Подгряване на течността за чистачки

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 03 фев 2007 8:46


Andrian_VT написа:...какво става с налягането в охладителната система, когато от едно сечение на тръбите /примерно ф20/ да спадне на ф4 и после пак на ф20?

Какво да стане - нали правиш отклонение. Най-много да ограничиш дебита през този клон.




Потребителски аватар
OldSchoolPassat
Мнения: 202
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот OldSchoolPassat » Съб 03 фев 2007 9:07


Ако е много студено като пръскаш по стъклото не се ли получава облак от пара ?


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Съб 03 фев 2007 16:30


OldSchoolPassat написа:Ако е много студено като пръскаш по стъклото не се ли получава облак от пара ?

За пара не знам, ама на -6 и пр. да пръснеш течност с +70 градуса, как ли ще реагира стъклото?


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Съб 03 фев 2007 20:04


Колегата Sunny ме е изпреварил и ви е открехнал, че при Мерцедес това нещо го има фабрично и върши хубава работа....има и електрическо подгряване на пръскалките, така проблема е решен отвсякъде(висок клас кола, какво да се прави)....другия колега е споменал и за термостата, който също е важна част от тази система...Според мен това е правилния начин, няма смисъл да измисляме топлата вода и не винаги побългаряването е добър вариант при наличието на толкова морги :wink:


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Нед 04 фев 2007 0:02


Andrian_VT написа:
OldSchoolPassat написа:Ако е много студено като пръскаш по стъклото не се ли получава облак от пара ?

За пара не знам, ама на -6 и пр. да пръснеш течност с +70 градуса, как ли ще реагира стъклото?

логиката е систематизиран метод за достигане до грешни решения.
Та на въпроса,не се чупи стъклото .Ако се чупеше едва ли щяха да го направят.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Нед 04 фев 2007 6:37


vladtod написа:
Andrian_VT написа:
OldSchoolPassat написа:Ако е много студено като пръскаш по стъклото не се ли получава облак от пара ?

За пара не знам, ама на -6 и пр. да пръснеш течност с +70 градуса, как ли ще реагира стъклото?

логиката е систематизиран метод за достигане до грешни решения.
Та на въпроса,не се чупи стъклото .Ако се чупеше едва ли щяха да го направят.

От друга страна като се замисля го има факта, че дори външната темпераутура да е -6, стъклото е по-топло защото е затоплено от температурата в купето, която е +...


Потребителски аватар
OldSchoolPassat
Мнения: 202
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот OldSchoolPassat » Нед 04 фев 2007 10:57


Andrian_VT написа:
vladtod написа:
Andrian_VT написа:
OldSchoolPassat написа:Ако е много студено като пръскаш по стъклото не се ли получава облак от пара ?

За пара не знам, ама на -6 и пр. да пръснеш течност с +70 градуса, как ли ще реагира стъклото?

логиката е систематизиран метод за достигане до грешни решения.
Та на въпроса,не се чупи стъклото .Ако се чупеше едва ли щяха да го направят.

От друга страна като се замисля го има факта, че дори външната темпераутура да е -6, стъклото е по-топло защото е затоплено от температурата в купето, която е +...


Aко е обикновено стъкло ще се спука, прав си, но автомобилните са много по-издържливи както знаем. Преди да си направя гаража, държах колата на двора и редовно сутрин поливах с топла вода стъклото когто се заледи. Освен това не мисля, че някой иска да я подгрява до 70градуса тази вода, да е "марна" май ще е достатъчкно според мен.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Нед 04 фев 2007 18:39


Аз съм виждал стъкло пунато посред лято със студена вода /говоря за външна темп.+35/ иначе идеята ми харесва. Може и да се прекара гумен маркуч на принципа, на който се пуска отклонение за изпарителя на газовата


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Нед 04 фев 2007 19:58


vladtod написа:...Та на въпроса,не се чупи стъклото .Ако се чупеше едва ли щяха да го направят.


1. правят го
2. обаче не просто ей така.


Andrian_VT написа:От друга страна като се замисля го има факта, че дори външната темпераутура да е -6, стъклото е по-топло защото е затоплено от температурата в купето, която е +...


Ами аз си мислех първоначално същото, но проверката е лесна: Пипнете стъклото от вътрешната страна, след като сте направили вътре баня (от жега). Съклото е ледено; а външната страна а още по-студено...

Ако разликата в температурите беше без значение, то едва ли щяха да оскъпяват системата допълнително с разни термо-джаджи.


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Пон 05 фев 2007 8:42


идеята ми се струва супер. Сутрин вместо да се стърже стъклото си пръскаш с чистачките с топла вода и всичко се топи. Според мен трябва да се направи нещо като кутийка след казанчето за водата на чистачките в която да има електрически нагревател, който да се пуска само при натискане на пръскалките. Така ако е много студено водата няма да се загрява прекалено за да спука стъклото тъй като и тя самата ще е по-студена, а при по-топло време няма да е фатално че ще става по-топла, моще да се измислят и 2 степени за да се нагрява по-малко лятото че да не вземе да стане на пара, но то ще си покаже. Единствения проблем е с оразмеряването на нагревателя, така че да подгрява достатъчно, а не прекалено много или прекалено малко.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пон 05 фев 2007 12:42


Аз малко не разбирам, ама все пак да си попитам. При условие, че хората продават зимна течност за чистачките, която при студено време не замръзва, която дори да има скреж по стъклото след пръскане разкашква скрежта, защо Ви е необходимо да си усложнявате живота с "направи си сам бързовар" ?


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Вто 06 фев 2007 16:40


Аdrian_TV е напълно прав и съм съгласен с него. Файда от тоз бързовар не виждам кой знай каква. Сутрин палиш, докато се загрее двигателя, докато се стопли казанчето, докато се размръзят маркучетата до пръскалките.( от топлината в коша)....по добре да си го остържеш на ръка !
Смисъл виждам единствено от подгряване на пръскалките тъй като снега се топи врху тях и се обледеняват независимо каква течност имате..... и с пръскането до тук !!!!


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 06 фев 2007 16:46


Andrian_VT написа:...

Dobromirski написа:...

Напълно съгласен, особено ако човек има от магическата течност за размразяване, дето golfer ми я даде, просто се губи смисъла от цялата интервенция... :dontknow:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 07 фев 2007 11:37


казах ви веднъж, ще повторя..
не се гони анти замръзване, а по-добро чистене на стъклата..
топлата вода чисти по-добре лято и зиме... особенно хербарии в/у стъклото...

+ това вервайте ми, че точно за 3 мин. работа, ще имате приблизително хладка вода, което ще помага против търкане на прозорци.. ;)


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Нед 18 фев 2007 18:15


Леко отклонение пак,сори wili98 ,но дали sunny няма подгрев на самата пръскалка.Батко ми има 190-ka с доста екстри ,но няма подгрев на течноста а на самите дюзички за да не замръзват.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта