Светлината "спасява" живот

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13387
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 06 апр 2016 21:47


icoico написа: Причината за този прогрес ,доколкото зная е доста прозаична- от 2009-та насам в стъкмистиката отчитат само убитите на място в ПТП, докато преди това са отчитали и починалите впоследствие в болницата... :rolleyes

Ндаа,това е интересно.




Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот polovera_9n3 » Сря 06 апр 2016 22:35


lubo007 написа:
Бързаш - не засичай другите
Не бързаш - не пречи на останалите

:bowdown Евала колега.... Много точно казано :beer


KOKO ГЕОРГИЕВ

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Сря 06 апр 2016 23:26


От повечето коментари става пределно ясно, че ползата е повече от съмнителна, а вредата повече от очевидна.
Да, но умните кратуни проявяват "магарешки" инат и вместо да отменят безумното си решение продължават да подкрепят съществуването му.
Най-уродливото морално последствие е, че се превърна в удобна и постоянна хранилка за полицайчетата дебнещи около супермаркетите и големите паркинги, както вече е подчертано!


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот vucata » Чет 07 апр 2016 0:00


Е тамън свикнаха, сега ако го махнат ще стане още по-голямо мазало. Аз вече обърнах лопатата, настроих се да виждам фарове срещу мен, и когато не са пуснати светлините някак си ми се забавя преценката и псувам жестоко


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот 777 » Чет 07 апр 2016 9:26


icoico написа:
ktamen написа:...Броят на жертвите, като абсолютно число наистина е намалял, но това се дължи на други фактори, като нови магистрали, по-скъпо гориво и други подобни...


Като разгледаме стъкмистиката, забелязва се едно забележимо рязко падане на броя убити от 2009- та година насам. Причината за този прогрес ,доколкото зная е доста прозаична- от 2009-та насам в стъкмистиката отчитат само убитите на място в ПТП, докато преди това са отчитали и починалите впоследствие в болницата... :rolleyes

Това обяснява нещата. Изглежда прекалено рязка промяната.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот VWGT » Чет 07 апр 2016 15:16


пък и на милиционерите им е много по-лесно да правят контрол на пътя и да "убиват" номера, на 20 човека един ги забравя. Ако изгасим фаровете ще трябва представи си да започнат да гледат за колани на задните седалки, които сигурно са спасили много повече животи от фаровете, ама трябва да го спреш, да го огледаш ... през това време са минали 3-ма без фарове.


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот Dagestan » Чет 07 апр 2016 15:52


Аз вече по навик първото нещо, което правя след като запаля колата, е да си сложа колана и да пусна фаровете. Но не виждам причина да е задължително, според мен нито полза има, нито вреда. Единствено вредата идва от някои малоумни водачи, които карат на дълги през деня. Всяка седмица се разминавам с по 3-4 такива шофьори и е наистина неприятно и заслепяващо при разминаване.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот gergeto » Чет 07 апр 2016 17:51


Абе ,да ви кажа честно дали щото вече съм на 40+ и очите ми по природните закони не са вече каквито бяха преди 20 години,но напоследък се усещам че през деня забелязвам в далечината фаровете на насрещния по -бързо отколкото силует на насрещния,ако не е с вкл. фарове.Особено ако става въпрос за лятото,нагретия асфалт образува една мараня и ако насрещния е в сив цвят без светлини,наистина го забелязвам с малко повече закъснение отпреди няколко години.Това че ставам "кьорчо",естествено не е довод фаровете да си останат задължителни,но искам да кажа че наистина понякога помагат и през деня,ако са включени.

п.с. За града може би е добре да отпаднат задължителните светлини през деня,но за извънградско може би е добре да "поостанат",докато се понаучим хем да караме на ръба на ограниченията,хам да сме толератни към останалите на пътя.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот samo_pechka » Чет 07 апр 2016 19:16


Записвам се . Това ми е болна тема, коментирал съм и друг път , няма какво да добавям, че зад.светлини са повече вреда отколкото полза .
gergeto написа:п.с. За града може би е добре да отпаднат задължителните светлини през деня,но за извънградско може би е добре да "поостанат"

Така е в Румъния и Унгария доколкото знам и практикувам


Потребителски аватар
$100
Мнения: 942
Регистриран на: Нед 18 мар 2012 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот $100 » Чет 07 апр 2016 19:44


gergeto написа:Абе ,да ви кажа честно дали щото вече съм на 40+ и очите ми по природните закони не са вече каквито бяха преди 20 години,но напоследък се усещам че през деня забелязвам в далечината фаровете на насрещния по -бързо отколкото силует на насрещния,ако не е с вкл. фарове.Особено ако става въпрос за лятото,нагретия асфалт образува една мараня и ако насрещния е в сив цвят без светлини,наистина го забелязвам с малко повече закъснение отпреди няколко години.Това че ставам "кьорчо",естествено не е довод фаровете да си останат задължителни,но искам да кажа че наистина понякога помагат и през деня,ако са включени.

п.с. За града може би е добре да отпаднат задължителните светлини през деня,но за извънградско може би е добре да "поостанат",докато се понаучим хем да караме на ръба на ограниченията,хам да сме толератни към останалите на пътя.

ако, ако, ако... Просто си сложи очила след като през лятото, с нагрят асфалт и сива кола не виждаш. А това дали я виждаш от 1км или от 2км няма особено значение. За сметка на по-далечното забелязване с фарове, по-трудно се преценява скоростта на насрещния, защото очите са привлечени главно от светлината и по-трудно виждат самата кола. А само светлините трудно можеш да прецениш колко бързо приближават. Тъй че вредата е доста повече от ползата. Но в днешно време е по-вероятно да влезеш в затвора за убито куче, отколкото за убити 2-ма души, така че простотиите са в реда на нещата и на епохата. Минаха каменни, бронзови и железни епохи. Сега сме в педалската епоха (всичко се прави обратно на очевидното).


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот Водния дух1 » Чет 07 апр 2016 21:43


Аз също предпочитам извън града да се кара със фарове.Кой каквото да ми приказва като изпреварваш се вижда насрещно-идващия автомобил много по-отдалече.Иначе за в града -не знам...


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот gergeto » Чет 07 апр 2016 21:45


$100 написа:ако, ако, ако... Просто си сложи очила след като през лятото, с нагрят асфалт и сива кола не виждаш. А това дали я виждаш от 1км или от 2км няма особено значение. За сметка на по-далечното забелязване с фарове, по-трудно се преценява скоростта на насрещния, защото очите са привлечени главно от светлината и по-трудно виждат


И смяташ че очилата ще решат генерално проблема,това е като да вярваш че химиотерапията ще излекува напълно "хванат навреме тумор".А това дали виждаш кола със вкл. светлини от 1 или 2 км.има особенно голямо значение,а не както казваш ти....Едно е да преценя че когато виждам фаровете на насрещния като една светеща точка ,то значи че е на около 2км. разстояние и спокойно мога да изпреваря колона от 2-3 турски тира например.Когато виждам фаровете на насрещния като 2 отделни светещи тела,това значи че той е на 1км. разстояние и не мога да рискувам да изпреваря въпросната колона от тирове.В такъв случай и очилата не са от голяма полза .щом насрещния не е с вкл.светлини.Какво правим в крайна сметка-преценяваме разстоянието от насрещния и съответно риска да изпреварим и се приберем навреме в лентата си,спрямо скороста и оборотите на колата си или преди да предприемем изпреварване преценяваме скоростта на насрещния от разстояние 1-2 км. пред нас..Радар ли да си инсталирам и да го следя за да изпреварвам?


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот polovera_9n3 » Чет 07 апр 2016 21:51


Фаровете извън града си трябват според мен. Някак по-отчетливо(ако мога така да го нарека) се виждат насрещните автомобили в летните жеги. Не че като карахме без фарове не се виждаха, ама.... някак си свикнах да е така. От 2 години съм с дрл и хич не ги мисля моите фарове. Проблема е, че като се кача в друга кола и забравям да ги пусна :mhihi


Потребителски аватар
$100
Мнения: 942
Регистриран на: Нед 18 мар 2012 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот $100 » Чет 07 апр 2016 23:08


gergeto написа:И смяташ че очилата ще решат генерално проблема,това е като да вярваш че химиотерапията ще излекува напълно "хванат навреме тумор".А това дали виждаш кола със вкл. светлини от 1 или 2 км.има особенно голямо значение,а не както казваш ти....Едно е да преценя че когато виждам фаровете на насрещния като една светеща точка ,то значи че е на около 2км. разстояние и спокойно мога да изпреваря колона от 2-3 турски тира например.Когато виждам фаровете на насрещния като 2 отделни светещи тела,това значи че той е на 1км. разстояние и не мога да рискувам да изпреваря въпросната колона от тирове.В такъв случай и очилата не са от голяма полза .щом насрещния не е с вкл.светлини.Какво правим в крайна сметка-преценяваме разстоянието от насрещния и съответно риска да изпреварим и се приберем навреме в лентата си,спрямо скороста и оборотите на колата си или преди да предприемем изпреварване преценяваме скоростта на насрещния от разстояние 1-2 км. пред нас..Радар ли да си инсталирам и да го следя за да изпреварвам?

Колко често изпреварваш 3 тира наведнъж? И кой ти гарантира, че насреща ти всички са с пуснати фарове? Защото по твоята логика, ако няма фарове няма да ги видиш. Значи ще изпревариш 3 тира, ако видиш светлина от фарове насреща... Някак няма логика - 3 тира си е сериозен риск и ако видиш светлина от фарове трябва да не изпреварваш. А ако не виждаш светлина от фарове пак нямаш гаранция дали не идва кола, която не виждаш. Така че теорията с тировете не се връзва.


KOKO ГЕОРГИЕВ

Re: Светлината "спасява" живот

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Чет 07 апр 2016 23:25


Момчета, обсъждаме задължителното включване на светлините!!!
Първата кола, която карах след "промените" беше тъмносив металик и винаги извън града съм карал с включени фарове защото този цвят направо се слива с асфалта, като ставаш опасен и почти невидим. :confused



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта