Здравейте,
Не намерих подобна тема и реших да попитам в нова...
Тази сутрин жена ми тръгва с Пасата - 1,9 ТДИ - 110к.с. (AVG - мотора) и след 100м. и светва лампата за маслото... Гаси колата и ми звъни...
Гледам , че щеката си е мазна с масло както обикновено. Отварям капачката на капака на клапаните и виждам , че и там е минавало масло, но на самата капачка нещо маслото не ми хареса.
Поглежда и установявам, че казанчето ми е пълно с масло (ама пълно догоре с чисто масло). След като оставих двигателя да се отече, щеката едва закачаше маслото в картера ( вярно ,че беше леко под наклон), но според мен поне 1л. е в охладителната ми система.
1. Дайте съвети от какво според вас може да е ....
2. Може ли да има големи последици за мотора при положение , че 10м. след светването на лампата е спряла и изгасила двигателя?
П.П. Двигателя не е прегряван и никакви индикации за кривене или пукане на глава ...
Благодаря предварително
Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
Здравей колега гарнитурата на главата е заминала по добре масло в антифриза отколкото антифриз в двигателя и картера точи маслото промивай охладителната система сменяш гарнитурата наливаш ново масло и антифриз и се молиш да не е пукната главата.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7933
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
Може да не е гарнитура на глава а пробит маслен охладител.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
Маслен охладител, лятото имах същия проблем!
- bobich
- Мнения: 203
- Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
И аз към двете версии клоня, по-скоро се надявам да е масления охладител...
"Agumba" ти втора употреба или нов охладител взе ....?
По какъв начин се почиства след такъв проблем охладителната система ....?
"Agumba" ти втора употреба или нов охладител взе ....?
По какъв начин се почиства след такъв проблем охладителната система ....?
- bobich
- Мнения: 203
- Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
agumba написа:Маслен охладител, лятото имах същия проблем!
Колега колко ти струваше целия филм и за колко време ти оправиха колата ....?
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
Бързо стана, смениха ми охладителя, но се наложи цялостна промивка на охлаждащата система, което повлече и нов антифриз, тъй че, не беше много евтино, предвид на вложени части, консумативи и труд.
П.С. Охладителят е нов, не бих рискувал със стар, не се знае, на какво дередже е!
П.С. Охладителят е нов, не бих рискувал със стар, не се знае, на какво дередже е!
- bobich
- Мнения: 203
- Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
Колега марка и цена на охладителя сещаш ли се ...?
Някой друг колега, сменял ли е с втора употреба ....?
Някой друг колега, сменял ли е с втора употреба ....?
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
Охладителят е неголямо, ламаринено тяло, вързано с маркучи, наистина не помня колко струваше, но не беше скъпо! Вземай нов, защото ако е стар, може съвсем скоро да направи същия номер, и да повтаряш процедурата пак, което вече, наистина ще стане скъпо!
Впрочем, ако е гарнитура, по-вероятно е антифриза да е в маслото, отколкото обратното!
Впрочем, ако е гарнитура, по-вероятно е антифриза да е в маслото, отколкото обратното!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
Не е скъпо? 
Вярно, че всичко е въпрос на гледна точка, ама 160лв за малко алуминизирано фолио според мен е сериозна цифра.
И това не е в ПоршеБг!
Че и марката е Nissens...

Вярно, че всичко е въпрос на гледна точка, ама 160лв за малко алуминизирано фолио според мен е сериозна цифра.
И това не е в ПоршеБг!
Че и марката е Nissens...
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
Значи, нека уточня, че при мен иде реч за голф 4, и наистина не е голямо, не знам как е при пасатите! Прилича на всичко друго, но не и на маслен радиатор!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
Уточнението е ясно, но от както са го измислили немците за Пассат В3 и Голф 3, та чак до В5.5 и Г5 със сигурност не са решили да сменят даже диаметъра на водните отвори 
За следващите модификации не смея да твърдя - не съм проверявал.
В3, мотори KR, 9A, 1Y, 2E, SB, AAz, ACX: 068 117 028 B
B5.5, мотор AGZ: 068 117 028 B
Golf3, мотори ADY, ABF, 1Y, 1Z, AAZ, AEY, AEP, AGG: 068 117 028 B
Сега видях, че за другите мотори се различават още 2 модела. Разликата е в последната буква
О-пръстена също не е променян
Данните са от ЕТОS
ЕДИТ: В клубния магазин цената ще е с поне 20% отстъпка.
ЕДИТ2: Свалете охладителя (лесно е) и го надуйте с компресор на 5-6 бара.
Тръгне ли да фъшти - ясна е работата!
и накрая ЕДИТ3 За AFN и AVG номера е 068 117 028 Е
Според картинката, разликата е в ъгъла между водните тръбички - при последните 2 мотора изходите са наклонени един към друг.

За следващите модификации не смея да твърдя - не съм проверявал.
В3, мотори KR, 9A, 1Y, 2E, SB, AAz, ACX: 068 117 028 B
B5.5, мотор AGZ: 068 117 028 B
Golf3, мотори ADY, ABF, 1Y, 1Z, AAZ, AEY, AEP, AGG: 068 117 028 B

Сега видях, че за другите мотори се различават още 2 модела. Разликата е в последната буква
О-пръстена също не е променян
Данните са от ЕТОS
ЕДИТ: В клубния магазин цената ще е с поне 20% отстъпка.
ЕДИТ2: Свалете охладителя (лесно е) и го надуйте с компресор на 5-6 бара.
Тръгне ли да фъшти - ясна е работата!
и накрая ЕДИТ3 За AFN и AVG номера е 068 117 028 Е
Според картинката, разликата е в ъгъла между водните тръбички - при последните 2 мотора изходите са наклонени един към друг.
- bobich
- Мнения: 203
- Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
Мисля да пробвам с предварително надут втора ръка за около 20-30лв + нов О-пръстен..... Това слабо място ли им е или рядко се случва .....?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза
Ти първо се погрижи да установиш, че наистина е от там, тогава мисли за смяната.
Иначе на Пассата (2Е-то) ми се беше изял единия щуцер за водата. До толкова, че имаше дупка по средата му.
Отказах се да го сменям заради цената - просто хванах скобата на маркуча в сами я край и... и още колата си я карат със същия охладител!
Принципно не е невъзможно напълно да го махнеш. Сменяш само тръбичката вътре с по-къса. Можеш да вземеш тръбичка от В3 без охладител (примерно ABS-мотор) - еднакви са като резби и диаметър
Но рискуваш да прегрее маслото, ако натиснеш по-дълго време на високи обороти, особено, ако сложиш някаква полу-синтетична боза
Иначе на Пассата (2Е-то) ми се беше изял единия щуцер за водата. До толкова, че имаше дупка по средата му.
Отказах се да го сменям заради цената - просто хванах скобата на маркуча в сами я край и... и още колата си я карат със същия охладител!

Принципно не е невъзможно напълно да го махнеш. Сменяш само тръбичката вътре с по-къса. Можеш да вземеш тръбичка от В3 без охладител (примерно ABS-мотор) - еднакви са като резби и диаметър
Но рискуваш да прегрее маслото, ако натиснеш по-дълго време на високи обороти, особено, ако сложиш някаква полу-синтетична боза
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта