1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот skydiver_pd » Пон 14 дек 2015 13:47


Въпрос с повишена трудност: автомобил(1.9ТДИ - 1Z) е шофиран неизвестно колко време с намаляващо количество масло, като с времето от 4-те литра са останали 2 литра. Причината е теч в двигателя в комбинация с невеж или мърляв собственик, отървал се от автомобила след това.

Новият собственик пита:
Какво се случва с двигателя и кои елементи ще започнат да се износват с намаляване на маслото?
Предложете варианти за диагностика на износените елементи като изключим разглобяването, което най-вероятно е нейзбежно. :scare3

Да опитам ли следващата смяна на маслото с 5w40 , вместо с 10w40?

Последна промяна от skydiver_pd на Сря 16 дек 2015 22:24, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Шофиране с половината масло в двигателя(1.9ТДИ)?

Мнениеот milmar » Пон 14 дек 2015 14:36


Ако е прекъсвал потока масло през помпата и не е видяна (и чута индикацията) най-напред според мен ще пострада турбото. Но ако наистина е паднало до толкова нивото, че потокът масло през маслената помпа прекъсва, това няма ли да се усети в работата на двигателя, клапаните няма ли заемат странно положение и двигателя да прекъсва? Ако не се е стигало чак до там, вероятно още доста ще живее 1Z-ката, тя не се предава лесно. Може би буталата и цилиндрите не са се смазвали толкова добре...


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Шофиране с половината масло в двигателя(1.9ТДИ)?

Мнениеот hvp800 » Пон 14 дек 2015 20:00


1Z има повишена идиотоустойчивост, така че ако досега не се е предал най-вероятно ще живее още доста. Като всеки турбо мотор, липсата на масло ще се отрази първо на турбината.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Шофиране с половината масло в двигателя(1.9ТДИ)?

Мнениеот muns61 » Пон 14 дек 2015 20:08


Двигателят не се интересува колко масло има в картера, щом помпата го засмуква и то успява да се стече, без да прави въздушни тапи в помпата и маслените магистрали. Друг въпрос е колко бързо старее половин доза масло.


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Шофиране с половината масло в двигателя(1.9ТДИ)?

Мнениеот xxx_man » Пон 14 дек 2015 20:19


Едно приятелче на времето много обичаше да кара ама хич не обичаше сервизите! Та по тази странна логика изкара с едно масло цели 50 000 км. накрая маслото го стъргахме от картера. Това чудо се случи на една непретенциозна корса 1.2 И след тези кански мъки това жиовотно продължава да даяни с този мотор вече над 90 000 км. след случката! Те това е чудо на немското автомобилостроене! Та най-вероятно, ако турбото е добре и няма признаци на счупване на оста, мотора ще изкара още много! Може евентуално да му мернете една компресия!


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот skydiver_pd » Вто 15 дек 2015 21:23


Вероятно някои от елементите не са се смазвали добре. Двигателя работи различно от този на предишната машина(същия модел). Работеше перфектно за разлика от този, има нещо куцо в него(сякаш има звук наподобяващ "леко меляне").
Турбото изглежда наред, работи тихо е и не се чува. Усеща се работата му осезаемо след 1900 оборота.
Маслото е в нормите на пръчката и изглежда наред, обаче при обороти около 2500-3200 светва лампата на маслото и пищи зумер-а, след като намаля оборотите угасва лампата и зумера.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот hvp800 » Вто 15 дек 2015 21:42


A eвентуално да мига лампата за ръчната или подгрева, докато прави магарията с лампата на маслото? И като намалиш оборотите лампата гасне а като увеличиш продължава ли да свети таблото или лампата свети само в диапазона 2500-3000 об?


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот xxx_man » Вто 15 дек 2015 21:45


Намирисва на скапана маслена помпа!


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот skydiver_pd » Вто 15 дек 2015 23:09


Не съм забелязал да светва друга лампичка на таблото в същото време. Не свети постоянно в този диапазон, а ориентировъчно при тези обороти се включва лампичката и зумера, докато не се превключи следваща предавка или не се намлят оборотите - продължава да пищи зумера и да свети лампата за маслото. Това по някога става на 3200 оборота, друг път на 2800 и т.н., а компютъра не записва грешка. До сега най-ниските обороти на които се задейства зумера е било при 2500 оборота. Получава се нещо подобно както в състезателните автомобили, с индикация за превключване на следващата предавка със звукова и светлинна индикация.
Това се получава при изпреварване или ускоряване при изкачване(когато е необходима по-голяма мощност), принципно подържам до 2000-2100 оборота максимално и тогава няма включване на лампичката и зумера. ,


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот milmar » Сря 16 дек 2015 10:01


Аз залагам на дефектен датчик за налягане, другото с дефектната помпа е по-лошо. Пробвай и смени датчика, трябва да е "сив".
ПП датчиците са два, трябва да смениш този, който дава информация за налягането на маслото при обороти над 2000. Прочети подробности за системата за сигнализация на налягането, има теми във форума.
Ако пак пищи - лошо. Най-малкия възможен проблем в такъв случай е дефектна помпа, иначе другите възможности ......

muns61 написа:Двигателят не се интересува колко масло има в картера, щом помпата ....

Освен смазването на самите цилиндри отдолу нагоре.


Потребителски аватар
fermer 10
Мнения: 83
Регистриран на: Нед 05 авг 2012 16:03
Автомобил:
Двигател: AFN ABU
Местоположение: РАЗГРАД

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот fermer 10 » Сря 16 дек 2015 11:53


Няма логика при износена помпа да да светват лампи при високи обороти по скоро ще светва лампата при задръстена цетка на помпата , даже напротив при износена помпа би трябвало на тихи обороти до светва лампата и след повишаването на оборотите да загасва ,но това може да го установиш единствено след замерване на налягането с механичен манометър задължително на загрял двигател така много лесно можеш и да диагностицираш и евентуално задръстена цедка .При увеличаване на оборотите би трябвало да се получи дупка /спад в налягането/ по простата причина ,че помпата иска дебит а цедката не иго дава дано си ме разбрал по елементарно не мога


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот milmar » Сря 16 дек 2015 12:12


fermer 10 написа:Няма логика при износена помпа да да светват лампи при високи обороти ...

Има логика, но е условна :biggrin . А условието е, че аз например 2000+ оборота вдигам само при загрял двигател, а тогава маслото колото и да е качествено си променя вискозитета, т.е. става по-нисък. Датчика, който задейства лампата "незабавен ремонт на двигателя" :biggrin е настроен за много ниско налягане (0.3Bar ако не се лъжа), като запалиш мотора минимално налягане изключва лампата. Докато другия датчик следи нормалното налягане в системата при работещ мотор и се взема под внимание само при обороти над 2000. Въпросният датчик е за налягане 1-2Bar и е различен за различните мотори, но е минимум за 1bar. Съвсем логично е като запалиш лампата да загасне, но при около 2000 оборота (минималните при които е активна система за "ранно известяване за ремонт" действа) да се разсвири зумера.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот muns61 » Сря 16 дек 2015 19:00


milmar написа:
muns61 написа:Двигателят не се интересува колко масло има в картера, щом помпата ....

Освен смазването на самите цилиндри отдолу нагоре.

Нищо в мотора не се маже от плискане на маслото в картера. Нивото на маслото е доста по-ниско, отколкото достигат биелните шийки в ДМТ на буталото.
На този мотор бих проверил датчиците, но по-вероятно е от цедката на маслената помпа.


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот skydiver_pd » Сря 16 дек 2015 21:56


Мога да проверя цедката за боклуци върху нея. Датчиците може да се сменят.
Ако дебита не е бил достатъчен, възможно ли е да има износени напримерно: лагери на рапределителния вал, колянов вал, лагерите на биалетките, ризи,бутала,сегменти или нещо друго?
Да опитам ли следващата смяна на маслото с 5w40 , вместо с 10w40?


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот Spas » Чет 17 дек 2015 9:46


Ако искаш да си максимално сигурен, измери налягането на маслото, трябва да е 2 бара на 2000 оборота при загрята на 90 градуса кола. После сваляш картера, ако трябва смяна на помпата - сменяш, ако не, само почистваш, смяна гарнитура картер, някой от датчиците, ако не и двата и 10/40 масло. Колата ти е прекалено износена, за такова тънко масло, а и ако имаш проблеми с помпата, тънкото масло никак няма да и помогне да го качи до горе. И накрая, влизаш пак тук и пишеш какво е станало, да знаят и след теб колегите с този проблем. Успех!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта