Здравейте, имам GOLF с въпросния мотор Смених масло (mobil 10/40+ филтър) преди няма 500км. след като го взех. Маслото преди това беше много зле, по пътя като спрях в ШЕЛ да заредя разбрах, че трака не се оправи и след смяна на масло. Та тракането се появява след като колата направи оптимални температури на работа, или загрее. Като е студена е много тиха (никакво тракане), другото което искам да кажа, че тракането идва от долу. Не мисля, че са повдигачи или клапани на другата ми 1.4 16в АХП си тракат повдигачите, но като му оцеля маслото не се чуват толкова. Та тук проблема е някъде долу и от дясната страна според вас от какво може да е и какво има долу в дясно на този мотор което може да трака при загрял мотор.
Ето и клип: ЦЪК
Поздрави.
Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее
- IceHeart
- Мнения: 369
- Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.8 AGN
- Местоположение: ๏̯͡๏
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
Не съм сигурен, но ако има верига на валовете, тя се намира там точно от където чука, над скоростите. И май е от нея чукането! А защо не го прави при студен мотор, може само да гадаем.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
Ето и един клип на студено звука си остава все същия до като не вдигне 85-90С: ЦЪК
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
На кое казвате "от дясната страна " ? Принципно при колите всичко, което е от. шоф. страна, се води "от ляво" , понеже се гледа все едно седиш вътре. Дори да си срещу колата и да гледаш от дясно, това пак се води лявата част на автомобила. Ако звука идва от страната на ск. кутия, там са ангренажните вериги на AGZ. Той не е с ангреанжен ремък, като масовите VAG агрегати. Има общо 2 вериги и 4 плъзгача. Когато веригите се разтеглят малко и плъзгачите малко се износят, се получава точно такова нещо - при студен двигател налягането на маслото е високо и веригите се изпъват по-добре, съответно няма тракане. Със загряването налягането пада и съответно веригите се охлабват и започват да тропат. Също така веригата има температурно разширение и когато се загрява, се отпуска и тя още повече и обтегача съвсем не може да я изпъне. Това масло Mobil кой го знае колко е истинско и дали не става на вода при 90 градуса. Пробвай като за начало с по-хубаво масло (примерно Motul ). Също така тествай за тези шумове при натиснат съединител, защото лагери на ск. кутия се държат по същия начин - като загрее кутията, тракат, а когато не си натиснал съединителя, въртиш първичния вал на кутията.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
Ако го водим от гледна точна на клипа е отдясно, иначе конструктивно си е ляво. Просто казано от страната на кутията и ангренажа. Ще пробвам със натиснат съединител, но мисля че разлика няма. То не, че мотул е нещо кой знае какво смисъл такъв има много ментета на кастрол, мотул, репсол, моли в гугъл оплакващи се много, но една от главните причини които избрах по евтино е, че колата е карана много без смяна на масло има много налепи на боклуци/масло под капачката за сипване. Маслото стана, на черно след 1 ден градко каране, та мисълта ми беше да избутам поне едни 5-6к км. с такова дори да сложа още веднъж евтино след което да залагам на по скъпите. Някаква вероятност за ниско налягане от маслената помпа поради запушване (както казах в двигателя има много налепи). А ако се стигне до смяна на ангренаж, какво се препоръчва да се сменя само 2 вериги и 4 банана ли ?
Благодарско.
Благодарско.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
Принципно мобил-а също има безумно много ментета, иначе оригинала нито е еветин, нито е скапан :) . По въпроса с другите масла - взимаш от проверено място и нямаш проблеми с ментетата. За 5000км този мотор може да стане на сол, ако го караш с кофти масло. Може да е запушена цедката на помпата, да. Гътваш картера и гледаш цедката и то ще стане ясно. Принципно и да премериш налягането на маслото в момента, няма ефект, ако не си сигурен, че маслото е ок, защото и при кофти масло и при запушена цедка, все ще ти покаже ниска стойност на загрял двигател. Картера се сваля лесно, не вреди да видиш как е цедката и да се почисти, ако има нужда, предвид, че има толкова много нагари. Обикновено цедките се задръстват от нагари и парчета силикон, ако някой е лепил некадърно картера някога. Оттам се срива налягането на маслото, но не винаги е достатъчно, за да светне лампата. Едната верига (горната), се обтяга от външен обтегач, който може да се смени, без да разбутваш целия мотор и е хидравличен, цилиндричен. Може да пробваш да смениш само него, защото ако е задръстен с нагари, може да не обтяга добре веригата. Долната верига се обтяга от хидравличен обтегач, който обаче е к-т с плъзгача и там вече трябва да разглобиш всичко, за да можеш да го смениш.
По въпроса за ангренажа - то тма друго няма - 4 плъзгача, две вериги, един цилиндричен обтегач и зъбните колела. Колелата ако не са с износени зъби, не е нужно да ги сменяш. Ако са с износени зъби - сменяш и тях. Зъбите се износват от продължително каране с хлабава верига, иначе няма какво да им стане. Останалото са консумативите, свързани с разглобяването - семеринги и г-ри. Ако прецениш, че съединителя не е добре, направо сменяш и него при разглобяването, защото така или иначе се сваля ск. кутия и маховика.
Темата е за VR6, ама твоя е подобен - разгледай картинките, за да се ориентираш за какво иде реч - http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1264409-DIY-Replacing-timing-chains-tensioners-and-guides-on-a-12v-VR6%5C
По въпроса за ангренажа - то тма друго няма - 4 плъзгача, две вериги, един цилиндричен обтегач и зъбните колела. Колелата ако не са с износени зъби, не е нужно да ги сменяш. Ако са с износени зъби - сменяш и тях. Зъбите се износват от продължително каране с хлабава верига, иначе няма какво да им стане. Останалото са консумативите, свързани с разглобяването - семеринги и г-ри. Ако прецениш, че съединителя не е добре, направо сменяш и него при разглобяването, защото така или иначе се сваля ск. кутия и маховика.
Темата е за VR6, ама твоя е подобен - разгледай картинките, за да се ориентираш за какво иде реч - http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1264409-DIY-Replacing-timing-chains-tensioners-and-guides-on-a-12v-VR6%5C
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
VAG COM няма ли да ми даде по ясен/сигурен отговор за веригите (дали са за смяна) в блок 208/209 до колкото разбрах колкото е по ниска стойността толкова е по добре, а над -8 и -9 са го водили за проблем, вероятна смяна. Дали този "тест" не се влия е от други неща и да обърка стойността.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
Предполагам, че тази стойност е синхронизацията между колянов и разпр. валове. Ако е така, тогава стойността ще ти каже само дали имаш кофти синхронизация т.е. ще ти каже, че веригата не е достатъчно изпъната, ама нищо повече. Дали веригата се е разтеглила, дали обтегача не я изпъва заради дефект в самият него или заради налягането на маслото, няма да разбереш. Ще те ориентира само дали шумът може да идва от веригата, ако при топъл двигател драстично се променя стойността, спрямо студен двигател.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
За съжаление моят вагком не поддържа тези блокове всички стойности в 208/209 са N/A....
Не знам дали да сменя маслото отново или първо да изчистя цедката в картера и прегледам веригите може и клапани повдигачи. Трябва да мина да видя майсторчето каква сума ще ми определи за тази цел и след това в авточастите да питам комплекта колко ще излезе и ако имам възможност да ги прегледам/сменя и след това да налея качествено 10/40 или 15/50.
Груба сметка:
1) повдигачи FEBI 10х12лв
2) Клапани на дали ще се сменят, вероятно гумички по 1лев са.
3) Вериги х2 обща цена около 100лв.
4) Плъзгачи, оптегачи около 200лв.
5) Гарнитури където е нужно +/- 50лв
Около 300-350лв максимум всички части. Та като цяло мисля, че си струва подмяната понеже колата вероятно е на 500-600к км.
В друг форум ми препоръчват 15/50 масло за кола на тези километри.?
Не знам дали да сменя маслото отново или първо да изчистя цедката в картера и прегледам веригите може и клапани повдигачи. Трябва да мина да видя майсторчето каква сума ще ми определи за тази цел и след това в авточастите да питам комплекта колко ще излезе и ако имам възможност да ги прегледам/сменя и след това да налея качествено 10/40 или 15/50.
Груба сметка:
1) повдигачи FEBI 10х12лв
2) Клапани на дали ще се сменят, вероятно гумички по 1лев са.
3) Вериги х2 обща цена около 100лв.
4) Плъзгачи, оптегачи около 200лв.
5) Гарнитури където е нужно +/- 50лв
Около 300-350лв максимум всички части. Та като цяло мисля, че си струва подмяната понеже колата вероятно е на 500-600к км.
В друг форум ми препоръчват 15/50 масло за кола на тези километри.?
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
А колеги да попитам и аз, имам подобен проблем само, че на мен ми трака докато е студена и то само в първите 5 мин. след като я запаля после спира(като подам газ и поддържам обороти дори като е студена спира и още как пусна газта и веднага започва да трака, но както казах само в първите 5 мин.). Звука наподобява приглушено(плътно) чукане, а не като на колегата такова цъкане. Чува се сякаш идва от клапаните. Карам го с оригинално масло MOTUL 10w-40(докарват ми го от Франция). Бях сложил пак мотул само, че 5w-40 и тракането пак го имаше даже спираше да трака след повече време отколкото като е с 10w-40. След това пак си сложих 10w-40. Цедката на маслената помпа съм я гледал чиста е. Какво мислите, хидравличен клапан ли е заминал ? 

- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
Може да пуснеш едно клипче, на старата ми 1.4 16в трака до като е в смукач после му олеква там са повдигачи, но си кара така от близо 3-4г. Мен цената за ремонта не ме притеснява толкова колкото избора за правилен майстор/сервиз за целта. На стария сменяхме ангренаж в крайпътен сервиз в приморско точно до първия светофар на влизане. Резултата един зъб напред
, та с мисълта какво има да се смени ремък на обикновен мотор, където е много просторно и всичко е опростено. Та не знам такъв майстор как би сменил ангренажа на V5
.
Иначе майстора който съм го избрал за колата (хубаво е един човек да работи по колата) е на забутано място в квартал на града (не е в града) Имат две теранота, клиенти бол, често виждам да разглобява двигатели/глави но лични впечатления по тази тема нямам, май на него ще възложа задачата, само да се консултирам...


Иначе майстора който съм го избрал за колата (хубаво е един човек да работи по колата) е на забутано място в квартал на града (не е в града) Имат две теранота, клиенти бол, често виждам да разглобява двигатели/глави но лични впечатления по тази тема нямам, май на него ще възложа задачата, само да се консултирам...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
Нямам много време да прочета сега всичко, ама едно ще споделя, съвсем набързо - к-та обтегачи и вериги, само оригинални. Цената е дебела, ама това се гледа преди да си купиш този двигател :) . С евтини вериги и обтегачи, резултата е ясен - мазало. VAG ползват единична верига при тези агрегати и трябва да е хубава. Febi не е правилната марка за там, както и за повдигачите.
За 15W50 - принципно аз с такова карах пасат-а.
Все пак - преди да правиш, каквото и да е, погледни цедката. Картера се сваля лесно, нищо не губиш да го свалите и да видите какво става вътре.
За 15W50 - принципно аз с такова карах пасат-а.
Все пак - преди да правиш, каквото и да е, погледни цедката. Картера се сваля лесно, нищо не губиш да го свалите и да видите какво става вътре.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
Цените са примерни (autopower.bg) ако може да ми кажеш някой по добър сайт с по качествени части за справка бих се радвал. А и имаше тема някъде забравих за точно кой V5 ставаше на дума и на каква кола, но по спомени цената за обслужване пистов (комплект), ангренаж (комплект) масла филтри (нямам ясни спомени) цената варираше около 700-800лв. Което не е нищо кой знае какво сравнимо с 1.8 и 1.8Т, цените там също са подобни просто е по лесна поддръжката (достъпът е по лесен). Та както казах мотора много го мислих и мисля, че не съм сгрешил с избора. Ок колко да излезе в никакъв случай няма да ми излезе повече от 600лв ангренажа + масло и работата, което за мен е добра цена понеже грубо бих казал, че всичко ако е качествено и добре направено минимум 200-300к км нямам грижи за ангренажа. Тези километри в малък град само градско как се минават ;)
Тези дни май няма да имам време да обикалям по майстори и авточасти, но бих се радвал ако споделите някой хубав онлайн магазин за авточасти, иначе маслото мисля да го взема от форумния магазин и май ще е motul 6100 15/50.
Тези дни май няма да имам време да обикалям по майстори и авточасти, но бих се радвал ако споделите някой хубав онлайн магазин за авточасти, иначе маслото мисля да го взема от форумния магазин и май ще е motul 6100 15/50.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
Минах да проверя каква е цената за комплекта и се оказа, че комплекта (2 вериги, 4 плъзгача/оптегача и обтягащия болт) ще ми струва 300-350лв след отстъпките. Иначе в авточастите ми препоръчаха SWAG би ли са по качествени от FEBI. Та тези дни ще говоря и с майстора да ми каже колко може да ми вземе за смяната и прегледа на гумички, повдигачи... Та да си преценя според възможностите дали да пробвам да сменя маслото с по качествено и гъсто или директно да сменям вериги и от там лека полека...
-
- VW експерт
- Мнения: 13379
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.
По-гъстото масло не е добра идея.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта