Иво, всичко което казваш, е абсолютно вярно! НО отдавна сме се разбрали, че в БГ тунингът се прави по възможно най-евтиния начин (изключая твоя проект), по простата причина, че хората не са въшливи с излишни пари за него, за да провеждат изледвания, опити, експерименти и т.н. Попрочели сме доста западни форуми, анализирали сме доколкото можем техните проекти, концепции и резултати и на база наш опит и възможности творим нещо. Пък и както показа ти в едно видео за хедърсите, теорията и реалността не винаги съвпадат.
Да, готино е да хвърлиш VR6-така на HGP и да им кажеш кой Stage си го искаш след седмица, да им оставиш 5-10-15 евра и само да даваш газ, вместо да си блъскаш главата и ръцете. НО първо пари за това начинание няма, второ се губи романтиката да сглобиш нещо сам и то да работи.
Някой беше казал, че в БГ тунингът се състои в това да нахвърляш разни железа под капака и после да се надяваш мапера да подкара всичката карантия. И е абсолютно правилно! Но какво да се прави, такава е БГ-риалити, правим каквото можем с каквото има...
П.П. Трябва да ти кажа, че в много скромни граници, аз съм доказал някои тези опитно на диното. Примерно на ABF ми преработен смукателен колектор според английската тема дава реална разлика 8-10 коня, както те твърдят. Преработен дросел - 2-3 коня. Качваме колата на стенда, въртим със стоковите части, след което бързо се сменя всяка една и се мери отново при почти същите условия. Така че разлика да има минимална.
ABF валове 300°
Re: ABF валове 300°
Тази тема е пример за конструктивен спор и аз поздравявам всички включили се в темата, и превърнали Я от поредната мъртво родена В една от най-смислената относно силовия тунинг на бензиновите вагени.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: ABF валове 300°
vagman написа:Всички лафят за концепции, ама как се доказват те без двигателно дино? Кой разполага с такова у нас и провежда задълбочени изследвания с различни подобрени части? ... Всичко друго са лаф-мухабети
концепцията е много важна. Тя определя подбора на частите.
Неможе двигател, с който искаш да караш на писта, да го подготвящ като за драг примерно. В единия случай ползваш части и преработваш за максимална мощност, като това че колата нямало да има средни, ниски... са подробности. В другия случай искаш този мотор да има съвсем различно поведение, максималната мощност не е толкова важна...
В крайна сметка сме фенове, любители..не сме да речем фв моторспорт, за да направим 100 различни експериментални колекктора, търсейки най-доброто решение. Несъмнено достъпа до дино, на което да проверяваш всяка промяна, е най-доброто. Но има и друго, ако човек има правилен подход, не тръгва да преокрива топлата вода . Има предостатъчно правено и писано, така че поне да се ориентира и свери часовника после.
В моя случай, това което очаквах като резултат, почти напълно се потвърди и на практика - и на диното и като поведение на автомобила. Ето ти концепция, и очевидно правилни преработки и избор на части за изпълнението и. Наистина няма как да знам, дали не съм прекалил с размера на портовете примерно и ефекта от тази доработка да е обратен... Това е, нещата трябва да са съобразени с възможностите - нивото е любителско.
С риск да се повторя, но един вал например не е само фаза и лифт - Ок стои отворен в продължение на общо 260 градуса, но на колко точно градуса работи - от 0 до 260, или от 10 до 270, или от -10 до 250? фази на застъпване на всмукателни и изпускателни клапани, градуси при максимален лифт, лифт на всм. и изпускателен клапан при бутало в ГМТ и т.н. Не случайно има валове за турбо коли и за атмосферни и омешването им обикновено не води до хубави работи. Валове много и най-различни, въпросът е човек според параметрите им да подбере тези, които ще му вършат най-добра работа. Ето защо ти трябва ясна концепция - да си наясно с това каква цел гониш.
Колкото повече е подготвен теоретично и с информация човек, толкова ще са по-реалистични целите, които си поставя, съответно и по-голям е шанса за успешно изпълнен проект.
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: ABF валове 300°
Пеше, само да допълня, че гърбиците на различните фирми може да са различни като отваряне, макар и при еднакви като градуси и лифт.
Имам предвид, че на някоя фирма отварянето може да е по-плавно, на друга по рязко и агресивно. И в средата на отварянето единия вал да е бутнал клапана с 0,2-0,5мм повече от друг вал със същите градуси и дори същия максимален лифт.
Имам предвид, че на някоя фирма отварянето може да е по-плавно, на друга по рязко и агресивно. И в средата на отварянето единия вал да е бутнал клапана с 0,2-0,5мм повече от друг вал със същите градуси и дори същия максимален лифт.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: ABF валове 300°
разбира се, нали това съм написал. Профила на гърбицата е различен. Предполагам има хора, които са се интересували от това как се правят копири на спортни валове, на гърбици...
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: ABF валове 300°
Напоследък следя работата на TK Motorsport в Австрия ... експериментират зраво със различни концепции произвеждат си валове , дросели,тромпети и какво ли не.. определено има какво да се научи.
- RISTEE
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 09 юли 2010 20:11
- Автомобил: Vw mk2 GT special
- Двигател: 1.8 RP
- Местоположение: riogrande
Re: ABF валове 300°
Стенка тези момчета преди всичко са инженери завършили технически вузове в Австрия Германия..
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: ABF валове 300°
И разполагат с почти неограничени възможности откъм време, финанси, изследователска база, машини, технологии...
Само можем да краднем някои идеи и знания от такива.
Само можем да краднем някои идеи и знания от такива.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: ABF валове 300°
Ице ,няма значение ,че са инженери ,когато имам въпрос към тях винаги са ми отговаряли и обяснявали. Живи здрави със сигурност бих си поръчал някой чарк от тях.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
- Автомобил: Range Rover
- Двигател: m51
- Местоположение: Варна
Re: ABF валове 300°
Ще използвам темата да попитам по- запознатите от мен.
Имам АСЕ и днес когато отворих да сменя гарнитурата на капака на главата, забелязах че всмукателния вал е с 1 зъб закъснение. Има ли някакъв умисъл в това да е в закъснение (за мен няма), зацепих го правилно и сглобих. Обаче профила на зъбните колела не ми хареса, изглеждат по подобен начин
Снимката е от гугъл, ама моите са същите.
Ако се наложи да ги сменям, от кр или абф да търся валове?
Имам АСЕ и днес когато отворих да сменя гарнитурата на капака на главата, забелязах че всмукателния вал е с 1 зъб закъснение. Има ли някакъв умисъл в това да е в закъснение (за мен няма), зацепих го правилно и сглобих. Обаче профила на зъбните колела не ми хареса, изглеждат по подобен начин
Снимката е от гугъл, ама моите са същите.
Ако се наложи да ги сменям, от кр или абф да търся валове?
- MITKOGOLF
- Мнения: 462
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:56
- Автомобил: VW GOLF 3
- Двигател: ABF-TURBO
- Местоположение: Пловдив
Re: ABF валове 300°
Те са така,не са остри отпрет
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
- Автомобил: Range Rover
- Двигател: m51
- Местоположение: Варна
Re: ABF валове 300°
Оказа се че АСЕ то ми е със спортни валов. След настройка на инжекцията и всичко до което имам досег, без да се отваря мотор. Заработи почти стабилно на празен ход, почти защото заради валовете празния ход леко бяга и притриса. Въпроса ми е може ли по някакъв начин с тези валове да се накара да заработи тихо и кротко на празен ход, БЕЗ да се навреди на останалия диапазон на обороти, защото така ми харесва как върви.
ПП- Не знам дали има други промени, може и да има, защото изкара компресия от 16атм. А от заводска СС 10,8/1 май е трудно да се изкара тази компресия.
ПП- Не знам дали има други промени, може и да има, защото изкара компресия от 16атм. А от заводска СС 10,8/1 май е трудно да се изкара тази компресия.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: ABF валове 300°
10.8/1 не е ли степента на сгъстяване (обема на цилиндъра+горивната камера/горивната камера, а 16 компресията - налягането, което сгъстената горивната смес оказва върху буталото и цилиндъра. Двете неща мисля, че са различни.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
- Автомобил: Range Rover
- Двигател: m51
- Местоположение: Варна
Re: ABF валове 300°
Двете неща са различни, но компресията зависи от СС. Колкото е по- голяма СС толкова е по- голяма компресията. 10,8/1 ми е СС по каталози четох че се умножава по 1,3 (коефициент)- 10,8 х 1,3= 14,04 атм.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта