Светлината "спасява" живот
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Светлината "спасява" живот
Още през 2002ра, когато започах постоянно да пътувам от Къджали до Варна, щото бях студент там, незнам защо, но винаги пусках късите през деня след като излезна на пътя Стара загора- Бургас. Карах малка кола- едно тико. Без фарове като карах постоянно излизаха да изпреварват срещу мен, много пъти набивах спирачки за да избегна челен удар или бягах в най-дясно. След като започнах да карам на фарове там - тия ситуации намаляха значително.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Светлината "спасява" живот
$100 написа:Колко често изпреварваш 3 тира наведнъж? И кой ти гарантира, че насреща ти всички са с пуснати фарове? Защото по твоята логика, ако няма фарове няма да ги видиш. Значи ще изпревариш 3 тира, ако видиш светлина от фарове насреща... Някак няма логика - 3 тира си е сериозен риск и ако видиш светлина от фарове трябва да не изпреварваш. А ако не виждаш светлина от фарове пак нямаш гаранция дали не идва кола, която не виждаш. Така че теорията с тировете не се връзва.
"Kaчи" прохода на Републиката или пътя Варна -Шумен -Русе и ще имаш огромния шанс да попаднеш на колона от "пъплещи" нагоре Тирове. Изпреварвал съм по 2-3,защото скоростта им е около точката на замръзване.Самата дължина на тази колона изисква сериозна и бърза преценка дали да предприема такава маневра или да се влача до Дунав мост след тях...
Най-бърза и относително точна преценка "на око" се прави по светлината на насрещния-колкото по-ярко свети толкова по-малко е разстоянието помежду ни,ако въобще не свети риска при изпреварване става по-голям:Не казвам че не го виждам,а че губя много повече секунди от момента в който го видя до момента да преценя разстоянието и риска от изпреварване.Това са неща,които и ти ги знаеш много добре.
Питаш кой ми гарантира че идващия насреща е с вкл. светлини-ами нали това обсъждаме в тази тема :Дали вкл.фарове да останат задължителни.Нека не забравяме че колите на пътя от година на година стават все по-бързи и.....по-тъмни на цвят. Не мисля че ще загуба за някого,ако извън града си включи късите светлини. Да не говорим че има и добри страни за самия автомобил-"разтоварваш" алтернатор,акумулатор и т.н.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Светлината "спасява" живот
gergeto написа: Не мисля че ще загуба за някого,ако извън града си включи късите светлини. Да не говорим че има и добри страни за самия автомобил-"разтоварваш" алтернатор,акумулатор и т.н.
Изби рибата с "разтоварен" ток

- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Светлината "спасява" живот
gergeto написа:"Kaчи" прохода на Републиката или пътя Варна -Шумен -Русе и ще имаш огромния шанс да попаднеш на колона от "пъплещи" нагоре Тирове. Изпреварвал съм по 2-3,защото скоростта им е около точката на замръзване.Самата дължина на тази колона изисква сериозна и бърза преценка дали да предприема такава маневра или да се влача до Дунав мост след тях...
Струва ми се, че по-горе ставаше дума за виждане на насрещната кола от 1 километър (!). В Прохода на републиката къде имаш такава видимост - никъде. За да "пъплят" значи са в стръмната част където е само завои. Така че ако там не можеш да видиш кола без включени фарове, по-добре да не караш с повече от 50-60км/ч и да не изпреварваш повече от един ТИР.
PS: В Канада не е задължително карането на фарове, при техните северни ширини, а ние тук сме по-католици от папата.
Re: Светлината "спасява" живот
в някои провинции на Канада е задължително, ама там на места разликата м/у ден и нощ е много относителна.
В интерес на истината аз също винаги на м/уградско каране си пусках фаровете преди, за мен подобрява видимостта, тогава това някои го определяха като "мутренско", са вече всички сме мутри дори в града.
В интерес на истината аз също винаги на м/уградско каране си пусках фаровете преди, за мен подобрява видимостта, тогава това някои го определяха като "мутренско", са вече всички сме мутри дори в града.
-
- VW експерт
- Мнения: 13387
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Светлината "спасява" живот
VWGT написа:
В интерес на истината аз също винаги на м/уградско каране си пусках фаровете преди, за мен подобрява видимостта,
От както подкарах тъмни като цвят и аз си изградих този навик,още от 2005-2006 година,няколко пъти се е случвало някой "кьоравец" да не ме види.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Светлината "спасява" живот
Stivi написа:gergeto написа:
Изби рибата с "разтоварен" ток
Moже би е имал в предвид предпазването на акумулатора от презареждане - да едно време имаше такава опастност с механичните реле регулатори . Соц. " западняците" /ГДР -ци, чехи, поляци караха масово на фарове лятото за да не им кипят акумулаторите/.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Светлината "спасява" живот
kris11 написа:Stivi написа:gergeto написа:
Изби рибата с "разтоварен" ток
Moже би е имал в предвид предпазването на акумулатора от презареждане - да едно време имаше такава опастност с механичните реле регулатори . Соц. " западняците" /ГДР -ци, чехи, поляци караха масово на фарове лятото за да не им кипят акумулаторите/.
Stivi е абсолютно прав че съм казал една генерална глупост,но наистина както казва kris 11,така ни учеха навремето на соц .возилата-имаше такова "поверие" за тия коли -добре е извън града да светят фаровете за да не се прецака релето и да се презареди АКУ-то.В тия времена един акумулатор си струваше сериозни пари и съответно се пазеше и обслужваше,както е по учебник.
[quote="777"]Струва ми се, че по-горе ставаше дума за виждане на насрещната кола от 1 километър (!). В Прохода на републиката къде имаш такава видимост - никъде.....
Не приемай толкова буквално думите ми,просто дадох хипотетичен пример на колегата ,който ме пита-Колко често ще ми се налага да настигна колона от тирове.Искам да кажа че има и такива места и ситуации,и те съвсем не са рядко "явление".Иначе в прохода един единствен път съм правил такова рисково изпреварване на 2-3 тира,без голяма видимост.Просто бяха толератни (тираджиите) и бяха оставили достатъчно разстояние помежду си ,за да се прибера.Отделно ми подаваха и сигнали с мигачите.
Относно вкл.светлини извън града -не отстъпвам от позицията си.Всичи знаем че насочената светлина се забелязва от много по-далечно разстояние и времето за реакция е по голямо.
Ненапразно в едни по-древни времена в морската навигация са се използвали фарове ,които насочват корабите от брега.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Светлината "спасява" живот
Морските фарове нямат общо с автомобилните като смисъл освен съвпадението на думата.
Все пак защо в САЩ и Канада не са задължителни фаровете - по-изостанали ли са? За Япония, Испания и Австралия не знам, но допускам, че и в трите не се искат.
Все пак защо в САЩ и Канада не са задължителни фаровете - по-изостанали ли са? За Япония, Испания и Австралия не знам, но допускам, че и в трите не се искат.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Светлината "спасява" живот
Общото м/у морските и автомобилните фарове ,освен името е и че и едните и другите когато светят се забелязват оттдалеч.
Относно законите в САЩ и Канада -е тук вече няма нищо общо думата закон и тълкуванието и прилагането му в БГ, САЩ и Канада...Проучи по-подробно шофьорската етика в тия държави,отношението и наказанието към "джигитите" на пътя и ще ти стане ясно защо някои неща не са задължителни.Въпрос на респект и отговорност към институциите.
Относно законите в САЩ и Канада -е тук вече няма нищо общо думата закон и тълкуванието и прилагането му в БГ, САЩ и Канада...Проучи по-подробно шофьорската етика в тия държави,отношението и наказанието към "джигитите" на пътя и ще ти стане ясно защо някои неща не са задължителни.Въпрос на респект и отговорност към институциите.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Светлината "спасява" живот
Значи в Европа където има задължителни дневни светлини са все диваци и не могат да се мерят с американците по възпитание?
За фаровете - морският фар е по-скоро сигнален огън или маяк. Предназначен е да се вижда мястото където е фара. Автофаровете са за да си осветяваш пътя като се движиш. Ако пак решиш, че аз нещо не разбирам, виж двете думи на английски как са и доколко съвпадат.
За фаровете - морският фар е по-скоро сигнален огън или маяк. Предназначен е да се вижда мястото където е фара. Автофаровете са за да си осветяваш пътя като се движиш. Ако пак решиш, че аз нещо не разбирам, виж двете думи на английски как са и доколко съвпадат.
Re: Светлината "спасява" живот
всъщност дневните светлини за замислени да светят точно като морски фар, т.е. да се вижда източника на светлина. Поне така са описани по спецификация (преди време имаше тема с цитати). За това в Канада примерно, всички коли са оборудвани с дневни светлини на дългата секция, защото тя разпръсква, а не насочва светлината (разбира се в този режим интезитета е по-слаб, по спомен нещо около 30% по стандарт). Същата е логиката и на лед-овете, които в Европа масово се поставят като дневни светлини, те нямат насочване.
А това, че при нас всеки се допуска да кара с каквито си иска светлини, само показва тази мярка колко общо има с безопасността.
А това, че при нас всеки се допуска да кара с каквито си иска светлини, само показва тази мярка колко общо има с безопасността.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Светлината "спасява" живот
777 написа:Значи в Европа където има задължителни дневни светлини са все диваци и не могат да се мерят с американците по възпитание?
Ами дори и така да ти звучи-не си далеч от истината.Цитираните от теб държави отдавна са отживели "дивия запад",докато при нас в момента е в разцвет.И в САЩ е имало в миналото строги закони,които са използвани за овладяване на ширеща се престъпнност,контрабанда и т.н.След като са постигнали целта си,някои от тези закони са смекчени или отпаднали.
Или с две думи да използвам шаблонния израз " изградена демокрация"-В някои щати за хулиганство на пътя може да влезеш в затвора или в най-добрия случай да се "оттървеш" с няколко месеца обществено полезен труд.При нас ако утрепеш човек при катастрофа,с малко връзки и др. трикчета може да се оттървеш с "пускане под парична гаранция"....Тук вече не става въпрос за разлика във възпитанието на американци и българи,а за самосъзнание и респект към закона и институциите. Когато сам добиеш съзнание че в някои ситуацие е по-добре да си светнеш фаровете ,за да те виждат останалите участници в движението,когато всички променим мисленето си и се съобразявваме с останалите-рано или късно този закон става излишен и неработещ и отпада.
.....777 написа:Ако пак решиш, че аз нещо не разбирам,
Никога не съм решавал,камо ли да казвам на който и да е колега че нещо не разбира.Винаги съм смятал че в "спора се ражда истината",затова са тия форуми-всеки да си изрази мнението без някой да обижда другия,щото не мислел като него.
Относно фаровете,независимо че морския се казва "маяк' ,а автомобилния "фар" пак казвам-на практика,колкото и различно да е предназначението им-ефекта и от двата е че се виждат оттдалеч ,което се припокрива с настоящата тема за ефекта от задължителните светлини.
п.с.Ако с нещо съм те засегнал-било е неволно,извинявам се.

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Светлината "спасява" живот
VWGT написа:всъщност дневните светлини за замислени да светят точно като морски фар, т.е. да се вижда източника на светлина. Поне така са описани по спецификация (преди време имаше тема с цитати). За това в Канада примерно, всички коли са оборудвани с дневни светлини на дългата секция, защото тя разпръсква, а не насочва светлината (разбира се в този режим интезитета е по-слаб, по спомен нещо около 30% по стандарт). Същата е логиката и на лед-овете, които в Европа масово се поставят като дневни светлини, те нямат насочване.
А това, че при нас всеки се допуска да кара с каквито си иска светлини, само показва тази мярка колко общо има с безопасността.
Точно обратното е

Re: Светлината "спасява" живот
под насочени разбирам, да са насочени в определена посока, фокусирани
дневните светлини (диодите) доколкото знам осветяват еднакво по хоризонтала и вертикала напред, нещо такова беше в спецификацията, нещо такова бяха и дългите.
Докато късите са ограничени от горе и от страни, като идеята е повече светлина да е насочена в някакъв участък пред автомобила и възможно по-малко да отива към насрещната кола. Ксеноните с лупи са още по-насочени, и доста пъти кола с пуснати ксенони се забелязва по-трудно от кола с халогенни рефлектори. Докато кола на дълги няма как да я пропуснеш (или такава с диоди).
Има и насочени LED фарове, офроуд барове и тн, но те са друга бира.
Смисъл от дневни светлини по различни стъдита има само ако са правилно разсейващи светлината напред, реално уж дават от 4% до 20% спад в броя при различните инциденти. Но при нас този процент никой не може да го определи, първо защото няма такива анализи, второ защото ползваме всякакви вариации на предни светлини без контрол. Т.е. номера е просто нещо да свети, за да не те спре милиционера.
дневните светлини (диодите) доколкото знам осветяват еднакво по хоризонтала и вертикала напред, нещо такова беше в спецификацията, нещо такова бяха и дългите.
Докато късите са ограничени от горе и от страни, като идеята е повече светлина да е насочена в някакъв участък пред автомобила и възможно по-малко да отива към насрещната кола. Ксеноните с лупи са още по-насочени, и доста пъти кола с пуснати ксенони се забелязва по-трудно от кола с халогенни рефлектори. Докато кола на дълги няма как да я пропуснеш (или такава с диоди).
Има и насочени LED фарове, офроуд барове и тн, но те са друга бира.
Смисъл от дневни светлини по различни стъдита има само ако са правилно разсейващи светлината напред, реално уж дават от 4% до 20% спад в броя при различните инциденти. Но при нас този процент никой не може да го определи, първо защото няма такива анализи, второ защото ползваме всякакви вариации на предни светлини без контрол. Т.е. номера е просто нещо да свети, за да не те спре милиционера.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта