Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bobich
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна

Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот bobich » Чет 17 мар 2016 17:40


Здравейте,
Не намерих подобна тема и реших да попитам в нова...
Тази сутрин жена ми тръгва с Пасата - 1,9 ТДИ - 110к.с. (AVG - мотора) и след 100м. и светва лампата за маслото... Гаси колата и ми звъни...
Гледам , че щеката си е мазна с масло както обикновено. Отварям капачката на капака на клапаните и виждам , че и там е минавало масло, но на самата капачка нещо маслото не ми хареса.
Поглежда и установявам, че казанчето ми е пълно с масло (ама пълно догоре с чисто масло). След като оставих двигателя да се отече, щеката едва закачаше маслото в картера ( вярно ,че беше леко под наклон), но според мен поне 1л. е в охладителната ми система.
1. Дайте съвети от какво според вас може да е ....
2. Може ли да има големи последици за мотора при положение , че 10м. след светването на лампата е спряла и изгасила двигателя?

П.П. Двигателя не е прегряван и никакви индикации за кривене или пукане на глава ...

Благодаря предварително




Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 267
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот vankata_passat » Чет 17 мар 2016 18:25


Здравей колега гарнитурата на главата е заминала по добре масло в антифриза отколкото антифриз в двигателя и картера точи маслото промивай охладителната система сменяш гарнитурата наливаш ново масло и антифриз и се молиш да не е пукната главата.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7933
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот goppa » Чет 17 мар 2016 20:12


Може да не е гарнитура на глава а пробит маслен охладител.


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот agumba » Чет 17 мар 2016 20:29


Маслен охладител, лятото имах същия проблем!


Потребителски аватар
bobich
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот bobich » Чет 17 мар 2016 21:53


И аз към двете версии клоня, по-скоро се надявам да е масления охладител...
"Agumba" ти втора употреба или нов охладител взе ....?
По какъв начин се почиства след такъв проблем охладителната система ....?


Потребителски аватар
bobich
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот bobich » Чет 17 мар 2016 21:55


agumba написа:Маслен охладител, лятото имах същия проблем!

Колега колко ти струваше целия филм и за колко време ти оправиха колата ....?


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот agumba » Пет 18 мар 2016 11:10


Бързо стана, смениха ми охладителя, но се наложи цялостна промивка на охлаждащата система, което повлече и нов антифриз, тъй че, не беше много евтино, предвид на вложени части, консумативи и труд.

П.С. Охладителят е нов, не бих рискувал със стар, не се знае, на какво дередже е!


Потребителски аватар
bobich
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот bobich » Пет 18 мар 2016 20:52


Колега марка и цена на охладителя сещаш ли се ...?

Някой друг колега, сменял ли е с втора употреба ....?


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот agumba » Съб 19 мар 2016 8:50


Охладителят е неголямо, ламаринено тяло, вързано с маркучи, наистина не помня колко струваше, но не беше скъпо! Вземай нов, защото ако е стар, може съвсем скоро да направи същия номер, и да повтаряш процедурата пак, което вече, наистина ще стане скъпо!

Впрочем, ако е гарнитура, по-вероятно е антифриза да е в маслото, отколкото обратното!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот radotom » Съб 19 мар 2016 17:30


Не е скъпо? :rolleyes
ToploobmennikPassat.JPG


Вярно, че всичко е въпрос на гледна точка, ама 160лв за малко алуминизирано фолио според мен е сериозна цифра.
И това не е в ПоршеБг!
Че и марката е Nissens...


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот agumba » Съб 19 мар 2016 21:14


Значи, нека уточня, че при мен иде реч за голф 4, и наистина не е голямо, не знам как е при пасатите! Прилича на всичко друго, но не и на маслен радиатор!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот radotom » Съб 19 мар 2016 21:33


Уточнението е ясно, но от както са го измислили немците за Пассат В3 и Голф 3, та чак до В5.5 и Г5 със сигурност не са решили да сменят даже диаметъра на водните отвори :icon_lol
ToploobmennikPassat1.JPG

За следващите модификации не смея да твърдя - не съм проверявал.
В3, мотори KR, 9A, 1Y, 2E, SB, AAz, ACX: 068 117 028 B
B5.5, мотор AGZ: 068 117 028 B
Golf3, мотори ADY, ABF, 1Y, 1Z, AAZ, AEY, AEP, AGG: 068 117 028 B
:dontknow
Сега видях, че за другите мотори се различават още 2 модела. Разликата е в последната буква

О-пръстена също не е променян

Данните са от ЕТОS



ЕДИТ: В клубния магазин цената ще е с поне 20% отстъпка.

ЕДИТ2: Свалете охладителя (лесно е) и го надуйте с компресор на 5-6 бара.
Тръгне ли да фъшти - ясна е работата!

и накрая ЕДИТ3 За AFN и AVG номера е 068 117 028 Е
Според картинката, разликата е в ъгъла между водните тръбички - при последните 2 мотора изходите са наклонени един към друг.


Потребителски аватар
bobich
Мнения: 203
Регистриран на: Нед 27 юли 2008 19:41
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот bobich » Нед 20 мар 2016 15:12


Мисля да пробвам с предварително надут втора ръка за около 20-30лв + нов О-пръстен..... Това слабо място ли им е или рядко се случва .....?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 - 1.9 TDI - 110к.с. - Масло в казанчето за антифриза

Мнениеот radotom » Нед 20 мар 2016 17:22


Ти първо се погрижи да установиш, че наистина е от там, тогава мисли за смяната.
Иначе на Пассата (2Е-то) ми се беше изял единия щуцер за водата. До толкова, че имаше дупка по средата му.
Отказах се да го сменям заради цената - просто хванах скобата на маркуча в сами я край и... и още колата си я карат със същия охладител! :dontknow
Принципно не е невъзможно напълно да го махнеш. Сменяш само тръбичката вътре с по-къса. Можеш да вземеш тръбичка от В3 без охладител (примерно ABS-мотор) - еднакви са като резби и диаметър
Но рискуваш да прегрее маслото, ако натиснеш по-дълго време на високи обороти, особено, ако сложиш някаква полу-синтетична боза



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта