Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pushkata11
Мнения: 354
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот pushkata11 » Вто 19 апр 2016 21:26


vankatagb написа:колеги, имам една питанка, която сигурно ще е смешна за много от вас, но все пак......като карате на климатроник на охлаждане, преди да спрете за повече време или вечер, спирате ли го предварително или както си работи, гасите колата направо? И още нещо, като изгася колата и сляза, се чува едно съскане от към вентилатора май, нормално ли е? Благодаря предварително

1. Гасиш си колата и не се съобразяваш с никакъв климатик, няма какво да му стане, дали ще го изключиш от копчето, или ще изгасиш двигателя е едно и също, защото като завъртиш ключа (да изгасиш колата) още преди двигателя е спрял да се "върти" магнитния съединител на компресора го "изключва" :c020
2. Да, "съскането"е напълно нормално :th_up




Потребителски аватар
vankatagb
Мнения: 186
Регистриран на: Съб 25 сеп 2010 10:14
Автомобил: Vw Passat B 5.5
Двигател: AZM 2001
Местоположение: Burgas

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот vankatagb » Вто 19 апр 2016 21:40


Благодаря за бързите отговори колеги, а да ми препоръчате как да се справя с леката миризма, която се появява за няколко секунди след като стартира климатроника(само на охлаждане),цяла зима на топло нямах проблем.?


ant1ni
Мнения: 189
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:21
Автомобил: Passat
Двигател: AVF

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот ant1ni » Вто 19 апр 2016 22:27


Всеки път като ползваш климатика, преди да го изключиш пускаш само на венитлатор на макс (еco)- около 5 мин, за да продуха системата и премахне оразувания конденз, който е идеален за микроби, мизерии и миризми. Това ми реши проблема.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13396
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 20 апр 2016 6:27


Веднъж засмърдял ли е...


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DaDiablo » Сря 20 апр 2016 7:59


ant1ni написа:Всеки път като ползваш климатика, преди да го изключиш пускаш само на венитлатор на макс (еco)- около 5 мин, за да продуха системата и премахне оразувания конденз, който е идеален за микроби, мизерии и миризми. Това ми реши проблема.

Това са пълни глупости.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 20 апр 2016 9:31


аз го минавам на econ преди да спря, хем се климатизирам, хем се продухва системата след вентиатора, миризми също нямам


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Сря 20 апр 2016 9:42


Да -добре е след като е работил климатика и ще го спираме да се изключи компресора за поне 1 минута за да се отдели конденза от изпарителят чрез обдухване.
При запалване компресора включва чак след като мотора е стартирал. За това има електроника която се грижи и предпазва от запалване с включен климатик, който се явява голям товар при старт. При старите климатици нямаше подобни защити.

Последна промяна от kossis на Сря 20 апр 2016 9:55, променено общо 2 пъти.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13396
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 20 апр 2016 9:50


kossis написа:При старите климатици нямаше подобни защити.

Карах Passat B4,при него компресора зацепваше след като стартираш двигателя.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Сря 20 апр 2016 9:55


Визирам Пасат В3 със система ТРВ/дехидратор- при тях Климатиците с две пускови копчета бяха без защита. Този който си карал може да е бил със система Акумулатор/капилярка.

Съскането всъщност е изравняване на налягането. Чува се от тръбите до стартовият акумулатор, там където се зарежда системата. Та се намира и нещо съществено и важно- а именно капилярната тръбичка с цедката. Хубаво е при профилактика да се подменя тази капилярка с цедка, особено ако е замърсена.
Нашите клими са от типа -Акумулатор/капилярка. Акумулатора е тип дехидратор с запас от фреон в него-дехидратор компенсатор един вид. Капилярката е дюза -дифузора който забавя фреона (налягането спада) и го изпарява под ниска температура-пулверизира. Ето защо точно там се чува и това свистене от изравняването на налягането преди и след капилярката.

Другият тип система е ТРВ/ дехидратор -при старите Пасати В3 бяха с такива системи.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13396
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 20 апр 2016 11:31


Много грешиш,В4 е със ТРВ.
Филтър дехидратор и ТРВ-то са съвсем различни неща.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 20 апр 2016 11:57


айдеее отидоха сега 3-4 страници :mhihi :c010


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13396
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 20 апр 2016 12:17


viewtopic.php?t=32633
Не смятам колега.
Стефчо го е обяснил чудесно.


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DaDiablo » Сря 20 апр 2016 12:21


Може да го е обяснил чудесно, но гледай сега какво става :Mr Green Fun :c010


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Сря 20 апр 2016 12:26


Абе чак 3-4 страници не. Ама тази заминава :Mr Green Fun

Моя В3 си беше с филтър дехидратор с око за визуална проверка, гумените им тръби, и ТРВ ! Термо рег. вентила го наблюдавах до изпарителя под жабката-цял целеничък. Пасатите от същите години-1990 и тнт, бензинови съм гледал в последствие, случайно по автокъщите и те със същото незабравимо изпълнение на системата- гумени тръби влизащи от двете страни на стърчащият черен дехидратор до мотора и стартовият акумулатор пред шофьора.
Та мисля че знам какво съм видял там, след като го карах 10 години и се борех с тази недодялана система с иначе хубав компресор -Санден. Малкият кондензатор ебаваше цялата работа. Компресора изпускаше от осовото уплътнение и го ремонтирах и тнт. Даже накрая смених този дехидратор и сега ми стой за спомен в нас. :Mr Green Fun Много добре го познавам тоя !
Слагах допълнителна перка пред кондензатора, но ефекта беше естествено -0ев.

После Брато караше Ауди В4 с Акумулатор (голям филтър/компенсатор-термос) /капилярка. Тоя пък климатик беше железен ! Бахти и студа правеше кучето. Ама голям кондензатор и тнт.

Сега търкаляме той- Ауди А4 куатро-150 и аз Пасат -131. И двете талиги са по последната схема и имат силни климатици.

Ами това съм карал и това знам. Ладата нямаше клима. :mrgreen Заради това не я мешам.


-----------

Къв е тоя форум Здравко, дето няма права да го чета даже ??? Винаги съм се чудел ? Егати и секретната работа !

А и Здравко, аз никъде не твърдя че Дехидратора и ТРВ са едно и също нещо !

Системите са изградени или от Дехидратор + ТРВ или от Акумулатор + Капилярка.

Демек ТРВ и капилярката са дифузорите в тия две различни системи. Като първото е с доста сложно у-во и претендира за голяма прецизност, а второто е прост иглен отвор-дюза.

Дехидратор
Изображение

ТРВ
Изображение

Капилярка с цедка
Изображение

Последна промяна от kossis на Сря 20 апр 2016 13:09, променено общо 6 пъти.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12128
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 20 апр 2016 12:40


kossis написа:Къв е тоя форум Здравко, дето няма права да го чета даже ??? Винаги съм се чудел ? Егати и секретната работа !

Най вероятно кошчето е форума който не можеш да четеш



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта