Здравейте.
Имам нужда от вашата помощ.
Преди две седмици колата заби на 3000 об. и записа грешка: 17965 - Charge Pressure Control
Това се получава всеки път при 3000-3500 об. но само при не напълно загрял двигател.
Когато достигне работната си температура каквото и да правя турбото не изключва.
Вакумите са проверени като маркуча от N75 към актуатора е сменян преди година.
С уста пробвах и мембраната на акутатора и всичко е наред. Геометрията се движи сравнително свободно и има нужния ход според мен.
Или с други думи механично според мен всичко е изправно.
Направих два лога с Вагком на студен и напълно загрял двигател.
От къде може да идва проблема?
Голф 4 2002г. ASV мотор. Пренадуване на турбото само при студен двигател.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 2002г. ASV мотор. Пренадуване на турбото само при студен двигател.
Вчера реших да отворя и почистя N75 както е показано в този клип: https://www.youtube.com/watch?v=0HPo8gHp4YA
Вътре не беше много мръсен и всичко беше здраво, но го почистих с WD-40 и малка четчица, пружината се движи много свободно.
Днес тествах отново но проблема си остана. На студен двигател се вижда че пренадува още на 2000 об.
Как мога да проверя MAP сензора дали дава коректни показания?
П.П. Проблема със сигурност не е от N75, днес пробвах с друг клапан и нямаше разлика.
Вътре не беше много мръсен и всичко беше здраво, но го почистих с WD-40 и малка четчица, пружината се движи много свободно.
Днес тествах отново но проблема си остана. На студен двигател се вижда че пренадува още на 2000 об.
Как мога да проверя MAP сензора дали дава коректни показания?
П.П. Проблема със сигурност не е от N75, днес пробвах с друг клапан и нямаше разлика.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 4 2002г. ASV мотор. Пренадуване на турбото само при студен двигател.
Причината е в омекналата пружина на клапана на актуатора, отделно има износване на самата геометрия и когато загрее от топлинните разширения се напасва и движението е по-лесно. Клапана върви като резервна част и вътре е пружината. Иначе може още да изкара с чистене на геометрията или магистрално каране, но това е причината.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 2002г. ASV мотор. Пренадуване на турбото само при студен двигател.
Много благодаря, това което си написал много ми помогна. Свалих актуатора и започнах да движа геометрията. В долно положение лоста се движи все едно не е закачен, но когато го вдигам нагоре последните няколко милиметра трябва повече усилие. Това задържане точно на разтоварване явно е в следствие на това което си написал (омекнала пружина). Видях че в една друга тема ти си питал за външна пружина, но така и неми стана ясно тя ще помогне ли?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 2002г. ASV мотор. Пренадуване на турбото само при студен двигател.
Добре де не мога да разбера каква е идеята да я пробваш студена с газ до края? Аз със 2000 оборота съм с 120км/ч, за 3500 оборота изобщо няма да споменавам с каква скорост е... поизчакай я да позагрее и я стъпвай колкото искаш, щом проблема ти е само като е студена. Може да е пълен с ръжда актуатора и затова да ти задържа в крайно положение.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 2002г. ASV мотор. Пренадуване на турбото само при студен двигател.
Много студена никога не съм я настъпвал. Винаги съм чакал поне да се отлепи стрелката на температурата. Проблема се появи при изпреварване на трета скорост и 3000 оборота. Ако не бях взел мерки щеше да стане по зле и да забива и на напълно загрял двигател. Разбрах че ми е леко зацапана геометрията чак след като откачих актуатора. Заради тази омекнала пружина мислех че всичко ми е наред с геометрията, защото с натискане на лостчето се движеше доста мазно. Да актуатора освен с омекнала пружина беше и леко ръждясал. След смазване с WD40 и раздвижване на геометрията с "магистрално каране" нещата се подобриха, но смятам да си изчистя геометрията и да сменя актуатора с нов. 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], miro slav и 100 госта