнява, че са правили някакви магарии с лепила преди да купя колата. И половината болт е скъсан и останал във вала, та колелото се крепи на 1/2 от болта. Но аз не съм рентген да ги видя тия неща, като купувам кола.
Истината е, че сега като го закрепиха, не мога да позная колата, както и когато смених датчици и т.н. А се възмущавах тия двигатели защо били толкова слаби.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот Водния дух1 » Нед 29 ное 2015 16:33


Е,кажи сега,как го "закрепиха"-в смисъл какво по-точно направиха и колко ти излезе?


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот agumba » Нед 29 ное 2015 19:48


Малко недоразбрах, какво точно се е развалило, и какво е направено, до момента? Шайба се закрепва към вал, посредством шпонка, влизаща под малък допуск, в канали, изрязани във вала и шайбата! Болтът служи единствено, за обездвижване на съединението, тоест, шайбата да не тръгне да излиза от шпонковата свръзка! Единственият голям проблем, който може да възникне, е ако се износи канала, изрязан на вала, другото е лесно поправимо! Това ли е станало?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот инжектопляктор » Пон 30 ное 2015 0:14


agumba написа:Малко недоразбрах, какво точно се е развалило, и какво е направено, до момента?

Каналът на вала е подбит частично. Трило е на една страна, челото на вала не е равно.
Шпонката е на шайбата/зъбното колело, което влиза във вала. На зъбното колело - излято зъбче.
Какво е направено в момента - сменено е зъбното колело и семерингата. Нахакали са лепило. Стегнали са го. Толкова. 90лв. А, да - и един ремък смениха - на хидравликата.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот vucata » Пон 30 ное 2015 19:33


Ами карай докато може, или поне докато не изпадне читаво 2е ако ти се занимава с колата.

Сега е момента да си вземеш карта на СБА :mhihi


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот Водния дух1 » Пон 30 ное 2015 21:01


Колкото изкара-толкоз.Като се разиграе ще почне да губи газоразпределението и ще я усетиш.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот инжектопляктор » Пон 30 ное 2015 21:23


Валът от какъв материал е направен? Ако реша да разпробия и да сложа закалени болтове, като нарежа резба във вала?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот ktamen » Пон 30 ное 2015 21:45


Вероятно е закален, много трудно ще го пробиеш със специална бургия, а за резба - силно се съмнявам. Дали няма начин да се изработи друга шпонка с по-големи размери :gruebel


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Vento 2E 94г-колянов вал-сериозен проблем

Мнениеот gergeto » Пон 30 ное 2015 21:46


инжектопляктор написа:Валът от какъв материал е направен? Ако реша да разпробия и да сложа закалени болтове, като нарежа резба във вала?

Предполагам ,ще нарушиш баланса на вала и ще имаш някакво "биене",но да кажат колегите ,не съм спец... :rolleyes



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 110 госта