hooligan_sk написа:stefan4o написа:Мислех, че в Австрия са по-педантични относно параметрите и качеството на консумативите, ама явно и там има "италианци".
Аз също, както ти предложиха по-горе, бих сложил 5в40.
Тая генерация мотори са си отпочнати на полусинтетика, нормално до последно да се търкалят с такава. Иначе да, пълната синтетика се отразява положително и ако колегата иска "ъпгрейд" на маслото трябва да гледа 5/40, даже последните 5/30 са си най-добре, цената не е много различна.

Не зная какъв смисъл влагаш в "пълната синтетика", но в България маслата, които се класифицират като fully synthetic/vollsynthetik се броят на пръстите на едната ръка.
Масовите 10W40, 5W40, 5W30 и т.н. са т.нар. hydrocracked масла - една и съща база с различни по качество и количество добавки. Вече има доста масла с 10W40 вискозитет, които не отстъпват много на 5W40. Даже понякога добавката за по-добра течливост при ниска температура на 5W-маслата е не толкова "полезна" за двигатели разработени в ХХ век.