


VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
Благодаря за мненията! Вашите AQY с какви масла ги карате?
-
- VW експерт
- Мнения: 13396
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
Арал, но не съм доволен. Ще минавам на Мотул.
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
CASTROL Magnatec C3 5w-40
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
И аз съм със същото...доволен ли си от него?...дай отзиви :)
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
Дали е възможно това чаткане да е от дюзите...както намекна в предишен пост колегата ''IceHeart''?Незнам,това чаткане мира не ми дава ,пък си харесвам колицата и имам чуството,че колкото по загрят е мотора ,толкова по отчетливо си чатка...Страх ме е да не счупя мотора,възможно ли е да стане от това чаткане,без никакви други признаци на проблеми?
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
CASTROL Magnatec C3 5w-40... 1 литър долят до 5000 км??? Колата пали без отказ и върви без проблеми!На газ анализатор на загрял двигател в работен режим и на обороти,стойността за горене на масло,която показва измервателният уред е ''0''...???
-
- VW експерт
- Мнения: 13396
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
Не се филмирай, нищо не е.
За сега.
За сега.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
Колега, защо не го махнеш това масло и да сложиш 10W40 Мотул, Фукс и т.н., на тоя двигател това масло ще му е супер според мен, има си луфтове и за това си потраква, ще спре и да го пипа, пък и тоя кастрол, колко е касторл само той си знае.
На колко реални е този уникат?
Газ анализатора не ти показва, колко масло гори, а каква е сместа, бедна или богата, ламбда сондата показва същото.
Според мен е напълно безмислено и противопоказно, да се слага на 16 годишна кола, на незнайни километри, масло за нови коли.
Сега лятото в големите жеги ще стане още по-зле положението, в крайна сметка всеки сам си решава.

На колко реални е този уникат?

Газ анализатора не ти показва, колко масло гори, а каква е сместа, бедна или богата, ламбда сондата показва същото.
Според мен е напълно безмислено и противопоказно, да се слага на 16 годишна кола, на незнайни километри, масло за нови коли.
Сега лятото в големите жеги ще стане още по-зле положението, в крайна сметка всеки сам си решава.
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
Така е наистина не показва ,точно маслото,но хората които работят с машината с годините работа,по вредните емисии си знаят коя си гори маслото...според тях... Колата за годините си е доста добре за разлика от 10-на годишни,които съм виждал...а,инъче точно Мотул 10 на 40 мисля да сложа!!!
-
- VW експерт
- Мнения: 13396
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
freelancer написа:Според мен е напълно безмислено и противопоказно, да се слага на 16 годишна кола, на незнайни километри, масло за нови коли.
Сега лятото в големите жеги ще стане още по-зле положението, в крайна сметка всеки сам си решава.
В Аутодата е написано, че този мотор може да се експлоатира с масло 5W30,5W40,10W40.
Като са записани и в какви температурни амплитуди се експлоатира автомобила.
А това, което съм болднал, изобщо не е вярно.
- valjo mc
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 20 дек 2015 21:11
- Автомобил: VW BORA 2000CC-115PS-85KW-1J2
- Двигател: AQY- year 2000
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
Съгласен съм,Здравко,в сервизната книжка не пише с 5х,10х да се кара а,че събира 4 литра с филтъра и може да е с висок клас масла vw 500 00 oder 502 00,или широка гама масла vw 501 00!!!CASTROL Magnatec C3 5w-40 отговаря на vw 502 00 и MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W-40 също на vw 502 00!!!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
Явно си говорим за различни неща, едно е да четеш Аутодатата, там какво пише, друго е да караш стара кола и да се чудиш, какво да и сипеш. На нова колата се сипва масло с по-малък вискозитет, обаче, като одъртее се преминава на масло с по-голям вискозитет, димек съпротивление, защото има износване, за това са дали и двата стандарта на VW 500.00 и VW 502.00.
Не е вярно, че вискозитета е един и същ при загрял двигател, има разлика и това е описано в спецификацията на маслото.
После, едно е да караш лятото в големите жеги, когато се топи асфалта, по магистралата със 140, друго е да караш зимата в големия студ, отделно маслото старее, окислява се, разрежда се, особено зимата.
При двигатели на повече километри, естествено, че е по-добре маслото да запазва вискозитета при големи натоварвания и температури, за по-добро мазане за това си има и масла от сорта на 10W60, 5W50 примерно.
Много фирми произвеждат масла High Mileage, за двигатели над 100 000 километра, Лики Моли също препоръчва 10W40 за тези километри, а тук в България ги считаме за все още нови.
Така, че Здравко, това, което си болднал се отнася за двигател претърпял амортизация, предполагам, че твоят също не е чисто нов или ти май му беше правил основен ремонт.
Значи е почти нов.
Не искам да обиждам никой, но е факт, че караме стари и износени коли и благодарение на немския инженерен гений и на добрата поддръжка все още се движат.
Не е вярно, че вискозитета е един и същ при загрял двигател, има разлика и това е описано в спецификацията на маслото.
После, едно е да караш лятото в големите жеги, когато се топи асфалта, по магистралата със 140, друго е да караш зимата в големия студ, отделно маслото старее, окислява се, разрежда се, особено зимата.
При двигатели на повече километри, естествено, че е по-добре маслото да запазва вискозитета при големи натоварвания и температури, за по-добро мазане за това си има и масла от сорта на 10W60, 5W50 примерно.
Много фирми произвеждат масла High Mileage, за двигатели над 100 000 километра, Лики Моли също препоръчва 10W40 за тези километри, а тук в България ги считаме за все още нови.
Така, че Здравко, това, което си болднал се отнася за двигател претърпял амортизация, предполагам, че твоят също не е чисто нов или ти май му беше правил основен ремонт.

Значи е почти нов.

Не искам да обиждам никой, но е факт, че караме стари и износени коли и благодарение на немския инженерен гений и на добрата поддръжка все още се движат.
-
- VW експерт
- Мнения: 13396
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
Цифрата преди W означава течливоста при определени температури.
https://youtu.be/XibRzjV8Oiw
https://youtu.be/XibRzjV8Oiw
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW BORA AQY 2.0 8v 85kw Притеснение от тракане най-вероятно на повдигачи
Цифрата преди W е вискозитет при ниски температури, а след W в при високи температури. W - означава "зима"(winter).
Един колега от Ауди форума го е обяснил много добре:
Моторното масло е флуид са дадени кинематични и динамични параметри (т.нар. "Вискозитет").
Кинематичните параметри са тези качества на маслото, като напр. течливост на маслото при достигане на съответна температура. Кинематичните сили действат, само тогава когато има една основна въздействаща сила на гравитацията и няма приложени други въздействащи сили.
Динамичните параметри на маслото са тези качества на маслото, когато то е подложено и на други външни сили, напр. натиск, еластичност, и др.
Динамичните параметри са определящи за качеството на смазване на дадено масло.
В маслената магистрала, маслото трябва да поддържа определно налягане в определни точки на ДВГ, за да се постигне мазане в триещите се повърхности. Според типа на триене се оразмерява и тип на мазането.
В лагерите на коляновия вал (КВ) се цели създаване на маслен клин, тъй-като там има сили на хлъзгане, а в триещите се повърхности на разпределителния вал (РВ) се цели създавана на маслен филм, тъй-като там има сили на търкаляне.
Маслената помпа в маслената система създава такова налягане чрез флуда "масло", че да гарантира създаване на маслен клин в лагерите на КВ и маслен филм при РВ. "Гарантирането" на определно налягане създадено от помпата става като се оразмерява дебита на помпата, т.е. за един период от време колко литра масло ще премиене през маслената помпа, за да може това масло да достигне до лагерите на КВ. А за да се "гарантира" създаване на маслен клин при определен дебит се оразмерява вискозитета на маслото, като за целта се взима в предвид само динамичния вискозитет на флуида.
Извод: мазането при КВ се осъществява чрез осигуряване на маслен клин, а мазането пр РВ - чрез маслен филм.
Маслената магистрала, както казва Grizzly, има много точки през които маслото я напуска, за да се осъществи мазане на триещите се части. Добре де, а от това губи ли се налягането? Да губи се! Но този спад на налягане е така сметнат, че маслото да постъпва в маслената магистрала на КВ от няколко места (обикновено са равно раздалечни от крайщата на КВ), за да се подсигури средно налягане в магистралата на КВ с което да се осигури създаване на гарантиран маслен клин в лагерите на КВ.
Ако вземем за пример надупченият маркуч за поливане на Grizzly, и му подадем вода и в двата края, тогава до кои дупки ще стига водата с по-малко налягане? А до кои ще стига по-бързо?
Извод: налягането в маслената магистрала е гарантирано при лагерите на КВ, и не е гарантирано при лагерите на РВ, това е така проектирано поради разликите в натоваравнето на тези възли, а и поради фактически причини не е нужно постигане на еднакво налягане в цялата мазителна система на ДВГ.
По-горе отбелязах, че маслото е флуид с дадени качества, кинематични и динамични, съответно тези му качества го определят в даден вискозитетен клас (5W30; 10W40 и др.).
А сега да раззберем какво означава "вискозитет"?
Това е силата на съпротивление на флуда под въздействието на външни сили.
Когато се определя каква маслена помпа ще се ползва в даден ДВГ, се определят и с какви класове на вискозитет на флуида може да се достигнат параметрите на дебита ѝ.
Флуид, който е "бързо" течлив, ще се движи по-бързо, спрямо флуид който е "бавно" течлив.
Kакво е различното между 5W30 и 10W40?
Масло с вискозитет 5W30 изизква влагане на по-малко количество енергия, за да бъде разнесено из ДВГ, отколкото 10W40. Има основание да се реализира "Energy Conserving".
Това влошава ли мазането – Не! Дори го подобрява, но само ако натовараването на двигателя е номинално. (т.е. кара се спокойно, и не се тегли ремарке), това е така тъй-като се увеличава дебита на флуида, но разликата спрямо 10W40, е че се намалява съпротивителната сила на флуида, т.е. намалява се възможността за понасяне на максимално натоварване, или още по-ясно казано намалява се възможността да се кара „спортно”, с „цялата газ” и тн.т.
Отделно за маслата може да се говори много, но няма смисъл. Всеки си знае, че е важно е да има масло в ДВГ поне на минимума, а ако е с точен вискозитет според стила на шофиране – би било още по-добре. А на бутилката с масло ако на етикета ѝ пише “100% full synthetic” е т’ва е най яката рал’та.
Към колегата пуснал темата, ако искаш да си сигурен, че не си сгрешил вискозитета, направи едно замерване на налягането с манометър и така ще разбереш дали е в норми.
Спред мен си О.К. с това масълце, смени го по-рано от предвиденитите 10хил.км. и не се впускай в съществени размишления и излишни разходи. Двигателя ти е от стар тип архитекура и не се нуждае от най-скъпите масла на пазара. „Чукането” на повдигачите на клапаните, така както си го описал е поради износване, с това масло си подобрил работата им, но не си решил проблема.
http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... jn/&page=2
Да добавя само и от мен. При повишаване на течливостта на маслото, точно при по-голямо натоварване, примерно пълна газ по наклон водеше до светване на лампата, случваше се след продължително каране и натоварване, на моменти да ми падне налягането, маслото беше Кастрол 5W40 с добавка на Лики Моли, след слагането на добавката явно маслото се е разредило още повече и тогава ми се случи гореспоменатият ефект. След смяната с 10W40 всичко си е пак ок и двигателят си работи по-тихо отколкото с по-тънкото масло. По принцип двигателят ми не гори масло, а по тънкото не съм го засичал, защото карах с него около месец преди да го сменя, но двигателят определено си работеше по шумно, други проблеми не съм имал.
Един колега от Ауди форума го е обяснил много добре:
Моторното масло е флуид са дадени кинематични и динамични параметри (т.нар. "Вискозитет").
Кинематичните параметри са тези качества на маслото, като напр. течливост на маслото при достигане на съответна температура. Кинематичните сили действат, само тогава когато има една основна въздействаща сила на гравитацията и няма приложени други въздействащи сили.
Динамичните параметри на маслото са тези качества на маслото, когато то е подложено и на други външни сили, напр. натиск, еластичност, и др.
Динамичните параметри са определящи за качеството на смазване на дадено масло.
В маслената магистрала, маслото трябва да поддържа определно налягане в определни точки на ДВГ, за да се постигне мазане в триещите се повърхности. Според типа на триене се оразмерява и тип на мазането.
В лагерите на коляновия вал (КВ) се цели създаване на маслен клин, тъй-като там има сили на хлъзгане, а в триещите се повърхности на разпределителния вал (РВ) се цели създавана на маслен филм, тъй-като там има сили на търкаляне.
Маслената помпа в маслената система създава такова налягане чрез флуда "масло", че да гарантира създаване на маслен клин в лагерите на КВ и маслен филм при РВ. "Гарантирането" на определно налягане създадено от помпата става като се оразмерява дебита на помпата, т.е. за един период от време колко литра масло ще премиене през маслената помпа, за да може това масло да достигне до лагерите на КВ. А за да се "гарантира" създаване на маслен клин при определен дебит се оразмерява вискозитета на маслото, като за целта се взима в предвид само динамичния вискозитет на флуида.
Извод: мазането при КВ се осъществява чрез осигуряване на маслен клин, а мазането пр РВ - чрез маслен филм.
Маслената магистрала, както казва Grizzly, има много точки през които маслото я напуска, за да се осъществи мазане на триещите се части. Добре де, а от това губи ли се налягането? Да губи се! Но този спад на налягане е така сметнат, че маслото да постъпва в маслената магистрала на КВ от няколко места (обикновено са равно раздалечни от крайщата на КВ), за да се подсигури средно налягане в магистралата на КВ с което да се осигури създаване на гарантиран маслен клин в лагерите на КВ.
Ако вземем за пример надупченият маркуч за поливане на Grizzly, и му подадем вода и в двата края, тогава до кои дупки ще стига водата с по-малко налягане? А до кои ще стига по-бързо?
Извод: налягането в маслената магистрала е гарантирано при лагерите на КВ, и не е гарантирано при лагерите на РВ, това е така проектирано поради разликите в натоваравнето на тези възли, а и поради фактически причини не е нужно постигане на еднакво налягане в цялата мазителна система на ДВГ.
По-горе отбелязах, че маслото е флуид с дадени качества, кинематични и динамични, съответно тези му качества го определят в даден вискозитетен клас (5W30; 10W40 и др.).
А сега да раззберем какво означава "вискозитет"?
Това е силата на съпротивление на флуда под въздействието на външни сили.
Когато се определя каква маслена помпа ще се ползва в даден ДВГ, се определят и с какви класове на вискозитет на флуида може да се достигнат параметрите на дебита ѝ.
Флуид, който е "бързо" течлив, ще се движи по-бързо, спрямо флуид който е "бавно" течлив.
Kакво е различното между 5W30 и 10W40?
Масло с вискозитет 5W30 изизква влагане на по-малко количество енергия, за да бъде разнесено из ДВГ, отколкото 10W40. Има основание да се реализира "Energy Conserving".
Това влошава ли мазането – Не! Дори го подобрява, но само ако натовараването на двигателя е номинално. (т.е. кара се спокойно, и не се тегли ремарке), това е така тъй-като се увеличава дебита на флуида, но разликата спрямо 10W40, е че се намалява съпротивителната сила на флуида, т.е. намалява се възможността за понасяне на максимално натоварване, или още по-ясно казано намалява се възможността да се кара „спортно”, с „цялата газ” и тн.т.
Отделно за маслата може да се говори много, но няма смисъл. Всеки си знае, че е важно е да има масло в ДВГ поне на минимума, а ако е с точен вискозитет според стила на шофиране – би било още по-добре. А на бутилката с масло ако на етикета ѝ пише “100% full synthetic” е т’ва е най яката рал’та.
Към колегата пуснал темата, ако искаш да си сигурен, че не си сгрешил вискозитета, направи едно замерване на налягането с манометър и така ще разбереш дали е в норми.
Спред мен си О.К. с това масълце, смени го по-рано от предвиденитите 10хил.км. и не се впускай в съществени размишления и излишни разходи. Двигателя ти е от стар тип архитекура и не се нуждае от най-скъпите масла на пазара. „Чукането” на повдигачите на клапаните, така както си го описал е поради износване, с това масло си подобрил работата им, но не си решил проблема.
http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... jn/&page=2
Да добавя само и от мен. При повишаване на течливостта на маслото, точно при по-голямо натоварване, примерно пълна газ по наклон водеше до светване на лампата, случваше се след продължително каране и натоварване, на моменти да ми падне налягането, маслото беше Кастрол 5W40 с добавка на Лики Моли, след слагането на добавката явно маслото се е разредило още повече и тогава ми се случи гореспоменатият ефект. След смяната с 10W40 всичко си е пак ок и двигателят си работи по-тихо отколкото с по-тънкото масло. По принцип двигателят ми не гори масло, а по тънкото не съм го засичал, защото карах с него около месец преди да го сменя, но двигателят определено си работеше по шумно, други проблеми не съм имал.
Последна промяна от freelancer на Сря 29 мар 2017 15:31, променено общо 1 път.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 103 госта