VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот swifter » Съб 16 апр 2016 9:43


kgkep написа:Здравейте интересува ме как да направя .lbl файл за контролера на двигателя на Пасат Б5? Пробвах по начините които дават от ross-tech но не става. За другите контролери като ABS, Airbag си имам етикети и си глеам кое какво означава, докато за двигателя пише само например Inj quantity, но няма в скобите уточнения, както и не ми изкиза балон като сложа мишката върху съответния прозорец. Двигателя е АФН, това е кода на ЕКУто 01-038-906-018-GA.
На всяка друга кола която съм включвал работи и си намира съответния лейбъл и е много лесно за работа, докато сега трябва да гадая какво означава съответната стойност.


Като направиш .lbl файл, се праща на РОС-ТЕХ за обработка. Не става толкова лесно, както ти се иска.
Ето цитат от ростех:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Control_Module_Maps
We are continuously working on improving this wiki and the VCDS label files, therefore it's very helpful to have maps from modules which are either new, undocumented or incomplete yet. You can help us by providing such maps from your car(s). After creating the "map" files (file type/ending PLB, PLA and CSV), you can find them in the /VCDS/Logs/ folder - please send them to us via email. If you are sending files, please attach an Auto-Scan from the car(s) you obtained the maps from too.

There are two ways how you can create such maps, if you are unsure about this procedure we recommend the first variant.

Type #1: To create a map from all undocumented control modules in the car, please perform the following procedure:

[Options]
Debug Level: 2
[Apply]
[Auto-Scan]
Select Chassis Type
[Start]

VCDS will now automatically create pre-label files from all undocumented control modules, once it's finished you will find these "map" files (file type/ending PLB, PLA and CSV) in the /VCDS/Logs/ folder. Please send these to us via email and make sure to attach an Auto-Scan from the car(s) you obtained the maps from as well. Please note that do to the amount of requests coming in we cannot respond to all emails (and sent out confirmations or status updates) but your files will added to the queue and we'll try to get the relating label files done as soon as possible.




simonb
Мнения: 210
Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
Автомобил: Golf 4 1.6 SR
Двигател: 1998
Местоположение: Варна

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот simonb » Вто 19 апр 2016 1:06


Никой ли няма да каже от къде да си сваля софтуера за Golf 4 ?? :icon_sad


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот swifter » Вто 19 апр 2016 19:13


simonb написа:Никой ли няма да каже от къде да си сваля софтуера за Golf 4 ?? :icon_sad



От сайта на рос-тех. Софтура е за ВАГ автомобили до 2003, не само са голф 4. Казва се VCDS Lite 1.2.

http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php

П.С. Към кабела трябва да има и диск с драйвери и програма.

П.С.2. Чичо GOOGLE знае всичко.

П.С.3. Така, както си задал въпроса ми звучи като: -"Предлагате ли гуми за Форд?".(Отговор: -"Не, имаме само за опел").


simonb
Мнения: 210
Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
Автомобил: Golf 4 1.6 SR
Двигател: 1998
Местоположение: Варна

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот simonb » Сря 20 апр 2016 16:16


Някой знае ли къде се намира датчика за оборотите ? Днес след Vag-Com, се опитаха да ме излъжат че дросел клапата ми е за смяна, нова струва над 200 евро. Да ,ама не, не ми минават тези. Дросел клапата я почистих преди 2 дни най-идеално, беше черна след което бяха високи оборотите, 1200 и не щат да падат. Този я закачи, каза че ги оправил, като тръгнах и след 200 метра същата работа. Явно и в Германия има мошенници !!


simonb
Мнения: 210
Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
Автомобил: Golf 4 1.6 SR
Двигател: 1998
Местоположение: Варна

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот simonb » Сря 20 апр 2016 16:18


Някой знае ли къде се намира датчика за оборотите ? Днес след Vag-Com, се опитаха да ме излъжат че дросел клапата ми е за смяна, нова струва над 200 евро. Да ,ама не, не ми минават тези. Дросел клапата я почистих преди 2 дни най-идеално, беше черна след което бяха високи оборотите, 1200 и не щат да падат. Този я закачи, каза че ги оправил, като тръгнах и след 200 метра същата работа. Явно и в Германия има мошенници !!
79009.png
79009.png (56.92 KиБ) Видяна 3165 пъти


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4295
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 20 апр 2016 16:22


това е датчик на коляновия вал. Ама да знаеш когато дросела си е тръгнал да си ходи и да го чистиш хиляда пъти все тая.


Потребителски аватар
wmalevski
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
Автомобил: Golf Mk5
Двигател: R32 DSG
Местоположение: София

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот wmalevski » Чет 21 апр 2016 10:26


Здравейте,

някой с идея, защо на ЕОС, който е с 2 врати, имам следните грешки:

Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl
Part No SW: 1Q0 959 704 A HW: 1Q0 959 704 A
Component: Tuer-SG 006 1203
Coding: 0000128
Shop #: WSC 00020 790 1012557
VCID: 356DA2D70C4176ABE05-8060

5 Faults Found:
01554 - Motors for Central Locking; Rear Doors; Lock
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00099 - Rear Right Central Locking (Safe) Motor (V164)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223)
008 - Implausible Signal - Intermittent
00938 - Switch for Electric Window; Rear Right (E54)
008 - Implausible Signal
00103 - Rear Right Interior Locking Button (E311)
008 - Implausible Signal


Прозореца си работи ОК, но не се сваля до край, при натискане на копчето за сваляне на покрива. Ако го сваля ръчно (дали индивидуално или от копчето за сваляне на всички прозорци) - няма проблем.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4295
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот bbboiko2004 » Чет 21 апр 2016 10:37


Itsaka написа:
Itsaka написа:Колеги какво значат следните грешки, колата е Passat B6 2.0 140 к.с.



Up!

Изтрий ги и виж дали пак ще се появят. Последните 2 са за релето на подгревните свещи, окъсява. Може да е вадена буксата или нещо такова. Може някоя свещ да е изгоряла. Провери релето, провери свещите, но първо виж да ги изтриеш и дали ще се появят пак .


Потребителски аватар
m0nsterkill
Мнения: 98
Регистриран на: Пон 07 сеп 2009 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора / Варна

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот m0nsterkill » Пет 22 апр 2016 10:58


Някой знае ли какво означава тази грешка??
Vw touareg 2.5tdi
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
005-No Incorrect Basic Setting / Adaptation

Предполагам че е заседнала клапата за въздух отвън...
Как се правят тези настройки чрез VAG-COM??


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот kgkep » Пет 22 апр 2016 20:52


Точно така го правя, мислех че това за изпращането е просто за тях, да го имат в базата си данни, а файла си се създава сам за моя лаптоп. След като програмата ми не е оригинална и софта е кракнат, да им го изпращам ли или по-добре да си стоя без лейбъл? Иначе кабела ми върши идеална работа и поне досега не съм имал проблеми.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот kgkep » Пон 25 апр 2016 12:06


В папката label не намирам нито един фаил, за ТДИ с роторна понпа, дори и за напречните, с изключение на AGR. Tърсих AHH, AHU, AFN, AVG за надлъжни и АGR, ALH, AHF, ASV за напречните. Намирам само това: 038 906 018-AGR и това 038 906 012-AGR. Разликата в двата файла е само е името и в началото на файла пише, е едното е за 80-пиново ЕКУ, а другото за 121-пиново, като съдържание са абсолютно еднакви. Мисля да го преименувам за AFN и да сложа копието при другите лейбъли в папката, но ме притеснява, че е за 90к.с., до колкото знам не е с променлива геометрия и е напречен мотор. Има някои разлики като например оборотите на празен ход и т.н., които ще ми излизат като за AGR. Ще стане ли така, ако ли не ми трябва лейбъл за ЕКУ на 110к.с. надлъжен мотор (AFN, AVG), който да преименувам за AFN. Моето ЕКУ е с номер 01-038-906-018-GA. Като гледам всички коли с 110к.с. надлъжен и роторна помпа (Пасат Б5 и А4 Б5) са с такова ЕКУ, като само последните букви са различни. В папката с лейбъли, нямам нищо с тоя номер на ЕКУ, освен въпросното 038 906 018-AGR, което мисля да ползвам.
Нормално ли е това или не го разбирам като хората? VCDS-a е 12.12, да не би нещо да е орязана самата програма при мен?
Ако може някой да даде лейбъл подходящ за моя мотор или цялата папка с лейбъли, ако моята е прекалено празна, след като нямам нищо с код на TDI в заглавието, освен AGR.


д. димитров
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 09 май 2016 20:56
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AFN 1999
Местоположение: Монтана

Въпроси относно някои показания във VCDS на Passat B5 AFN

Мнениеот д. димитров » Пон 09 май 2016 21:23


Здравейте, колеги! Нов съм във форума и откривам първата си тема. Надявам се на приятна дискусия и помощ от грамотни хора, каквито виждам има тук.
Автомобила е VW Passat B5, 1.9TDI AFN, 1999г. Имам го от почти година вече. Нямам оплаквания от поведението на автомобила, дори съм доста доволен от съотношението ускорение/разход. Наскоро с един приятел започнахме да тестваме автомобила, който притежавам с VCDS. И двамата не сме експерти. Правим го само от любителска гледна точка. Той иска също да си взима нещо от VAG групата, защото в момента е без автомобил и се е много запалил по диагностиката на тези употребявани автомобили. И двамата по професия сме електротехници и доста неща не са ни напълно чужди, въпреки че не се занимаваме професионално с ремонт на автоелектроника. Сега по същество. Тествания Пасат не дава никакви записани грешки. Интересни са логовете на MAF и MAP сензорите, а именно графиките за поведението на дебитомера и турбото. Гледахме графики на Голфовите мотори 1Z или AHU. Там MAP графиката на турбото е много по-различна. Предполагам зарази различните мотори и евентуално турбото, което в някои случаи не е спроменлива геометрия, но доколкото знам има и с променлива. Никъде не намерихме графики в нета за AFN мотора. Искам да споделя и да попитам в тази тема добре ли са графиките направени от лог файловете на VCDS, които свалихме. Така ли трябва да изглеждат графиките на нормално работещ AFN мотор? В ниските обороти не трябва ли показанията да са по-близки до референтните стойности на графиките на заданието на EKU-то? Притеснява ни това, че MAP графиката на турбото се доближава до референтната след 2500 оборота, а в ниските обороти е далеч от референтната. При дебитомера също двете графики се припокриват след 2000 оборота. Тествали сме на 4-та скорост предимно. Автомобила е с обслужен мотор (сменени ремъци и ролки от професионалист), Почистен е дебитомера, EGR клапана е елиминиран, турбото и всмукателни колектори не са чистени.

MAF графиката на поведението на дебитомера:

Изображение

MAP графиката за поведението на турбото:

Изображение

Благодаря предварително на отделилите време да се занимават с нашите дерзания!


dragnev1
Мнения: 123
Регистриран на: Сря 25 май 2011 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: drqnovo

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот dragnev1 » Вто 10 май 2016 13:15


някой знае ли защо не мога да вляза във 09-central electrics колата е бора 1.9 тди 99 год.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот popeye » Вто 10 май 2016 16:03


защото нямаш този модул


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот jordancho » Сря 11 май 2016 8:27


И при мен е така колега, не мога да вляза в 09-central electronic, защото този модул е за коли без комфорт модул, а с обикновено централно заключване.
Това което искаш да видиш при теб е в 46-central conve...... (нещо подобно беше).



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pink и 10 госта