На 18.03.2016 бе произведен последния VW Phaeton. Последната бройка, както и повечето от 2013 насам, е изпратена към Китай, където се намира собственика й. За разлика от шумното откриване преди 15г (през 2001), с присъсъсвието на тогавашния VW-бос Ferdinand Piëch и тогавашния бундесканзлер Gerhard Schröder, в петък тихо-тихо e било съобщено, че само 100 от 500-те работника остават на рабора в Дрезден. На около 300 им е било казано, че от понеделник ще трябва да пътуват до новото си работно място във VW-Werk Zwickau. Така Gläserne Manufaktur Dresden затвори врати. Изгасващите светлини на Gläserne Manufaktur Dresden
От април 2016 (през следващите 18 месеца) ще започне преоборудване на дрезденската фабрика, за да може да се постигне гъвкавост на монтажните линии. Все още не е ясно дали в обновения завод ще се произвежда E-Phaeton или някакъв друг модел. Всички проекти и инициативи по развоя на E-Phaeton към момента са стопирани.
177 000 VW Passat произведени през 2014 и 2015 ще бъдат привикани за сервизна акция. Проблемът се състои в недобре закрепен конектор на модула следящ работата на всички електронни системи. Това може да доведе до изгасване на автомобила по време на движение. Собствениците на засегнатите автомобили ще получат писмо с допълнителни указания.
Поради същата причина ще бъдат "привикани" в сервиз и 25 000 Skoda Superb.
Поради огромното търсене на VW Tiguan I, който се сглобява във VW-Werk Osnabrück, за да помагат от началото на август ще пристигнат 300-310 португалци от Werk Palmela. За целта от петък (07.07.2016) се строи "португалско селище" на Gesmolder Straße в Osnabrück. Португалците са заявили, че желаят да живеят заедно и затова ще им бъдат предоставени фургони, по подобие на тези за бежанците. Само около 20-30 португалеца ще живеят разпръснати по "нормални жилища" из града. Капацитета на фабриката е около 2500 Tiguan/месец, а търсенето е почти двойно, въпреки че от повече от половин година с пълна пара се произвежда и VW Tiguan II във Wolfsburg.
Чудесна новина,малко подвеждаща е самата статия, иначе евала на соственика за мерака да я прави и да си я кара. Би било прекрасно,ако нищо фрапиращо не беше правил за този преход,особено това с моторшадена на 500к
Какво да кажат тези с тикотата на по 1 милион без да отваряли мотора ...
Ами ако може като пускате такива новини и малко резюме на нашенски език без значение от диалекта. Не всички потребители са полиглоти с по 2-3 и повече езика
В статията пише, че с Ардуино за 40 долара, хакер може дистанционно да клонира сигнала от ключа и да отключи автомобила. Ето и линковете (на английски):
От днес заводите във Wolfsburg, Zwickau, Emden и Kassel работят с намалено работно време. Това се налага заради прекъсване на доставките от единствените обслужващи фирми, които осигуряват детайли за автоматичните и ръчните скоростни кутии, които се сглобяват в Касел и тапицерията на седалките.
Историята е много дълга и заплетена, затова накратко: - ES Automobilguss произвежда различни детайли, които се използват при сглобяването на скоростните кутии. Заради неспазване/нарушаване на договорни отношения от страна на VW, ES Automobilguss спира доставките. VW дава случая на съда в Брауншвайг, а днес стана ясно че първото заседание ще е чак на 31.08.2016. - Car Trim произвежда голяма част от тапицериите за концерна Car Trim от няколко месеца е под шапката на Prevent. Prevent е от известно време в пререкания с VW и затова Car Trim спира доставки към Sitech (дъщерна фирма на VW). От своя страна Sitech спира доставките на седалки към Wolfsburg, Zwickau и Emden. Поради тази причина повече от 20 000 работника днес са били само няколко часа на работа, а повече от 10 000 работника са в принудителен отпуск за кратък неустановен период.