Въпрос за предимство
- К.Одаджийски
 - VW експерт

 - Мнения: 12166
 - Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
 - Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
 - Двигател: B207L
 - Местоположение: София / Берковица
 
Re: Въпрос за предимство
Един от моите преподаватели навремето когато взимах книжка 95-та година, казваше, че кара 30 години без ПТП, защото никога не си ползвал предимството
			
									
									- Tipsy
 - Мнения: 1087
 - Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ
 
Re: Въпрос за предимство
ivo_555 написа:То така или държавата пак е изтървана и мутренските времена се завърнаха, обмислям покупката на черен ДжиБ, нали той беше винаги с предимство!
- Rat Fink
 - Мнения: 387
 - Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
 - Автомобил:
 - Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
 - Местоположение: София
 
Re: Въпрос за предимство
Добре че ги нямаме тези  
 Представям си какво ще става...


			
									
										
						

- Iezekil
 - Мнения: 6186
 - Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
 - Автомобил: Passat B4 Variant
 - Двигател: ABS 94
 - Местоположение: Шумен
 
Re: Въпрос за предимство
virus_2005 написа:betaserk, защо не си направи труда да поставиш актуалните знаци от всички страни на кръстовището и да коментираме?! Май търсиш под вола теле, с пускането на нови казуси?
Верно бе!Оказва се,че главен път няма,това е нещо като площад.Има знак за предимство на тия в дясно,но няма табела указваща посоката.И как да има,като всички пътища излизащи от площада завършват със стоп,или са еднопосочни.А тоя в ляво на снимката няма никакъв знак,то няма и път,понеже има знак за забрана в двете посоки.Усъмниха ме тези коли,паркираните...ми то си е паркинг.Сега как действа чл.48,като няма табела,няма път,няма знак в ляво?
- betaserk
 - Мнения: 1261
 - Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
 - Автомобил: Renault Zoe
 - Двигател: electric 2014
 - Контакти:
 
Re: Въпрос за предимство
Tогава нямаше маркировка на пътя, но сега има и има път по червената стрелка и е с предимство. И какво като е площад, всеки се блъска във всеки ли? Знаците са актуални, лично съм проверил, под триъгълника има и табела указваща на ляво и на право след знака "Г5", защото на дясно е забранено влизането. От дясно на пътя с предимство означен с червена линия има знак за път с предимство Б3!
			
									
										
						- Iezekil
 - Мнения: 6186
 - Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
 - Автомобил: Passat B4 Variant
 - Двигател: ABS 94
 - Местоположение: Шумен
 
Re: Въпрос за предимство
А тия отсреща какъв знак имат,зад белия бус?Пътя с предимство има ли табела,указваща промяна на посоката му?Тия от мястото на снимане всъщност на еднопосочен път ли са?
			
									
										
						- betaserk
 - Мнения: 1261
 - Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
 - Автомобил: Renault Zoe
 - Двигател: electric 2014
 - Контакти:
 
Re: Въпрос за предимство
Зад белия бус няма знак като идваш от там насам, а като отиваш към белия бус там има стоп накрая. Пътя с предимство няма знак указващ на къде е пътя с предимство, но има знак че е забранено на ляво към пътя от който е снимано кръстовището/площада/. Да, от мястото на снимане е еднопосочен! Ето една снимка направена от мен къде какъв знак има...
На знака забранено влизането съм подчертал накъде му е лицето да не се обърка някой!
Червената стрелка е пътя от мястото на снимане, еднопосочната улица!

			
													На знака забранено влизането съм подчертал накъде му е лицето да не се обърка някой!
Червената стрелка е пътя от мястото на снимане, еднопосочната улица!

				   							 				   
					Последна промяна от betaserk на Съб 19 мар 2016 13:08, променено общо 1 път.
									
			
										
						- Vlad777
 - King of the Road

 - Мнения: 20366
 - Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
 - Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
 - Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Въпрос за предимство
От картата става ясно, че има един куп знаци, които не са поставени и въпросът не е за форума, а за КАТ и Знаково стопанство.
			
									
										
						- satansho
 - Мнения: 167
 - Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
 - Автомобил: VW T4 Audi
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Re: Въпрос за предимство
Малко в страни от тема, но да попитам :) 
Забелязал съм, че на някой кръгови движения повечето водачи ОЧАКВАТ да се движиш със включен ляв мигач ако не излизаш от кръговото.
Само че, в правилника доколкото помня пише, че се подава мигач САМО ако си променяш посоката на движение. Т.е. ако се движиш в същата лента, и си се объркал, или просто си решил да направиш 2 -3 кръгчета докато се сетиш на къде да хванеш не би трябвало да си със включен мига, до момента в който не решиш да се престрояваш и да напуснеш кръговото.
Чувал съм и мнения "мен инструктура така ми е казвал" :) ама то хубаво, но очаквайки да се движат и другите на които инструкторите не са им казвали така, стават конфликти.
Та въпроса е прието ли е някъде на скоро такова нещо?
			
									
										
						Забелязал съм, че на някой кръгови движения повечето водачи ОЧАКВАТ да се движиш със включен ляв мигач ако не излизаш от кръговото.
Само че, в правилника доколкото помня пише, че се подава мигач САМО ако си променяш посоката на движение. Т.е. ако се движиш в същата лента, и си се объркал, или просто си решил да направиш 2 -3 кръгчета докато се сетиш на къде да хванеш не би трябвало да си със включен мига, до момента в който не решиш да се престрояваш и да напуснеш кръговото.
Чувал съм и мнения "мен инструктура така ми е казвал" :) ама то хубаво, но очаквайки да се движат и другите на които инструкторите не са им казвали така, стават конфликти.
Та въпроса е прието ли е някъде на скоро такова нещо?
- georgebonev
 - Мнения: 3112
 - Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
 - Автомобил: Golf 3 Variant
 - Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
 - Местоположение: Търговище
 - Контакти:
 
Re: Въпрос за предимство
Има тема за кръгово кръстовище...
Погледни клиповете:
viewtopic.php?p=4529719#p4529719
Когато се "въртиш"/обикаляш, редно е да си с ляв мигач. Когато решиш да излизаш от кръговото/или престроиш в дясно - с десен мигач.
Зависи с колко ленти е кръговото...
			
									
										
						Погледни клиповете:
viewtopic.php?p=4529719#p4529719
Когато се "въртиш"/обикаляш, редно е да си с ляв мигач. Когато решиш да излизаш от кръговото/или престроиш в дясно - с десен мигач.
Зависи с колко ленти е кръговото...
- satansho
 - Мнения: 167
 - Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
 - Автомобил: VW T4 Audi
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Re: Въпрос за предимство
Да, сега я видях сужалявам.
Въпросът ми е уредено ли е в правилника, защото "редно е" не върши работа. Да не говорим че е противоречащо на правилника и изобщо не е редно. Ако не си променяш посоката на движение ( например движиш се в средната лента) да караш през кръгово със ляв мигач може да означава, че се престрояваш в лявата лента, нали така ? :)
Мигач се подава при/преди всяка промяна на посоката на движение, но не и ако я запазваш. Например движиш се по три лентов път в средната лента, подаваш ли мигач ако продължаваш да караш направо?
			
													Въпросът ми е уредено ли е в правилника, защото "редно е" не върши работа. Да не говорим че е противоречащо на правилника и изобщо не е редно. Ако не си променяш посоката на движение ( например движиш се в средната лента) да караш през кръгово със ляв мигач може да означава, че се престрояваш в лявата лента, нали така ? :)
Мигач се подава при/преди всяка промяна на посоката на движение, но не и ако я запазваш. Например движиш се по три лентов път в средната лента, подаваш ли мигач ако продължаваш да караш направо?
				   							 				   
					Последна промяна от satansho на Пон 06 мар 2017 17:18, променено общо 1 път.
									
			
										
						- georgebonev
 - Мнения: 3112
 - Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
 - Автомобил: Golf 3 Variant
 - Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
 - Местоположение: Търговище
 - Контакти:
 
Re: Въпрос за предимство
Написах, че е според лентите в кръговото кръстовище - разглеждай го като поредица от кръстовища на съвсем близко разстояние едно от друго...
Ако има 3 ленти - лява за "обикаляне" (с ляв мигач, маркировка на ляво), средна лента (без мигач, движение на право), дясна лента (десен мигач за излизане, маркировка на дясно);
Ако е с 2 ленти - лява за обикаляне, дясна за изход;
Ако е с една лента - според това, какво ще правиш - ако обикаляш - ляв мигач, ако излизаш - десен.
Ако не си променяш посоката - да, без мигач, но при 3 ленти и повече с маркировка на право.
			
									
										
						Ако има 3 ленти - лява за "обикаляне" (с ляв мигач, маркировка на ляво), средна лента (без мигач, движение на право), дясна лента (десен мигач за излизане, маркировка на дясно);
Ако е с 2 ленти - лява за обикаляне, дясна за изход;
Ако е с една лента - според това, какво ще правиш - ако обикаляш - ляв мигач, ако излизаш - десен.
Ако не си променяш посоката - да, без мигач, но при 3 ленти и повече с маркировка на право.
Re: Въпрос за предимство
Мигач само при смяна на лента или излизане, което реално е отклонение от твоя маршрут
Ти не се отклоняваш, не си променяш посоката на движение, просто пътя е крив (в случая кръгъл), а всеки изход се явява Т-образно кръстовище с изход в дясно.
			
									
										
						Ти не се отклоняваш, не си променяш посоката на движение, просто пътя е крив (в случая кръгъл), а всеки изход се явява Т-образно кръстовище с изход в дясно.
- tekion
 - Мнения: 281
 - Регистриран на: Пон 27 мар 2006 8:25
 - Автомобил: Meriva
 - Двигател: 2006
 - Местоположение: Димитровград
 - Контакти:
 
Re: Въпрос за предимство
В Хасково също има такова място - зад съда. Основния поток идва от уличката с триъгълника, влизат засилени в кръстовището и спират чак на черната линия(където започва пътя с предимство). Ако някой излиза от уличката със стопа - ще бъде отнесен.
			
									
										
						Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта
			   
