


Б3 1991 г. 1,8 датчик за температурата на таблото
Б3 1991 г. 1,8 датчик за температурата на таблото
Колеги, един малко ''индиански'' въпрос - не ми отчита температурата на охлаждащата течност на таблото. Колата е B3 1991 г. 1,8.
- berkant3008
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 10 сеп 2009 18:23
- Автомобил: PASSAT B3
- Двигател: ABS-93
- Местоположение: ruse
- Контакти:
Re: датчик за температурата на таблото
сменяш датчика за температура и си готов
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19715
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: датчик за температурата на таблото
Това е единия вариант 
Може, обаче, да има скъсан кабел, може да е студена спойка на куплунга на таблото, може уреда да е заминал...
За това първо една проверка - откачаш куплунга на датчика (черния, ако си с 2 датчика) и на негово място закачаш едно съпротивление от порядъка на 200-300 ома. Уреда трябва да покаже 80*-90*
Ако покаже - датика е. Ако не - по жицата, по жицата... и търсиш скъсано. Ако няма - сваляш таблото и презапояваш куплунга

Може, обаче, да има скъсан кабел, може да е студена спойка на куплунга на таблото, може уреда да е заминал...
За това първо една проверка - откачаш куплунга на датчика (черния, ако си с 2 датчика) и на негово място закачаш едно съпротивление от порядъка на 200-300 ома. Уреда трябва да покаже 80*-90*
Ако покаже - датика е. Ако не - по жицата, по жицата... и търсиш скъсано. Ако няма - сваляш таблото и презапояваш куплунга

- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: датчик за температурата на таблото
А отчита ли бензиномера ?
Re: датчик за температурата на таблото Б3 1991 г. 1,8
аз поне съм малко индианец с тоците свалих черния датчик и с един кламер бръкнах вътре стрелката на уреда се вдигна до горе-но само един път,а сега колкото и да бъркам с кламера стрелката не мърда
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19715
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: датчик за температурата на таблото Б3 1991 г. 1,8
Е, хмм... сега поне вече знаеш кое трябва да смениш - уреда!
И датчика, за да показва новия уред, де!
Ама с кламера си успял да установиш, че преди да изгори уредчето само датчика е бил дефектен!
И едно лирично отклонение - да проверяваш с кламерче това-онова по колата ще ти струва пари!
Но не проверявай по същия начин дали има ток в контакта!
Тогава на близките ти ще им струва пари!



И датчика, за да показва новия уред, де!



И едно лирично отклонение - да проверяваш с кламерче това-онова по колата ще ти струва пари!
Но не проверявай по същия начин дали има ток в контакта!
Тогава на близките ти ще им струва пари!


-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Re: датчик за температурата на таблото Б3 1991 г. 1,8
Ама на него Радо пак ще му излезе без пари!!!!! 

- berkant3008
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 10 сеп 2009 18:23
- Автомобил: PASSAT B3
- Двигател: ABS-93
- Местоположение: ruse
- Контакти:
Re: датчик за температурата на таблото Б3 1991 г. 1,8
казах ти да смениш датчика ама........ сега смени датчика и ако не показва пак смени и уреда ама този път без кламерчета 

- aleksiBG
- Мнения: 10
- Регистриран на: Сря 03 фев 2016 5:04
- Автомобил: VW Passat CL комби B3
- Двигател: 1994
Re: датчик за температурата на таблото Б3 1991 г. 1,8
Здравейте , аз имам същия проблем но освен температура не ми отчита и бензиномера, както попита kossel. Дали таблото е проблема?
Когато купих колата миналата година на 3 ти октомври, една седмица не бях проверявал антифриза дали има за доливане. През това време стрелката на температурата от време на време се задействаше , към 5-6 пъти някъде, но когато долях антифриз до горе, стрелката спря да мърда. И е така до ден днешен. Преди два дена извадих таблото и от долната му страна беше почерняло и имаше видима деформация на пластмасата явно от висока температура.
Когато купих колата миналата година на 3 ти октомври, една седмица не бях проверявал антифриза дали има за доливане. През това време стрелката на температурата от време на време се задействаше , към 5-6 пъти някъде, но когато долях антифриз до горе, стрелката спря да мърда. И е така до ден днешен. Преди два дена извадих таблото и от долната му страна беше почерняло и имаше видима деформация на пластмасата явно от висока температура.
Последна промяна от aleksiBG на Нед 28 фев 2016 21:56, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: датчик за температурата на таблото Б3 1991 г. 1,8
Да, можеш да смениш само уреда с работещ такъв от друго табло или цялото табло
- aleksiBG
- Мнения: 10
- Регистриран на: Сря 03 фев 2016 5:04
- Автомобил: VW Passat CL комби B3
- Двигател: 1994
Re: Б3 1991 г. 1,8 датчик за температурата на таблото
Здравейте отново, тоя път се обаждам след като вече оправих термометъра и бензиномера. Е не ми отне много време , само четери дена.
Да си призная за първи път отварям табло на автомобил и като видях платката почти се бях отказал да го разглобявам. Викам си това е работа за часовникар, обаче неделя нали майсторите почиват, та се престраших и го отворих. Направих снимки с който по подробно ще покажа как реших проблема. Сигурен съм че ще е полезно за бъдещите собственици на VW passat B3 комби.
Първо да благодаря на администраторите на този сайт за полезната информация, без която нямаше да се справя.
И така да покажа как свалих таблото, на снимка 1 са показани винтовете който държат пластмасата. Развивате ги и я дърпате към Вас, като преди това свалете волана до долно положение.
снимка 1
снимка 2
Щипките който държат са в долния край, в ляво и дясно показани на снимка 2.
На снимки 3 и 4 виждате винтовете който държат таблото , развивате ги и го дърпате към вас. Жилото на километража сам излиза, а куплунга с кабелите го вадите с лявата ръка, като първо издърпвате таблото навън и в дясно, колкото да си прокарате ръката. Малко неудобно ама става.
снимка 3
снимка 4
Сега вече с кръстата отверка развивате винтовете показани на снимка 5 и махате капака.
снимка 5
Да си призная за първи път отварям табло на автомобил и като видях платката почти се бях отказал да го разглобявам. Викам си това е работа за часовникар, обаче неделя нали майсторите почиват, та се престраших и го отворих. Направих снимки с който по подробно ще покажа как реших проблема. Сигурен съм че ще е полезно за бъдещите собственици на VW passat B3 комби.
Първо да благодаря на администраторите на този сайт за полезната информация, без която нямаше да се справя.
И така да покажа как свалих таблото, на снимка 1 са показани винтовете който държат пластмасата. Развивате ги и я дърпате към Вас, като преди това свалете волана до долно положение.
снимка 1
снимка 2
Щипките който държат са в долния край, в ляво и дясно показани на снимка 2.
На снимки 3 и 4 виждате винтовете който държат таблото , развивате ги и го дърпате към вас. Жилото на километража сам излиза, а куплунга с кабелите го вадите с лявата ръка, като първо издърпвате таблото навън и в дясно, колкото да си прокарате ръката. Малко неудобно ама става.
снимка 3
снимка 4
Сега вече с кръстата отверка развивате винтовете показани на снимка 5 и махате капака.
снимка 5
- aleksiBG
- Мнения: 10
- Регистриран на: Сря 03 фев 2016 5:04
- Автомобил: VW Passat CL комби B3
- Двигател: 1994
Re: Б3 1991 г. 1,8 датчик за температурата на таблото
Явно повече от 5 бр. снимки немогат да се качат и затова пускам друго мнение.
снимка 6
Изваждате оборотомера и уреда за (температура и бензин), като ги издърпвате нагоре, те не са хванати с винтове, а са монтирани на по-два бели водача показани на снимка 6 със черни стрелки, докато километража е захванат със 4 винта показани с бели стрелки. Също така трябва да развиете и винта показан с червена стрелка на снимка 7. Това е винта който държи стабилизатора на напрежение.
снимка 7
Ваденето на платката става като се освободят закопчалките показани с черна стрелка на снимка 7 и още две на куплунга от другата страна на таблото, показани на снимка 8. След като извадите платката внимавайте да не повредите синята лента която свързва платката с трите крушки.
снимка 8
Значи какво направих аз, поставих уреда (отчитащ температурата и бензина) обратно в четерите дупки на платката така както е извадена и от другата страна много внимателно запоих четерите щифта(показани на снимка 9) за платката. С едната ръка държах платката а с другата запоявах, щото нямаше как да я сложа да легне хоризонтално. Връзката между щифтовете и платката са едни малки ламаринки , който мислих че неправят добър контакт и затова ги запоих. Само че отново нямаше ефект,уреда пак се включваше от време на време.
Никога не бях запоявал платки и затова отидох на електротехник, бях притеснен да не би да разваля нещо друго.
Майстора отвори таблото и започна да запоява в областа на стабилизатора на напрежение. Дали го е сменил или само го е презапоил незнам, понеже гледах от 3-4 метра и не виждах много добре какво прави, после от радост че уреда вече работи забравих да го питам, платих му 20 кинта и тръгнах. Така че такива като мене който никога не хващали поялник по добре е да идат на еладжия, дайте 20 лева отколкото да Ви прегрее един ден колата.
снимка 9
От тук нататък сглобяването е по обратния ред.
снимка 6
Изваждате оборотомера и уреда за (температура и бензин), като ги издърпвате нагоре, те не са хванати с винтове, а са монтирани на по-два бели водача показани на снимка 6 със черни стрелки, докато километража е захванат със 4 винта показани с бели стрелки. Също така трябва да развиете и винта показан с червена стрелка на снимка 7. Това е винта който държи стабилизатора на напрежение.
снимка 7
Ваденето на платката става като се освободят закопчалките показани с черна стрелка на снимка 7 и още две на куплунга от другата страна на таблото, показани на снимка 8. След като извадите платката внимавайте да не повредите синята лента която свързва платката с трите крушки.
снимка 8
Значи какво направих аз, поставих уреда (отчитащ температурата и бензина) обратно в четерите дупки на платката така както е извадена и от другата страна много внимателно запоих четерите щифта(показани на снимка 9) за платката. С едната ръка държах платката а с другата запоявах, щото нямаше как да я сложа да легне хоризонтално. Връзката между щифтовете и платката са едни малки ламаринки , който мислих че неправят добър контакт и затова ги запоих. Само че отново нямаше ефект,уреда пак се включваше от време на време.
Никога не бях запоявал платки и затова отидох на електротехник, бях притеснен да не би да разваля нещо друго.
Майстора отвори таблото и започна да запоява в областа на стабилизатора на напрежение. Дали го е сменил или само го е презапоил незнам, понеже гледах от 3-4 метра и не виждах много добре какво прави, после от радост че уреда вече работи забравих да го питам, платих му 20 кинта и тръгнах. Така че такива като мене който никога не хващали поялник по добре е да идат на еладжия, дайте 20 лева отколкото да Ви прегрее един ден колата.
снимка 9
От тук нататък сглобяването е по обратния ред.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта