Golf MK3 1997 1.6i AFT - каква марка запалителна бобина

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Golf MK3 1997 1.6i AFT - каква марка запалителна бобина

Мнениеот andro_ » Нед 03 яну 2016 17:07


Здравейте!

Усещам го в последно време, че прекъсва пущината; смених му палеца, капачката; кабелите са що-годе нови Beru на 3 години и не повече от 20к км; свещи нови на около 3к км, Beru. Няма проблеми с кабелите и свещите, свалях ги, гледах за пукнатини и други следи по керамиката в точките на присъединяване - не е от там.

Вероятно No Name бобината, купена от баща ми преди 5-6 години си отива.

Каква марка да си купя, преди да спра на пътя (случвало ми се е :11 ) - Beru (скъпа...) или някаква друга, която да е читава?




Потребителски аватар
Firestarter
Мнения: 402
Регистриран на: Нед 06 юли 2008 12:38
Автомобил: Голф 3
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Golf MK3 1997 1.6i AFT - каква марка запалителна бобина

Мнениеот Firestarter » Сря 06 яну 2016 1:48


Здравей колега! Аз доста ядове брах с тия бобини...Монтирал съм Бреми преди 1,5-2 години,която към момента работи.Ако е възможно разкажи по-подробно за това прекъсване.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK3 1997 1.6i AFT - каква марка запалителна бобина

Мнениеот andro_ » Сря 06 яну 2016 8:13


Прекъсването се усеща на празен ход.
Както си работи равномерно,по вибрациите и като се заслушам усещам как от време на време някой от цилиндрите пропуска да запали или пали по-късно.
Всичко това на газ (ГИ), на бензин почти не се проявява, но все пак се усеща и на бензин.
Естествено причина могат да са и недобре затварящи клапани и датчик на Хол, или газовите инжектори и други подобни, но бобината ми е най-логичната причина.
По принцип колата си върви и с прекъсванията, без да й пречат, но от опит знам, че ако е бобина може да спре изведнъж и да остана на пътя.

Затова си поръчах бобина Beru.


Потребителски аватар
Firestarter
Мнения: 402
Регистриран на: Нед 06 юли 2008 12:38
Автомобил: Голф 3
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Golf MK3 1997 1.6i AFT - каква марка запалителна бобина

Мнениеот Firestarter » Сря 06 яну 2016 16:58


Мисля,че и с новата бобина ще го има прекъсването.Търси другаде причината,аз също го имам тоя проблем,но до сега не съм открил откъде идва.Успех!


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf MK3 1997 1.6i AFT - каква марка запалителна бобина

Мнениеот Bai Sando » Сря 06 яну 2016 18:55


Беру като цена-качество е екстра.
Аз смених 3 дърти телефункена набор 92 и накрая взех Беру и до сега няма проблем.
Сигурен ли си,че е от бобината?
Аз това лято смених оригиналния датчик на хол,но при мен имаше едно прекъсване за секунда и после се оправяше.
Накрая взе да зачестява и купих оригинален ВДО за 100-тина лв с отстъпката.
При мен с прекъсването освен рязкото забиване на колата и стрелката на оборотомера падаше рязко.
При теб забелязал ли си да ти играе и стрелката?


Потребителски аватар
piter_96
Мнения: 856
Регистриран на: Пон 03 май 2010 15:07
Автомобил: VW Golf III VW Golf III Variant
Двигател: AFT 1997 AAM 1994
Местоположение: Сопот

Re: Golf MK3 1997 1.6i AFT - каква марка запалителна бобина

Мнениеот piter_96 » Сря 06 яну 2016 19:15


На моя АФТ също се проявява нещо подобно, но не е фрапантно и не го барам, стрелката не трепва и си държи обороти. Случва ли ти се като му смачкаш на място газта да се зачуди ?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK3 1997 1.6i AFT - каква марка запалителна бобина

Мнениеот andro_ » Сря 06 яну 2016 21:44


Когато компресорът на климатроника е включен (или когато външната темп е над 3 градуса) прекъсването почти не се усеща, защото комп-ът обогатява сместта и вероятно тя се пали по-лесно.
Когато външната темп е под 3 градуса и компресорът е изключен прекъсването се усеща една идея повече.
Относно смачкването на газта - ако е на бензин - няма проблеми, реагира веднага. Ако е на газ се замисля (20 см маркучи маркучи от инжекторите до колектора, лагава работа).
Под товар (режим, различен от празен ход), прекъсване няма, или поне не се усеща, бе необходимата техника.
Нека дойде това Beru, ще я сменя бобината от келешлък и ще видим.
Иначе темп. сензор антифриз е що-годе нов.
Ламбдата е нова, NGK (NTK).
Кабели на свещи - пресни, Beru.
Свещи - що-годе нови, Beru.
Капачка, палец - нови.
Дросел - чист, картерните газове отдавна не влизат в двигателя (за хубаво или за лошо).
Дебитомер - чист, работи (уж).
Ако пак прекъсва е или клапани (сменени са гумички на клапани и клапаните са припаснати преди 40к км), или датчик Хол,или няма компресия на някой цилиндър, или лебедова песен за Надин (фирма в Пловдивско за старо желязо).
Когато пристигне бобината и я сменя, ще пиша пак, НО младежи, да знаете: "There is no replacement for displacement", т.е. колкото по-голям обем на двг, толкова по-добре; малолитражките са shit в нашата БГ реалност на втора (или десета) употреба т.нар. "коли", без значение с принудително пълнене или без, на бензин, дизел или въглища или електрически (ще идват с омекнали батерии, втора употреба :banghead ).



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa, kasbg, paagrio и 91 госта