Passat B6 2.0TDI BKP проблем със зареждане на акумулатора - РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Steels
Мнения: 417
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Arteon SB 280hp
Двигател: DNFE
Местоположение: Бургас/София

Passat B6 2.0TDI BKP проблем със зареждане на акумулатора - РЕШЕНО

Мнениеот Steels » Вто 19 яну 2016 12:29


Имам проблем със загуба на ток до акумулатора. Някой път колата показва - 14.20, друг път показва - 13.5 - с нормално включени консумативи, измереното напрежение което излиза от алтернатора си е заковано на 14.20, което вече на 100% ме убеди, че имам загуба.(поне ако не греша). След като се порових из интернет, в ауди форума има цяла тема как се окисляват масите и номера минава с дублаж. Аз пък намерих тема на стар колега, който със същият пасат е имал същият проблем и е минал само с чистене на масите. Писах на колегата, но той все още не е отговорил. Тъй като, горе долу имам някакви познания по техническата част на автомобила, ако някой знае къде се намират МАСИТЕ на този пасат, да сподели за да ги оправя, а пък и други колеги да знаят. :gruebel

Последна промяна от Steels на Съб 30 яну 2016 11:08, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Проблем със зареждане на акумулатора - Passat B6 2.0TDI BKP

Мнениеот krraynov » Сря 20 яну 2016 0:40


Със или без Старт-стоп система е Пасата? Да не би да е бил оригинално с AGM акумулатор?


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 417
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Arteon SB 280hp
Двигател: DNFE
Местоположение: Бургас/София

Re: Проблем със зареждане на акумулатора - Passat B6 2.0TDI BKP

Мнениеот Steels » Сря 20 яну 2016 6:45


Без стар-стоп система е.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем със зареждане на акумулатора - Passat B6 2.0TDI BKP

Мнениеот ktamen » Сря 20 яну 2016 7:21


Тези загуби всъщност са лош контакт, открива се лесно с мултицет като се мери пада на напрежение на всяка снадка. Обаче не мисля, че ти знаеш какво да мериш. Също така не мисля, че можеш да си пуснеш дублиращи жици. Потърси читав жичкаджия да ти оправи колата, тя не е от най подходящите да се учиш на Направи си Сам.


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 417
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Arteon SB 280hp
Двигател: DNFE
Местоположение: Бургас/София

Re: Проблем със зареждане на акумулатора - Passat B6 2.0TDI BKP

Мнениеот Steels » Сря 20 яну 2016 7:39


Да, аз точно това имах предвид. Мислех че ще мога сам, но да вече съм говорим с едни момчета, другата седмица ще я закарам :).


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 573
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Проблем със зареждане на акумулатора - Passat B6 2.0TDI BKP

Мнениеот Piqndurnik » Сря 20 яну 2016 12:51


Май се вкарваш сам във филми. Напрежението изглежда наред. Може подгряване да се включва, а може и уреда ти да не е читав.


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 417
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Arteon SB 280hp
Двигател: DNFE
Местоположение: Бургас/София

Re: Passat B6 2.0TDI BKP проблем със зареждане на акумулатора

Мнениеот Steels » Сря 20 яну 2016 13:32


На три различни места ходих, всички ми потвърдиха, че зареждането не е както трябва, но само едно момче се сети да види от алтернатора какъв ток излиза. Понякога падаше и под 13.3 с фарове и вентилатор, а алтернатора си показва 14.2 - 14.00. Реших да оправя тока, защото колата не се кара много, а ако се кара е в града и на 7-ми ден не палена, всичко в нея пресвятква(нощува в подземен гараж). От там където купих акумулатора преди година ми казаха, че е леко изтощен дозаредиха го, но ме посъветваха и да си оправя зареждането :). Това е причината да търся проблема.


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 573
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Passat B6 2.0TDI BKP проблем със зареждане на акумулатора

Мнениеот Piqndurnik » Сря 20 яну 2016 15:02


Зареждането на разреден акумулатор също е голяма консумация. Пробвай да измериш след като си заредил акумулатора и си покарал около час извънградско.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2.0TDI BKP проблем със зареждане на акумулатора

Мнениеот milmar » Чет 21 яну 2016 10:36


Съвременен автомобил, при това дизел, не би трябвало да има проблем да поддържа 14-14.4 V при каквито и да е консуматори, ако ел. инсталацията му е изправна. Аз имам дизел, като го запаля сутрин, освен че възстановява заряда на акумулатора, захранва съпътстващия подгрев след запалване, ами имам и подгрев на антифриза (още 60А), напрежението не пада под14-14.2 V, генераторът ми е 120A.
Към автора на темата - ако наистина имаш описаните по-горе подскоци и промени на напрежението (13.5 е много ниско, особенно за зимата), значи действително имаш проблем.


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 417
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Arteon SB 280hp
Двигател: DNFE
Местоположение: Бургас/София

Re: Passat B6 2.0TDI BKP проблем със зареждане на акумулатора

Мнениеот Steels » Чет 21 яну 2016 19:34


Да, със сигурност си имам проблем с токовете,защото от скоро ми се появява и тази грешка при - Auxiliary heater

01408 - Undervoltage cut-off (fixed value)

Possible causes of fault

- Voltage falling below specified minimum voltage during additional heater operation.
Contact resistance in wiring to -J162.
Battery not sufficiently charged or defective.
Fixed value for undervoltage cut-off was entered too high.


Fault remedy


- Check alternator and voltage regulator.

Другата седмица, като закарам колата,ще пиша какво е станало :).


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2.0TDI BKP проблем със зареждане на акумулатора

Мнениеот milmar » Пет 22 яну 2016 9:14


Най-вероятно промените на напрежението се дължат именно на това. Компа прави опит да включи подгрева и напрежението рязко пада, след това компа го изключва защото "вижда" че нещо не е на ред. След изключването консумацията спада и напрежението се връща в нормални граници, вероятно следва нов опит за включване и т.н.
Трябва да се установи дали генераторът (четки, регулатор, диоди) е дефектен, или е нещо по инсталацията.


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 417
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Arteon SB 280hp
Двигател: DNFE
Местоположение: Бургас/София

Re: Passat B6 2.0TDI BKP проблем със зареждане на акумулатора - РЕШЕНО

Мнениеот Steels » Съб 30 яну 2016 11:07


Проблема е отстранен. Всички колеги, които имат проблем с оборотите, ако им скачат до 1000 и после сами си падат на 800, също да си проверят масите и алтернатора. Проблема при мен беше, че масите не правят добър контакт и клемите им трябваше да се презапоят. В червено съм оградил кабела, който беше презапоен и оправен.
Прикачени файлове
airfilter3.jpg


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: Passat B6 2.0TDI BKP проблем със зареждане на акумулатора - РЕШЕНО

Мнениеот nikolay80 » Нед 31 яну 2016 10:20


Здравейте.Използвам темата за да пиша понеже имам подобен проблем с моя Пасат 5,5 1,9ТДИ 131кс.Напрежението измерено при зареден акумулатор на клемите му е 13,6-13,8волта,ако преместя плюса на мултицета директно на алтернатора показва 14,2волта.Минуса отново си е на клемата на акумулатора.Това нормално ли е според вас?Алтернатора е 120А.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19704
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 2.0TDI BKP проблем със зареждане на акумулатора - РЕШЕНО

Мнениеот radotom » Нед 31 яну 2016 15:36


Не, не е!
Имаш 3 възможни позиции - клема на акумулатора, свръзка на клеми на стартера, клема на алтернатора.
Разкачаш + на алтернатора и го оставяш висящ.
Разкачаш клемата на генератора, с фина шкурка я зачистваш до блясък, мацваш я с малко вазелин (от аптеката) или медна грес (чувал съм съвети и за пчелен мед, амааа...) и я оставяш настрани.
Хващаш гайката, която държи клемата и с шкурката лъсваш и нея от страни, дето опира до клемата.
Стягаш стабилно клемата с вече почистената гайка.

Същото правиш и с двете клеми и гайката, дето са на стартера.

След това, с малко по-едва шкурка обработваш и обувката на акумулатора(ако е оловна) или с по-фината ако е бронзова.

Всичко стягаш здраво, до 1 идея преди скъсване/счупване.

Купуваш 1 бира, викваш на жената/гаджето да изпържи картофки и отпразнуваш добре свършената работа!


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: Passat B6 2.0TDI BKP проблем със зареждане на акумулатора - РЕШЕНО

Мнениеот nikolay80 » Нед 31 яну 2016 16:19


Ясно.Ще изчакам някой пролетен ден да го свърша това.Благодаря за изчерпателното мнение ;)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MamaMy и 49 госта