Развиването на подгревните свещи на студен двигател е по-малко рисково. Аз го правих на непален двигател от един ден при около 15 градуса навън.
Може да се капнат предварително с малко спирачна течност или чист спирт.
Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
- vencislav1328
- Мнения: 66
- Регистриран на: Пон 11 мар 2013 21:39
- Автомобил: vw pasSat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема
Масло не слагам от скъпото последния път преди месец взех от ауто+ беше на промоция turbosyn 10w40 , 4л.+1л около 35 -40 лв струваше .Днес бях при един приятел в сервиз за свещите обаче беше много зает и ме отложи за утре каза че ще мина с 10-15 лева,за което няма смисъл да се ядосвам в това време както казва и колегата( milmar ).
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема
vencislav1328 написа:Здравейте колеги за първи път имам по долу изброените два проблема, те са:
1- Две зими под ред сменям термостати -онзи ден трети първите два пъти вземах Wahler последния път едвам стигаше до 70 градуса.
Реших този път да пробвам Mahle вече пети ден съм с него и стига до 70 горе/долу максимум 74-75,предишните два път след като сменя и се оправяше заковаваше на 88-89, но този път на 70 седи (маркучът който съединява радиатора и блока е малко по топъл от този който е на термостата).От последните два часа четене по темата мисля да сменя и температурния датчик,или има други варианти преди него........
Следващият проблем е че последните 9-10 по студени дни сутрин първото палене е много трудно ,след това вече пали без проблем първото за което се сетих са свещите проверих и 4те работят (ако е от значение миналата година смених 2 броя, съответно другите 2 са друга марка),за по лесно обяснение съм направил клип.( https://www.youtube.com/watch?v=1BeY2JHR3k0
Провери си дали правилно ти отчита градусите на таблото, аз ползвам и един много баламски метод за проверка . След като загрее добре колата, я оставям да бръмчи на място, целта е да се види на колко тръгва да духа перката на радиатора ( съвсем малко след 90гр по табло е някъде ) ако съвпада, значи вероятно таблото отчита вярно . Сега в студа тоя номер е труден

За паленето трудно:
ако върти бавно : маслото е гъсто / не отговаря за зимата, може да е стартер проблема , може и да е поскапан акумулатора , или проблем с нафтата ( въздух ) , свещи подгревни
ако върти бързо : въздух в системата / пропускаща помпа , ниска компресия ( клапани, сегменти , износване ), проблем с дюзи, свещи.
За смяната на свещите : не е трудна, но тр. да махнеш тръбичките на дюзите . Отвиваш ги и откъм помпата . Махаш ги напълно. Аз съм го правил много пъти и вярвай ми е най-бързият вариант за смяната им. Свещите се развиват на студен мотор ( или съвсем леко топъл ) Трудно е да се скъсат резби, по- дебели са ( за разлика от на ТДИ ) , но все пак внимателно де. Нови ползвал съм на Искра , за парите си са добре . Марковите имат някои предимства , но не изкарват повече време а са 5 пъти по-скъпи. И най-важното , предкамерен дизел иска як и голям акумулатор . С малък само ядове в студа.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема

Тръбичките за дюзите пречат само на 2-ри цилиндър и малко за 1-ви. Ако са здрави свещите (свети добре контролната лампа при теста), не е необходимо да се свалят първо тръбичките. Развиването на малките гайки е пипкаво на тези свещи, но не е невъзможно. Без сваляне на тръбички аз го правих за около час и малко - сваляне, тестване, завиване на трите без втора.
За проверка на градусите - по-добре с термометър или мултицет с опция за температура и на отворена капачка на разширителното казанче до момента на завъртане на перките.
Слушах няколко пъти клипа, че не се виждаше повечето време, и мисля че колегата има една или най-много две подгревни свещи за смяна (1-ви или 4-ти цилиндър).
- vencislav1328
- Мнения: 66
- Регистриран на: Пон 11 мар 2013 21:39
- Автомобил: vw pasSat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Пасат Б4,ААЗ мотор 1994г. 1.9ТД два проблема
Таблото отчита вярно по моята логика (ако греша поправете ме) като сипах течността след смяната на термостата и запалих да обезвъздуши и изчаках да се включат перките както каза колегата в по-горните редове, когато се включиха перките стрелката беше на 90-92-93.От вчера както смених термостата преди всяко тръгване гледам как е течността в казанчето и на 3-4 пъти все доливам по около 600-800 грама и все си губи,при предишните смени не ми се случвало така одеве като се прибрах и реших да видя до къде е след като е работил мотора-изненада:има милиметър разстояние между капачката и казанчето и от там избиваше пара и капеше вода,пробвах да го затегна но не искаше отвих и пробвах наново но същото... самата резба хваща така, утре ще взема ново.Напълно възможно е колегата georgebonev да си прав,защото миналата година не ми работеха 3 и 4 сега е ред на 1 и 2 ,но за по сигурно ще ги сменя и 4-те.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта