Проблем с включването на скорости

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 31 яну 2007 9:43


Dart написа:Колеги бих искал да кажа 2 думи и аз по въпроса. Проблема при мен беше при включване на 1ва - влизаше трудно. След консултация със "специалист" ми беше заявено,че това е някакъв синхронизатор и цялото удоволствие по оправянето му ще струва около 300лв. Увесил нос отидох при "начинаещ" Той ми смени маслото в скоростната кутия и намаза "джаджата",която е при жилата и тях самите с масло от пръчката на двигателя. Посъветва ме от време на време при проверка на маслото да капвам по няколко капки на горепосочените места. От тогава минаха 5 години и не съм имал никакви проблеми със скоростите.


A какво масло ти наляха?




Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Сря 31 яну 2007 16:36


Ей Богу, нямам никакъв спомен ! Знам само,че беше доста скъпо - пълна синтетика със сигурност. Казаха ми, че няма нужда от смяна 80-100 хиляди.


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Чет 01 фев 2007 11:48


При мен тази зима за разлика от миналата нещо трудно взеха да влизат скоростите, на студена кола, особено първа. Въпреки, че е дадено че маслото в скоростната кутия не се сменя реших да го сменя.
Взех си пълна синтетика 75W90 на Лики Моли /отговаря на стандарта на Фолксваген и се води GL4+/, 28 лева литъра. Както и да е, оказа се че наличното масло в скоростната кутия като количество е както трябва, а като качество е съвсем леко потъмняло. В предвид зора който видях докато развия пробките си мисля, че никога не е сменяно /12 год. и 220 хил. км./. Налях новото масло и честно да ви кажа разлика почти никаква /може би съвсем малка, но може и да си въобразявам/. Така, че моето мнение е, че наистина маслото в скоростната кутия не се сменя, да го провериш на ниво - да, но нищо повече.
Иначе един колега си е оправил същия проблем със прилично смазване със някаква си течна грес на избирателния механизъм, който е върху скоростната кутия отгоре.


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Проблем с включването на скорости

Мнениеот fena_vd » Съб 03 фев 2007 21:38


ivo8181 написа:
nikig написа:Оказа се че ,от студеното ми блокира едно от жилата и не може да превклучвам само 3 и 4 влизат понеже не се движи на ляво и дясно. Раздвижих го и го смзах с масълце но след 1 час пак блокира даите някой съвет.благодаря
Колега има един сьчмоводител отгоре на скоростната кутия развиваж го и го смазваш доста добре след което го завиваш и проблема с затягането на лоста ще се реши :!:
:cry:


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Проблем с включването на скорости

Мнениеот fena_vd » Съб 03 фев 2007 21:41


fena_vd написа:
ivo8181 написа:
nikig написа:Оказа се че ,от студеното ми блокира едно от жилата и не може да превклучвам само 3 и 4 влизат понеже не се движи на ляво и дясно. Раздвижих го и го смзах с масълце но след 1 час пак блокира даите някой съвет.благодаря
Колега има един сьчмоводител отгоре на скоростната кутия развиваж го и го смазваш доста добре след което го завиваш и проблема с затягането на лоста ще се реши :!:
:cry:
Колега ако обичаш обясни по подробно как да стигна до този съчмоводител.Казаха ми че се сменяла някаква пластмасова втулка или нещо подобно намира се под скоростния лост


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот fena_vd » Нед 04 фев 2007 2:47


Jako_ludiq написа:Като стана дума за масло на скоростната кутия как мога да проверя колко има.
Ако няма много---> какво масло трябва да сложа. Кажете някоя добра марка. И друго важно-на колко КМ се сменя.
Ако не си сменял маслото най добре го смени,използвай пълна синтетика събира около 1,5л. препоръчително е да сменяш на 50 000 км.


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Нед 04 фев 2007 8:21


fena_vd написа:
Jako_ludiq написа:Като стана дума за масло на скоростната кутия как мога да проверя колко има.
Ако няма много---> какво масло трябва да сложа. Кажете някоя добра марка. И друго важно-на колко КМ се сменя.
Ако не си сменял маслото най добре го смени,използвай пълна синтетика събира около 1,5л. препоръчително е да сменяш на 50 000 км.


Първо - къде го прочете, или кой ти каза, че се сменя на 50 000км.
По информацията на производителя това масло не се сменя. Ако имаш съмнения относно качеството и количеството му може да го провериш и ако трябва да го смениш - пълна синтетика - да, ще ти гарантира, че повече там няма да пипаш.

Второ- събира не 1,5л. а 2л., ако не си го източил добре, може да ти побере и 1,7-1,8л.

А по отношение на проверката виж тук:
http://www.brokevw.com/020oil.html


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Нед 04 фев 2007 10:05


То си побира 1.8л,а не 2.0л за мотор 1.8АБС :wink:


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот fena_vd » Нед 04 фев 2007 16:21


dmitko написа:
fena_vd написа:
Jako_ludiq написа:Като стана дума за масло на скоростната кутия как мога да проверя колко има.
Ако няма много---> какво масло трябва да сложа. Кажете някоя добра марка. И друго важно-на колко КМ се сменя.
Ако не си сменял маслото най добре го смени,използвай пълна синтетика събира около 1,5л. препоръчително е да сменяш на 50 000 км.


Първо - къде го прочете, или кой ти каза, че се сменя на 50 000км.
По информацията на производителя това масло не се сменя. Ако имаш съмнения относно качеството и количеството му може да го провериш и ако трябва да го смениш - пълна синтетика - да, ще ти гарантира, че повече там няма да пипаш.

Второ- събира не 1,5л. а 2л., ако не си го източил добре, може да ти побере и 1,7-1,8л.

А по отношение на проверката виж тук:
http://www.brokevw.com/020oil.html
Колега всяко масло си има експлоатационен период несериозно е да се смята че ще го караш 100000 км без да го пипаш.В един момент като се скапе скоростна кутия или диференциял не се чуди от къде е. От личен опит знам че като минеш повече от 50 000км скоростите започват да включват по трудно.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 04 фев 2007 17:46


fena_vd написа:Колега всяко масло си има експлоатационен период несериозно е да се смята че ще го караш 100000 км без да го пипаш.В един момент като се скапе скоростна кутия или диференциял не се чуди от къде е. От личен опит знам че като минеш повече от 50 000км скоростите започват да включват по трудно.

А ти пък си прави сметка с какво масло (като качество) караш след като си променя толкова бързо характеристиките. Подкрепям колегата преди това - производителя казва да не се сменя маслото на механична скоростна кутия (дори и при пробег над 100 000 км). Друг е въпроса в какво състояние е скоростната кутия ...


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 05 фев 2007 7:43


Колеги вчера забелязах на моят пасат (1,8РП; '91) близо до устроиството върху скоростната кутия, което мести скоростите, едното жило се свързва към една вилка. Та остичката с която е хваната тая вилка към кожуха на скоростната кутия явно се е поразбила и има известен луфт. При вас така ли е ? защото при мен понякога ако колата работи дълго време намясто и река да включа задна -бая поизхърква! А иначе съм смазал обилно тоя механизъм за избирането на скоростите. И още нещо да попитам има една тръбичка върху същия механизъм която е затеорена с пластмасова тапичка - за какво е тя?


niki_ABF
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 09 яну 2007 11:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот niki_ABF » Сря 07 фев 2007 12:08


mafiota написа: И още нещо да попитам има една тръбичка върху същия механизъм която е затеорена с пластмасова тапичка - за какво е тя?


От тази тръбичка не излизат ли кабели? Вътре би трябвало да има механизъм, който прави контакт към светлините за задна скорост когато превключиш. При мен беше счупен, купих си го от морга за 20лв.


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Сря 07 фев 2007 12:33


mafiota написа:при мен понякога ако колата работи дълго време намясто и река да включа задна -бая поизхърква!


И при мен е така, но със сигурност не е от съединителя например. Още се чудя от какво е...? :roll:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Сря 07 фев 2007 13:30


Надявам се автора на темата-nikig да сподели, дали е успял да реши проблема. Помогнали ли са съветите на колегите или от друго място е намерил решение и как?
При мен също се проявява по-трудно или понякога придружено с изхъркване включване на 1, 3 и на задна скорост, но не е постоянно. Слагал съм моторно масло по жилата и на механизма(по остта) на скоростната кутия където те се събират, но ефекта е за около месец, два.
За мен лично, а доколкото си спомням и друг колега го беше писал в сходна тема, това се получава от сборно износване на елементите по системата за превкл. на скоростите.


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Сря 07 фев 2007 17:51


dpp написа: При мен също се проявява по-трудно или понякога придружено с изхъркване включване на 1, 3 и на задна скорост, но не е постоянно. Слагал съм моторно масло по жилата и на механизма(по остта) на скоростната кутия където те се събират, но ефекта е за около месец, два.
За мен лично, а доколкото си спомням и друг колега го беше писал в сходна тема, това се получава от сборно износване на елементите по системата за превкл. на скоростите.


И аз имам проблем точно с тези предавки - 1,3 и задна, но това се случва понякога. Някой път 1-ва не ще да влезе лесно, а с малко повече сила, прищраква нещо и влиза. Друг път пък си влиза супер леко... Нито съм сменял маслото на скоростите, нито съм правил и нещо друго. А и честно да ви кажа за сега не мисля да правя такива манипулации.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта