Здравейте колеги, колата е Голф 4 1.8Т AUQ 180 к.с. 2003г с газова уредба. Имам доста странен поне за мен проблем с температурата и се чудя дали може да е свързан с датчика за температурата?
Сутрин при температура около нула градуса и абсолютно студена кола като дам на контакт още преди да запаля и стрелката за температурата на антифриза показва 70-75 градуса. Малко след като запаля някъде за по-малко от минута стрелката отива на 90 градуса и не мърда при всякакви режими на каране.
Когато е по-топло през деня около 15 градуса и като се напече и колата, когато е напълно студена отново след като дам на контакт още преди да съм запалил двигателя и стрелката показва около 80 градуса и за около половин минута вдига 90 градуса и отново не мърда при всякакви режими на каране.
Не знам дали има някаква връзка проблемът с температурата, но като пусна климатроника се включват само перките, а компресорът не се включва.
Предполагам, че ако има някакъв проблем с датчика за температурата е възможно и за това да не включва компресорът.
Благодаря предварително на отзовалите се!
Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
- wassilzaza
- Мнения: 190
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
-
- Мнения: 877
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
Друга причина няма.С вагком могат се видят показанията на датчика и да се сравнят с тия на таблото,та евентуално да не е от таблото.Но едва ли. 

- ktamen
- Мнения: 6371
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
Много коли имат софтуер, който държи стрелката на 90 градуса, при нормална за двигателя температура, примерно 70 - 110 градуса, за да не се шашка задкормилното устройство.
Предполагам, че този софтуер понякога са престарава и този случай е точно такъв.
Провери датчика, но аз не мисля, че проблемът е от него.
Предполагам, че този софтуер понякога са престарава и този случай е точно такъв.
Провери датчика, но аз не мисля, че проблемът е от него.
- wassilzaza
- Мнения: 190
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
Благодаря, явно ще трябва на диагностика да се ходи със сигурност. Можете ли да ми препоръчате някой свестен майстор във Варна, който евентуално да може и да локализира проблема с компресора, който не се включва.
- wassilzaza
- Мнения: 190
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
Здравейте, проверихме с диагностика. Оказа се, че проблемът е в таблото или поне така ми казаха. Има ли начин за ремонт на таблото? Можете ли да препоръчате някой във Варна, понеже и дисплеят ми, който е халф фис започва да избледнява в горния край от слънцето? Забелязах също сега като се постопли малко времето и в задръстванията стрелката отива на 100 градуса и след като се включат перките пада на 90-95 градуса, но под 90 градуса не пада никога стрелката дори когато е студено. По принцип нормално ли е ако стрелката отчита вярно да отива над 90 градуса? Не би ли следвало дори в задръствания да стои на 90 градуса?
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
Нормално е стрелката да отива след 90С, ами ако не ти работи термостата нали ще загрява повече. Аре за шалтера вече знаем, че работи понеже си чул вентилаторите. Аз до преди няколко дена имах същия проблем, сутрин качвам се паля и хоп стрелката на 80-90С, обикалям около 1 час из града и стрелката стои най долу. Та преди да се вкараш в филми си смени температурния датчик, 10-15лв няма да те съборят. Аз съм скорошен собственик на V5 и понеже смяната на някои работи изисква малко повече усилия заради ограниченото място, си смених темп. датчика, шалтера за вентилаторите и термостата обща цена 55лв (проблемът беше само в темп. датчик) + това си изчистих казанчето и изплакнах веригата с вода преди да налея новия антифриз.
Но имах проблеми с другата кола пак MK4 смених шалтер, след около 3-4месеца се обади темп. датчик, после след няколко месеца протече от капака на термостата, смених гарнитурата и точно след 1-2седмици си замина термостата голям филм до тук са поне 10лв за антифриз и все проблеми (като може да ги решиш наведнъж). Аре на другия мотора беше 1.4 16V всичко е видно, ноо тук не е така.
Та за това първо си смени темп. датчика за да си сигурен и после да се буташ в филма с разглобяването на табло. А ако си нов собственик на колата и не си ги сменял тия работи, най добре действай като мен. Знам си вече, че поне няколко години ми е спокойна главата, като бял човек може да тръгнеш на далак път.
Но имах проблеми с другата кола пак MK4 смених шалтер, след около 3-4месеца се обади темп. датчик, после след няколко месеца протече от капака на термостата, смених гарнитурата и точно след 1-2седмици си замина термостата голям филм до тук са поне 10лв за антифриз и все проблеми (като може да ги решиш наведнъж). Аре на другия мотора беше 1.4 16V всичко е видно, ноо тук не е така.
Та за това първо си смени темп. датчика за да си сигурен и после да се буташ в филма с разглобяването на табло. А ако си нов собственик на колата и не си ги сменял тия работи, най добре действай като мен. Знам си вече, че поне няколко години ми е спокойна главата, като бял човек може да тръгнеш на далак път.
- ktamen
- Мнения: 6371
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
Много обичам препоръки да се сменят заводски чаркове без да е сигурно, че са прецакани и на тяхно място да се слагат китайски ментета
Хубав филм се заформя

Хубав филм се заформя

- wassilzaza
- Мнения: 190
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
Здравейте, термостатът е сменен и системата е промита и нов антифриз съм сложил.
Казват ми от сервиза, че според ВАГ КОМ всички датчици са наред и показват точно и проблемът е в таблото.
Интересното е,че в началото стрелката започваше да отчита от 70 градуса после от 80 и сега вече от 90, но никога не се качвала над 90. Сега вече от няколко дни започна да отчита от 90 и вдига до 100, докато се включат перките и пак охлажда до 90, но според ВАГ КОМ температурата е нормална.
Казват ми от сервиза, че според ВАГ КОМ всички датчици са наред и показват точно и проблемът е в таблото.
Интересното е,че в началото стрелката започваше да отчита от 70 градуса после от 80 и сега вече от 90, но никога не се качвала над 90. Сега вече от няколко дни започна да отчита от 90 и вдига до 100, докато се включат перките и пак охлажда до 90, но според ВАГ КОМ температурата е нормална.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
ktamen/ И аз съм на същото мнение, но свалих предницата за едни други работи, а термостата се сменя само като се извади корпуса, самият той го извадих трудно след като бях свалил предницата. Не мога да си представя да извърша това действие отново или без да свалям предницата. Писах по горе какво ми се случи в рамките на 10 месеца. А на всичкото отгоре колата я имаме вече близо 8-10г (става дума за 1.4 16v), а тази е нов внос на колко ли километра ?
Оригиналният термостат беше на wahler, аз закупих същия (без да предполагам, че оригиналният е такъв). Шалтера също е оригинален, а датчика е на Calorstat (той поне лесно се сменя)
Та не виждам какво е лошото да смениш всичко това на веднъж да си промиеш системата, и разбира се да сложиш читави части. Разбира се ако си нов собственик на колата, но тъй като колегата е извършил тези процедури някога и мисля, че не е нужно да го прави отново на ПРАЗНО.
Оригиналният термостат беше на wahler, аз закупих същия (без да предполагам, че оригиналният е такъв). Шалтера също е оригинален, а датчика е на Calorstat (той поне лесно се сменя)
Та не виждам какво е лошото да смениш всичко това на веднъж да си промиеш системата, и разбира се да сложиш читави части. Разбира се ако си нов собственик на колата, но тъй като колегата е извършил тези процедури някога и мисля, че не е нужно да го прави отново на ПРАЗНО.
- ktamen
- Мнения: 6371
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
Явно не ти се е случвало да си купуваш три пъти нов датчик и трите пъти да се оказва негодно менте.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
Не работещи не ми се е случвало, но ми се е случвало да взимам краткотрайно работещи части и от там се убедих, че "икономията е майка на мизерията". Нарочно по горе съм написал "читави части" вече wahler-а който го слагат в завода до колко е същия който съм го взел от магазина е друг въпрос.
- Adolf
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
- Автомобил: Bora V5
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Sofia
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
Колега доколкото си спомян в тези температурни датчици са разположени два терморезистора - единият изпраща тем. към таблото, а другият кум ЕКУ-то(за това са 4 пина на буксата). Ако искаш да си напълно сигурен, че сензорът ти работи правилно, а преоблема е на др. място - замери сензора.
Измерването се прави с Омметър на пинове 3 и 4 от прикачената снимка(двата пина откъм облия ръб на сензора), като това е посочено за температурата която чете ЕКУ-то, но не мога да кажа със сигурност дали стойностите за таблото са същите.
Референтни стойности (според VAG):
Когато е студен (30°C): 1500-2500 Ома;
Топъл (80°C): 275-375 Ома;
Другото нещо което VAG казват е : При разкачена букса на ECT (температурния сензор) се симулира студен двигател. Тоест като откачиш буксата и дадеш на контакт, стрелката за тем. трябва да е на най-ниската стойност. Ако ли не проблема е в таблото.
За климатика също има значение темп. на двигателя.
Надявам се информацията да ти е полезна.
Измерването се прави с Омметър на пинове 3 и 4 от прикачената снимка(двата пина откъм облия ръб на сензора), като това е посочено за температурата която чете ЕКУ-то, но не мога да кажа със сигурност дали стойностите за таблото са същите.
Референтни стойности (според VAG):
Когато е студен (30°C): 1500-2500 Ома;
Топъл (80°C): 275-375 Ома;
Другото нещо което VAG казват е : При разкачена букса на ECT (температурния сензор) се симулира студен двигател. Тоест като откачиш буксата и дадеш на контакт, стрелката за тем. трябва да е на най-ниската стойност. Ако ли не проблема е в таблото.
За климатика също има значение темп. на двигателя.
Надявам се информацията да ти е полезна.

- wassilzaza
- Мнения: 190
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK4 2003г. AUQ - странен проблем с температурата показва 90гр постоянно
Здравей колега, мерси много полезна ще ми е информацията. Ходих при електричар, за да отстраня проблема с климатроника, но понеже същия ден щях да пътувам и не остана време човека да ми оправи и грешните показания на температурата, но той също ми каза, че е вероятно от датчика да идва проблема. Като се има предвид, че преди стрелката падаше до към 60-70 градуса, а сега не пада под 90. Идеята да откача датчика и да дам на контакт, за да пробвам стрелката е добра, но не съм много сигурен къде се намира датчика и дали има лесен достъп до нето, че колата ми е от скоро. Сега поне съм по-спокоен и знам че стрелката ми показва 15 градуса повече и така се ориентирам за реалната температура на двигателя. По-нататък ще отида пак при въпросния майстор електричар и като отстраня проблема ще пиша.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 83 госта