Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот sim_ex » Сря 02 мар 2016 0:02


МИналия четвъртък ми се случи на път за работа да се излее целия антифриз. Първо излезе съобщение , че "Стоп, провери охлаждащата течност" и звуков сигнал. Пордължих да карам на свободна още 800 метра с 1 подаване на газ до 1600 оборота за 5 секунди и точно паркирах на паркинга пред работа. Отварям капака и какво да видя --> виж на снимката
Долния щтутцер се измъкнал от пластмасовия фланец защото пуржинната скоба е ръждясала и се е счупила. Верно е антична колата, ама никъде няма ръжда другаде и в доста добро съсотояние и много поддържана.
Бях я видял и преди , че е ръждясала ,но не предполагах какво може да стане и я игнорирах . НЕ ПРЕНЕБРЕГВАЙТЕ подобни неща, за да не стигнето до тук или по зле.
Купих си скоба за 2 лв, но я поръчах и докато дойте 3 дена вече си пътувам градския и днес преди малко час и половина се опитвах да оправя нещата. Старата скоба там където се е счупила е останала в улея на щтутцера и подпухнала от ръждата се заклинила там и няма изваждане. А се сещата мястото колко е достъпно, а от долната страна на щутцера какво е станало никой не знае т.е. долната част на скобата може да си е там. Ако не се извадят остатъците от каналчето то новата скоба няма да легне на мястото си. Пълна мъка , чагърках с една отвертка в студа целия оплескан, а и то не се вижда много какъв е резултата щото там не е лесно да се освети а и е далеч от окото и едновременно доста малко на размер и вдлъбнато.Пръснах и с ВД40 Цялата работа за една калпава скоба за 2 лева....
После колкото издълбах издълбах ама не успях цялото , ами този фланец няма набиване. Извадих горния за проба да го огледам да няма нещо специфично - не горе куптурно си влиза и щтраква. Долу нито може човек сила да приложи нито нищо.Бутах бутах не и не. Накрая затворих скобата и реших с лостов метод да приложа сила. С един ключ направих напречна опора и с един метален крак от стол(винаги си стои отзад за удължител на ключа за колелата) прилагах сила върху фланеца докато щтракне. Щтракна но слабо и не знам дали е от двете страни... ще се разбере.
Пълна мизерия вънка -1 градус ... вятър, краката ми в сняг ... налях нов антифриз и се прибрах пак с градския , че викам ако остана да обезвъздушавам, тя докато загрее аз ще се изтина съвсем, поне час само по пуловер, че с яке , не може да бъркам в тази дупка. Утре ще я пусна , тя няма да отдели съединението веднага, но не знам колко е устойчиво. Имате ли подобен опит и как се махат тези мизерии от фланеца на радиатора? Като цяло нямам някакви въпроси а да споделя опит , че да се избягват подобни нелепи проблеми. Вадете си скобите докато не се разпадат на сол :scare3
И предполагам , за това , че съм карал 800метра без вода не съм преграял двигателя?

Edit: ... след 1 година и 2 месеца
не искам да пускам нова тема по подобен проблем а ще добавя информацията тук заедно с нова снимка. Същата история точно паркирам прд блока след 30 км отсечка и светва на дисплея СТОП с големи букви и пищи здраво. Гледам мокра следа след колата отдолу се образува локва...Този път се спукало на друго място под казанчето с антифриза под един вентил има една интересна глуха връзка която запушва едно отклонения, което може би при Ауди или друг модел се използва , но не и при моя и тази тапа се пукнала... пак за една нищо и никаква тапа...
Много си харесвам колата като изключим тези проблеми си е безаварийна и надеждна, но въръстта си казва думата. Това са проблеми от остарял материал. Вижте ди тези тапички ...евентуално ги сменете, защото предполагам се е пукнала изведнъж а не е била наранена. Налягане високо или подобно нямам в водния кръг понеже съм отварял казанчето скоро след доста каране. Малката снимка не е моя от нета е , оказа се че доста хора губят вода от там...
Прикачени файлове
IMAG0552.jpg
IMG_20170525_125615.jpg
IMG_20170525_125615.jpg (30.35 KиБ) Видяна 1207 пъти
images.jpg
images.jpg (8.78 KиБ) Видяна 1207 пъти

Последна промяна от sim_ex на Чет 25 май 2017 14:34, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Пасат B5.5 2001 изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот pas1.8mi » Сря 02 мар 2016 9:36


При теб е имало хроничен теч,вероятно и от О-пръстена на темп.датчик в ляво на снимката.Ако не намериш само металната скоба си купи подходящо по размер "коляно" от този тип и му вземи скобата(около 10 лв са колената).


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Пасат B5.5 2001 изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот sim_ex » Сря 02 мар 2016 10:49


Нали писах , че си купих нова скоба за 2 лв, не беше проблем осввен чакането . Проблема е по- скоро , че в каналчето на щтуцера на самия радиатор където ляга скобата има заклинени остатъци от старата и новата не влиза до край и трабва пак да го правя скоро на стенд за да съм отдолу. Течове нямах водата не е мърдала, а и пъстените са си запазени ако съдя по горния температурен датчик и термостата, там бяха в идеално състояние, знам понеже съм ги сменял а бяха оригинални.
То цялото съединение беше изтръгнато от радиатора и на отстояние 1-2 см, така че е водата е изтекла за няма и 30 секунди ударно , то там е с 30мм диаметър . Долната скоба е подложена на корозия особено през зимата с тези разтвори които пръскат... сигурен съм , че на много коли е така. Днес след работа ще я запаля да видя какви съм ги сътворил.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот kossis » Пет 01 апр 2016 15:46


Ти кора отдолу нямаш ли колега ?

Аз свалям кората без канал- само на крик. Научих се вече. Изпусна ли битове ми се налага да ги вадя. И на брато на А4 ката му я свалям - оправях му скобите на хидравликата след теч. Подобно на това водно съединение. Та идеята ми е отдолу да се бара.

Този фланец е на долният маркуч. Отдолу ли е тази скоба - ръждоча ? И за какво е това отклонение. За датчика знам че е там. Сега ще го огледам и моето съединение веднага.
Обясни какво точно да гледам, че от снимката ти различавам датчика само.

Тоест отдолу ли е теча или е отпред, където влиза водното съединение ?

=========

Разпознах го ! Огледах го и видях че е точно над металната тръба на турбо пътя. Много гадно место, дори отдолу да се бръкне.

Ти колега майче си без кора. Сложи една задължително, че и тръбите на компресора на климата и кабела на датчика към картера...........

Моята скоба не е гнила поне на пръв поглед.

Изясни ми се как да го гледам. :th_up - ръждивата ти скоба е към водното съединение отиващо към мотора и термостата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот samo_pechka » Пет 01 апр 2016 20:58


Слабо място е. Колкото съм гледал , всичките бяха така, вкл. и на моите коли . С кори съм отдолу. Гние от солта по пътищата, за долната говоря, горната-не . Винаги при смяна на ремъци, профилактично смъквам и радиатора от съединенията . Когато е ръждясала остава ръжда в каналчето и новата скоба не ляга добре, трябва да се почисти добре там , за да е сигурно закрепването. Задължително мине не мине време пръскам със течен силикон там . Така малко или много се защитава за известно време от корозия .
По морги следя за тези скоби, и ако видя читава я вземам.
При Г3 и други е по много по-добър начин направено, не е с такива "телчета" , а със скоби . Такава много трудно би изгнила до вариант да оттърве и остане без охлаждане колата. Прогрес...


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот sim_ex » Пет 01 апр 2016 22:04


Имам си кора, но тя няма отношени, не съм я махал в случая, снимката е отгоре. А скобата е счупена и отгоре и отдолу. Иначе кората я махам и без крик ей така като се наведа съм я махал. Всичко си е точно, като отбележа , че иначе ръжда няма никъде другаде, по масивните части. На турбо пътищата скобите също отдолу има ръжда отдолу. Преди две седмици една сутрин по магистралата на път за работа имаше прогноза за рязко застудяване и лед и два снегорина с цистерни отзад с химикали пръскат ли пръскат по сухия асвалт и карат с 60-70км/ч,пускат облаци от капчици ,а първите коли зад тях си карат на 10 метра разстояние с километри така , вместо да намялят и да направят дистанция. Аз на 100 метра зад тях пак поемах малко от финната мъгла ама намалих още за дистанция , а онези отпред не знам... Та не че чудя защо стават такива работи после... Иначе скобите от интернет ги намерих в Ebay , ама поне един час докато открия как се казва тва чудо и кой точно номер.

Последна промяна от sim_ex на Пет 01 апр 2016 23:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот samo_pechka » Пет 01 апр 2016 22:28


sim_ex написа: Иначе скобите от интернет ги намерих в Ebay , ама поне един час докато открия как се казва тва чудо и кой точно номер.

Може ли да ги кажеш, да си ги знам и аз. Минавало ми е и на мен там да погледна . Но все съм отлагал. Мерси предв.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот sim_ex » Пет 01 апр 2016 22:58


http://www.ebay.de/itm/151857166532?_tr ... EBIDX%3AIT

виж този линк, а тък като няма да е валиден много време а някой може след време да се интересува пак, копирам референтните номера на оригиналните номера на ОЕМ(original equipment manufacturer) от самата обява

Eigenschaften des Produkts

Breite [mm] 32
Gewicht [kg] 0,001
Hersteller FEBI
Herstellernummer 31799

EAN 4027816317999
Referenznummer(n) OEM 1J0 121 142
Referenznummer(n) OEM SAN1J0121142
Referenznummer(n) OEM 1J0 121 142
Referenznummer(n) OEM 1J0 121 142
Referenznummer(n) OEM 30 93 1799
Referenznummer(n) OEM 1J0 121 142


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот samo_pechka » Съб 02 апр 2016 10:55


:th_up


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот kossis » Нед 03 апр 2016 11:52


Мисля че може да се омаца и с обикновена грес тази скоба отвън.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот sim_ex » Чет 07 апр 2016 22:08


ако все още не е с консистенцията на солета , то ще има ефект


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот ktamen » Чет 07 апр 2016 22:18


sim_ex написа: ще има ефект

Със сигурност. После ще търсиш и маркуч и ще се чудиш що се е нацепил стария.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот sim_ex » Чет 07 апр 2016 22:27


маркуча какво общо има? Мястото където ляга скобата е пластмаса и маркуча почва поне 3-4 сантиметра от скобата. Няма се предвид да мажеш грес с метлата


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот ktamen » Чет 07 апр 2016 22:35


Не знаех къде стои тази скоба, затова го написах. Посипвам си главата с пепел.
Все пак много пластмаси също не са маслоустойчиви. Аз не бих рискувал.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5.5 2001 AVF изгубих целия антифриз - вижте си скобите на радиатора и вие !

Мнениеот kossis » Пет 08 апр 2016 9:35


Ами незнам, но на старият Пасат мажех директно вътре в новото водно съединение грес с цел да се нанизва лесно на фланеца/ радиатора. Нацепен маркуч не съм имал от това. Виж на бензиновите мотори поради по високата работна температура се раздуваха и скобите не можеше да уплътняват после добре. Та съм мазал и силикон да спася положението.

Така че водните съединения за мене са устойчиви на греси и пластмасата също не реагира с този вид смазка. Все пак материала на изработка трябва да е устойчив. Висока температура, агресивна активност на работилият антифриз към алумина и водните съединения, независимо от вида му и тнт.

Последна промяна от kossis на Пет 08 апр 2016 9:42, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта