Здравейте,
Един майстор при проверка на предницата установи малък луфт и каза ,че това е от тампоните на макферсона които са леко смачкани и ми показа това повдигайки гумата нагоре(колата бе на подемника).Шайбата която е като чашка в двигателния отсек  тръгне ли нагоре  това означава ,че тампона е започнал да се смачква.Нямам вибрации или тропане ,а само при много неравен терен и има усуква се чува едва забележимо тропане.
Реших да не разглобявам (защото е много работа ,а не защото тампоните са скъпи) и да обера луфта с подходяща гумена шайба.
Ето на снимката какво се получи
Правил ли го е някой това ?
Чакам отзиви и мнения .
Благодаря ...
							VW Golf 4 (1J1) 1.6 - 100 коня бензин AKL- Луфт в тампоните на макферсона
- 
				rumen59
 - Мнения: 56
 - Регистриран на: Пон 21 мар 2011 21:57
 - Автомобил: VW Golf 4
 - Двигател: AKL
 - Местоположение: Пазарджик
 
VW Golf 4 (1J1) 1.6 - 100 коня бензин AKL- Луфт в тампоните на макферсона
				   							 				   
					Последна промяна от rumen59 на Пон 14 дек 2015 19:56, променено общо 4 пъти.
									
			
									- skydiver_pd
 - Мнения: 199
 - Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
 - Автомобил: VW Golf 3
 - Двигател: 1z 95
 - Местоположение: София
 
Re: Луфт в тампоните на макферсона
Има подобни варианти с гумен маркуч и тел.
От какво е тази гумена шайба, как я сложи?
			
									
										
						От какво е тази гумена шайба, как я сложи?
- muns61
 - Мнения: 7965
 - Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: pleven
 
Re: Луфт в тампоните на макферсона
Абсолютно безсмислено, на тези тампони този луфт е нормален. Обира го гравитацията.
			
									
										
						- IvanMan
 - джедай

 - Мнения: 10447
 - Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
 - Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
 - Двигател: CRLB
 - Местоположение: София
 
Re: Луфт в тампоните на макферсона
Коригирай заглавието според шаблона:
viewtopic.php?f=5&t=352508
			
									
										
						viewtopic.php?f=5&t=352508
- vanesto
 - Мнения: 6361
 - Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
 - Автомобил: Octavia 3 FL
 - Двигател: DGTE 2018
 - Местоположение: Varna
 
Re: Луфт в тампоните на макферсона
И аз се интересувам от какво е гумата, предполагам си я срязал за да влезе. Аз в момента съм с маркуч и тел, видях го в една друга тема. Има фект, но моя маркуч е малко мек и търся в момента нещо по-твърдо.
			
									
										
						- 
				rumen59
 - Мнения: 56
 - Регистриран на: Пон 21 мар 2011 21:57
 - Автомобил: VW Golf 4
 - Двигател: AKL
 - Местоположение: Пазарджик
 
Re: Луфт в тампоните на макферсона
skydiver_pd написа:Има подобни варианти с гумен маркуч и тел.
От какво е тази гумена шайба, как я сложи?
Шайбата е от гумена подложка на релса(здрава и еластична)
Монтира се лесно.Контра се държи на шпилката с вътрешен с шестограм 7 мм , а гайката се развива с ключ-лула 22.
Маха се оригиналната шайбата -чашка и се поставя гумената шайба.
Но дебелината и трябва да се мери според износването на тампоните така,че след натягане да има възможност гумената шайба да уплътни луфта ,но и да е свободна, за да се движи както се вижда на снимката(1 мм.)
В противен случай ако гумената шайба се монтира без луфт (както направих и аз първия път) луфта се обира идеално ,но при завиване се получава усукване на целия макферсон и се чува движението на гумената шайба по бомбето (скърцане на гума в желязо)
Затова намалих гумената шайба в моя случай с 2 мм монтирах я и направих проба...........
1-Повдигнах колата на крик за проверка на луфта (няма)
2-При пълен десен или ляв няма скърцане на гума в желязо.
- 
				Zdravko Zankov
 - VW експерт

 - Мнения: 13522
 - Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
 - Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
 - Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
 - Местоположение: Враца
 
Re: Golf MK4 2000г. АBS - Луфт в тампоните на макферсона
За нема и 100лв се опитваш да е..ш гЯвола у въздуха.
И кое е ABS в заглавието,че не разбрах?
			
									
										
						И кое е ABS в заглавието,че не разбрах?
- vanesto
 - Мнения: 6361
 - Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
 - Автомобил: Octavia 3 FL
 - Двигател: DGTE 2018
 - Местоположение: Varna
 
Re: Golf MK4 2000г. АBS - Луфт в тампоните на макферсона
Проблемът е, че новите изкарват по 10000км и се сплескват. Не мога на всяка смяна на масло да сменям и тях, че и реглаж да правя. Предполагам, че и авторът затова ги е сложил.
P.S. За ABS и аз не знам какво е :)
			
									
										
						P.S. За ABS и аз не знам какво е :)
Re: Golf MK4 2000г. АBS - Луфт в тампоните на макферсона
Здрасти колега,
Хубаво си го измислил, но проблема е м/у бомбето и тампона а не м/у бомбето и "чинийката" отгоре.
Когато се скапе тампона ,се променя и геометрията на колелата.Обикновенно предницата се отваря и започва износване на гумите от вътрешната страна!
Как ще решиш този проблем без читави тампони?
			
									
										
						Хубаво си го измислил, но проблема е м/у бомбето и тампона а не м/у бомбето и "чинийката" отгоре.
Когато се скапе тампона ,се променя и геометрията на колелата.Обикновенно предницата се отваря и започва износване на гумите от вътрешната страна!
Как ще решиш този проблем без читави тампони?
- 
				rumen59
 - Мнения: 56
 - Регистриран на: Пон 21 мар 2011 21:57
 - Автомобил: VW Golf 4
 - Двигател: AKL
 - Местоположение: Пазарджик
 
Re: Golf MK4 2000г. АBS - Луфт в тампоните на макферсона
Явно тампоните са смачкани малко защото нямам износване на гумите
			
													
				   							 				   
					Последна промяна от IvanMan на Пон 14 дек 2015 20:34, променено общо 1 път.
					
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
			
										
						Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
- 
				rumen59
 - Мнения: 56
 - Регистриран на: Пон 21 мар 2011 21:57
 - Автомобил: VW Golf 4
 - Двигател: AKL
 - Местоположение: Пазарджик
 
Re: Golf MK4 2000г. АBS - Луфт в тампоните на макферсона
Zdravko Zankov написа:За нема и 100лв се опитваш да е..ш гЯвола у въздуха.
И кое е ABS в заглавието,че не разбрах?
След като тампоните се износят така ,че се промени и геометрията на колелата и започне да износва гумите тогава задължително ще сменя тампони комплект + лагери.
Не е въпроса в 100 -те лв., а така се оправям за 30 мин. БЕЗ цялосно разглобяване + 0,00 лв. разход и след това задължителния стенд .
А и новите тампони както казва и колегата каквато и да са марка не са добри като леко износени оригинални тампони.
Минавам по пътя на най-малкото съпротивление........,НО наложи ли се ще СМЕНЯВАМ .
- Водния дух1
 - Мнения: 3481
 - Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
 - Автомобил: Golf 3 variant
 - Двигател: 1Z
 - Местоположение: Русе
 
Re: VW Golf 4 (1J1) 1.6 - 100 коня бензин AKL- Луфт в тампоните на макферсона
Някои си мислят ,че колелото като скочи в дупка и мърда между тарелката горе и ботуша и като сложат маркуч или гума и е решен проблема...А дано ама надали. Това оказва влияние като се вдига колата на крик-просто малко по дълъг е хода на крика докато обере и този луфт.
			
									
										
						- 
				rumen59
 - Мнения: 56
 - Регистриран на: Пон 21 мар 2011 21:57
 - Автомобил: VW Golf 4
 - Двигател: AKL
 - Местоположение: Пазарджик
 
Re: VW Golf 4 (1J1) 1.6 - 100 коня бензин AKL- Луфт в тампоните на макферсона
[quote="Водния дух1"]Някои си мислят ,че колелото като скочи в дупка и мърда между тарелката горе и ботуша и като сложат маркуч или гума и е решен проблема...А дано ама надали. Това оказва влияние като се вдига колата на крик-просто малко по дълъг е хода на крика докато обере и този луфт.[/quote
Колега ти май не четеш внимателно............
Аз нямам проблем ,тропане , вибрации или износване на гумите просто обирам луфта(горе ).
Разбира се ,че при поява на проблем то той се решава със смяна с нови тампони+лагери или други части.
А дали по неравен терен (дупки ) или вдигаш на крик се движи целия макферсон или казано по друг начин-
,, мърда не само между тарелката горе и ботуша ,но и отдоло ,,
							
			
									
										
						Колега ти май не четеш внимателно............
Аз нямам проблем ,тропане , вибрации или износване на гумите просто обирам луфта(горе ).
Разбира се ,че при поява на проблем то той се решава със смяна с нови тампони+лагери или други части.
А дали по неравен терен (дупки ) или вдигаш на крик се движи целия макферсон или казано по друг начин-
,, мърда не само между тарелката горе и ботуша ,но и отдоло ,,
- vanesto
 - Мнения: 6361
 - Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
 - Автомобил: Octavia 3 FL
 - Двигател: DGTE 2018
 - Местоположение: Varna
 
Re: VW Golf 4 (1J1) 1.6 - 100 коня бензин AKL- Луфт в тампоните на макферсона
+1
Получава се едно подскачане на предницата при неравности, което е неприятно. За гумите и аз няма износване, но този луфт е дразнещ.
			
									
										
						Получава се едно подскачане на предницата при неравности, което е неприятно. За гумите и аз няма износване, но този луфт е дразнещ.
- kris11
 - VW експерт

 - Мнения: 13563
 - Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
 - Автомобил: VW Sharan 7M8
 - Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
 - Местоположение: Варна
 - Контакти:
 
Re: VW Golf 4 (1J1) 1.6 - 100 коня бензин AKL- Луфт в тампоните на макферсона
OFF  не съм търсил , но някой намерил ли е полиуретанови тампони за Макферсона ?? Дали вече няма производтсво в Бг?
			
									
										
						Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 64 госта