Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот jordancho » Чет 21 апр 2016 9:14


IMG_20160421_095356r.jpeg

Здравейте колеги, на снимката около мястото оградено с червено тихо се чува някакъв странен шум наподобяващ разбито лагерче или хлабава верига която трака по корпуса. Звукът се променя с промяната на оборотите на двигателя. Майстора каза, че няма идея какво може да е и няма как да каже без да разглоби и да види от вътре.
Някой от вас има ли идея какво може да има в този край на двигателя, което да причинява този звук, при положение, че всички ролки, ремъци и вериги са от другия край ?




Потребителски аватар
fedoracore
Мнения: 113
Регистриран на: Нед 25 дек 2011 12:22
Автомобил: V5
Двигател: 2.3
Местоположение: София

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот fedoracore » Чет 21 апр 2016 11:24


да не е от маркуча за вакум


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот M3ntata » Чет 21 апр 2016 17:57


Здравей, значи по въпросите...

Звукът вероятно е точно хлабава верига, като загрее мотора 80/90С чукането става ли по твърдо на празен ход (без газ). Колкото повече обороти толкова по не се чува нали?
Смени майстора ако ще сменяш веригата.
Точно там ти се намира веригата, а ролките и ремъка са от другата страна на мотора.

От вакум маркуча се чува съскане (вакум)

Ако се питаш какъв е проблема: Значи при V5 веригите ги дават до 250 000km от там нататък, късмет и предишна експлоатация на колата (какво е теглила, колко е лашкана, масло общо взето поддръжка). VR6 са с почти двоен живот на веригите, причините са дълги за писане чичо гугъл (накратко орязване). Трака самата верига понеже не е достатъчно изпъната и се блъска в плъзгача, първо почва да трака горната верига.
Смяната: изисква около 3 дена, частите 3 бр плъзгачи, 1бр обтегач, 1бр обтегач с плъзгач за долната верига, 2 вериги до тука 300-350лв (след отстъпките) части на FEBI/SWAG (гарнитури и други дреболии не влизат в цената). Всичко под капака по мотора от страната на веригите се разглобява и се сваля капака на главата (не главата), единия тампон се сваля и мотора виси. Също се разглобява всичко от лявата страна колело, ск. кутия, съединител и така достъп до веригата. Това при положение, че колата не е карана до последно с тракащи вериги, защото се износват и зъбните колела, там филма е по интересен ;) Имай на предвид, че майстора трябва да си разбира от работата и че след смяна веригата няма да избута толкова колкото е бутала до сега (качество в частите) :(

Не си и помисляй за варианта да смениш само горната верига и обтегач, понеже тя се сдухва първа, ако имаш шум от клапани повдигачи на студен мотор си приготви още пари като е почнал да смени всичко.

Лично и аз тракам/чаткам, но само на загрял мотор понеже маслото става по рядко след определени температури и не може да обтегне хубаво, обтегача. На мен ми трака от горе точно под дросела където е обтегача, при теб къде се чува долу към кутията или горе. Ако не бързаш изчакай 1-2 месеца, до тогава ще сменя веригата и...

Поздрави.

Ето и клип как е положението при мен при загряла кола: ЦЪК


Потребителски аватар
fedoracore
Мнения: 113
Регистриран на: Нед 25 дек 2011 12:22
Автомобил: V5
Двигател: 2.3
Местоположение: София

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот fedoracore » Чет 21 апр 2016 21:30


слагаи добавка и тва
ега не дам тия пари за ремонт на тая 4-ка .
аз го карам с мотул 6100 - няма грижи за са
много лош за ремонт е тоя двигател :mhihi


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот M3ntata » Чет 21 апр 2016 22:12


Е глупости на добавки ли обърнахме да съсипем и мотора, ако няма да се прави по добре да се продаде така, че новият собственик да се размине само с ангренаж, а не с двигател :D

Е 500лв за ангренаж много ли са 300 части и 200лв работа, то като сметнеш за една година застраховка,данък и винетка ти стъпват на толкова, а това е вечно 200 000км кога ще ги минеш.

Аз за проба сложих мотул 6100 10w40, чукането е малко по меко, но си чука. На другият ми голф (G4 1.4 16V) ангренажа струва почти толкова е за работа взимат много по малко, но пък ще го сменяш 4 пъти за същия пробег който издържа веригата. А за сигурността да не говорим, трудно се къса, смяната му не е належаща след зададения пробег, не прескача. На другия оптегача отпусна на около 30 000км беше и смятай каква сума ми казаха в Бургас понеже бях на "почивка"

Че е труден за ремонти така е, но 1.8T или 1.9PD да не са много лесни за повечето "майстори". Лично аз съм си доволен, това ми е втората 4-ка от малък исках 4-ка с VR мотор, сега вече го имам макар и с най малкия такъв.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот jordancho » Пет 22 апр 2016 1:06


Мерси за изчерпателния отговор колега.
Гледах клипчето, при теб доста ясно си почуква. При мен звука е едва доловим, трябва да си навра ухото до дросела, за да го чуя.
Утре ще го преслушам на студено, да видим дали ще го има, даже и аз ще направя едно клипче да си кажеш мнението.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот jordancho » Пет 22 апр 2016 8:55


Тази сутрин, се заслушах на студен мотор. Този звук си го има и е един и същ и на студен и на топъл мотор. С увеличаването на оборотите, само му се променя честота, но не утихва, все толкова силен си е.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот jordancho » Чет 05 май 2016 21:32


Днес минах и през друг сервиз, да чуя второ мнение. Майстора се позаслуша, после на лаптопа отвори някакви схеми и чертежи и също както в първия сервиз каза, че веригата не е там. Извика и друг майстор и той да чуе, и в крайна сметка според тях е или износен вал, или клапан. Като се замисля, има логика, защото от време на време ми се струва че колата леко придърпва, мислех че е от гумите (че и те са на доста километри), но може и да се окаже, че някой от цилиндрите не работи както трябва точно заради клапана или вала над него. Също така на празен ход двигателя леко притриса, мислих че е така защото работи на газ, но също така може да се дължи на неравномерна работа на някой цилиндър.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот M3ntata » Чет 05 май 2016 22:40


Виж тази статия колега [url=http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1264409-DIY-Replacing-timing-chains-tensioners-and-guides-on-a-12v-VR6\]VR6[/url] Не гледай, че става въпрос за VR6 всичко е еднакво мотора е същия с 2 клапана на цилиндър, почти всичките датчици и части са същите. Голям шок ги чака тези майстори още като свалят капака на главата (за ремонт на клапани..) и видят зъбните колела от ляво :dummy

Според мен смени майстора. Един се нави да ми смени моята изглежда запознат, но се видяхме само е така на бързо. Трябва да се разберем тия дни кое как ще направим.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот jordancho » Пет 08 юли 2016 17:29


И така, почукването се оказа от веригата. Вече са сменени дете вериги и всичко друго що е покрай тях - обтегачи, успокоители и пр. Покрай цялата тази работа си наковах и ново феродо на феродовия диск на съединителя. Сега вече няма почукване, а съединителея е като нов - супер лек за натискане (преди го натисках с двойно повече усилие).
За съжаление, нещата не минаха безпроблемно. Ремонта протече за около 20 дни, в който се оказа, че комплекта вериги, който доставчиците в България предлагат за V5, не става на този мотор. След сумати поръчани и върнати комплекти, в крайна сметка се оказа, че за този мотор от VW изпратиха комплекта вериги който принципно е за VR6 - той пасна идялно на V5.
Като цена, всичко (части, феродов диск и работа) ми костваше 760 лв. и 20 дни без кола, през което време ми се наложи да карам няколко други коли и преосъзнах колко добре си върви моята, и колко е неприятно да чакаш градския транспорт, който междо другото в Пловдив работи само до 22 часа.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот M3ntata » Пет 08 юли 2016 17:49


Здравей, значи може да изпиеш една бира на спокойна глава. Лично аз намерих всички нужни части в България, само плъзгача на горната верига ми дойде от германия понеже го нямаше никъде. Времето е заради другите проблеми които изкачат по край веригата... При мен нещата също ще ударят около 30 дена (но като се има на предвид всичко без прекъсната работа е поне/около 4 дена, поне аз бих я свършил за толкова). Кое по точно не пасна на ангренажния комплект, отворите за болтовете ли ? Да не са ти дали за AQN 170 к.с. там нещата са различни той е 20V. Иначе цената е доста добра части+съединител+труд, на мен майстора ми 2ч след като оставих колата ми се обади и ми отказа с разни глупави оправдания иначе 4-5 дена срок и 400лв труд ми искаше и се ангажирах да я сменя сам.

Аз в Събота и Неделя почвам да събирам, лично аз си поръчах цял комплект съединител на LUK (демпферен маховик, притисквател, феродо, лагер-помпа) който комплект е 1:1 с този който свалих отново на LUK. Ангренажният ми комплект е основно на FEBI и SWAG в темата ми може да погледнеш ако те интересува нещо. Освен тези неща които изброих смених всички течности + масла, тръбите за хид. рейка и самата тя бяха доста ръждясали всичко изшкурено до основи подготвено и боядисано, доста дифтугни уплътнения сменени. По окачването имах само два тампона на носача "задните" които също се смениха, абе луда работа се получи при мен нещо като 50% реставрация :rolleyes надявам се крайният резултат да е :cool

Поздрави.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот jordancho » Пет 08 юли 2016 19:26


Аз не съм бил при майсторите когато са пробвали частите, само по телефона ми разказваха какво се случва. Това което ми казаха, че при тези комплекти които не са паснали самите успокоители били или по-дълги, или отворите за болтовете са им били на друго място, или обтегачите не ставали.
Иначе за съединителя казаха, че са го изпратили за новото феродо точно при вносителите на LUK и че новото феродо било много читаво.
Колко парички ще ти струва комплекта за съединителя ?


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот M3ntata » Пет 08 юли 2016 19:30


Имаш лично за цената. Иначе вероятно са ти сложили керамика ?


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2,3 V5 150hp - идея за това какво има тук ?

Мнениеот jordancho » Пет 08 юли 2016 19:37


Мерси за личното.
Съединителя не знам с какво са го наковали колега.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта