Да правил съм многоходова резба на моя струг, няма нищо сложно. Даже май още ми се подмята една дебела тръба с такава резба, ако е нужно мога да я снимам и да кача снимката.
ПП Доколкото си спомням, за да направя втората спирала, прекъснах зацепването на шпиндела (не на винта) и го завъртях на 180 градуса и пак го зацепих) Зъбчатката от която става това прекъсване има 40 зъба и може да се използва, като делителен апарат.
Всъщност какво значение има съединителят за това дали резбата е едноходова или многоходова. При всички случаи, след завършване на първата спирала, ножът трябва да се измести. Начини за изместване има много.
Всъщност доста метрични резби могат да се правят с непрекъснато зацепване и отцепване към винта. Това така или иначе не винаги се получава, така, че не е важно. Поне на струговете, на които съм работил аз (С5 С8 С10 С11 С13 СУ400 и др) ми се струва, че може да се направи всякаква резба без да се пипа съединителя. Посоката може да се обръща от копчетата. Не съм го пробвал, щото няма да е много удобно, но ми се струва, че може и така.
Каква е мощността на електродвигателя?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
Не бих си и помислял да правя резба без съединител. Не, че не може с обръщане на мотора, но е мазохизъм.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
ktamen, изместването е ясно, че може да се направи както от зъбчатката, така и от кръстатия супорт. Въпросът ми беше друг - как улучваш точно навивката, която правиш втори, трети ... n-ти път (например резба M20 не се нарязва само с един преход), след като разцепваш винта от връзката с шпиндела при обратния ход и губиш синхрона на надлъжния супорт, съответно ножа с позиционирането му спрямо канала на навивката? Евентуална визуална корекция от кръстатия супорт е възможна при едноходова резба, но при при многоходова резба за втората и всяка следваща навивка това не е решение.
Извинявам се, че се отплеснахме толкова от същината на темата.
Извинявам се, че се отплеснахме толкова от същината на темата.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
muns61 написа:Не бих си и помислял да правя резба без съединител. Не, че не може с обръщане на мотора, но е мазохизъм.
Прав си, че ще е голяма мъка. Обаче ми се струва, че ако струга е предвиден да работи по този начин, няма да е много сложно да се направи пак толкова удобно, като с механичен съединител.
anrus написа:ktamen, изместването е ясно, че може да се направи както от зъбчатката, така и от кръстатия супорт. Въпросът ми беше друг - как улучваш точно навивката, която правиш втори, трети ... n-ти път (например резба M20 не се нарязва само с един преход), след като разцепваш винта от връзката с шпиндела при обратния ход и губиш синхрона на надлъжния супорт, съответно ножа с позиционирането му спрямо канала на навивката? Евентуална визуална корекция от кръстатия супорт е възможна при едноходова резба, но при при многоходова резба за втората и всяка следваща навивка това не е решение.
Извинявам се, че се отплеснахме толкова от същината на темата.
Не съм се замислял по този въпрос, става автоматично и никога не е имало грешка в позиционирането. Ръчката прилича на съединител, но като я пипнеш разбираш, че е превключвател с две положения (или три, ако я задържиш в средно неутрално положение). При превключване трябва да натиснеш и да изчакаш докато се намести и чак тогава щраква. Подобно на ръчката с която се зацепваш за винта. Явно по някакъв начин "помни" как е бил зацепен винта към шпиндела и го зацепва в точно същата позиция.
Отварял съм при зъбчатките, но не съм се заглеждал как точно е реализирано.
При всички случаи става по-лесно и бързо, защото няма нужда да се завърта обратно тежкият шпиндел, заедно с универсала и детайла.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
Добре де, като искаш да се придвижиш плавно какво правиш като нямаш съединител, не ти ли се налага да уточняваш някакъв размер, да се налага да извършваш финни премествания по детайла и чак след това да действаш смело. Сега всъщност се сещам, че като бях в ел. техникума имахме от всичките 10-на струга в кабениета по практика един такъв, никой не искаше да работи на него :-) .....
ПП като си помсля, сега все още дали има такъв кабинет, такъв техникум въобще, някакъв техникум изобщо остана ли в нашата Родина? Ама ние не сме за тая работа, ние не сме за никаква работа, да не сме китайци ....
ПП като си помсля, сега все още дали има такъв кабинет, такъв техникум въобще, някакъв техникум изобщо остана ли в нашата Родина? Ама ние не сме за тая работа, ние не сме за никаква работа, да не сме китайци ....
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Каква е мощността на електродвигателя?
За какво ми е плавно завъртане? Заради ротационната форма на детайлите, завъртане за измерване не се налага. Поне не и на тези повърхнини, дето ги обработвам на струга. Ако искам да завъртя четвърт оборот за да вкарам по-удобно ключа в патронника, освобождавам шпиндела от един превключвател обороти (нещо като "бързи" и "бавни" в съотношение 1 към 8, ръчката може да стои и в междинна позиция) и шпиндела се върти съвсем леко на ръка.
Иначе си има едно копче на супорта, с което са можели да се подават съвсем кратички импулси към двигателя за мъничко завъртане. Когато струга дойде при мен, от оригиналната му ел инсталация не беше останало почти нищо, заради пожар и доокрадване след това. Не съм се опитвал да я възстановявам, най-малкото защото нямам трифазен ток и оригиналната инсталация нямаше да ми е много полезна. Функцията на въпросното копче мога да я възстановя, но това си е просто една глезотийка, от която никога не съм чувствал нужда.
Самият двигател си е за 660/380 волта и честото му спиране и пускане не е никакъв проблем.
Иначе си има едно копче на супорта, с което са можели да се подават съвсем кратички импулси към двигателя за мъничко завъртане. Когато струга дойде при мен, от оригиналната му ел инсталация не беше останало почти нищо, заради пожар и доокрадване след това. Не съм се опитвал да я възстановявам, най-малкото защото нямам трифазен ток и оригиналната инсталация нямаше да ми е много полезна. Функцията на въпросното копче мога да я възстановя, но това си е просто една глезотийка, от която никога не съм чувствал нужда.
Самият двигател си е за 660/380 волта и честото му спиране и пускане не е никакъв проблем.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта