Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ArMaNi158
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 14 сеп 2011 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот ArMaNi158 » Пон 14 дек 2015 21:26


Здравейте колеги, следя доста форума, но не съм се включвал в темите досега.
Да карам по същество, проблема започва с това, че съм собственик на golf mk4 1.9tdi с код на двигателя ALH (едва ли тук е проблема :mhihi ) така всички знаем, че разликите между ALH и AHF както се обсъжда са в компютъра и дюзите. Проблемът дойде когато реших моят мотор да бъде превърнат от 90к.с. в 110к.с. намерих компютър от 110-ка с номер 038 906 012 L и го замених на мястото на моя който бе с номер 038 906 012 М. Това беше първата промяна, след което при тестовете проведени от мен установих че разлика-няма и втората промяна беше смяна на дюзите, които са на 220бара в сравнение с тези от 110, които са на 190бара но пък са 205um, след тази смяна на дюзите резултата също беше нулев. От там започнах смяна на дебитомер, мап сензор, които не дадоха резултат. С течение на времето случайно видях, че перките на турбината (която е vnt15-променлива геометрия) бяха леко прекарали нещо и имаше лек луфт от където турбото бе занесено на ремонт със смяна на втулки, перка-ос и нов клапан както и разбира се вибро баланс и пълна настройка на геометрията от Евротек Инженеринг, след тази смяна се надявах проблема да е бил от това, но уви не беше. Резултатът от всичко това е нулев, а имам един приятел с Bora 1.9 ALH на която смениха само дюзи и нещата са различни. Дори в сравнение с AGR 90к.с. моята красавица изостава..замислям се дали не е проблема в помпата, която според ваг ком съм между синята и зелената линия в timing-a, а впръсканото гориво е 3.5мг ?
Приемам всякакви съвети, кой с какво се е сблъсквал за да намерим къде е проблема.




ArMaNi158
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 14 сеп 2011 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот ArMaNi158 » Чет 17 дек 2015 19:47


Никой ли си няма на идея ?


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот mshbul » Чет 17 дек 2015 21:43


Направи към 2.5мг и дай малко повече аванс, но това няма да има космически ефект.

Възможно е да трябва по-голям елемент за високо налягане на помпата.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот hvp800 » Чет 17 дек 2015 22:03


Доколкото разбирам, според теб колата няма разлика във вървежа откакто е била 90к. и сега когато е 110к. Оттук следват няколко въпроса-
Колата мерена ли е или всичко е на субективен принцип?
Колко време караш ALH-a? Познаваш ли колата донор ( за компа от AHF говоря ) или ти е казано , че е перфектен?
Всъщност още докато четях поста ти, си помислих,че ALH-a е бил с "чип" и оттам идва разликата, която дори дюзите с 205 микрона не могат да компенсират.
Така или иначе първото което трябва да направиш, за да може да ти се помогне е да направиш качествен лог файл и да го качиш тук. Гориво, турбина, вакуми ( заедно с всички клапани ), дебитомер това са основните причини едно тди да не е както трябва.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот Zinoto » Чет 17 дек 2015 22:09


Я провери хубаво тоя компютър май не е от 110 коня. Горивото на първи канал на пълна газ на 3000 оборота на трета трябва да е 43 мг.


ArMaNi158
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 14 сеп 2011 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот ArMaNi158 » Пет 18 дек 2015 19:29


Към колегата mshbul впръсканото количество заводски си бе 5.3мг ? което за мен беше много и опитах да го намаля но, неможеше да намаля, а само да увеличава затова опита ми беше друг с бутване на главата на помпата и след това я нагласих като увеличих малко за да го направя точно както казваш на 2.5мг. Сега я оставих дори така понеже е малко по- динамична, но при спиране има едно претрисване и ще я върна както си е.
hvp800 да разлика преди като 90коня и сега "110коня" няма, а какво имаш предвид дали е мерена ? Като време около 2 години я имам колата като ALH,а от няколко месеца AHF. Компа който взех беше от ударена 110-ка AHF от моргата и при първоначалното му слагане и обучаване на имобилайзера на колата (immo2) грешките които си имаше записани в него комп (от AHF-a) бяха свързани с надуване на турбото, което моята нямаше, така де изправен си беше компютъра е въпроса. За чип на ALH-а едвали понеже тя от самото начало си беше просто 90 коня нямаше разлика от стария AGR. Надявах се със слагането на 205-тиците да тръгне, но никаква разлика. Утре ще имам възможност да направя един лог на 1, 3 и 10 канал ?
Zinoto според номера му ми излиза че е AHF мотор, но да допуснем че не е от 110-ка, поне 205-тиците които сложих трябваше да покажат ефект.
Замислям се дали помпата не е 9ка елемент ? Въпреки че не е възможно и следва да си е 10ка.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот hvp800 » Пет 18 дек 2015 19:54


Имам предвид замерване на дино стенд но явно не е щом не си го споменал. А някаква представа на какво налягане на турбината е била преди и какво е сегашното налягане?


ArMaNi158
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 14 сеп 2011 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот ArMaNi158 » Пет 18 дек 2015 20:27


Ами по звука и преди и сега, и сравнявайки я с други смятам че е наред, но лога ще покаже. Постоянно и е в мисълта че горивото и куца, както всеки дизел при натискане е нормално да пропуше черничко малко или много, но при мен го няма този ефект.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот nasko1978 » Пет 18 дек 2015 20:55


Турбината също е различна,при повечето 110-ки!Трябва да е с 11бр.лопатки,управлението на турбината също трябва да се провери.Центровката и горивото също.


Потребителски аватар
wnaso
Мнения: 82
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse NewBeetle ALH@Brezel

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот wnaso » Нед 20 дек 2015 15:05


Вкарал си се в някакъв филм колега и най-вече в харченето на излишни средства.Единственото което ти е било нужно е разпръсквачи 205-ци и кадърно направен софт .Поради факта че масово се подменят разпръсквачи 184 към 205 са се народили доста измамници и спекулират с незнанието на хората.Като пример ,младеж който си прави същата процедура 90-110-140 к.с едва от 5-ти опит попадна на истински 205-ци . 1-ви опит продадени му от реномиран сервиз (Цанко) , 2-ри обява от Русе (да не плаща куриер) ,3 -ти морга ,4-ти обява от друг град и човека се кълнеше че са му смъкнати от личната 110-ка -и 5-ти успешен като поискахме снимки на самите разпръсквачи предварително . Твоя случай като нищо може да се окаже нещо такова ,ако си се доверил сляпо че купуваш 205-ци.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот samo_pechka » Нед 20 дек 2015 16:12


Кажи ми номера на разпръсквачите. Най-добре всичко, което пише на тях . Ти си взел цели дюзи, но не си ги проверявал само разпръсквачите какви са точно или?


Потребителски аватар
Dani16v
Мнения: 151
Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: 1z +
Местоположение: Радомир

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот Dani16v » Нед 20 дек 2015 19:58


Номера на разпръсквача може да си го погледнеш и без да разглабяш дюзата. Виждат се три цифри 520 за АФН ,АХФ и 873 АСВ! Та както каза колегата, погледни си дали наистина си с 0.205.


ArMaNi158
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 14 сеп 2011 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот ArMaNi158 » Нед 20 дек 2015 21:07


WNASO, по принцип си имам на идея какво правя, компетентен съм с нещата, не смятам да се хваля но, съм в час, така че няма начин да са ме измамили или т.н. дюзите са взети от РУСЕВИ КАР (без раклама тук) та познавам хората баща ми им е клиент от доста години насам а и на само на тях, та едва ли са ме излъгали, на дюзите наистина си пишеше 205um 190bar. гледах ги, слагал съм ги аз, но ще проверя разпръсквачите за номерата им както казаха и колегите. Щом съм се захванал то на моята глава ще бъде хвърлянето на излишни средства :D За проверката им бяха монтирани на стенд от по-старите (тези ръчните) наистина си отваряха на около 180 бара понеже този стенд беше и стрелкови не може да се каже точно.


Потребителски аватар
Dani16v
Мнения: 151
Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: 1z +
Местоположение: Радомир

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот Dani16v » Нед 20 дек 2015 21:23


Никъде на дюзата не пише какъв е разпръсквача, а само на самия него! Това като инфо за тебе и за всички колеги които купуват дюзи 2-ра ръка :th_up


ArMaNi158
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 14 сеп 2011 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Golf 1.9 ALH към AHF проблем

Мнениеот ArMaNi158 » Нед 20 дек 2015 21:29


Имах предвид на разпръсквача колега, на самата дюза пишеше 190бар, исках да кажа, че не са ме метнали :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта