Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот valiosport » Пет 04 мар 2016 21:52


Пичове имам съмнения че актуатора на турбината е запекъл побутнах го с пръст но лостчето на геометрията не помръдва. Не мога да разбера кое го държи толкова здраво... самия вакум на актуатора или?
Като и натисна педала да долу от 1600 оборота си дърпа нормално и равномерно до 4000 че и повече обороти, но не иска да включва ЕСП на втора скорост...
Имам кора под двигатела и актуатора няма ръжда.
Някой пробвал ли е да мести лостчето на геометрията при закачен актуатор да каже дали и при него е така?




Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот vlado_tonev » Пет 04 мар 2016 22:17


Трябва с повечко усилие да успееш да го бутнеш до долу(около 12-15 мм)Пружината е доста якичка и тя го бута нагоре,а вакума го дърпа надолу.Ако е запекла геометрията,пробвай да я раздвижиш.Аз се занимавах с това тези дни.Не е лошо да и направиш един лог и ще ти стане ясно дали всичко е нормално


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот valiosport » Пет 04 мар 2016 22:27


Имам приятел със същия голф със същия двигател и неговия на ниски обороти направо не дава да му лизнеш газта.
Бях покарал колата и всичко се беше напекло и нямаше как да пипам че ми пареше на ръцете, но утре(ако не вали) ще го откача от зегерката да провера как е геометрията, но ме съмнява да е запекла щото не влиза в аварийни режими. По-скоро да е "ленив" актуатора и да не реагира веднага при натискане на педала.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот vlado_tonev » Пет 04 мар 2016 22:48


Провери актуатора с вакум помпа,ако имаш ........Внимавай със зегерката,че лесно се маха и се губи.Най-добре не я махай,а виж дали се движи геометрията заедно с клапана.Защо не и врътнеш няколко лога за да си сигурен какво топно се случва?.Виж и всички маркучета


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот valiosport » Пет 04 мар 2016 23:22


Счупих си лаптопа.
Нямам помпа, скъпа ли е да се купи?
Няма кво друго да е или е от актуатора или Н75.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот vlado_tonev » Съб 05 мар 2016 0:07


Вакуум тестерите са около 30 лв най-евтините.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот valiosport » Съб 05 мар 2016 1:19


Абе ще го откача искам да вида как се движи и кое задържа.
Значи като запаля колата на празен ход актуатора трябва да придърпа геометрията докрай, така ли е?
Като и смачкам газта на ниски обороти, още ли затваря геометрията или при палене е затворена докрай?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот vlado_tonev » Съб 05 мар 2016 9:30


Като запалиш трябва да я издърпа около 5 мм.На празен ход с пълна газ не може да я накараш да надуе за да я затвори докрай.В движение я издърпва докрай като натиснеш педала до долу и за да не пренадуе N 75 я връща според натоварването.Раздвижи я на ръка и виж дали запъва лостчето.А ако искаш може да и направим един лог за да видим после как е


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот valiosport » Съб 05 мар 2016 19:37


Благодаря за помощта колега но не съм от София.
Актуатора на ръка не мърда и ме е страх да не го прецакам...


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот vlado_tonev » Съб 05 мар 2016 20:09


Няма да го пррцакаш,бутай смело.А в какво положение е запецнал,горе или долу?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот valiosport » Съб 05 мар 2016 20:24


Не тя се мести геометрията в двежение щото се променя свистенето на турбото като натискам газта при различните обороти, въпроса е затваря ли докрай. Значи като я закрепа на 2000 оборота на втора и стъпа до долу направо подпалва гумите на сух асвалт, но натисна ли от 1600 оборота няма никой...
На изгасена е нагоре лостчето т.е. разтоварена.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот vlado_tonev » Съб 05 мар 2016 20:32


Така без лаптопа наистина ще е трудно да се определи дали управлението не е както трябва.Колектори чистил ли си скоро?Вуздушен,горивен филтър.....Дебимера пак се диагностицира само с VAG


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот valiosport » Съб 05 мар 2016 20:38


Колектора е чистен миналата година, ЕГР затапен, права тръба от турбото до бронята, масло и всички филтри сменени преди няма и 1000км, мапната е без дебитомер по данни от МАП. Проблема или е актуатора или Н75, няма кво друго да е.
Ще го мисля какво ще го правя тези дни.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот vlado_tonev » Съб 05 мар 2016 21:22


При теб нещата са ясни.Обаче аз се чудя кво да я правя моята.Като разкачих маркуча към смукателя се оказа че луфта (аксиалния) е доста над 0.5 мм.Заради геометрията мо се иска да сваля всичко и да изчистя,но се чудя дали да поръчвам комплект и да рециклирам....


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 ТДИ ARL-актуатор турбо

Мнениеот valiosport » Нед 03 апр 2016 12:46


Vlado_tonev, днес направихме няколко лога.Значи като я напъна на трета със 100% педал турбото прави пик до 1.9 бара и се връща на 1.7 не знам дали е нормално...
До колко е нормално да прави пик?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта