Колеги, имaм проблем с моето поло 1.4, 75к.с,
16V , 2000г., с код нa моторa AHW. При четене с delphi излизaт две грешки -
00282 - дросел клaпa
- изходящ сигнaл, отворенa веригa
- постояно
17978 - двигaтел контролен модул блокирaн
- прекъсвa
След изтривaне нa грешките остaнa сaмо 00282. Колaтa понякогa държи ниски обороти и гaсне след форсирaне, също тaкa при подaвaне нa гaс фaровете се зaсилвaт. Aкумулaторът без консумaтори е нa 14V , a при пълнa консумaция при зaпaлен двигaтел 11,7 - 12V.
Polo 6N2, 2000г., 1,4 , 75к.с, 16V, AHW - Проблем с грешки
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 13 ное 2014 11:32
- Автомобил: vw polo 6N2
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Polo 6N2, 2000г., 1,4 , 75к.с, 16V, AHW - Проблем с грешки
Последна промяна от hooligans на Пон 28 мар 2016 20:12, променено общо 1 път.
Причина: Оправих заглавието!
Причина: Оправих заглавието!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем при четене, polo 6N2, 2000годинa, 1,4 , 75к.с, 16V, AHW
Има ли грешка за веригата на клапата, най-вероятно имаш проблем с клапата, може да почнеш с отваряне и почистване на пътечките на потенциометъра, има един много хубав спрей за потенциометри - Kontakt Ol на Вюрт, пръскаш и забърсваш след, като се поизпари. Ако проблема е някъде другаде, по кабелите към клапата ще продължи да дава грешка.
11,7 - 12 волта на запален двигател с консуматори е страшно малко, имаш проблем, не ти зарежда алтернатора или имаш някакъв проблем с него или нещо много ти товари инсталацията, за да пада толкова. Свети ли ти лампата на акумулатора?
Блокиран контролен модул? От какво, не пише ли нещо друго, освен това. Блокиран бай имобилайзер?
Провери си алтернатора.
11,7 - 12 волта на запален двигател с консуматори е страшно малко, имаш проблем, не ти зарежда алтернатора или имаш някакъв проблем с него или нещо много ти товари инсталацията, за да пада толкова. Свети ли ти лампата на акумулатора?
Блокиран контролен модул? От какво, не пише ли нещо друго, освен това. Блокиран бай имобилайзер?
Провери си алтернатора.
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
- Автомобил: polo 6n2
- Двигател: AHW
- Местоположение: sf
Re: Проблем при четене, polo 6N2, 2000годинa, 1,4 , 75к.с, 16V, AHW
Пробвай те да адаптирате клапата,ако не мине адаптация,колегата по горе каза къде да търсите проблема.Мисля,че с тази грешка, адаптацията ще е неуспешна.Делфито има опция за адаптация.
Sent from my Lenovo K920 using Tapatalk
Sent from my Lenovo K920 using Tapatalk
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 13 ное 2014 11:32
- Автомобил: vw polo 6N2
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем при четене, polo 6N2, 2000годинa, 1,4 , 75к.с, 16V, AHW
Не, колегa, не свети лaмпaтa зa aкумулaторa.
Колкото до клaпaтa веднъж вече е почиствaнa със спрей, но резултaт нулев.
Зa контролния модул излезнa товa, което нaписaх по-горе, но тaзи грешкa бе изтритa, a 00282 след изтривaне пaк се появявa. Възможно ли е дa е от aкумулaторa? Кaзaхa ми, че може дa не зaреждa достaтъчно ток и дa сложa друг зa ден, двa и дa отидa пaк дa я прочетaт.
Колкото до клaпaтa веднъж вече е почиствaнa със спрей, но резултaт нулев.
Зa контролния модул излезнa товa, което нaписaх по-горе, но тaзи грешкa бе изтритa, a 00282 след изтривaне пaк се появявa. Възможно ли е дa е от aкумулaторa? Кaзaхa ми, че може дa не зaреждa достaтъчно ток и дa сложa друг зa ден, двa и дa отидa пaк дa я прочетaт.
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
- Автомобил: polo 6n2
- Двигател: AHW
- Местоположение: sf
Re: Проблем при четене, polo 6N2, 2000годинa, 1,4 , 75к.с, 16V, AHW
Сигурно сте чистили самата клапа,а както каза freelancer почистете пистите на потенциометъра,под черният пластмасов капак
Sent from my Lenovo K920 using Tapatalk
Sent from my Lenovo K920 using Tapatalk
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем при четене, polo 6N2, 2000годинa, 1,4 , 75к.с, 16V, AHW
Проверка на акумулатора : Купуваш един мултицет (10лв.) и слагаш на плюса едната клема, а на минуса другата, един пали, а друг гледа при първо палене след престой, колко пада акумулатора, ако падне под 11V, значи си заминава и ще спре да пали изобщо, при мен, когато си отиваше акумулатора ми падаше до към 7V при палене и накрая спря да върти изобщо, всичко по таблото цъка и мига, когато е слаб акумулатора.
Има и друг вариант, аз съм ги минал и двата.
Алтернатора не зарежда достатъчно, проблем с реле-регулатора, при мен лампата с акумулатора не светеше, въпреки, че акумулатора не ми зареждаше, иначе при контакт светва и при запалване изгася.
Без консуматори трябва да имаш, на клемите на акумулатора 14,2-14,4 V, a с консуматори около 14V!
Явно имаш проблем със зареждането, трябва да се види това. Може да се замери и самият алтернатор колко зарежда, има теми във форума, пак с мултицета!
Клапата ако има отворена верига означава, че няма да може да се адаптира, това може да се провери с ваг-ком, пуска се адаптация и ако не е успешна сваляте клапата и започвате с почистване на пътечките на потенциометъра и огледайте четките как са, дали не са огънати и дали дават контакт, почиства се внимателно и се оглежда за прекъснати пътечки, то се вижда с просто око.
Пуснаха ли адаптация на клапата с делфито, адаптира ли се успешно? Вероятно не, тогава си за нова(друга) клапа, има запазени втора употреба, спрея за почистване може и да помогне, освен ако пътечките не са зверски изтрити, струва 15 лв и може и да си заслужава.
Ако искаш направо си търси клапа, ако искаш почистване, но това с напреженията на акумулатора ясно показва, че има проблем със зареждането!
Не се хвърляй да купуваш акумулатор, защото, ако не зарежда алтернатора, ще се набуташ излишно за акумулатор.
От стар акумулатор, не може да имаш такъва пад в напрежението на зареждане.
Щом пали все пак, значи има някакъв живот в него.
Извинявам се, но колега ли си или колежка?
Питам, защото за решаването на проблема трябва да направиш някои неща сам/а.
Купи си кабел, с ваг-ком, за едно четене да даваш 20 лв. не си заслужава! Явно са я чели, като дявола Евангелието.
Явно, колата е ходила в сервиз, където някой читател я е "чел" и накрая от цялото четене резултата е 20лв. на нула за читателя!
Проблема е, че преди да четат с кабела, трябва да седнат и да прочетат малко книги, пък и чужди езици трябва да поназнайват, с една дума, ако ще ходиш при такива читатели искай поне, като ще даваш пари да ти оправят проблема, не да ти четат грешките и да ги трият!
Най-добре смени читалнята.
Има и друг вариант, аз съм ги минал и двата.

Алтернатора не зарежда достатъчно, проблем с реле-регулатора, при мен лампата с акумулатора не светеше, въпреки, че акумулатора не ми зареждаше, иначе при контакт светва и при запалване изгася.
Без консуматори трябва да имаш, на клемите на акумулатора 14,2-14,4 V, a с консуматори около 14V!
Явно имаш проблем със зареждането, трябва да се види това. Може да се замери и самият алтернатор колко зарежда, има теми във форума, пак с мултицета!
Клапата ако има отворена верига означава, че няма да може да се адаптира, това може да се провери с ваг-ком, пуска се адаптация и ако не е успешна сваляте клапата и започвате с почистване на пътечките на потенциометъра и огледайте четките как са, дали не са огънати и дали дават контакт, почиства се внимателно и се оглежда за прекъснати пътечки, то се вижда с просто око.
Пуснаха ли адаптация на клапата с делфито, адаптира ли се успешно? Вероятно не, тогава си за нова(друга) клапа, има запазени втора употреба, спрея за почистване може и да помогне, освен ако пътечките не са зверски изтрити, струва 15 лв и може и да си заслужава.
Ако искаш направо си търси клапа, ако искаш почистване, но това с напреженията на акумулатора ясно показва, че има проблем със зареждането!
Не се хвърляй да купуваш акумулатор, защото, ако не зарежда алтернатора, ще се набуташ излишно за акумулатор.

От стар акумулатор, не може да имаш такъва пад в напрежението на зареждане.

Щом пали все пак, значи има някакъв живот в него.
Извинявам се, но колега ли си или колежка?

Питам, защото за решаването на проблема трябва да направиш някои неща сам/а.
Купи си кабел, с ваг-ком, за едно четене да даваш 20 лв. не си заслужава! Явно са я чели, като дявола Евангелието.
Явно, колата е ходила в сервиз, където някой читател я е "чел" и накрая от цялото четене резултата е 20лв. на нула за читателя!
Проблема е, че преди да четат с кабела, трябва да седнат и да прочетат малко книги, пък и чужди езици трябва да поназнайват, с една дума, ако ще ходиш при такива читатели искай поне, като ще даваш пари да ти оправят проблема, не да ти четат грешките и да ги трият!

Най-добре смени читалнята.

-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 13 ное 2014 11:32
- Автомобил: vw polo 6N2
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 6N2, 2000г., 1,4 , 75к.с, 16V, AHW - Проблем с грешки
Блaгодaря, колегa зa информaциятa.
Сегa уикендa ще почистим пътечките нa потенциометърa и ще я прочетем пaк, зa дa видим кaкво ще излезне кaто грешки.
Нaпрaви ми впечaтление, че кaто се зaтопли времето оборотите зaпочнaхa дa игрaят още повече.
P.S колежкa съм :-D
Сегa уикендa ще почистим пътечките нa потенциометърa и ще я прочетем пaк, зa дa видим кaкво ще излезне кaто грешки.
Нaпрaви ми впечaтление, че кaто се зaтопли времето оборотите зaпочнaхa дa игрaят още повече.
P.S колежкa съм :-D
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6N2, 2000г., 1,4 , 75к.с, 16V, AHW - Проблем с грешки
Огледайте за спукани и скъсани вакуумни маркучи! ЕГР клапана дали работи? Трябва да се провери и той. Клапата след внимателно почистване и забърсване със спрей трябва да се настрои, да и се пусне адаптация и да се види дали ще се адаптира!
Трябва да се видят и адаптациите, корекциите, които прави ламбда сондата! Това ще покаже дали смуче въздух или не. Да се види датчика на температурата на антифриза, колко градуса показва и МАП сензора, какво показва!
Трият се грешките и при температура над 5 градуса се пуска адаптацията!
No DTC's in the Engine Controller
Battery voltage at least 11.5 V
Throttle must be at idling position (keep your foot off the gas pedal)
Throttle body part must not be dirty (carbonized).
Coolant temperature must be between 5 and 95C
If fault codes were cleared cycle the ignition off and back on prior to running Basic Settings.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _%28TBA%29
060 блок.
Отиди при някой с ваг-ком, той е само за нашите коли и мисля, че е най-добрият софтуер.
Какво стана с напрежението? Какво напрежение имаш на акумулатора, с и без консуматори?
Напрежението е много важно за правилната работа на компа!
Ако имаш големи падове, пак могат да играят оборотите.
Трябва да се видят и адаптациите, корекциите, които прави ламбда сондата! Това ще покаже дали смуче въздух или не. Да се види датчика на температурата на антифриза, колко градуса показва и МАП сензора, какво показва!
Трият се грешките и при температура над 5 градуса се пуска адаптацията!
No DTC's in the Engine Controller
Battery voltage at least 11.5 V
Throttle must be at idling position (keep your foot off the gas pedal)
Throttle body part must not be dirty (carbonized).
Coolant temperature must be between 5 and 95C
If fault codes were cleared cycle the ignition off and back on prior to running Basic Settings.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _%28TBA%29
060 блок.
Отиди при някой с ваг-ком, той е само за нашите коли и мисля, че е най-добрият софтуер.

Какво стана с напрежението? Какво напрежение имаш на акумулатора, с и без консуматори?
Напрежението е много важно за правилната работа на компа!
Ако имаш големи падове, пак могат да играят оборотите.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Polo 6N2, 2000г., 1,4 , 75к.с, 16V, AHW - Проблем с грешки
Преди всичко, което ще правиш, си смени на динамото диодната плочка, имаш изгорял диод или диоди от нея, затова зарежда без консумация, а при включени консуматори пада на тези волтове. И след това провери пак за правилната работа на дросела и ако пак има този проблем се насочи към окабеляване на дросела и прекъснати писти. Те също се възстановяват ако се наложи в краен случай.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 13 ное 2014 11:32
- Автомобил: vw polo 6N2
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 6N2, 2000г., 1,4 , 75к.с, 16V, AHW - Проблем с грешки
Проблемът е решен :)
Окaзa се, че е зa ремонт колекторa, сложихме ново реле регулaтор, сегa държи обороти, зaреждa нa 14V и нямa грешки, дори зa дросел клaпaтa не излизa
Окaзa се, че е зa ремонт колекторa, сложихме ново реле регулaтор, сегa държи обороти, зaреждa нa 14V и нямa грешки, дори зa дросел клaпaтa не излизa
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта