Здравейте, преди известно време станах собственик на Golf 5 1.9 105к.с. BLS (с DPF).
Искам да попитам нормално ли е 9,5 литра нафта (за 20 лева) да ми стигат за 90-100 километра. Карам в София главно по околовръсното южната дъга където е на 5-та с 100 км рядко по светофарите в града.
Преди карах Сеат Леон 110 к.с. ASV мотор, който с това количество гориво изминаваше между 110-130 километра по същия маршрут със същия водач.
Не е ли много 9,5 разход за Голф? Джантите са ми 15-ки оригинални със зимни гуми. Не се режа много по светофари точно по тази причина. Смених бензиностанцията да не би да ме лъжат в количеството. Нямам идея какво става. Дайте някакви съвети.
Golf 5 1.9TDI 105 к.с. BLS (DPF) Проблем с разход или DPF
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Golf 5 1.9TDI 105 к.с. BLS (DPF) Проблем с разход или DPF
Последна промяна от ventsi34 на Пон 30 ное 2015 23:54, променено общо 1 път.
- tdi fen
- Мнения: 4704
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Имам ли проблем с разхода
колко километра караш ? успява ли да загрее ? засечи я пълно,пълно
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Re: Имам ли проблем с разхода
Карам 9-10 километра до работа, от които около 5 са ми на южната дъга на 5-та с 90-100. Пълно-празно е минавала смесен разход 650 километра до светване на лампата. като побра 50 литра по колонка. Мисля сега да се засека с туби какво става.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Имам ли проблем с разхода
ventsi34 написа:Карам 9-10 километра до работа,
То на половината поне локомотива не е в норма със загряването. Дизела бавно влиза в режим
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Re: Имам ли проблем с разхода
да де ама правя сравнение с предишното си TDI
- същият маршрут
- същият водач
- същите бензиностанции
2 литра разлика
не е като до сега да съм карал бензин
- същият маршрут
- същият водач
- същите бензиностанции
2 литра разлика

не е като до сега да съм карал бензин
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Re: Имам ли проблем с разхода
Възможно ли е да имам проблем с DPF филтъра на колата? Понеже забелязвам по щека, че маслото сякаш се качва, а когато ставало регенерацията на DPF филтъра попадало гориво в картера това така ли е?
Re: Golf 5 1.9TDI 105 к.с. BLS (DPF) Имам ли проблем с разхо
Сравненията ти са погрешни и неточни
ASV е най-добрия мотор на VAG ( за мен ) що се отнася до 1,9 тди. Сегашния ти BLS е всъщност AJM със охладител на ЕГР-а и челен кулер. Просто роторната помпа е много, много по-икономичен от помпа-дюза и ако продължиш със сравненията, ще продължаваш да се изненадваш, особено на магистрално каране. Относно конкретното ти питане- ако излизаш сутрин веднага на околовръсното и на студен мотор караш с 80-100 и след това отиваш на светофарите, то този разход е по-скоро нормален.

-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Re: Golf 5 1.9TDI 105 к.с. BLS (DPF) Имам ли проблем с разхо
Ами не е така имам около 3км до там и излизам на около 70 градуса на антифриза, а след това имам около километър до работа.
Мен повече ме притеснява това, че нивото на маслото като го гледам на щеката е над максимума. При положение, че веднъж съм теглил около 100 милилитра и от 5 литровата туба има към 800 милилитра.
Четох някъде, че при регенерацията на DPF-а колата вкарва нафта в колекторите и я пали за да изчисти филтъра и при този процес колата вдигала разход и можело да попадне нафта в картера.
Та въпросите ми са:
Това така ли е и възможно ли е за това да ми се показва нивото на маслото там?
Възможно ли е да ми е запушен DPF-а и често да се регенерира за това да се случва тези две неща?
Ако отида при Niksi форумния майстор може ли да ми каже как е филтъра?
Вярно ли е че при пускане на регенерация на филтъра софтуерно е хубаво да се смени масло?
Мен повече ме притеснява това, че нивото на маслото като го гледам на щеката е над максимума. При положение, че веднъж съм теглил около 100 милилитра и от 5 литровата туба има към 800 милилитра.
Четох някъде, че при регенерацията на DPF-а колата вкарва нафта в колекторите и я пали за да изчисти филтъра и при този процес колата вдигала разход и можело да попадне нафта в картера.
Та въпросите ми са:
Това така ли е и възможно ли е за това да ми се показва нивото на маслото там?
Възможно ли е да ми е запушен DPF-а и често да се регенерира за това да се случва тези две неща?
Ако отида при Niksi форумния майстор може ли да ми каже как е филтъра?
Вярно ли е че при пускане на регенерация на филтъра софтуерно е хубаво да се смени масло?
Re: Golf 5 1.9TDI 105 к.с. BLS (DPF) Проблем с разход или DP
Нищо ли не свети на таблото? И освен разхода има ли друга причина да се съмняваш в ДПФ-а. Колкото до нафтата и маслото и запушения филтър, това е легенда ( и друг път съм е чувал ) за голф 5 и подобните и ако майстор ти я разкаже, това е знак по най-бързия начин да се изнесеш от там. Нафтата може да отиде в картера само през О-пръстените.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Re: Golf 5 1.9TDI 105 к.с. BLS (DPF) Проблем с разход или DP
ами не е от майстор статия за dpf-а четох и си направих връзката сам просто питам дали е възможно.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Re: Golf 5 1.9TDI 105 к.с. BLS (DPF) Проблем с разход или DP
на таблото не свети нищо
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 5 1.9TDI 105 к.с. BLS (DPF) Проблем с разход или DP
hvp800 написа:Колкото до нафтата и маслото и запушения филтър, това е легенда ( и друг път съм е чувал ) за голф 5 и подобните и ако майстор ти я разкаже, това е знак по най-бързия начин да се изнесеш от там. Нафтата може да отиде в картера само през О-пръстените.
Да в крайна сметка това е дюза която не може да изсипе толкова нафта, че да остане от нея и да стече в картера - има ли детонация и запалване няма как да остане неизгоряло гориво /според мен/.
Единствено не съм съгласен, че единствено през о-пръстените може да отиде. Тандем помпата е другия вариант, вярно, че е малък шанса, но го има.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Re: Golf 5 1.9TDI 105 к.с. BLS (DPF) Проблем с разход или DP
Какво направих по колата:
1. Смених опръстените на дюзите
2. Смених уплатнението на тандем помпата към главата
3. Премахнах DPF-филтъра
4. Смених маслото с ново
Сега се надявам проблема да изчезне.
1. Смених опръстените на дюзите
2. Смених уплатнението на тандем помпата към главата
3. Премахнах DPF-филтъра
4. Смених маслото с ново
Сега се надявам проблема да изчезне.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rmk и 19 госта