1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот skydiver_pd » Пет 08 яну 2016 10:10


pe6kata написа:и от по-твърди намеци не се усещаш.
айде обясни как точно ще сметнеш степента, имайки хода и диаметъра на буталото. Имаш жокер - трябва да получиш 19,5:1.
79.5мм диаметър бутало
95.5мм ход бутало
Ти си.


Учи се в училище как се смята обем на цилиндър, а именно:

Цилиндър е фигура с 2 успоредни еднакви кръга.
Ако радиуса на основа е с дължина r и височина(разтоянието между основите) е h и формулата за обем е:

V=π.r.r.h

Всички данни са налични: π,r,h- заместваш, умножаваш и получаваш обема на цилиндъра-ДМТ!
Получения резултат делиш на 19,5 и получаваш обема в ГМТ.

Отговор след заместване :
V(ДМТ)=V1=0,4470537 литра - работен ход на цилиндъра
V(ГМТ)=V2=0,0243104 литра - горивна камера на цилиндъра
V3=V1+V2=0,4470537+0,0243104=0,4713641 общ обем на цилиндъра (явно липсват още цифри след десетичната запетая до 0,474)
AHU би трябвало да е 1,896 литра или това прави 0,474 на цилиндър!

Поправено след направена забележка от pe6kata!

Последна промяна от skydiver_pd на Нед 10 яну 2016 11:30, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот pe6kata » Пет 08 яну 2016 12:12


Приятел, отвори из нета и намери как се изчислява степен на сгъстяване. Тук ли му е мястото да те ограмотявам? Нямам грешка в сметките!!! Бъркаш на две места!!!

Как ще твърдиш в сметките си, че увеличавайки горивната камера, увеличаваш работния обем на двигателя!?
Работен обем се увеличава единствено с различен по ход колянов вал и/или диаметър на буталото.

Формулата ти я написах. Не можеш да сметнеш правилно обема на гор. камера, при известни работен и степен на сгъстяване!
x - степен на сгъстяване
(V1+V2)/V2=x
V1+V2=x*V2
V1=x*V2-V2
V1=(x-1)*V2
V2=V1/х-1

разбра ли откъде идва 18,5?

pe6kata написа:...Знаеш ли въобще кой обем се нарича горивна камера ?!
и последно - степента на състяване се смята по формулата (V1+V2)/V2, където:
V1 - е работния обем на цилиндъра
V2 - е обема на горивната камера.

Последна промяна от pe6kata на Нед 10 яну 2016 12:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот leonardo_vd » Пет 08 яну 2016 21:54


В края на краищата някой ще ми направи ли услуга да ги сметне тея неща или да действам по първобитния метод с наливането на течност в горивната камера... Доколкото съм запознат горивната камера на тая глава е 30кубика, но не знам тоз мотор има ли надстърчане на буталото и с каква дебелина е гарнитурата... Абе няма ме в тея сметки за това питам по-умни. Ако го докарам до към 11:1 максимум ще е добре.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот pe6kata » Пет 08 яну 2016 22:42


Нали ти го сметнах бре.
В твоя случай е лесно, към горивната камера на дизела се добавят 30кубика.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот samo_pechka » Пет 08 яну 2016 23:07


Аз съм любопитен към крайния резултат.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот leonardo_vd » Пет 08 яну 2016 23:49


Чакам една мега за проба да ми дадат и се захващам. Имам всички части.... ама без мегата не ми се почва, защото искам да стане за 2-3 дена че буса си ми трябва.. Ще продължа темата направо със снимков материал :)


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот skydiver_pd » Съб 09 яну 2016 19:53


V1 - е работния обем на цилиндъра без горивната камера.
V2 - е обема на горивната камера.

V(ДМТ)=0,4470537 литра = V1
V(ГМТ)=0,0243104 литра = V2
V3=V1+V2=0,474 литра - пълен обем на цилиндъра

Имаш право колега, пропуснал съм да ги събера за пълния обем на цилиндъра(тои включва и горивната камера), но все пак са верни сметките - 0,4470+0,0243=0,4713 литра е пълния обем на цилиндъра
Е тук вече разликата е от закръгленията.

Ето колко трябва да ти е камерата за 10,5 компресия - 0,4470+0,0469=0,4939 литра
0,4939/0,0469=10,53 степен на сгъстяване.

За турбомотор мисля,че обикновенно е по-ниска тази стойност около 8.5 ,а за атмосферните е около 10.5 .

Площа ти е 24,92 см, а трябва да увеличиш камерата с 22,6 см3 или трябва да повдигнеш главата на горе с 9,06 мм за да получиш камера с обем 46,9 см3.

Последна промяна от skydiver_pd на Нед 10 яну 2016 11:07, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот don hose » Съб 09 яну 2016 20:12


Буталото има надстърчане, според мен сложи най дебелата диизелова гарнитура, така ще имаш най ниската възможна степен на сгъстяване. Само с течност може да имаш реална представа за обема на горивната камера, понеже профила в буталото е със сложна форма за изчисляване. Още нещо да отбележа, Валовете на дизела и бензина са доста различни градуси и лифт. Не се занимавам с бензинови двигатели но за дизел валовете, които са перформанс имат примерно 250 градуса и 9мм лифт. Ако двигателя заработи ще има отличен въртящ въртящ момент, заради коляновия вал. А с турбо ще е доста интересно. Понеже съм лаик относно бензин, мега и др. се чудя как мегата ще разбере кога да пали. Предполагам при бензин примерно аванса на парзен ход трбва да е около 6градуса без да претендирам за достоверност. При коляновия вал как стоят нещата с датчика


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот pe6kata » Съб 09 яну 2016 20:58


don hose написа:Буталото има надстърчане, според мен сложи най дебелата диизелова гарнитура, така ще имаш най ниската възможна степен на сгъстяване. Само с течност може да имаш реална представа за обема на горивната камера, понеже профила в буталото е със сложна форма за изчисляване. Още нещо да отбележа, Валовете на дизела и бензина са доста различни градуси и лифт. Не се занимавам с бензинови ...

Какво значение има какъв е бензиновия вал, и какъв е дизеловия?!
Моторът ще е с бензинова глава и вал и горивото ще е бензин/газ.
И друго- това че не можеш да сметнеш степента, не означава, че не може да се сметне. Пак казвам- абсолютно никакъв проблем!!!
Знае се заводската степен, ползва се долнището без промяна, гарнитурата е същата! Дизеловата глава е равна, бензинова 8в сток глава е с 30кубика камера. Следователно горивната камера се увеличава с 30 кубика с бензиновата глава спрямо дизеловата!!! Нищо повече!!!
Обемът на горивната камера на дизела е (474+х)/х=19,5
474 - работния обем на цилиндъра (грубо))
х- обема на горивната камера
19,5- Известната ни от производителя компресия
х=474/18,5
х=25,6
Обемът на горивната камера на дизела е 25,6 кубика!

С бензиновата глава добавяме още 30 кубика и получаваме 55,6 кубика горивна камера!
(474+55,6)/55,6=9,5
Степента идва 9,5:1

Дано да го проумеете най-накрая.

Към другият колега-9мм гарнитура идея ли ти е каква глупост е!?


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот leonardo_vd » Съб 09 яну 2016 21:02


Ами мегата чете позицията на коляновия вал от колелото което е на него с оригиналния датчик. От тук нататък всичко е елементарно. Настройваш си аванси във всички режими както си поискаш. Разлика от бензинов блок няма да има освен карантиите.

Пешка то 9.5 си е направо екстра за надуване :) Сега дилемата е дали да не клъцна малко главата и да го карам атмосферен, или да го мятам с едно к24 да видим какво ще излезе примерно на 1 бар :) ... Остана само да измисля къде да монтирам бензиновата помпа.. Май трябва да търся от т4 бензин за да е като хората, ама трябва целия резервоар да падне долу до колкото си спомням...

Та малко чуденка? ..... Какви ще са плюсовете и минусите спрямо бензиновия блок от 1.8 ПГ. за оборотите е ясно че тия тежки карантии не е желателно да се развъртат на много... други ????
Плюсове не виждам освен че няма да свалям мотор и периферия...


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот don hose » Нед 10 яну 2016 1:05


Не съм прочел , че се знае обема на камерата в главата. А за вала идеята е, че е имало проблеми с бензинов вал поставнен на дизел. Не на последно място как ще стане номера с ангренажа. Както споменах по горе не съм специалист, просто питам от любопитство.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот pe6kata » Нед 10 яну 2016 9:00


В проекти ползват дизелови блокове(обикновено с 2.0 бензинов вал 92,8). Лифта на 8в глава е 10мм, клапаните са навътре в камерата, абсолютно никакъв проблем.
С ремъка няма да и.ма ядове.
Имам някакъв спомен, че у нас беше правен двигател за драг точно по този начин-с дизелово долнище. Заради коравата карантия. Резултата не отговаряше на очакванията, но беше извадена немалка мощност.

Сигурен съм че ще се получи. Даже може и с турбо. Дизеловите скорости ще паснат идеално на бензинов мотор като предавателни числа, тъй като Т4 го правят с излишно къси предавки.

Докъм 6000оборота не мисля че ще има проблем да се върти мотора, макар че това не са обороти в ежедневно каране, мотора е двойно по-разреден, газоразпределеието е друго, хода на вала е близък до бензинови мотори на ваг 92,8 за 2.0 и към 95мм за 3,2.
Незнам какво е теглото на дизелова биела с бутало. Някой може да каже, ако я е теглил.
За евентуална съпоставка - 144мм биела с бутало к-т от 1,8 8в мотор е 1150гр, при вр моторите биелата е 164мм и определено доста по тежка, а мторите се въртят спокойно на много над 7000 об.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот leonardo_vd » Нед 10 яну 2016 9:10


Мерси пешка за изчерпателните отговори. Чакам си мегата и го почвам. Даже направо с турбо мисля да има силички да носи. Дилемата сега е какъв газов изпарител.


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот skydiver_pd » Нед 10 яну 2016 10:37


pe6kata написа: Към другият колега-9мм гарнитура идея ли ти е каква глупост е!?


Не съм писал, че това е гарнитура, а съм дал пример за получаване на искания обем горивна камера.
Само съм сметнал няколко сметки понеже колегата помоли за помощ със сметките.
След като има аналогична глава с по-голяма горивна камера, естествено ще ползва нея както си предложил ти ,като най-удачен вариант.

Ще те поправя относно неточностите в грубите сметки:

0,474 литра-пълен обем на цилиндъра 4х0.474=1,896 литра обем на двигателя
0,474/19,5=0.0247 литра обем в ГМТ на дизеловата камера.
0,474+0,030(допълнителен увеличен обем с бензинова глава по-твой данни)=0,504 литра пълен обем на цилиндъра или 2,016 литра на двигателя
0.504/(0,0243+0,0300)=9,28 степен на сгъстяване.

В едната сметка използваш компресия 18.5 вместо 19.5 , а в друга събираш повторно горивната камера и от там се получават разликите в сметките.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот pe6kata » Нед 10 яну 2016 12:41


Вместо да отговоря с ново мнение, без да искам съм променил първото си мнение на тази страница.
пиша от телефон и е тегаво...

Приятел, отвори из нета и намери как се изчислява степен на сгъстяване. Тук ли му е мястото да те ограмотявам? Нямам грешка в сметките!!! Бъркаш на две места!!! Ако нещо не ти е ясно, задай въпрос, вместо да се опитваш да ми търсиш грешки- а като гледам нищо не ти е ясно познанията по математика и двигатели ти куцат. На готово ти давам инфо и пак не можеш да го разбереш. За последен път ти отговарям:


Как ще твърдиш в сметките си, че увеличавайки горивната камера, увеличаваш работния обем на двигателя!?
Работен обем се увеличава единствено с различен по ход колянов вал и/или диаметър на буталото.

Формулата ти я написах. Не можеш да сметнеш правилно обема на гор. камера, при известни работен и степен на сгъстяване! Говорим за просто уравнение.
x - степен на сгъстяване
(V1+V2)/V2=x
V1+V2=x*V2
V1=x*V2-V2
V1=(x-1)*V2
V2=V1/х-1

разбра ли откъде идва 18,5?

pe6kata написа:...Знаеш ли въобще кой обем се нарича горивна камера ?!
и последно - степента на състяване се смята по формулата (V1+V2)/V2, където:
V1 - е работния обем на цилиндъра
V2 - е обема на горивната камера.

Последна промяна от pe6kata на Нед 10 яну 2016 16:46, променено общо 1 път.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: qnkov и 9 госта