проблем с оборотите

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

проблем с оборотите

Мнениеот flameman5 » Съб 03 фев 2007 18:47


Здравейте,
от вчера имам сериозен проблем с Полото 1.6 пълна инжекция 1996г.. Като е студена оборотите са ок, но като загрее не държи тихите обороти, варират нагоре надолу като луди 400-900 об/мин или нещо подобно, докато изгасне. Моля дайте мнения какво може да бъде и ако мога сам да го отстраня, че ще я водя на доктор инъче :(. Боя се да не е само ланда сондата.




arseslav
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 14 яну 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот arseslav » Съб 03 фев 2007 20:14


може да са много причини, но първото нещо, което трябва да направиш е да отидеш на диагностика.все пак може да откачиш акулуматора за трийсетина минути като вид рестарт и дано да се оправи ако компа е натрупал грешки.но диагностика му е майката - петнайсетина лева е . :037:


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Мнениеот flameman5 » Съб 03 фев 2007 21:52


зная , но все пак ми се иска да опитам първо сам да открия проблема. Ходил съм много пъти на диагностика с други коли и не винаги успешно. Знае ли някой как мога да си проверя вакуумните маркучета дали работят? Онези тъничките ли са с много разклонения?


Потребителски аватар
Mury
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 15 юли 2005 21:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mury » Нед 04 фев 2007 12:47


Моторче на празния ход,почистване му е майката :wink:


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Мнениеот flameman5 » Нед 04 фев 2007 13:08


моторчето си мисля ,че работи понеже като се студена колата си държи 1300 об/мин нормално, постепенно падат и като загрее започват да играят оборотите и изгасва даже. Може ли да е от вакуума и дали само на празен ход ще се появява проблема. Към колегите с този мотор 1.6 един въпрос. Можете ли да ми кажете зад делкото има едн отвесен маркуч от който излиза едно тънко маркуче за вакуума предполагам назад към купето и надолу, но под него има още едино изходче за тънко маркуче и при мен е празно???. Та въпроса е дали са 2 маркучетата или едно, ако е едно дали е затапено второто, ако са две къде отива долното и може ли от това да е проблема???


Потребителски аватар
nadia23
Мнения: 222
Регистриран на: Нед 04 юни 2006 19:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nadia23 » Нед 04 фев 2007 13:38


Аз имам същият проблем.Отидох при ваското и се оказа ламбда сонда.Сега събирам парички,за нея и ще я сменям.Най-добре отиди на диагностика,за да видиш дали е ламбдата,защото в домашни условия едва ли ще можеш да я хванеш дали работи или не.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 04 фев 2007 14:56


Колега в този раздел на форума за Поло има 70-80 теми по въпроса прегледа ли ги ,аз поне съм писал по 20-тина от тях. По принцип първо се започва с ходена на диагностика ,но на тебе нещо не ти се ходи много ,много ( не ме разбирай погрешно - вярвам ,че иамаш основателна причина :053: ). Оносно въпроса за вакума отговора ми е ДА ,въжможно е да се постигнат нестабилни обороти от не оварянето/затварянето на клапата за студен/топъл въздух управлявана от вакума. Например при мен ако е измъкнат въпросният маркуч след форсиране на двигателя и след това като изключа от скорост колата засне 100% всеки път. Според обясненията които си дал досега като че ли най-много ми се набива в съзнанието думата "термодатчик"


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Мнениеот flameman5 » Нед 04 фев 2007 15:57


ами аз открих някой теми за подобни проблеми, но не и същия. Интересно е, че от време на време се оправя и работи идеално, оборотите като изключа от скорост падат плавни и държи около 950 и след няколко минути като покарам и изключа от скорост пак се започва. Перката си се включва нормално. Преди 20 дни като я купих измих двигателя на пароструйка, защото беше трагедия/не беше почистван от като е купена горката/ и си мисля да не би някъде да е влязла вода или да не дава добър контакт нещо


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Мнениеот flameman5 » Нед 04 фев 2007 16:01


nadia23 написа:Аз имам същият проблем.Отидох при ваското и се оказа ламбда сонда.Сега събирам парички,за нея и ще я сменям.Най-добре отиди на диагностика,за да видиш дали е ламбдата,защото в домашни условия едва ли ще можеш да я хванеш дали работи или не.

Какви са ти симптомите за ламдата, само на тихи обороти ли не работи или и като си на скорост???


arseslav
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 14 яну 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот arseslav » Нед 04 фев 2007 17:29


виж тва може да е от полза

:да:
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 6%E5%ED%E0


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Мнениеот flameman5 » Нед 04 фев 2007 18:37


Колега Anbuch замерих датчика на топъл двигател 0.7 ома, изчаках 20мин
замерих пак същото. Явно не е наред.


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Мнениеот flameman5 » Нед 04 фев 2007 19:05


Аз не мисля че е от ланда сондата защото си върви нормално колицата, само на празен ход прави проблема. Може ли някой да ми каже ако изключа термодатчика докато ми прави номера и слжа едно съпротивление на буксата де речем 350ома мога ли да излъжа компа и да заработи нормално двигателя. Искам да разбера дали е от датчика без този експеримент да шашка компа. А във Вторнк съм на компютърна диагностика ако не се справя сам до тогава:)))


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 05 фев 2007 9:48


flameman5 написа:Колега Anbuch замерих датчика на топъл двигател 0.7 ома, изчаках 20мин
замерих пак същото. Явно не е наред.


Сигурен ли си ,че мериш именно термодатчика? 0.7 ома :shock :?: :?: :?: Да нямаш в предвид 0.7 кома =700 ома :?: При температура на охладителната течност +30 градуса, датчика трябва да показва между 2000 и 1500 ома ,а при 80 градуса 375-275 ома. Системата е съвсем проста ,аналогична на карбураторните коли с ръчен смукач : колкото повече си издърпал смукача (колкото по-голямо ти е съпротивлението на датчика) толкова по-голямо е количеството на на бензина в горивната смес което е необходимо за нормалната работа на колата докато е студена , но щом загрее колата трябва да се прибере смукача(падне съпротивлението на термодатчика), защото започва да се дави и да гасне (ниски обороти на празен ход).
Това с поставянето на съпротивление дето го казваш може да стане,дори сложи потенциометър (променливо съпротивление на което можеш сам да нагласяш стойноста с въртене),но първо изключи +са на акумулатора за 20 мин да се зачисти грешката му защото най-вероятно е в авариен режим и вообще не смуша термодатчика ,а работи на базата на заводски,предварително зададени стойности на съпротивлението от термодатчика
Казваш и ,че оборотите падат бавно след като изключиш от скорост: Зная ,че това са призначи на натрупана грешка в компютъра и/или некоректна работа на моторчето на празен ход (най-често просто има нужда от почистване). За съжаление не зная дали това се проявява и от неправилно действащ термодатчик.

п.п.Термодатчика ти със 4 пина(извода) ли е или с два?


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Мнениеот flameman5 » Пон 05 фев 2007 10:06


Сигурен съм, че показанието е 0,7 ома и не се променя и аз съм изумен. Смятам да направя след работа опита със съпротивлението и да видя какво ще се получи. А има ли този мотор МАФ датчик , къде се намира и дали не е проблема ми в него. Някой знае ли как се мери ?
Ако съм сигурен , че проблема е в този термодатчик направо ще го купя да го сменя. Между другото някой сменял ли го е? На резба ли е и трябва ли да се прави нещо по-специално при смяната му? Гледам, че има някаква огромна зегер шайба под буксата, но след нея не зная какво ме чака. Благодаря !!!


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 05 фев 2007 10:22


Като питам това:"Термодатчика ти със 4 пина(извода) ли е или с два?" се чудя данеби да мериш термодатчик който е за показанията само на таблото? При мен са два един до друг, единият за таблото ,а другият за компа, но все пак колите са ни различни.
Развиваш капачката на казанчето за охладителната течност ,за да снемеш наляхането ,ако има такова и после пак я завиваш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Махаш зегерката и дърпаш термодатчика. на него има и едно пръстенче/уплатнение което може да оастане вътре или да излезе с термодатчика ,гледай да не го пропуснеш някъде. Така ще изтече не повече от 100-200 мл огладителна течност която след няколко измината километра ,ще си я налееш в казанчето. Махнеш ли термодатчика е доста вероятно и да се наложи да сменяш уплатнението му 0.20 ст беше по спомен



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта