illy1977 написа:И аз съм със същия климатроник. През пролетта на 2011г. сам си направих т.н. ретрофит, като нищо не съм сменял освен опръстените. Свалих компресора, отворих го, измих го. Впоследствие промих цялата система със спирт за горене, сипах 160 мл. ново синтетично масло. Така вече сглобих всичко по обратния ред- "набих" му 1100 гр. фреон 134А и до момента системата "пее"..............!!!!!!!!!!!!!!!!
Ще попее и ще умре,не се притеснявай.
Проблем 1 - в спирта има влага,тя по никакъв начин не трябва да попада в системата,камо ли нарочно. Има специално вещество за промиване на климатични системи,с много ниско съдържание на влага (под 1%) ,само че е скъпичко (качествено е поне 30-40лв литъра). Така или иначе промивката не се и налага - при хубаво масло за 134,не е проблем да се смесва със старото (съвместими са). Точно този момент води до ненужно отварянето на компресора и бърникането по системата. Ако си промил и дехидратора с този спирт, чакай го да му умре коня скоро

Проблем 2 - тази система събира 1200 грама фреон R12 и по неписаното правило за ретрофит,се зарежда с не повече от 1000 грама 134 (принципът е,че на всеки 500 грама от 12,се слагат със 100 по-малко от 134,заради различното налягане на фреона). При 1100 грама фреон в тази система,високото налягане при 35-6 градуса околна температура и 2-ра степен на перките,е около 20 атмосфери (нормално трябва да е около 17-18).При 40 градуса,нещата са по-зле и тези 100 грама доста се усещат като натоварване на системата

.Като изключим това,че ТРВ е сметнато за R12 и малко прави мизерия с 134,други проблеми няма при ретрофита (мизерията се състои в по-високо ниско налягане и съответно няколко градуса в + на изхода на системата).Лошото че,преди се предлагаше ТРВ за ретрофит кит от 12 на 134 (пак ТРВ с резби,което точно става на мястото на старото,само че за 134),обаче вече и него не го правят
Иначе за теча на колегата - основните проблеми на тези системи за R12 са уплътненията на компресора - челния осев уплътнител и челната гарнитура.Спряха от производство хубавите части за тях и има само евтини (осев уплътнител за 10-12лв),които обаче ест. карат някой и друг месец и започват да изливат фреон и масло на поразия.Заради това аз също се отказах от ремонти на Sanden 709 (заводски вграждания компресор на VW до юли 92-ра) и при проблем с него, директно предлагам на хората да се замени с друг вариант (същия корпус и резби отзад,но по-нов модел),който е с друго устройство на уплътненията и за него има части (отделно,че си е за новия фреон).
