


Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност
- vwgolf3gl
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 20 юли 2011 18:52
- Автомобил: VW Golf 4 Variant
- Двигател: AQY
- Местоположение: Sevlievo
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
Колеги,само да разясня темата е пусната от моя приятел martinesto, но колата е една т.е. аз съм нейния притежател.
Просто моя приятел е искал да ми помогне, като по вашите отговори да се насочим към евентуалните причини за проблема и какво да проверим.
Относно въпросите на колегата freelancer - когато стартирам студен двигател - гасне, повтарям и потретям и тогава заработва.
Оборотите се променят от 700 до 800 rpm/min независимо дали е студен или загрят двигателя..
Просто моя приятел е искал да ми помогне, като по вашите отговори да се насочим към евентуалните причини за проблема и какво да проверим.
Относно въпросите на колегата freelancer - когато стартирам студен двигател - гасне, повтарям и потретям и тогава заработва.
Оборотите се променят от 700 до 800 rpm/min независимо дали е студен или загрят двигателя..
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
Постепенно изяснихме ситуацията, имам доста опит с това гаснене.
Както ти казах, не си държи празния ход, това е най - вероятно заради О - пръстените, смуче въздух.
Това, което ти препоръчвам е да смените О - пръстените на всмукателния колектор с нови и да огледате абсолютно всички вакууми за цепнато, спукано, ама всичко и ако имаш ЕГР клапан и него, маркуча на сервото, EVAP клапана, този от канистъра, всичко.
На 033 блок имаш краткосрочните корекции, почти съм сигурен, че са на 25%.
Значи колата пали лесно, но гасне, моята правеше точно така, влиза повече въздух и обеднява. Има вариант и дебитомера да лъже или него нещо да го лъже. От тук се разбазиква дросел клапата и за това гасне.
Адаптацията на дросел клапата е задължителна!

Както ти казах, не си държи празния ход, това е най - вероятно заради О - пръстените, смуче въздух.
Това, което ти препоръчвам е да смените О - пръстените на всмукателния колектор с нови и да огледате абсолютно всички вакууми за цепнато, спукано, ама всичко и ако имаш ЕГР клапан и него, маркуча на сервото, EVAP клапана, този от канистъра, всичко.
На 033 блок имаш краткосрочните корекции, почти съм сигурен, че са на 25%.
Значи колата пали лесно, но гасне, моята правеше точно така, влиза повече въздух и обеднява. Има вариант и дебитомера да лъже или него нещо да го лъже. От тук се разбазиква дросел клапата и за това гасне.
Адаптацията на дросел клапата е задължителна!
-
- VW експерт
- Мнения: 13398
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
freelancer написа:Това, което мога да ви кажа със сигурност е, че О пръстените (гарнитурите) на всмукателния колектор се сменят задължително с нови, ако е бил демонтиран колектора, но в този случай, проблема едва ли се дължи само на неизмерен въздух от дебитомера, защото прекъсва в движение.
Мнооого бъркаш,два пъти съм свалял всмукателния колектор за смяна на свещи и съм го затварял със същата гарнитура.
Проблеми не е имало.
О-пръстени при 1.6.Тука са две гарнитури.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
Здравко, тия коли се правят със софтуер, той не бърка.
Забелязваш ли, че съм описал как се държи двигателя при студен старт, писал съм, че не си държи празния ход, т.е. гасне. Как съм познал, сигурно съм екстрасенс.
Колата пали, работи и гасне! Типично за проблем с уплътненията и неизмерен въздух. Дали са гарнитури или О - пръстени е все тая и дали ти си нямал проблем също не е от значение, защото много колеги имат и го търсят с години. На мен ми трябваха 3 години за да си оправя същия проблем, който не откриха в нито един сервиз, открих го благодарения на ваг-ком и много четене по темата, така, че съм много добре подготвен и за това и пиша. Моите О - пръстени бяха изпечени и не уплътняваха въобще, при много колеги проблема се появява точно след слагане на газова уредба примерно, т.е. при махане и слагане на колекторите.
Сигурен съм, че ваг-ком ще покаже бедна смес и тя не се дължи на центровка.
Не знам колко стар е този двигател, но компютъра дава грешка за датчик колянов вал, ако ремъка не е зацепен правилно.
Предполагам, че колата е около 2000 година, 98-99 г. най-рано.
Ето така се "гледа" кола с подобни проблеми:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info
Пак ти казвам, че без софтуер е само стрелба в тъмното!
Ако има проблем с датчика на колянов вал AKL и други модификации, както и 1.4 около 2000 г. задължително дават грешка с датчика иначе немските инженери ще трябва да се преквалифицират в общи работници.
По някой път грешките са подвеждащи и за това се гледат и други данни, за да се придобие по обща представа.
На първо място е винаги добрата диагностика и след това смяната на части и разглобяването.
Софтуера на фолксваген от по ранните години не е перфектен, но е достатъчно красноречив и помага изключително много за дефиниране на проблема и насоките за неговото решаване.

Забелязваш ли, че съм описал как се държи двигателя при студен старт, писал съм, че не си държи празния ход, т.е. гасне. Как съм познал, сигурно съм екстрасенс.

Колата пали, работи и гасне! Типично за проблем с уплътненията и неизмерен въздух. Дали са гарнитури или О - пръстени е все тая и дали ти си нямал проблем също не е от значение, защото много колеги имат и го търсят с години. На мен ми трябваха 3 години за да си оправя същия проблем, който не откриха в нито един сервиз, открих го благодарения на ваг-ком и много четене по темата, така, че съм много добре подготвен и за това и пиша. Моите О - пръстени бяха изпечени и не уплътняваха въобще, при много колеги проблема се появява точно след слагане на газова уредба примерно, т.е. при махане и слагане на колекторите.
Сигурен съм, че ваг-ком ще покаже бедна смес и тя не се дължи на центровка.

Не знам колко стар е този двигател, но компютъра дава грешка за датчик колянов вал, ако ремъка не е зацепен правилно.

Предполагам, че колата е около 2000 година, 98-99 г. най-рано.
Ето така се "гледа" кола с подобни проблеми:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info
Пак ти казвам, че без софтуер е само стрелба в тъмното!
Ако има проблем с датчика на колянов вал AKL и други модификации, както и 1.4 около 2000 г. задължително дават грешка с датчика иначе немските инженери ще трябва да се преквалифицират в общи работници.

По някой път грешките са подвеждащи и за това се гледат и други данни, за да се придобие по обща представа.
На първо място е винаги добрата диагностика и след това смяната на части и разглобяването.
Софтуера на фолксваген от по ранните години не е перфектен, но е достатъчно красноречив и помага изключително много за дефиниране на проблема и насоките за неговото решаване.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
freelancer написа:По скоро се подава газ с жилото, но пак се прави адаптация на дросел клапата.
Ако е пуснат педала компа преминава в режим на празен ход.
Болт за настройка на предварението има ли?
Самият компютър си определя предварението на базта на показанията на датчиците, вдигането на оборотите, ако е възможно ръчно обикновено заобикаля проблема, примерно ако смуче въздух.
Не виждам причина в сервиза да са му разбазикали дросела. Как ще избяга центровката?
Ъгъла на запалване го определя пак компютъра.
Коя година е този двигател?
За мен дърпа въздух от някъде, предполагам, че проблема е най-вече на празен ход, когато вакуума е най-голям.
А, това колебание на оборотите е нормално, не е там проблема!
колега, без да се заяждам, но мисля че е време да почнеш да четеш повече и да пишеш по-малко. Цитирам това ти мнение по темата произволно.
иначе по темата - аз бих тръгнал първо от зацепването на ангренажа. По така написаното, мисля че колата е с поне с един зъб на ремъка в предварение на разпределителния вал спрямо коляновия
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
Благодаря за пояснението колега!
Смятам, че форума е за това, да се споделя мнение, разбира се, не винаги е напълно достоверно, тъй като коментаторите са в голямата си част дилетанти, но пък много хора имат опит, който може да има решаващо значение.
Аз конкретно не претендирам, че имам задълбочени познания по двигателите, но пък знам няколко чужди езика и имам достъп до неограничена информация, както и необходимото време да я прочета, за разлика от много професионалисти по сервизите, както и желание да помогна на колегата.
Справям се добре със софтуера и сам си оправих колата, с помощта на ваг-ком, четене и ровене по двигателя. За съжаление след една купчина пари дадени на "професионалисти", които не можаха да открият проблема на моят двигател, даже го бяха задълбочили, но да не размивам темата.
Има си хора за всичко, едни са добри в механиката, други в софта, диагностиката, няма хора,които разбират от всичко.
С цялото ми уважение колега, чел съм много твои коментари и знам, че разбираш много от двигатели, някак си ми е трудно да повярвам, че при нарушено газоразпределение компютъра не записва никакви грешки и всички данни са в норми, това няма как да стане, иначе софтуерните инженери на ВАГ трябва да си подадат оставки.
Колегата също не е споменал колата да гърми, да трещи и т.н.
Не съм запознат точно с 2.0, но 1.6 и 1.4 задължително си записват грешка на датчика на коляновия вал, а от тук нататък следват симптомите при проблем с този датчик.
Ако този двигател е много по различен, значи съм в голяма грешка за което се извинявам.
Все пак се надявам да получим обратна информация скоро време и колегата да каже дали наистина му е избягало предварението и дали ремъка му е прескочил.
Ще се радвам всички да си бъдем полезни един на друг и да се реши проблема.
Смятам, че форума е за това, да се споделя мнение, разбира се, не винаги е напълно достоверно, тъй като коментаторите са в голямата си част дилетанти, но пък много хора имат опит, който може да има решаващо значение.
Аз конкретно не претендирам, че имам задълбочени познания по двигателите, но пък знам няколко чужди езика и имам достъп до неограничена информация, както и необходимото време да я прочета, за разлика от много професионалисти по сервизите, както и желание да помогна на колегата.
Справям се добре със софтуера и сам си оправих колата, с помощта на ваг-ком, четене и ровене по двигателя. За съжаление след една купчина пари дадени на "професионалисти", които не можаха да открият проблема на моят двигател, даже го бяха задълбочили, но да не размивам темата.
Има си хора за всичко, едни са добри в механиката, други в софта, диагностиката, няма хора,които разбират от всичко.

С цялото ми уважение колега, чел съм много твои коментари и знам, че разбираш много от двигатели, някак си ми е трудно да повярвам, че при нарушено газоразпределение компютъра не записва никакви грешки и всички данни са в норми, това няма как да стане, иначе софтуерните инженери на ВАГ трябва да си подадат оставки.

Колегата също не е споменал колата да гърми, да трещи и т.н.
Не съм запознат точно с 2.0, но 1.6 и 1.4 задължително си записват грешка на датчика на коляновия вал, а от тук нататък следват симптомите при проблем с този датчик.
Ако този двигател е много по различен, значи съм в голяма грешка за което се извинявам.
Все пак се надявам да получим обратна информация скоро време и колегата да каже дали наистина му е избягало предварението и дали ремъка му е прескочил.
Ще се радвам всички да си бъдем полезни един на друг и да се реши проблема.

- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
AQY няма О пръстени.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
freelancer написа: някак си ми е трудно да повярвам, че при нарушено газоразпределение компютъра не записва никакви грешки и всички данни са в норми, това няма как да стане, иначе софтуерните инженери на ВАГ трябва да си подадат оставки.![]()
Колегата също не е споменал колата да гърми, да трещи и т.н.
Не съм запознат точно с 2.0, но 1.6 и 1.4 задължително си записват грешка на датчика на коляновия вал, а от тук нататък следват симптомите при проблем с този датчик.
надценяваш възможностите на ECU, както и на диагностичната апаратура.
нарушено газорапределие -

аз поне съм много малък да давам оценки на немските инженери, макар че има доста неща по колите, които определено е могло да се направят по-добре.
знаеш ли какво обикновено се случва, ако имаш проблем с датчика на коляновия вал - липсва искра към свеща, един от ключовите датчици, при които мотора умира. Този датчик "чете" едно тригер колело, индуктивен е, не е датчик на хол и ЕКУ-то разбира на колко градуса е завъртян коляновия вал, респ, къде се намира буталото. С ваг-ком много често излиза като грешка, ако мотора не е запален, но това не означава, че има какъвто и да е проблем.
Има коли, които правят и гонят синхронизация между датчика на коляновия вал и този на разпределителния - оттам се разбира за износването(разтягането) на веригата, както е при БМВ например, но ФВ поне до тези години тези опции ги няма.
С диагностика, включваща проверка на датчиците, няма нищо да излезе, тъй като са изправни, ако говорим за прескочил зъб на ангренажа. Единствено може да се хване нещо по живите данни евентуално.
С два зъба предварение на ангренажа например, колата пали, работи, но не както трябва.
Диагностиката на даден проблем е като точно като решаване на кръстословица - проверяваш няколко варианта по дадените симптоми. И по принцип се прави на място, не на клавиатурата

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
Знам как работи датчика на коляновия вал и от къде чете, знам какво е и магнитна индукция и от къде минава и отива напрежението. Ти говориш за тунинг, следователно ако си сменял валовете, ще трябва да промениш и софта.
Между другото, не случайно попитах за годината на колата, но никой не даде информация, а това е много важно. Моето поло е 2000 година и както и при други двигатели на ФВ от тази година нагоре си следи сигнала от двата датчика, колянов вал и разпределителен вал (работещи на индуктивен принцип), т.е. не дава грешка, когато двигателят не е запален, грешка дават по старите, това е Голф 4 предпоплагам, че е около 2000 г.
При неправилно зацепен ремък дава грешка за датчик колянов вал със сигурност! Това е при моя двигател и двигателите от тези години. Не записва грешка, ако двигателят не е запален.
Хваща се на диагностика, колата има 2 ламбда сонди, ще даде грешка и МАП сензора или там каквото мери налягането в колектора, въздуха, компа ще се мъчи да задържи оборотите и ще бара и ъгъла на запалване, ще барне и времето на отваряне на инжекторите, ще има промени и те ще се виждат много ясно.
Значи доколкото разбрах, ако смениш валовете няма нужда да бараш софта? Това може би е така, ако колата ти е с контролер, ако няма заложени параметри и карти, т.е. ако е по дърта, но при тези след 2000 г., дълбоко се съмнявам, че може да променяш конструктивно двигателя и електрониката да не отчете промените. Нали стойностите на тези напрежения от датчиците присъстват в софтуера и компа си следи за тях в нужните граници.
Не го отричай софта, всичко си върви в комплект, има ли комп има и софт, има ли промени, те се отчитат, бъди сигурен.
Явно говорим за различни двигатели от различни години.
Съгласен съм, че диагностиката насочва към проблема и е нужно да се проверят доста неща, но в случая колегата казва, че няма грешки, което е невероятно, ако не е зацепен ремъка правилно, поне от гледна точка, на собственик на 15 годишно поло.

Между другото, не случайно попитах за годината на колата, но никой не даде информация, а това е много важно. Моето поло е 2000 година и както и при други двигатели на ФВ от тази година нагоре си следи сигнала от двата датчика, колянов вал и разпределителен вал (работещи на индуктивен принцип), т.е. не дава грешка, когато двигателят не е запален, грешка дават по старите, това е Голф 4 предпоплагам, че е около 2000 г.
При неправилно зацепен ремък дава грешка за датчик колянов вал със сигурност! Това е при моя двигател и двигателите от тези години. Не записва грешка, ако двигателят не е запален.
Хваща се на диагностика, колата има 2 ламбда сонди, ще даде грешка и МАП сензора или там каквото мери налягането в колектора, въздуха, компа ще се мъчи да задържи оборотите и ще бара и ъгъла на запалване, ще барне и времето на отваряне на инжекторите, ще има промени и те ще се виждат много ясно.
Значи доколкото разбрах, ако смениш валовете няма нужда да бараш софта? Това може би е така, ако колата ти е с контролер, ако няма заложени параметри и карти, т.е. ако е по дърта, но при тези след 2000 г., дълбоко се съмнявам, че може да променяш конструктивно двигателя и електрониката да не отчете промените. Нали стойностите на тези напрежения от датчиците присъстват в софтуера и компа си следи за тях в нужните граници.

Не го отричай софта, всичко си върви в комплект, има ли комп има и софт, има ли промени, те се отчитат, бъди сигурен.

Явно говорим за различни двигатели от различни години.

Съгласен съм, че диагностиката насочва към проблема и е нужно да се проверят доста неща, но в случая колегата казва, че няма грешки, което е невероятно, ако не е зацепен ремъка правилно, поне от гледна точка, на собственик на 15 годишно поло.


Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
ето моите данни от преди малко, напълно загряв двигател, на пропан бутан, на празен ход. На бензин на 033 канал първата клетка беше между 5 и 8%, бихте ли ги киментирали.







- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
freelancer написа:Хваща се на диагностика, колата има 2 ламбда сонди, ще даде грешка и МАП сензора или там каквото мери налягането в колектора, въздуха, компа ще се мъчи да задържи оборотите и ще бара и ъгъла на запалване, ще барне и времето на отваряне на инжекторите, ще има промени и те ще се виждат много ясно.
Значи доколкото разбрах, ако смениш валовете няма нужда да бараш софта?
пак ще ти повторя - няма да даде грешка в сензорите, тъй като те си работят и отчитат правилно

Диагностиката не може да ти хване понижена механични нередности като понижена компресия или прехвърлил зъб на ангренажа, поне не при тези модели
може да ти да грешка - като ламбда извън регулация поради евентуално обедняване или обогатяване на сместа, тъй като сондата е теснолентова. Но ако вала е в предварение, горе долу работи стабилно колата на празен ход, ЕКу-то успява да се справи, нагоре почва да тъпче сериозно.
датчика на разпределителния вал служи за определяне на реда на впръскване на дюзите при тези години - и да го откачиш, колата пак работи, но с понижена мощност (незнам тогава дали разбърква реда или минава фул груп)
Много подценяваш възможността на колата да се саморегулира. Само по ламбда , компютъра може да корегира с +- 25%горивото
Дебитомера отчете ли повече въздух, компа пуска съответно повече гориво , стига да не се излизе от заводските карти.
Не е като да не съм експериметирал с манипулиране на газоразпределението.
На мой модифициран мотор с близо 40 коня над заводските, атмосферен, с валове и доста модификации, мотроника се справи перфектно. На диното се оказа, че на практика няма нужда от настройка, изкраха се 3-4 коня макс от бърникане на софта.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
Колега DoH_Kixot от това което виждам има доста какво да се желае от настройката на газта. На ПХ си направил много богата сместа а пък в движение когато двигателя е под товар доста бедна
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
KBK да ти се похваля, оправих си колата, грешката за ламбдата е идвала от пробито PCV клапанче, след, като го отворих забелязах, че някой "мастор" ми го е пробил с отвертка, подозирам двама, ама бития бит, е.... е...., както и да е, важното е, че колата се оправи!
Клапанчето беше чисто ново на 20 хил. километра, вместо да ми смени О - пръстените, гадината ми е пробил PCV клапана.
Благодаря ти за съдействието и помощта!
Клапанчето беше чисто ново на 20 хил. километра, вместо да ми смени О - пръстените, гадината ми е пробил PCV клапана.
Благодаря ти за съдействието и помощта!

Последна промяна от freelancer на Чет 07 апр 2016 6:41, променено общо 1 път.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
DoH_KuXoT колата на газ, на празен ход работи на богата смес, в преходния режим, при подаване на газ е бедна. Компа се мъчи да обедни сместа, времето на инжекторите е само 2 мс, иначе измерения поток въздух е в норми.
Нямам опит с колите на газ, но и ако прави същото на бензин, ако пак се мъчи да обеднява, вероятно ще имаш по бедна смес на студен двигател, това се определя и от разликата в качествата на горивата.
Нямаш проблеми, защото си на границата.
Отклонението не е фрапиращо.
Добре си, бягай да караш!
Нямам опит с колите на газ, но и ако прави същото на бензин, ако пак се мъчи да обеднява, вероятно ще имаш по бедна смес на студен двигател, това се определя и от разликата в качествата на горивата.
Нямаш проблеми, защото си на границата.

Отклонението не е фрапиращо.

Добре си, бягай да караш!

- vwgolf3gl
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 20 юли 2011 18:52
- Автомобил: VW Golf 4 Variant
- Двигател: AQY
- Местоположение: Sevlievo
Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност
Здравейте колеги, проблема беше неправилно зацепен ремък на ангренажа.
Сега няма да тресе двигателя и върви добре.
Благодаря на колегите за отговорите.
Сега няма да тресе двигателя и върви добре.
Благодаря на колегите за отговорите.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта