Колата е Голф 4 с двигател 1.6 16v - 105 коня, код на двигателя BCB - 2002 година, без газова.
Преди около 5-6 месеца смених температурен датчик, защото стрелката подскачаше от 0-ла до 90 и си играеше постоянно. От тогава не съм имал проблем.
Тази седмица карах извънградско около 250 км и отново не е имало никакъв проблем. В сряда карах по околовръстното на София, и при скорост 70 км /ч гледам, че температурата е паднала на 80 градуса / като повече съм карал по инерция /. И от тогава почнах да я тествам. Това което направих:
1. Надух парното и се засилих малко и температурата падна пак до 75- 80 градуса / не повече /.
2. На място колата загрява до 90 градуса и не мърда повече / перките си се включват/.
3. Купих термостат / 18 лв. - препоръчан от maxcar /. Сменихме го, без основата на самият термостат и долях малко антифриз.
4. Колата никога не е губила антифриз.
5. Смених маслата и филтрите / защото им беше време и в маслото нямаше никакъв проблем /.
6. След смяната на термостата забелязах, че колата започна да загрява много бавно .. 10 минути каране и не мърдаше стрелката.
7. На студен двигател проверих маркучите и нямаше надути.
8. На студен двигател нямаше налягане в казанчето.
9. При работещ двигател водната помпа изпомпва / от маркуча в казанчето /.
10. Запалих колата и докато работи на място проверявах маркучите. При 30-40 градуса показани на таблото пипнах двата маркуча влизащи в радиатора / горен и долен / и двата бяха топли.
Възможно ли е "новият" термостат да не е монтиран както трябва и да има проблем с пластмасовото му тяло, или пък самият термостат да е "дефектен" ?
Дайте някакви мнения, какво да гледам ....
Поразпитах насам натам и повечето хора казват,че са симптоми на термостат, но можело да бъде и издухана гарнитура / но не надува и няма теч и т.н. / или да бъде водната помпа.
