Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
Същия мотор го карах с Castrol 5w40 magnatec diesel - за 16000км грам не съм долял. От 1000км е с Castrol 5w40 edge turbo diesel - не е мръднало. Ще го видя как ще се държи.
- Stivi
- Мнения: 8374
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
Айде стига с градските легенди как карането с 10W40 трошало турбини
Всеки може да отвори "помощника" за избор на масла в сайта на който и да е производител ,или книжката на колата и да се увери че има одобрени масла 10W40 за този /и други подобни/ двигатели. Аз съм карал около 100 000км /и зиме и лете/ AHF с Total 10W40 и турбината нямаше признаци на чупене преди да продам колата ! Двигателя може да прецака от масло менте не и от ползването на 10 вместо 5 


-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
Брей още има вярващи на глупостите за 10 w 40!!! Ама какво да правиш хора има за всичко! Първото ти масло въобще не е бклук! Незнам защо така си решил! По важното е да не попаднеш на менте! Но така или иначе караме коли 10 младост и момента на из осване на мотора винаги идва! Пробвай следващата смяна с масло за което си сигурен че е оригинално дали ще е 5 40 или 10 40 няма никакво значение,освен ако зимата не караш на -30 всеки ден :) Ако ти гори по малко свиквай не е кой знае какво, ако обаче почне здраво да дърпа, провери турбото за износване, както и кулера и турбопътищата за наличие на масло!
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
Добре де, ако го гори не трябва ли и да пуши?
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
По принцип да ! Цвета и мириса се осеща, но ако има луфт в турбото и го хвърля в турбо пътищата , от ауспуха нищо няма да се усети!
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
на капака на двигателя имам надпис норма 505.00. тази норма я има и при 5w 40 и при 10w 40, а днес я видях на едно холандско масло и при 15 w 40. избор има и всеки да си решава сам.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
Трабва да я отворя да видя.... в началото с съквартиранта я отваряхме и в интеркулера имаше около 50мл масло, като чета за сега това ми е май най ветоятния вариант ана чак пък 300мл да отидат там?
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
Защо се отказа от IGAT-a колега? 4-та смяна карам с I.G.A.T 5w40 Xi в началото като взех колата бях точно с един кастрол, изкютках една година като доста често сутрин ми тропаха малко повече повдигачите.
Сложих IGAT след това по препоръка на колега, не толкова заради цената с отстъпка, а заради това, че го беше пробвал и каза, че е по доволен.
След като го сложих имаше значителна разлика в работата на двигателя и тропането на повдигачите спираше почти моментално при запалването.
Тъй, че ако не ти се наливат излишни пари за марки сипвай си такова масло но да е "5w40 Xi" каталожния му номер по спомен е "20068" ;)
Сложих IGAT след това по препоръка на колега, не толкова заради цената с отстъпка, а заради това, че го беше пробвал и каза, че е по доволен.
След като го сложих имаше значителна разлика в работата на двигателя и тропането на повдигачите спираше почти моментално при запалването.
Тъй, че ако не ти се наливат излишни пари за марки сипвай си такова масло но да е "5w40 Xi" каталожния му номер по спомен е "20068" ;)
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
Stivi написа:Ами вариантите са два,първия колегата го е казал /сайтове за масла и части дал бог,ментета в тях....повече от оригиналните неща/,вторият вариант е да се е измила вече добавката за компресия сложена от джамбазина и затова почва да погорва масълце
Едва ли това е причината . Пък и тя още с източването на маслото с нея е вече аут. Като разбирам един път вече е сменено с Игат.
По темата: може да имаш проблем с картерната вентилация, може да имаш и теч ( погледни за омазняване м/у скор.кутия и блока на мотора , оттам с лекота се губи кило на 10 к.км , интересното е, че на място не капе видимо :) , дължи се на скапана семеринга зад маховика )
За маслото: за предпочитане е да е 5w- . 10w- не, че не става , но е малко неподходящо за зимата, за лятото -бива . Зимата по-добре 0w-30 или 5w-30/40
Мога само да кажа, че ако имате горене/теч на масло с 5w- , няма "спадне" с 10w- :) или ефектът ще е минимален . При 90-100 градуса на маслото, двата вискозитета са почти идентични като течливост , т.е. не виждам какво ще го спре тоя теч или горене :) .
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
Днес гледах къде се губеше над 300 мл. масло на един AFN!!! Беше му се спраскал маркуча за картерните гезове точно в основата му където е пластмасата! Ако не го бяхме свалили нямаше да разберем от къде чезнеше това масло!!! Така че можеш като за начало да си провериш тъпия маркуч.
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
xxx_man написа:Днес гледах къде се губеше над 300 мл. масло на един AFN!!! Беше му се спраскал маркуча за картерните гезове точно в основата му където е пластмасата! Ако не го бяхме свалили нямаше да разберем от къде чезнеше това масло!!! Така че можеш като за начало да си провериш тъпия маркуч.
Неква снимка можеш ли да пратиш къде е точно този маркуч?
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: Голф 4, 1.9ТДИ АГР - Разход на масло след смяна
Отказах се от ИГАТ, защото доста хора или въобще не бяха чували или казваха "китайски боклук". При смяната на масло ходих при Ифидик там да ми го сменят (маслото както казах си го купих предварително от autopower) като преди смяната, той ми каза, че повдигачите ми тракали, след смяната каза, че вече не тракат толкова и явно проблема е бил в маслото.. и тогава реших, че съм направил много добър избор с кастрола, другата седмица уж ще я отваряме от тука от там да видим какво се случва...
samo_pechka - омазняване между скоростната кутия и мотора няма, има от другата страна, когато сменях ролките (преди 12-13к километра) капака там беше малко мазен, в последствие малко след това я гледахме и отдолу и картера(?) също беше мазен, но не тече, на няколко пъти съм я засичал, примерно след като стои 12 часа на паркинга и като тръгвам на някъде след като я мръдна слизам да проверя дали има пресни капки масло и няма, но това омазняване си го имаше и при старото масло.
Ето сега днес си проверявах маслото пак и, до тук 4000 км съм минал г/д като гледам по щеката трябва да долея още 200-250 мл, т.е. около 0,5л за 4к километра...
П.С. Извънградско по принцип, рядко я карам под 100, обикновенно поддържам 110-120, понякога и 140, но просто усещам, че не се мъчи, може ли това да е проблема? Но, пък така си карах и със старото масло... :? :?
П.С.2 Направих си експеримент, карах я 1-2к километра без да минавам 2500 оборота, извънградското 90-110 макс и не го пипна маслото.
samo_pechka - омазняване между скоростната кутия и мотора няма, има от другата страна, когато сменях ролките (преди 12-13к километра) капака там беше малко мазен, в последствие малко след това я гледахме и отдолу и картера(?) също беше мазен, но не тече, на няколко пъти съм я засичал, примерно след като стои 12 часа на паркинга и като тръгвам на някъде след като я мръдна слизам да проверя дали има пресни капки масло и няма, но това омазняване си го имаше и при старото масло.
Ето сега днес си проверявах маслото пак и, до тук 4000 км съм минал г/д като гледам по щеката трябва да долея още 200-250 мл, т.е. около 0,5л за 4к километра...
П.С. Извънградско по принцип, рядко я карам под 100, обикновенно поддържам 110-120, понякога и 140, но просто усещам, че не се мъчи, може ли това да е проблема? Но, пък така си карах и със старото масло... :? :?
П.С.2 Направих си експеримент, карах я 1-2к километра без да минавам 2500 оборота, извънградското 90-110 макс и не го пипна маслото.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 22 госта