Подаване на ток

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подаване на ток

Мнениеот инжектопляктор » Нед 14 фев 2016 20:44


kris11 написа:А сега се върни да си прочетеш този бисер .

Индуцирането на ЕДН се свързва с промяна параметрите на системата. По своят смисъл не може да има генериране на постоянен ток. Дали с диодни блокове или комутатори, изправянето е последващ процес. Алтернаторът обединява функциите на генератор и изправител, но само по себе си генерирането е на променлив ток.
ДИОДНИТЕ плочки не са извън алтернатора, но нищо не ми пречи при произволен за мене генератор да изведа външен изправител.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот kris11 » Пон 15 фев 2016 19:57


инжектопляктор = Моля ти се недей пиши повече за да не те нагрубя !!! Пиша го съвсем сериозно и модераторите да го имат в предвид. Не ми ходи по нервите !!!
Акъл и идеи от човек дето преди няколко дена не знаеше ,че има стартер с редуктор НЕ ИСКАМ. Нямаш никакъв практичен опит за да даваш идеи и да пишеш.Твоите са отук прочел , оттам надзърнал.
Много те моля млъкни и не пиши.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Подаване на ток

Мнениеот samo_pechka » Пон 15 фев 2016 20:09


$100 написа:Чувал съм, че при подаване на ток от друга кола, минусът трябва да се закачи по купето по-далече от акумулатора. Каква е идеята и какво пречи да се щракне направо на минуса на акумулатора?

Причината е, да няма искра ( да се избегне искрене по-точно) в непосредствена близост до акумулатора . Плюса на клемата му, а след това минуса -към някоя скоба по мотора .


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Подаване на ток

Мнениеот fox_vt » Пон 15 фев 2016 22:21


Честно казано за пръв път чувам това че даващата кола трябва да е загасена :eek За да се повреди алтернатора закъсалата кола и помагащата трябва да са със напълно негодни акумулатори.Така или иначе основния помагащ ток идва от акумулатора на другата кола.И не разбрах каква е врътката със трифазния генератор и трифазния изправител :mhihi Така или иначе основно правило при даване на ток е след закачане на кабелите да се изчака няколко минути да се възбуди падналия акумулатор.А това че минуса на щипките трябва да е на двигателя мисля че е в минус и в полза на опастноста от изгаряне на алтернатора,все пак пада на напрежение в тоя случай е полезен и щадящ :smile


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подаване на ток

Мнениеот инжектопляктор » Пон 15 фев 2016 22:45


kris11 написа:...дето преди няколко дена не знаеше ,че има стартер с редуктор

Моля? Я пак? Да вземеш се върнеш година и половина назад, в една от първите теми в тоя форум, които бях пуснал? Там нещо да бях писал за смяна на стартер, натрошен редуктор? Да бях давал на друго място едни снимки? Отворени стартери и счупени редуктори? Ти нещо си мислиш, че можеш да влезнеш в темата с бутонките напред и да казваш кой трябвало да дойде да ми размахва пръсти? Моля, моля. Искрено се надявам да е имало нещо, което да е оправдало тоя тон.
Че аз не съм авто експерт е ясно, но толкова знам как работи един генератор и къде са му диодите.


Потребителски аватар
$100
Мнения: 942
Регистриран на: Нед 18 мар 2012 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Подаване на ток

Мнениеот $100 » Вто 16 фев 2016 0:06


инжектопляктор написа:По своят смисъл не може да има генериране на постоянен ток.

В слънчевите панели променлив ток ли се генерира?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подаване на ток

Мнениеот инжектопляктор » Вто 16 фев 2016 0:16


$100 написа:В слънчевите панели променлив ток ли се генерира?

Слънчевите панели не са генератори, а фотоелектрични елементи. Идеше реч, че всички генератори, които разчитат на преобразуването на механична енергия(момент, въртеливо движение) разчитат на промените в системата, тамто какво въртиш - полета, молета, магнити - квото се сетиш.
По темата - аз слагам клемата където скимне. Проблеми нямам. Сега си реших проблема, като в колата държа резервен акумулатор, винаги зареден. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подаване на ток

Мнениеот ktamen » Вто 16 фев 2016 7:40


В динамото какъв ток се генерира? Имам предвид истинско динамо, с истински колектор, а не контактни пръстени.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Подаване на ток

Мнениеот инжектопляктор » Вто 16 фев 2016 15:06


ktamen написа:...Имам предвид истинско динамо, с истински колектор...

инжектопляктор написа:...или комутатори, изправянето е последващ процес...

Генерирането на ток е по добре познатата електромагнитна индукция и нейните следствия. Какви полета ще движиш, какви магнити, какви 5лв - няма нищо постоянно в това. ЕДН в контура е зависимо от промяната на магнитният поток. Дали движиш проводник около магнит или магнит около проводник - все едно.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот vucata » Вто 16 фев 2016 16:32


:h020


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Подаване на ток

Мнениеот kossel » Вто 16 фев 2016 17:30


Динамо и алтернатор , правите ли разлика ? Сещам се за само 1 автомобил с динамо - трябант 601с


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот stefan4o » Вто 16 фев 2016 18:57


За доста хора динамо и алтернатор/генератор са синоними, а те всъщност са две различни неща.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Подаване на ток

Мнениеот vladovelin » Вто 16 фев 2016 19:19


Че са различни, различни са, но принципа на действие е един и същ : електро магнитна индукция.
При алтернатора в роторната намотка постоянен ток създава магнитно поле, което се върти и индуктира в статора променливо напрежение.Изправителната група го изправя и отива към ел инсталацията на автомобила.

При динамото възбудителните намотки са в статора.В роторните намотки се индуктира променливо напрежение, което КОЛЕКТОРА изправя и във външната верига напрежението е с постоянен поляритет.

В този форум доста колеги казват колектор на контактните пръстени на алтернатора.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот kris11 » Вто 16 фев 2016 20:20


kossel написа:Динамо и алтернатор , правите ли разлика ? Сещам се за само 1 автомобил с динамо - трябант 601с

МОскал 408,408И, камион Шкода РТ,пГаз 51, дърт МАЗ ,първия Варбург , старта Шкода Фелиция /60 те г/,ВаршаЧКа, Победа, Москвич 403, 407,Костенурката VW, - тези съм ги виждал на живо.
При мотоциклетите промените настъпиха след 1987/88 - първите лястовици бяха MZ 251 и 12 V CZ /Jawa 350

Пачо - ремонтирал съм стартери и динама на М408И,Шк. РТ,Маз /най-ганото е сваляне на стартер/ ДАП Тов.превози беше с/у гробищата

Последна промяна от kris11 на Сря 17 фев 2016 10:13, променено общо 2 пъти.


pa4o_ivanov61
Мнения: 446
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: Подаване на ток

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Вто 16 фев 2016 20:24


колега , много отдавна помниш.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта